Sociālas drošības apakškomisija: sociālās aprūpes centru darbā ir svarīga medicīniskās aprūpes kvalitāte

(15.05.2012.)

Sociālo aprūpes centru darbā ir svarīga medicīniskā aprūpe, norādīja Saeimas Sociālas drošības apakškomisijas deputāti otrdien, 15.maijā, tiekoties ar Labklājības ministrijas pārstāvjiem, lai izskatītu aktuālās problēmas valsts sociālās aprūpes centru darbā.

„Katram klientam valsts sociālās aprūpes centrā ir savs ģimenes ārsts. Viņa pienākums ir nosūtīt pacientu arī pie citiem speciālistiem, izrakstīt zāles un regulāri kontrolēt veselību. Sociālās aprūpes centru klienti ir pelnījuši, ka viņiem tiek veikta regulāra veselības pārbaude. Nākamajā sēdē runāsim par valsts sociālās aprūpes centru klientu medicīnisko aprūpi, aicinot Veselības ministriju un Latvijas Ģimenes ārstu asociāciju. Vienlaikus aicināsim Labklājības ministriju iesniegt Saeimā informatīvā ziņojuma projektu par situācijas stabilizāciju valsts sociālās aprūpes centros,” uzsvēra apakškomisijas priekšsēdētāja Aija Barča.

Deputāti interesējās, vai ir noteikts, cik cilvēkiem būtu jāstrādā sociālās aprūpes centros tieši ar klientiem, vai Labklājības ministrija (LM), izstrādājot informatīvo ziņojumu, darba grupā ir piesaistījusi mediķus, un, kā, konstatējot personāla nolaidīgu rīcību, reaģē LM. Deputāti arī norādīja, ka ir jādomā par to, kā klienti aprūpes centros jūtas un cik šī aprūpe ir kvalitatīva.

Stāstot par aktuālo situāciju, finansējumu, personāla nodrošinājumu, medicīniskās un sociālās aprūpes kvalitāti, LM Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības departamenta direktora vietnieks Aldis Dūdiņš nosauca vairākus problēmjautājumus sociālās aprūpes centru darbā, atzīmējot, ka sociālajā aprūpē nav sasaiste ar veselības aprūpes sistēmu. Ministrijas pārstāvis deputātus informēja, ka LM gatavo iesniegšanai valdībā informatīvo ziņojumu par situācijas stabilizēšanu sociālās aprūpes centros. Tāpat ir noslēgts sadarbības līgums ar nevalstisko organizāciju „Latvijas Kustība par neatkarīgu dzīvi”, kurai ir izstrādāts aprūpes kvalitātes novērtējuma modelis, skatoties no klientu perspektīvas – organizācijas neatkarīgie vērtētāji pētīs, kā klienti jūtas sociālās aprūpes centros.     



Saeimas Preses dienests

 

Piektdien, 29.martā