Rojas novada domei būs jālemj par ārkārtas vēlēšanu Rojā un Mērsragā rīkošanas izdevumu apmaksu

(14.09.2010.)

Rojas novada domei būs jālemj, vai apmaksāt izdevumus, kas saistīti ar paziņojumu drukāšanu un nosūtīšanu iedzīvotājiem par Rojas novada un Mērsraga novada ārkārtas vēlēšanām šī gada 18.decembrī. Par to otrdien, 14.septembrī, vienojās Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija, otrajam galīgajam lasījumam gatavojot likumprojektu par jauno pašvaldību darba uzsākšanu pēc Rojas novada sadalīšanas.

Vēlēšanu paziņojumu izgatavošana un izsūtīšana izmaksās apmēram 3000 latus, un šāda summa ārkārtas vēlēšanām šī gada valsts budžetā nav paredzēta, liecina Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes informācija.

Tāpat komisija vienojās jaunajā likumā noteikt, ka vēlētāju reģistrs tiks veidots 75 dienas pirms vēlēšanām līdzšinējo 120 dienu vietā, kas noteiktas vēlētāju reģistra likumā.

Komisija jau iepriekš nolēma ārkārtas vēlēšanu rīkošanu uzticēt pašreizējai Rojas novada vēlēšanu komisijai, neveidojot atsevišķas komisijas Rojā un Mērsragā, lai taupītu gan administratīvos, gan finanšu resursus.

Jaunās Rojas novada un Mērsraga novada pašvaldības uz pirmo domes sēdi sanāks 2011.gada 3.janvārī, un jaunievēlēto deputātu pilnvaru termiņš būs līdz nākamajām kārtējām pašvaldību vēlēšanām 2013.gadā.

Pašreizējam Rojas novadam līdz šī gada 1.novembrim jāpieņem pašvaldības reorganizācijas plāns, tajā paredzot visu institūciju, mantas, finanšu līdzekļu, tiesību un saistību sadali, pēc iespējas ņemot vērā teritoriālo principu. Plāna izpildes, uzraudzības un atskaitīšanās kārtību, kā arī jaunizveidoto novadu pašvaldību budžetu izstrādes kārtību noteiks Ministru kabinets.

Saeima par likumprojektu, kas regulēs Rojas novada un Mērsraga novada pašvaldību darba uzsākšanu pēc Rojas novada sadalīšanas, otrajā galīgajā lasījumā lems 16.septembra sēdē.

 

Saeimas Preses dienests

Sestdien, 24.oktobrī