Sabiedrisko mediju saturu varēs nodot komercmedijiem

(16.06.2022.)

Saeima ceturtdien, 16.jūnijā, otrajā – galīgajā – lasījumā atbalstīja grozījumus, ar kuriem atļauts nodot komercmedijiem sabiedrisko mediju veidoto saturu. Lai nodrošinātu no kara bēgošajiem Ukrainas iedzīvotājiem uzticamu informāciju un veicinātu valsts valodas apguvi, plānots noteikt, ka sabiedriskajiem medijiem valsts valodā veidotie ziņu un informatīvi analītiskie raidījumi vai to daļas pēc iespējas būs jāieskaņo vai jāsubtitrē mazākumtautību valodās. 

“Šobrīd, norisinoties Krievijas karam Ukrainā, noris arī cīņa par cilvēku prātiem. Mums ir jādara viss iespējamais, lai nodrošinātu informatīvu un kvalitatīvu saturu pēc iespējas plašākai auditorijai. Jo īpaši būtiski šādu saturu piedāvāt reģionālajām televīzijām, tostarp Latgalē, kur joprojām ir liela Krievijas informatīvās telpas ietekme,” pauž Cilvēktiesību komisijas priekšsēdētājs Artuss Kaimiņš, uzsverot, ka komercmedijiem attiecīgais saturs būs jāizplata nemainītā veidā, proti, to nedrīkstēs montēt vai pārveidot. 

Komercmedijiem, iekļaujot attiecīgo saturu savā televīzijas programmā, būs jāsaglabā sabiedriskā medija preču zīme vai logotips, savukārt radio programmā – jāinformē, kurš sabiedriskais medijs saturu veidojis. 

Grozījumi Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā stāsies spēkā nākamajā dienā pēc to izsludināšanas un attiecīgais regulējums būs spēkā līdz 2023.gada 30.jūnijam.

 

Saeimas Preses dienests

Sestdien, 20.aprīlī