Izglītības komisija: operatīvi jāstrādā pie jaunā darba samaksas modeļa; pedagogiem nepieciešama skaidrība par nākotni

(06.05.2014.)

Pedagogiem svarīga ir skaidrība par nākotni – vai un kādā veidā tiks nodrošināts darba samaksas palielinājums, tādējādi pildot iepriekš dotos solījumus. Tāpēc Izglītības un zinātnes ministrijai tuvākā mēneša laikā ir jāvienojas par jauno pedagogu atalgojuma modeli, lai ar to varētu iepazīstināt ieinteresētās puses un savlaicīgi veidot papildus finansējuma pieprasījumu 2015.gada valsts budžetā, per to otrdien, 6.maijā, vienojās Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija.

 Komisijas vadītāja Dana Reizniece-Ozola akcentēja, ka 12.maijā gaidāma pedagogu protesta akcija, kurā pulcēsies vairāk nekā 5000 skolotāju no visas valsts. „Pedagogiem nav skaidrības par to, kas viņus sagaida nākamgad, tāpēc atbildīgajai ministrijai ir jāstrādā operatīvi un jāpiedāvā konkrēti risinājumi. Jauns pedagogu atalgojuma modelis ir šīs valdības uzdevums,” sacīja D.Reizniece-Ozola.

 Komisijas vadītāja arī pauda gandarījumu, ka Izglītības un zinātnes ministrijai kopā ar Finanšu ministriju beidzot ir izdevies vienoties par pedagogu darba samaksai šogad trūkstošo 2,5 miljonu eiro nodrošināšanu. Tomēr vienlaikus D.Reizniece-Ozola norādīja - nepieņemami, ka valdības solījumi tiek pildīti tikai tad, kad skolotāji veic ārkārtas darbības, piesakot protesta akciju.

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība ir neapmierināta ar esošo situāciju, jo neredz pamatotas reformas, uz kurām varētu balstīties izmaiņas pedagogu darba samaksas sistēmā. Arodbiedrības vadītāja Ingrīda Mikiško komisijas sēdē sacīja, ka šobrīd minimālā likme ir pārāk zema un tā nenodrošina adekvātu novērtējumu pedagogu ieguldītajam darbam. Turklāt pedagogiem trūkst skaidrības par to, kas sagaida turpmākajos gados.

Vienlaikus ar jauno pedagogu darba samaksas modeli, kuru Izglītības un zinātnes ministrija sola sagatavot līdz maija beigām un jūnija sākumā ar to iepazīstināt Izglītības komisiju, jārisina arī citi aktuāli jautājumi. Svarīgi ir nodrošināt, lai atalgojums pedagogiem nebūtu tik krasi atšķirīgs atkarībā no tā, vai viņi strādā lielajās pilsētu vai mazajās novadu skolās. Tāpat būtiski ir vienoties, vai tiek saglabāts princips „nauda seko skolēnam”, akcentēja izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete.

Komisijas sēdē klātesošie bija vienisprātis, ka ne mazāk svarīgi ir atrisināt mērķdotācijas pedagogu atalgojumam izlietojuma kontroli, kā arī nodrošināt kvalitatīvu statistiku par skolēnu un pedagogu skaitu.

Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija vienojās, ka jūnija sākumā Izglītības un zinātnes ministrija prezentēs priekšlikumus izmaiņām pedagogu darba samaksas modelī, kuru plānots aprobēt no nākamā gada, bet pilnībā visās vispārizglītojošās skolās ieviest no 2015./2016.mācību gada. Komisijas deputāti bija vienisprātis, ka šajā modelī jāiekļauj arī profesionālās, mākslas un mūzikas skolas, kā arī sporta pedagogi.

 

Saeimas Preses dienests

Otrdien, 16.aprīlī
08:30  Juridiskās komisijas Krimināltiesību un sodu politikas apakškomisijas sēde
09:40  Saeimas Prezidija sēde
10:00  Juridiskās komisijas sēde
10:00  Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas sēde
10:00  Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas sēde
10:00  Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēde
10:00  Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēde
10:00  Sociālo un darba lietu komisijas sēde
10:30  Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēde
12:00  Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas Eksporta un konkurētspējas apakškomisijas un Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas Iekšējās drošības apakškomisijas kopsēde
12:00  Juridiskās komisijas Satversmes un tiesu politikas apakškomisijas sēde
13:00  Sociālo un darba lietu komisijas Sabiedrības veselības apakškomisijas sēde
13:00  Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas Administratīvi teritoriālās reformas rezultātu izvērtēšanas apakškomisijas sēde
14:00  Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas Ēnu ekonomikas apkarošanas apakškomisijas sēde
14:00  Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas Augstākās izglītības, zinātnes un cilvēkkapitāla apakškomisijas sēde