Kā ievēlē Saeimu?

Saeimu ievēlē vēlēšanās.
Vēlēšanas notiek vienu reizi četros gados.
Tās norisinās oktobra pirmajā sestdienā.
No jauna ievēlētā Saeima uz pirmo sēdi sanāk novembra pirmajā otrdienā.
Saeimas sēžu zāle
14. Saeimas pirmā sēde, 2022. gada 1. novembris.
Saeimas vēlēšanās var piedalīties Latvijas pilsoņi no 18 gadu vecuma.
Katram vēlētājam ir viena balss.
Vēlētājs savu balsi var atdot par kādas partijas kandidātu, ko atbalsta.
Kandidāti, kurus vēlētāji atbalsta visvairāk, kļūst par Saeimas deputātiem.
Par deputātu var kļūt pilsoņi no 21 gada vecuma.
Deputātus vēlētāji ievēlē no Rīgas, Vidzemes, Latgales, Kurzemes un Zemgales vēlēšanu apgabaliem.
Vēlēšanas organizē Centrālā vēlēšanu komisija.