D.Reizniece-Ozola: jaunajam pedagogu atalgojuma modelim jānovērš atalgojuma nevienlīdzība

(11.06.2014.)
Galerija

„Dzirdam vienbalsīgu atbalstu tam, ka skolotāju atalgojums ir jāpalielina. Taču ne mazāk būtiski, lai skolotāju darbs tiktu novērtēts vienlīdzīgi un jaunais pedagogu atalgojuma modelis mazinātu nepamatotās atalgojuma atšķirības,” trešdien, 11.jūnijā, komisijas sēdē diskutējot par jauno pedagogu atalgojuma modeli, sacīja Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāja Dana Reizniece-Ozola.

„Pašreizējais princips „Nauda seko skolēnam” un pedagogu algas aprēķins, kas neatspoguļo patiesi padarīto darbu, grauj priekšstatu, kas ir pedagogs. Skolotājam ir ne tikai jāstāv klases priekšā, bet maksimāli jāatbalsta un jāpalīdz skolēniem. Pašlaik pedagogiem nav skaidrs, par ko viņiem maksā - vai ir jālabo skolēnu darbi, jāveic audzinošais darbs, pašiem ir jāpilnveidojas vai nav. Tādēļ svarīgi atcerēties - nav jēgas veikt reformas reformu dēļ. Jaunajam darba samaksas modelim jārisina visas šīs problēmas,” akcentē D.Reizniece-Ozola.

Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) darba grupa strādā pie diviem iespējamajiem pedagogu atalgojuma modeļiem. Viens no tiem paredz pilnveidot principu „Nauda seko skolēnam”, nosakot lielāku atbalstu mazajām skolām. Savukārt otrs modelis paredz pāreju uz pilna laika slodzes aprēķinu un pedagogu darba pienākumu noteikšanu darba līgumā un amata aprakstā, deputātus informēja IZM pārstāvji.

Komisijas priekšsēdētāja norādīja, ka par abiem modeļiem vēl ir daudz neatbildētu jautājumu. Jauno pedagogu atalgojuma modeli plāno ieviest nākamā gada 1.septembrī. Deputāti neguva skaidru atbildi, kā ministrija plāno īstenot jauno modeli jau nākamgad, ja papildu finansējumu pedagogu atalgojumam plānots prasīt tikai 2016. vai 2017.gada valsts budžeta projektā.

Tāpat rodas pretruna starp ministrijas plānu ieviest jauno atalgojuma modeli jau nākamgad un izteikumiem, ka skolām un pašvaldībām nekas nākamo divu gadu laikā nemainīsies, akcentēja komisijas priekšsēdētāja.

Arī pašvaldībām un skolām nav skaidrs, kurā brīdī tām būs jāpārkārto sava darbība un kam gatavoties, ministrijas pārstāvju uzmanību vērsa D.Reizniece-Ozola, aicinot ministriju kliedēt bažas laikus, jo jau 1.oktobrī plānots sākt abus atalgojuma modeļus izmēģināt virtuāli jeb aprobēt 25 skolās. D.Reizniece-Ozola vērsa ministrijas uzmanību uz saspringto laika grafiku un aicināja turpināt aktīvas diskusijas, uzklausot visus partnerus.

Cik daudz un kādā laika ietvarā būs nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums pedagogu atalgojuma celšanai, varēs pateikt tikai pēc abu modeļu aprobēšanas, skaidroja IZM pārstāvji. Darba grupa strādā arī pie pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafika, un to paredzēts saistīt ar pedagogu vidējo atalgojumu Eiropas Savienībā.

 

 

Saeimas Preses dienests

Otrdien, 28.maijā
08:30  Juridiskās komisijas Krimināltiesību un sodu politikas apakškomisijas sēde
08:30  Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas Vides, klimata un enerģētikas apakškomisijas sēde
10:00  Juridiskās komisijas sēde
10:00  Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēde
10:00  Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas sēde
10:00  Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēde
10:00  Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēde
10:00  Sociālo un darba lietu komisijas sēde
11:30  Saeimas deputātu grupas sadarbības veicināšanai ar Ukrainas parlamentu tikšanās ar Ukrainas parlamenta Ukrainas ­– Latvijas sadraudzības grupu
12:00  Juridiskās komisijas Satversmes un tiesu politikas apakškomisijas sēde
12:00  Saeimas deputātu apmācības – stratēģiskā komunikācija un informatīvās telpas drošība
13:00  Sociālo un darba lietu komisijas Sabiedrības veselības apakškomisijas sēde
13:00  Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas Mājokļa jautājumu apakškomisijas sēde
14:00  Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas Eksporta un konkurētspējas apakškomisijas sēde
14:00  Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas Latgales apakškomisijas sēde
14:00  Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas Augstākās izglītības, zinātnes un cilvēkkapitāla apakškomisijas sēde