57. Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāts

Darbības galvenais mērķis:

veidot labvēlīgus nosacījumus elektroniskās pārvaldes un informācijas sabiedrības attīstībai.

No Sekretariāta budžeta izslēgta programma 02.00.00 „Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansētie projekti un pasākumi”, kurā 2008. gadā bija plānoti Eiropas Savienības struktūrfondu 2004.–2006. gads programmēšanas perioda līdzekļi un jaunā plānošanas perioda (2007.–2013. gads) tehniskās palīdzības līdzekļi (399,8 tūkst. latu), un attiecīgi izveidota jauna programma 04.00.00 „Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansētie projekti un pasākumi (2007–2013)”, kurā plānoti līdzekļi Eiropas Savienības fondu jaunā plānošanas perioda (2007.–2013. gads) projektiem. Izslēgta programma 03.00.00 „E-iepirkumu aģentūra”, to pievienojot programmai 01.00.00 „E-pārvaldes un informācijas sabiedrības attīstības politikas koordinācija”.

01.00.00 E-pārvaldes un informācijas sabiedrības attīstības politikas koordinācija

Darbības galvenais mērķis:

veicināt publiskās informācijas un valsts pārvaldes pakalpojumu pieejamību un kvalitāti efektīvi izmantojot IT sniegtās iespējas, lai nodrošinātu augstu dzīves kvalitāti iedzīvotājiem un sekmētu uz zināšanām balstītas ekonomikas attīstību.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) iedzīvotāju īpatsvars, kuri regulāri izmanto e-pakalpojumus (% no visiem iedzīvotājiem) – 57;

2) iedzīvotāju īpatsvars, kas izmanto internetu sadarbībai ar valsts un pašvaldību institūcijām (% no iedzīvotājiem, kas izmanto internetu regulāri) – 36;

3) komercsabiedrību īpatsvars, kas izmanto internetu sadarbībai ar valsts un pašvaldību iestādēm (% no komercsabiedrībām, kas izmanto internetu) – 55;

4) e-pakalpojumu pieejamība 3. līdz 5. līmenī (skaits no 20 Eiropas Savienības ieteiktajiem e-pakalpojumiem) –14;

5) publisko elektronisko iepirkumu apjoma pieaugums pārskata gadā pret iepriekšējo gadu (% no veikto iepirkuma darījumu kopsummas) – 50.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) izstrādāti normatīvo aktu un politikas plānošanas dokumentu projekti – 15;

2) sniegti atzinumi par citu ministriju normatīvo aktu projektiem – 410;

3) publikācijas sabiedrības informēšanai par e-pārvaldi un informācijas sabiedrību plašsaziņas līdzekļos, skaits – 90;

4) valsts informācijas sistēmu savietotājam pieslēgtas Valsts informācijas sistēmas, skaits – 9;

5) pieejamie E-pakalpojumi portālā www.latvija.lv – 33;

6) publisko pakalpojumu elektroniskajā katalogā iekļauto e-pakalpojumu skaits – 300;

7) organizētas jaunas iepirkuma procedūras, piemērojot EIS – 5.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

2 048,8

370,0

393,1

23,1

2 071,9

Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos

15,3

15,3

-

-15,3

0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

2 033,5

354,7

393,1

38,4

2 071,9

Izdevumi - kopā

2 097,3

418,5

393,1

-25,4

2 071,9

Finansiālā bilance

-48,5

×

×

×

0

Ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

48,5

×

×

×

0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -25,5 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 418,5 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

30,0 tūkst. latu – piešķirtais finansējums E-pārvaldes projektu pieteikumu apraksta sagatavošanai.

Ilgtermiņa saistības:

·        15,3 tūkst. latu – ārvalstu finanšu palīdzība Eiropas Komisijas Safer Internet plus programmas projekta „Net-Safe” īstenošanai;

·        23,0 tūkst. latu – līdzfinansējums ārvalstu finanšu palīdzībai Eiropas Komisijas Safer Internet plus programmas projekta „Net-Safe” īstenošanai;

·        61,4 tūkst. latu – līdzfinansējums ārvalstu finanšu palīdzībai Eiropas Komisijas Safer Internet plus programmas projektam „Hotline Latvia”.

Citas izmaiņas:

·        240,3 tūkst. latu – izdevumu samazinājums, tai skaitā 66,6 tūkst. latu – atlīdzībai (27,1 tūkst. latu 6 samazinātajām vakantajām amata vietām 2008. gadā, 39,5 tūkst. latu 6 samazinātajām amata vietām 2009. gadā), 163,4 tūkst. latu – izdevumi preču un pakalpojumu apmaksai (izdevumi komandējumiem, pasta, telefona un citu sakaru pakalpojumiem, informācijas tehnoloģijas pakalpojumi, kā arī transporta un administratīvie izdevumi), 10,3 tūkst. latu – kapitālajiem izdevumiem, atbilstoši Ministru kabineta 2008. gada 4. septembra sēdes protokola Nr. 62 1.§;

·        48,5 tūkst. latu – izdevumiem, kas segti 2008. gadā no iepriekšējā gada ārvalstu finanšu palīdzības atlikumiem uz 2008. gada 1. janvāri.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 393,1 tūkst. latu

Strukturālas izmaiņas:

393,1 tūkst. latu – izdevumu palielinājums, pievienojot programmu 03.00.00 „E‑iepirkumu aģentūra”.


04.00.00. Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansētie projekti un pasākumi (2007–2013)

Darbības galvenais mērķis:

piesaistīt un efektīvi pārvaldīt Eiropas Reģionālās attīstības fonda finanšu instru­men­tus informācijas sabiedrības un e-pārvaldes projektu ieviešanai un uzraudzīt Eiropas Sociālā fonda un Kohēzijas fonda horizontālās prioritātes „Informācijas sabiedrība” ieviešanu.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) iedzīvotāju īpatsvars, kuri regulāri izmanto e-pakalpojumus (% no visiem iedzīvotājiem) – 57;

2) e-pakalpojumu pieejamība 3. līdz 5. līmenī (skaits no 20 Eiropas Savienības ieteiktajiem e-pakalpojumiem) – 14.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) atbalstīti struktūrfondu īstenošanas projekti – 470;

2) īstenoti pētījumi – 2;

3) sniegti atzinumi par citu ministriju normatīvo aktu projektiem – 30;

4) sagatavoti ziņojumi par struktūrfondu aktivitāšu ieviešanu – 4.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

-

-

500,0

500,0

500,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

-

-

500,0

500,0

500,0

Izdevumi - kopā

-

-

500,0

500,0

500,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 500,0 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 500,0 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

500,0 tūkst. latu – finansējums Eiropas Savienības fondu jaunā plānošanas perioda (2007.–2013. gads) līdzfinansētā tehniskās palīdzības projekta „Atbalsts īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariātam struktūrfondu vadībā” īstenošanai, tai skaitā 345,2 tūkst. latu atlīdzībai (258,3 tūkst. latu atalgojumiem), 154,8 tūkst. latu precēm un pakalpojumiem.

 


58. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija

Darbības galvenie mērķi:

izstrādāt priekšnosacījumus un uzraudzīt to īstenošanu, lai Latvija attīstītos kā ilgtspējīga, produktīva un pievilcīga dzīves telpa tās iedzīvotājiem, izmantojot katra reģiona īpašo attīstības potenciālu.

No Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas budžeta izslēgta apakš­programma 25.04.00„Mērķdotācija pašvaldību apvienošanas projektu sagatavošanai un dotācijas pašvaldībām Administratīvi teritoriālās reformas likuma izpildei, jo atbilstoši Administratīvi teritoriālās reformas likumam vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta līdz 2009. gada vietējo pašvaldību vēlēšanām

21.00.00 Atbalsts plānošanas reģioniem

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

nodrošināta nozaru attīstības plānošanas dokumentu saskaņotība reģionālajā un nacionālajā līmenī 60% apmērā.

21.01.00 Latgales plānošanas reģions

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt vietējo pašvaldību attīstības plānošanas dokumentu (teritorijas plānojumu un attīstības programmu) izvērtēšanu, saskaņojot reģionālā un vietējā līmeņa attīstības prioritātes;

2) nodrošināt kvalitatīvu un saskaņotu Latgales plānošanas reģiona attīstības plānošanas procesu, ņemot vērā pašvaldību, reģionu un nozaru attīstības prioritātes.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) sniegti atzinumi par Latgales plānošanas reģionā ietilpstošo vietējo pašvaldību teritorijas plānojumiem, skaits – 25;

2) aktualizēta Latgales plānošanas reģiona attīstības programma un izstrādāti grozījumi teritorijas plānojumā;

3) organizētas plānošanas reģionu sadarbības komisijas sēdes, skaits – 2;

4) nodrošināta Reģionālā Eiropas savienības struktūrfondu informācijas centra darbība, skaits – 1;

5) sniegti atzinumi vietējo pašvaldību un privātpersonu projektu iesniegumiem reģionālās attīstības valsts atbalsta saņemšanai, skaits – 50.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

411,9

89,1

89,2

0,1

412,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

411,9

89,1

89,2

0,1

412,0

Izdevumi - kopā

411,9

89,1

89,2

0,1

412,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2008. gadu kopā (5. aile): 0,1 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 89,1 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

76,9 tūkst. latu – finansējums projekta „Eiropas Sociālā fonda/Eiropas Reģionālās attīstības fonda/Kohēzijas fonda tehniskā palīdzība Latgales plānošanas reģiona ES struktūrfondu informācijas centra darbības nodrošināšanai” attiecināmiem izdevumiem.

Citas izmaiņas:

12,2 tūkst. latu – kapitālie izdevumi darba vietu aprīkošanai.

Palielinājums izdevumos pret kārtējo 2008. gadu (4. aile): 89,2 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

89,2 tūkst. latu – finansējums projekta „Eiropas Sociālā fonda/Eiropas Reģionālās attīstības fonda/Kohēzijas fonda tehniskā palīdzība Latgales plānošanas reģiona ES struktūrfondu informācijas centra darbības nodrošināšanai” attiecināmiem izdevumiem.

21.02.00 Vidzemes plānošanas reģions

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt vietējo pašvaldību attīstības plānošanas dokumentu (teritorijas plāno­jumu un attīstības programmu) izvērtēšanu, saskaņojot reģionālā un vietējā līmeņa attīstības prioritātes;

2) nodrošināt kvalitatīvu un saskaņotu Vidzemes plānošanas reģiona attīstības plānošanas procesu, ņemot vērā pašvaldību, reģionu un nozaru attīstības prioritātes.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) aktualizēta Vidzemes plānošanas reģiona attīstības programma, skaits – 1;

2) sniegti atzinumi par Vidzemes plānošanas reģionā ietilpstošo vietējo pašvaldību teritorijas plānojumiem skaits – 25;

3) organizētas plānošanas reģionu sadarbības komisijas sēdes, skaits – 2;

4) nodrošināta Eiropas Savienības struktūrfondu informācijas centra darbība, skaits – 1;

5) sniegti atzinumi vietējo pašvaldību un privātpersonu projektu iesniegumiem reģionālās attīstības valsts atbalsta saņemšanai, skaits – 40.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

415,0

76,3

99,4

23,1

438,1

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

415,0

76,3

99,4

23,1

438,1

Izdevumi - kopā

415,0

76,3

99,4

23,1

438,1

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2008. gadu kopā (5. aile): 23,1 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 76,3 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

60,0 tūkst. latu – finansējums projekta „Eiropas Sociālā fonda/Eiropas Reģionālās attīstības fonda/Kohēzijas fonda tehniskā palīdzība Vidzemes plānošanas reģiona ES struktūrfondu informācijas centra darbības nodrošināšanai” attiecināmiem izdevumiem.

Citas izmaiņas:

16,3 tūkst. latu – kapitālie izdevumi darba vietu aprīkošanai.

Palielinājums izdevumos pret kārtējo 2008. gadu (4.aile): 99,4 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

99,4 tūkst. latu – finansējums projekta „Eiropas Sociālā fonda/Eiropas Reģionālās attīstības fonda/Kohēzijas fonda tehniskā palīdzība Vidzemes plānošanas reģiona ES struktūrfondu informācijas centra darbības nodrošināšanai” attiecināmiem izdevumiem.

21.03.00 Kurzemes plānošanas reģions

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt vietējo pašvaldību attīstības plānošanas dokumentu (teritorijas plānojumu un attīstības programmu) izvērtēšanu, saskaņojot reģionālā un vietējā līmeņa attīstības prioritātes;

2) nodrošināt kvalitatīvu un saskaņotu Kurzemes plānošanas reģiona attīstības plānošanas procesu, ņemot vērā pašvaldību, reģionu un nozaru attīstības prioritātes.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) sniegti atzinumi par Kurzemes plānošanas reģionā ietilpstošo vietējo pašvaldību teritorijas plānojumiem, skaits – 25;

2) aktualizēta Kurzemes plānošanas reģiona attīstības programma un izstrādāti grozījumi teritorijas plānojumā;

3) organizētas plānošanas reģionu sadarbības komisijas sēdes, skaits – 2;

4) nodrošināta Eiropas Savienības struktūrfondu informācijas centra darbība, skaits – 1;

5) sniegti atzinumi vietējo pašvaldību un privātpersonu projektu iesniegumiem reģionālās attīstības valsts atbalsta saņemšanai, skaits – 55.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

422,0

99,2

87,0

-12,2

409,8

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

422,0

99,2

87,0

-12,2

409,8

Izdevumi – kopā

422,0

99,2

87,0

-12,2

409,8

 Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2008. gadu kopā (5. aile): -12,2 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 99,2 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

87,0 tūkst. latu – finansējums projekta „Eiropas Sociālā fonda/Eiropas Reģionālās attīstības fonda/Kohēzijas fonda tehniskā palīdzība Kurzemes plānošanas reģiona ES struktūrfondu informācijas centra darbības nodrošināšanai” attiecināmiem izdevumiem.

Citas izmaiņas:

12,2 tūkst. latu – kapitālie izdevumi darba vietu aprīkošanai.

Palielinājums izdevumos pret kārtējo 2008. gadu (4.aile): 87,0 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

87,0 tūkst. latu – finansējums projekta „Eiropas Sociālā fonda/Eiropas Reģionālās attīstības fonda/Kohēzijas fonda tehniskā palīdzība Kurzemes plānošanas reģiona ES struktūrfondu informācijas centra darbības nodrošināšanai” attiecināmiem izdevumiem.

21.04.00 Rīgas plānošanas reģions

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt vietējo pašvaldību attīstības plānošanas dokumentu (teritorijas plānojumu un attīstības programmu) izvērtēšanu, saskaņojot reģionālā un vietējā līmeņa attīstības prioritātes;

2) nodrošināt kvalitatīvu un saskaņotu Rīgas plānošanas reģiona attīstības plānošanas procesu, ņemot vērā pašvaldību, reģionu un nozaru attīstības prioritātes.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) sniegti atzinumi par Rīgas plānošanas reģionā ietilpstošo vietējo pašvaldību teritorijas plānojumiem, skaits – 30;

2) aktualizēta Rīgas plānošanas reģiona attīstības programma;

3) organizētas plānošanas reģionu sadarbības komisijas sēdes, skaits – 2;

4) nodrošināta Eiropas Savienības struktūrfondu informācijas centra darbība, skaits – 1;

5) sniegti atzinumi vietējo pašvaldību un privātpersonu projektu iesniegumiem reģionālās attīstības valsts atbalsta saņemšanai, skaits – 55.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

450,4

91,6

88,2

-3,4

447,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

450,4

91,6

88,2

-3,4

447,0

Izdevumi – kopā

450,4

91,6

88,2

-3,4

447,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2008. gadu kopā (5. aile): -3,4 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 91,6 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

75,4 tūkst. latu – finansējums projekta „Eiropas Sociālā fonda/Eiropas Reģionālās attīstības fonda/Kohēzijas fonda tehniskā palīdzība Rīgas plānošanas reģiona ES struktūrfondu informācijas centra darbības nodrošināšanai” attiecināmiem izdevumiem.

Citas izmaiņas:

16,2 tūkst. latu – kapitālie izdevumi darba vietu aprīkošanai.

Palielinājums izdevumos pret kārtējo 2008. gadu (4.aile): 88,2 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

88,2 tūkst. latu – finansējums projekta „Eiropas Sociālā fonda/Eiropas Reģionālās attīstības fonda/Kohēzijas fonda tehniskā palīdzība Rīgas plānošanas reģiona ES struktūrfondu informācijas centra darbības nodrošināšanai” attiecināmiem izdevumiem.

21.05.00 Zemgales plānošanas reģions

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt vietējo pašvaldību attīstības plānošanas dokumentu (teritorijas plānojumu un attīstības programmu) izvērtēšanu, saskaņojot reģionālā un vietējā līmeņa attīstības prioritātes;

2) nodrošināt kvalitatīvu un saskaņotu Zemgales plānošanas reģiona attīstības plānošanas procesu, ņemot vērā pašvaldību, reģionu un nozaru attīstības prioritātes.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) sniegti atzinumi par Zemgales plānošanas reģionā ietilpstošo vietējo pašvaldību teritorijas plānojumiem, skaits – 20;

2) organizētas plānošanas reģionu sadarbības komisijas sēdes, skaits – 2;

3) nodrošināta Eiropas Savienības struktūrfondu informācijas centra darbība, skaits – 1;

4) sniegti atzinumi vietējo pašvaldību un privātpersonu projektu iesniegumiem reģionālās attīstības valsts atbalsta saņemšanai, skaits – 40.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

422,0

99,2

87,0

-12,2

409,8

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

422,0

99,2

87,0

-12,2

409,8

Izdevumi – kopā

422,0

99,2

87,0

-12,2

409,8

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2008. gadu kopā (5. aile): -12,2 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 99,2 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

87,0 tūkst. latu – finansējums projekta „Eiropas Sociālā fonda/Eiropas Reģionālās attīstības fonda/Kohēzijas fonda tehniskā palīdzība Zemgales plānošanas reģiona ES struktūrfondu informācijas centra darbības nodrošināšanai” attiecināmiem izdevumiem.

Citas izmaiņas:

12,2 tūkst. latu – kapitālie izdevumi darba vietu aprīkošanai.

Palielinājums izdevumos (4.aile): 87,0 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

87,0 tūkst. latu – finansējums projekta „Eiropas Sociālā fonda/Eiropas Reģionālās attīstības fonda/Kohēzijas fonda tehniskā palīdzība Zemgales plānošanas reģiona ES struktūrfondu informācijas centra darbības nodrošināšanai” attiecināmiem izdevumiem.

22.00.00 Valsts reģionālās attīstības politikas īstenošana

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) apgūtas valsts atbalsta programmas – 100%;

2) apgūtas ES struktūrfondu atbalsta programmas – 100%;

3) apgūti ārvalstu finanšu instrumenti – 100%.

22.01.00 Valsts reģionālās attīstības aģentūra

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt nacionālo un ES atbalsta instrumentu ieviešanu;

2) nodrošināt nepieciešamo pētniecisko darbību, kvalitatīvus pakalpojumus.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) administrētas Eiropas Savienības struktūrfondu programmas, skaits – 8;

2) nodrošināta sekretariāta „Vīzija un stratēģijas apkārt Baltijas jūrai” (VASAB) darbība, skaits – 1;

3) nodrošināta Starptautisko programmu Informācijas punktu darbība, skaits – 2;

4) sagatavots pārskats par reģionālo attīstību Latvijā, skaits – 1;

5) organizēti semināri par reģionālās attīstības un finansējuma saņemšanas jautājumiem, skaits – 25;

6) reģionālās attīstības programmu un finansēto projektu datu bāzes uzturēšana, skaits – 1;

7) veikta pirmā līmeņa finanšu kontrole Eiropas teritoriālās sadarbības programmas projektiem, kontrolēto projektu skaits – 360.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

2 527,7

840,7

1 268,0

427,3

2 955,0

Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos

118,1

118,1

118,1

 -

 118,1

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

2 409,6

722,6

1 149,9

 427,3

2 836,9

Izdevumi - kopā

2 527,7

840,7

1 268,0

427,3

2 955,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2008. gadu kopā (5. aile): 427,3 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 840,7 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        118,1 tūkst. latu – izdevumi no ārvalstu finansu palīdzības – VASAB ārvalstu partneru līdzfinansējuma daļa (kārtējie izdevumi);

·        30,6 tūkst. latu – Eiropas Savienības fondu tehniskās palīdzības projekta 5.1.1.”Atbalsts projektu atlasē, vērtēšanā, programmu vadībā un uzraudzībā iesaistītajām institūcijām, arī finanšu kontrolēm un auditam” īstenošanai (atlīdzībai, tai skaitā atalgojumam 24,6 tūkst. latu);

·        668,6 tūkst. latu – Eiropas Savienības fondu jaunā plānošanas perioda (2007.-2013.) projekta „Tehniskā palīdzība Valsts reģionālās attīstības aģentūras Eiropas Savienības fondu aktivitāšu administrēšanai” īstenošanai (atlīdzībai 153,3 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumam 123,5 tūkst. latu, precēm un pakalpojumiem 244,8 tūkst. latu, kapitālajiem izdevumiem 270,5 tūkst. latu).

Citas izmaiņas:

23,4 tūkst. latu – izdevumi atlīdzībai 20,1 tūkst. latu, tai skaitā 16,2 tūkst. latu atalgojumam un kapitālām iegādēm 3,3 tūkst. latu, ievērojot 2008. gada 4.septembra MK sēdē nolemto (protokols Nr.62 1.§), jo 2009. gadā plānots samazināt 4 amatu vietas.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 1 268,0 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        1 020,3 tūkst. latu – finansējums Eiropas Savienības fondu jaunā plānošanas perioda (2007.–2013.g.) līdzfinansētā tehniskās palīdzības projekta „Tehniskā palīdzība Valsts reģionālās attīstības aģentūras Eiropas Savienības fondu aktivitāšu administrēšanai” īstenošanai (atlīdzībai 585,9 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumam 429,1 tūkst. latu, precēm un pakalpojumiem 329,7 tūkst. latu, kapitālajiem izdevumiem 104,9 tūkst. latu);

·        118,1 tūkst. latu – izdevumi no ārvalstu finanšu palīdzības – VASAB ārvalstu partneru līdzfinansējuma daļa (kārtējie izdevumi).

Citas izmaiņas:

·        56,5 tūkst. latu – atjaunoti ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam” samazinātie izdevumi, tai skaitā 46,5 tūkst. latu preču un pakalpojumu apmaksai un 10,0 tūkst. latu kapitālajiem izdevumiem;

·        36,9 tūkst. latu – finansējuma pārdale no programmas 27.00.00 „Politiku veidošana un vadība” sakarā ar Pašvaldību informatizācijas departamenta funkciju nodošanu Valsts reģionālās attīstības aģentūrai (atlīdzībai, tai skaitā atalgojumam 28,2 tūkst. latu);

·        36,2 tūkst. latu – finansējuma pārdale no programmas 27.00 00 „Politiku veidošana un vadība” Pārrobežu sadarbības programmas vadošās iestādes deleģēto funkciju izpildes nodrošināšanai (atlīdzībai 29,5 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumam 22,4 tūkst. latu, precēm un pakalpojumiem 6,7 tūkst. latu).

22.02.00 Īpaši atbalstāmo reģionu attīstība

Darbības galvenais mērķis:

samazināt nelabvēlīgās atšķirības starp valsts teritorijām un nodrošināt līdzsvarotu valsts attīstību.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) ieviesti un uzraudzīti projekti valsts atbalsta programmas ietvaros, skaits – 100;

2) ieviesti un uzraudzīti projekti Eiropas Savienības struktūrfondu grantu shēmas „Atbalsts ieguldījumiem uzņēmumu attīstībā īpaši atbalstāmajās teritorijās” ietvaros, skaits – 170.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

873,2

873,2

429,7

-443,5

429,7

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

873,2

873,2

429,7

-443,5

429,7

Izdevumi - kopā

873,2

873,2

429,7

-443,5

429,7

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2008. gadu kopā (5. aile): -443,5 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 873,2 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        673,2 tūkst. latu – 2004. – 2006. programmēšanas perioda ERAF grantu shēmas „Atbalsts ieguldījumiem uzņēmumu attīstībā īpaši atbalstāmajās teritorijās” projektu finansējums;

·        200,0 tūkst. latu – uzņēmējdarbības attīstības projektu finansēšana (nacionālie projekti) 2008. gadā.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 429,7 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

429,7 tūkst. latu – uzņēmējdarbības attīstības projektu finansēšana (nacionālie projekti) 2009. gadā.

23.00.00 Teritoriālā sadarbība

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

apgūtas Eiropas Kopienas iniciatīvu atbalsta programmas – 100%.

23.01.00 Eiropas Kopienas iniciatīva INTERREG

Darbības galvenais mērķis:

ieviest un uzraudzīt INTERREG programmu ar mērķi stiprināt ekonomisko un sociālo izlīdzināšanos, atbalstot un veicinot līdzsvarotu reģionālo attīstību un sadarbību gan abpus valstu robežām, gan arī visas Eiropas mērogā.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

ieviestas un uzraudzītas INTERREG programmas, skaits – 2.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

351,1

351,1

23,6

-327,5

23,6

Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos

171,2

171,2

22,8

-148,4

22,8

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

179,9

179,9

0,8

-179,1

0,8

Izdevumi - kopā

401,3

401,3

23,6

-377,7

23,6

Finansiālā bilance

-50,2

×

×

×

0

Ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

50,2

×

×

×

0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2008. gadu kopā (5. aile): -377,7 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 401,3 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

Ārvalstu finanšu palīdzība:

·        98,8 tūkst. latu – atmaksa valsts pamatbudžetā no INTERREG maksājuma iestādes vai vadoša partnera par 2008. gadā INTERREG IIIB realizētajiem projektiem;

·        122,6 tūkst. latu – Baltijas jūras reģiona INTERREG III B projekta „East-West Window” (The External element TACIS) izdevumi, tai skaitā 50,2 tūkst. latu – izdevumi, kas veikti no ārvalstu finanšu palīdzības atlikumiem uz 2008. gada 1.janvāri.

Valsts budžeta finansējums:

·        106,1 tūkst. latu – Latvijas dalības maksa INTERREG programmās (INTERREG programmas tehniskajai palīdzībai) 2008. gadā;

·        45,7 tūkst. latu – nacionālā finansējuma nodrošināšanai no valsts budžeta Latvijas partneriem INTERREG projektos (INTERREG IIIA pārrobežu sadarbības prioritātēm);

·        12,2 lati – finansējums projektam „Rail Baltica” (atlīdzībai 2,0 tūkst. latu, tai skaitā 1,6 tūkst. latu atalgojumam, precēm un pakalpojumiem 10,2 tūkst. latu);

·        15,9 tūkst. latu – finansējums Baltijas jūras reģiona INTERREG III B projektam „East-West Window” (The External element TACIS).

Palielinājums izdevumos (4. aile): 23,6 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

23,6 tūkst. latu – finansējums Baltijas jūras reģiona INTERREG III B projektam „East-West Window” (The External element TACIS), tai skaitā 22,8 tūkst. latu no ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem un 0,8 tūkst. latu valsts budžeta līdzfinansējums.

23.02.00 Eiropas teritoriālā sadarbība

Darbības galvenais mērķis:

ieviest un uzraudzīt Teritoriālās sadarbības programmas ar mērķi veicināt līdzsvarotu, harmonizētu un ilgtspējīgu attīstību visā ES teritorijā.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) sagatavotas un ieviestas teritoriālās sadarbības programmas, skaits – 8;

2) organizētas Nacionālās komitejas sanāksmes, skaits – 5;

3) nodrošināta dalība (organizētas)Uzraudzības komiteju sanāksmes, skaits – 12;

4) ieviesti un uzraudzīti Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas projekti, skaits – 25.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

3 583,9

3 583,9

2 916,9

-667,0

2 917,0

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

-

-

94,2

-

94,2

Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos

2 246,1

2 246,1

1 317,2

-928,9

1 317,2

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 337,9

1 337,9

1 505,6

167,7

1 505,6

Izdevumi - kopā

1 896,2

1 896,2

4 604,7

2708,5

4 604,7

Finansiālā bilance

-1 687,8

×

×

×

-1 687,8

Ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

1 687,8

×

×

×

1 687,8

Resursi:

Palielinājums:

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi:

94,2 tūkst. latu – plānotie procentu ienākumi no 2008. gadā ārvalstu finanšu palīdzī­bas naudas līdzekļu atlikumu uz 2008. gada 1.janvāri ieguldīšanas Valsts kasē termiņnogul­dījumā (Latvijas – Lietuvas Pārrobežu sadarbības programma 2007.-2013. gadam).

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2008. gadu kopā (5. aile): 2 708,5 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 1 896,2 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

37,1 tūkst. latu – piešķirtais finansējums mājaslapu internetā izveidei.

Ilgtermiņa saistības:

Ārvalstu finanšu palīdzība:

588,3 tūkst. latu – finansējums Mērķa 3 „Eiropas Teritoriālā sadarbība” programmai Latvija-Lietuva (atlīdzībai 221,6 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumam 176,0 tūkst. latu, precēm un pakalpojumiem 219,8 tūkst. latu, subsīdijām un dotācijām 116,9 tūkst. latu).

Valsts budžeta finansējums:

·        47,1 tūkst. latu – finansējums Mērķa 3 „Eiropas Teritoriālā sadarbība” programmai Latvija–Lietuva (subsīdijām un dotācijām 7,1 tūkst. latu, kapitālajiem izdevumiem 40,0 tūkst. latu);

·        766,0 tūkst. latu – nacionālā finansējuma nodrošināšanai (subsīdijas un dotācijas) Latvijas partneriem Eiropas Teritoriālās sadarbības projektos;

·        437,7 tūkst. latu – Latvijas dalības maksa Mērķa 3 „Eiropas Teritoriālā sadarbība” programmu tehniskajai palīdzībai 405,9 tūkst. latu, Latvijas dalības maksa URBACT programmas tehniskajai palīdzībai 2,9 tūkst. latu, Latvijas dalības maksa ESPON programmas tehniskajai palīdzībai 24,5 tūkst. latu, INTERACT II programmu tehniskajai palīdzībai 4,4 tūkst. latu;

·        50,0 tūkst. latu – Eiropas teritoriālās sadarbības vadošās, sertifikācijas un revīzijas iestāžu darbības nodrošināšanai Mērķa 3 „Eiropas Teritoriālā sadarbība” programmā (preces un pakalpojumi).

Palielinājums izdevumos (4. aile): 4 604,7 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

Ārvalstu finanšu palīdzība:

3 099,2 tūkst. latu – izdevumi Mērķa 3 „Eiropas Teritoriālā sadarbība” programmai Latvija–Lietuva, tai skaitā 1 317,2 tūkst. latu no ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem, 1 687,8 tūkst. latu no ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu atlikumiem un 94,2 tūkst. latu no procentu ienākumiem no 2008. gadā ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikuma ieguldīšanas Valsts kasē termiņnoguldījumā.

Valsts budžeta finansējums:

·        37,6 tūkst. latu – finansējums Mērķa 3 „Eiropas Teritoriālā sadarbība” programmai Latvija–Lietuva;

·        786,0 tūkst. latu – nacionālā finansējuma nodrošināšanai (subsīdijas un dotācijas) Latvijas partneriem Eiropas Teritoriālā sadarbības projektos;

·        447,3 tūkst. latu – Latvijas dalības maksa Mērķa 3 „Eiropas Teritoriālā sadarbība” programmu tehniskajai palīdzībai 415,2 tūkst. latu, Latvijas dalības maksa URBACT programmas tehniskajai palīdzībai 2,9 tūkst. latu; Latvijas dalības maksa ESPON programmas tehniskajai palīdzībai 24,7 tūkst. latu, INTERACT II programmu tehniskajai palīdzībai 4,5 tūkst. latu.

Strukturālas izmaiņas:

204,6 tūkst. latu – līdzekļu pārdale no programmas 27.00.00 „Politiku veidošana un vadība” Mērķa 3 „Eiropas Teritoriālā sadarbība” īstenošanas nodrošināšanai (atlīdzībai 204,6 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumam 154,2 tūkst. latu).

Citas izmaiņas:

30,0 tūkst. latu – preču un pakalpojumu apmaksai Eiropas teritoriālās sadarbības Vadošas iestādes, Sertificējošās iestādes, Revīzijas iestādes darba nodrošināšanai, kas saistīti ar datu bāzes uzturēšanu Mērķa 3 „Eiropas Teritoriālā sadarbība” programmā. 2008. gadā izdevumi kļūdaini bija iekļauti ilgtermiņa saistībās.

24.00.00 Norvēģijas finanšu instruments

24.02.00 Norvēģijas finanšu instrumenta finansējums

Darbības galvenie mērķi:

Veicināt līdzsvarotu Latvijas reģionu attīstību:

1) nodrošinot iespēju teritoriju attīstības projektiem piesaistīt Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta 9. prioritātes „Reģionālā politika un ekonomisko aktivitāšu attīstība” un 10. prioritātes „Pārrobežu sadarbība” līdzfinansējumu;

2) uzlabojot visu administratīvo līmeņu – nacionālā, reģionālā un vietējā līmeņa – publisko institūciju, augstākās izglītības iestāžu, profesionālo asociāciju un nevalstisko organizāciju kapacitāti reģionu attīstības un pārrobežu sadarbības jomā.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) bezdarba līmeņa (vidēji gadā) plānošanas reģionos samazinājums par 2%;

2) ekonomiski aktīvo uzņēmumu skaita uz 1000 iedzīvotājiem plānošanas reģionos pieaugums par 5%.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) atbalstīti un ieviesti pārrobežu sadarbības programmas projekti, skaits – 16;

2) atbalstīti un ieviesti grantu shēmas projekti, skaits – 14;

3) atbalstīti un ieviesti grantu shēmas „Īstermiņa ekspertu fonds” projekti, skaits – 35.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

669,7

669,7

2 022,4

1 352,7

2 022,4

Transferti

104,1

104,1

1408,1

1 304,0

1 408,1

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

565,6

565,6

614,3

48,7

614,3

Izdevumi - kopā

669,7

669,7

2 022,4

1 352,7

2 022,4

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2008. gadu kopā (5. aile): 1 352,7 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 669,7 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

Ārvalstu finanšu palīdzība:

104,1 tūkst. latu – finansējums Norvēģijas, Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta finanšu instrumentu grantu shēmas „Īstermiņa ekspertu fonds” projektiem – transferti no ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem;

Valsts budžeta finansējums:

·        47,4 tūkst. latu – izdevumi Norvēģijas, Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta finanšu instrumentu grantu shēmas „Īstermiņa ekspertu fonds” projektiem;

·        114,9 tūkst. latu – finansējums Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finan­šu instrumenta programmai „Pārrobežu sadarbība”, tai skaitā 59,0 tūkst. latu atlīdzībai (47,5 tūkst. latu atalgojumam), 11,5 tūkst. latu precēm un pakalpojumiem, 39,0 tūkst. latu subsīdijām un dotācijām, 5,4 tūkst. latu kapitālajiem izdevumiem;

·        59,1 tūkst. latu – subsīdijām un dotācijām Kurzemes plānošanas reģiona un Zemgales plānošanas reģiona projektiem;

·        344,2 tūkst. latu – finansējums projektam „Plānošanas un projektu izstrādes kapacitātes celšana Kurzemes plānošanas reģionā” un projektam „Zemgales reģiona pašvaldību institucionālo spēju stiprināšana ekonomisko aktivitāšu veicināšanai sadarbībā ar Norvēģijas institūcijām”.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 2 022,4 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

Ārvalstu finanšu palīdzība:

·        155,5 tūkst. latu – finansējums Norvēģijas, Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta finanšu instrumentu grantu shēmas „Īstermiņa ekspertu fonds” projektiem – transferti no ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem;

·        1 252,6 tūkst. latu – finansējums Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finan­šu instrumenta programmai „Pārrobežu sadarbība” – transferti no ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem.

Valsts budžeta finansējums:

·        65,7 tūkst. latu – finansējums Norvēģijas, Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta finanšu instrumentu grantu shēmas „Īstermiņa ekspertu fonds” projektiem;

·        227,8 tūkst. latu – finansējums Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finan­šu instrumenta programmai „Pārrobežu sadarbība”;

·        310,7 tūkst. latu – finansējums projektam „Zemgales reģiona pašvaldību institucionālo spēju stiprināšana ekonomisko aktivitāšu veicināšanai sadarbībā ar Norvēģijas institūcijām” un projektam „Plānošanas un projektu izstrādes kapacitātes celšana Kurzemes plānošanas reģionā”;

Strukturālas izmaiņas:

10,1 tūkst. latu – no programmas 27.00.00 „Politiku veidošana un vadība” pārcelti izdevumi Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finan­šu instrumenta projektam „Tehniskās palīdzības fonds 2006.–2011. gadam” (atlīdzībai, tai skaitā atalgojumam 7,5 tūkst. latu).

25.00.00 Pašvaldību attīstības nacionālie atbalsta instrumenti

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) pieaudzis e-pakalpojumu skaits, ko sniedz pašvaldībās par 8% pret iepriekšējo gadu;

2) izveidotas attīstīties spējīgas pašvaldības, saskaņā ar Ministru kabineta apstiprinātiem noteikumiem par administratīvi teritoriālo iedalījumu – 43% no Ministru kabineta noteikumos noteiktā novadu skaita.

25.01.00 Atbalsts novadiem infrastruktūras attīstībai

Darbības galvenie mērķi:

1) sniegt atbalstu novadu infrastruktūras attīstībai saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likumu;

2) veicināt lielu novadu pašvaldību izveidi;

3) veicināt pilsētvides sakārtošanu un ilgtspējīgu pilsētu attīstību esošo un potenciālo novadu nozīmes attīstības centros;

4) sniegt atbalstu pirmskolas izglītības iestāžu infrastruktūras attīstībai reģionālās, novadu un vietējas nozīmes attīstības centros.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

izmaksāta valsts budžeta dotācija novadu infrastruktūras attīstībai, novadu teritoriālo vienību skaits – 66.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

55 550,0

 42 350,0

-

 -42 350,0

13 200,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

55 550,0

 42 350,0

-

 -42 350,0

13 200,0

Izdevumi - kopā

55 550,0

42 350,0

-

-42 350,0

13 200,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2008. gadu kopā (5. aile): -42 350,0 tūkst. latu

Samazinājums izdevumos (3. aile): 42 350,0 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

42 350,0 tūkst. latu – samazināts finansējums Administratīvi teritoriālās reformas nodrošināšanai – novadu veidošanai (dotācijas un citi transferti pašvaldību budžetiem) atbilstoši 2009. gadā novadu atbalstam nepieciešamajam apjomam, tai skaitā ievērojot 2008. gada 4.septembra MK sēdē nolemto (protokols Nr.62 1.§), kā arī vienlaicīgi pārdalot finansējumu ar Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas izstrādi saistītiem pasākumiem.

25.02.00 Atbalsts pašvaldību investīciju projektiem

Darbības galvenais mērķis:

sniegt valsts atbalstu pašvaldības infrastruktūras sakārtošanai un attīstībai.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

izmaksātas mērķdotācijas pašvaldību investīciju projektiem un uzraudzīti projekti, skaits – 150.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

18 776,5

18 776,5

20 872,2

2 095,7

20 872,2

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

18 776,5

18 776,5

20 872,2

2 095,7

20 872,2

Izdevumi - kopā

18 776,5

18 776,5

20 872,2

2 095,7

20 872,2

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2008. gadu kopā (5. aile): 2 095,7 tūkst. latu

Samazinājums izdevumos (3. aile): 18 776,5 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

18 776,5 tūkst. latu – 2008. gada finansējums pašvaldībām investīciju projektu īstenošanai.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 20 872,2 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

20 872,2 tūkst. latu – 2009. gada finansējums pašvaldībām investīciju projektu īstenošanai, lai pabeigtu 2006. un 2007. gadā uzsāktos projektus.

25.05.00 Pašvaldību vienotās informācijas sistēmas attīstība un uzturēšana

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt pašvaldības ar informāciju un komunikāciju tehnoloģijām, ieviešot e-pakalpojumus un veidojot e–pārvaldi pašvaldībās;

2) attīstīt pašvaldību informāciju tehnoloģiju kompetenču centru un uzziņu centru darbību.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) nodrošināta elektroniskās informācijas apmaiņa starp pašvaldībām un valsts datu bāzēm, datu bāzu skaits – 2;

2) nodrošināts pašvaldību publiskajām bibliotēkām bezmaksas interneta pieslēgums un iedzīvotājiem bezmaksas datoru izmantošana, pieslēgums % no kopējā skaita – 100.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

1 416,8

47,6

46,1

-1,5

1 415,3

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 416,8

47,6

46,1

-1,5

1 415,3

Izdevumi - kopā

1 416,8

47,6

46,1

-1,5

1 415,3

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2008. gadu kopā (5. aile): -1,5 tūkst. latu

Samazinājums izdevumos (3. aile): 47,6 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

47,6 tūkst. latu – izdevumu samazinājums mērķdotācijai pašvaldību publiskajām bibliotēkām bezmaksas interneta un datoru izmantošanai (dotācijas un citi transferti pašvaldību budžetiem), ievērojot 2008. gada 4.septembra MK sēdē nolemto (protokols Nr.62 1.§).

Palielinājums izdevumos (4. aile): 105,2 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

46,1 tūkst. latu – atjaunoti ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam” samazinātie izdevumi, lai nodrošinātu PVIS programmatūru modernizāciju plānotā apjomā (preces un pakalpojumi 5,0 tūkst. latu), pašvaldību informāciju tehnoloģiju kompetences centru pasākumus (dotācijas un citi transferti pašvaldību budžetiem 36,1 tūkst. latu), kā arī PVIS servera iegādi (kapitālie izdevumi 5,0 tūkst. latu).

25.06.00 Atbalsts telpiskās plānošanas politikas īstenošanai

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt ilgtspējīgu zemes izmantošanas politiku pašvaldībās, atbalstot teritorijas plānojumu un to grozījumu izstrādi;

2) atbalstīt pašvaldību rīcībspēju organizēt teritorijas attīstību dinamiskas ekonomiskās attīstības apstākļos.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

izmaksātas mērķdotācijas pašvaldību teritorijas plānojumu vai to grozījumu izstrādei, maksājumu skaits – 100.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

600,0

-

-

-

600,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

600,0

-

-

-

600,0

Izdevumi - kopā

600,0

-

-

-

600,0

 

25.07.00 Dotācija Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvniecībai Briselē

Darbības galvenais mērķis:

nodrošināt Latvijas pašvaldību interešu ievērošanu Eiropas Savienības likumdošanas izstrādes procesā.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

106,1

6,1

-

-6,1

100,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

106,1

6,1

-

-6,1

100,0

Izdevumi - kopā

106,1

6,1

-

-6,1

100,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2008. gadu kopā (5. aile): -6,1 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 6,1 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

6,1 tūkst. latu – samazināti izdevumi dotācijai Latvijas Pašvaldību savienības pārstāv­niecībai Briselē, ievērojot 2008. gada 4.septembra MK sēdē nolemto (protokols Nr.62 1.§).

27.00.00 Politiku veidošana un vadība

Darbības galvenais mērķis:

nodrošināt efektīvu un kvalitatīvu ministrijas darbības stratēģijas plānošanu un īstenošanu.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) nodrošināta politikas izstrāde RAPLM kompetences jomās, kas veicina stratēģijas kopīgo mērķu un rādītāju sasniegšanu;

2) veikta politikas plānošana un pildītas atbalsta funkcijas citām RAPLM budžeta programmām.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) sagatavoti tiesību aktu projekti, skaits – 65;

2) sagatavoti informatīvie ziņojumi par pašvaldību dotācijas izmantošanu iepriekšējā gadā, skaits – 2;

3) nodrošināta Nacionālās attīstības padomes darbība, organizēto sēžu skaits – 4;

4) organizēti sabiedrības informēšanas pasākumi, pasākumu skaits (to skaitā, publikāciju skaits nacionālajā un reģionālajā presē) – 250;

5) nodrošināta Nacionālās reģionālās attīstības padomes darbība, organizēto sēžu skaits – 4;

6) sagatavota un Ministru kabinetā iesniegta koncepcija par stratēģiskās plānošanas sistēmas izveidi un ieviešanu reģionālās un vietējās pārvaldes līmenī, skaits – 1;

7) noorganizēts nacionālais forums, skaits – 1.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

5 778,2

1 239,7

1 046,6

-193,1

5 585,1

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

5 778,2

1239,7

1046,6

-193,1

5 585,1

Izdevumi - kopā

5 778,2

1 239,7

1 046,6

-193,1

5 585,1

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2008. gadu kopā (5. aile): -193,1 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 1 239,7 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

·        181,5 tūkst. latu – likumā „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam”” no apakšprogrammas 22.02.00 „Īpaši atbalstāmo reģionu attīstība” pārdalītais finansējums pasākumu nodrošināšanai, kas saistīti ar administratīvi teritoriālās reformas realizēšanu un Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas izstrādi (atlīdzībai 116,3 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumam 93,7 tūkst. latu, preču un pakalpojumu apmaksai 65,2 tūkst. latu);

·        1,9 tūkst. latu – piešķirtais finansējums samaksai par pakalpojumiem (eksperta pakalpojumi), kas saistīti ar ainavu aizsardzības, plānošanas un pārraudzības sistēmas izveidošanu.

Ilgtermiņa saistības: 696,3 tūkst. latu

·        41,9 tūkst. latu – izdevumi Norvēģijas/EEZ finanšu instrumentu projektam „Tehniskās palīdzības fonds 2006.–2011. gadam” (atlīdzībai 13,2 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumam 10,0 tūkst. latu, preču un pakalpojumu apmaksai 28,7 tūkst. latu);

·        14,6 tūkst. latu – finansējums ERAF līdzfinansētajam tehniskās palīdzības 5.1.1. „Atbalsts projektu atlasē, vērtēšanā, programmu vadībā un uzraudzībā iesaistītajām institūcijām, arī finanšu kontrolēm un auditam” projektam (atlīdzībai, tai skaitā atalgojumam 10,3 tūkst. latu);

·        5,5 tūkst. latu – finansējums ERAF līdzfinansētajam tehniskās palīdzības projektam 5.2.2. „Informācija un publicitāte” preču un pakalpojumu apmaksai;

·        11,4 tūkst. latu – Latvijas – Flandrijas sadarbības programmas projekta īstenošanai, tai skaitā atlīdzībai 2,5 tūkst. latu (2,0 tūkst. latu atalgojumam), 8,9 tūkst. latu preču un pakalpojumu apmaksai;

·        621,2 tūkst. latu – finansējums Eiropas Savienības fondu jaunā plānošanas perioda (2007.–2013.g.) līdzfinansētā tehniskās palīdzības projekta „Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas pārziņā esošo Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un horizontālo prioritāšu mērķu sasniegšanas vadības funkciju nodrošināšana” īstenošanai (atlīdzībai 205,2 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumam 144,6 tūkst. latu, preču un pakalpojumu apmaksai 317,2 tūkst. latu, kapitālajiem izdevumiem 98,8 tūkst. latu);

·        1,7 tūkst. latu – iemaksas starptautiskajā Mājokļu un plānošanas federācijā (IHFP).

Strukturālas izmaiņas:

·        36,9 tūkst. latu – finansējuma pārdale apakšprogrammai 22.01.00 „Valsts reģionālās aģentūrai” sakarā ar Pašvaldību informatizācijas departamenta funkciju nodošanu Valsts reģionālās attīstības aģentūrai (atlīdzībai, tai skaitā atalgojumam 28,2 tūkst. latu);

·        36,2 tūkst. latu – finansējuma pārdale apakšprogrammai 22.01.00 „Valsts reģionālās aģentūrai” Pārrobežu sadarbības programmas vadošās iestādes deleģēto funkciju izpildes nodrošināšanai (kārtējie izdevumi 13,6 tūkst. latu, kapitālie izdevumi 22,6 tūkst. latu);

·        204,6 tūkst. latu – finansējuma pārdale apakšprogrammai 23.02.00 „Eiropas teritoriālā sadarbība” Mērķa 3 „Eiropas Teritoriālā sadarbība” īstenošanas nodrošināšanai (atlīdzībai, tai skaitā atalgojumam 154,2 tūkst. latu).

Citas izmaiņas:

82,3 tūkst. latu – samazināti izdevumi atlīdzībai, ievērojot 2008. gada 4.septembra MK sēdē nolemto (protokols Nr.62 1.§). 2009. gadā plānots samazināt 8 amatu vietas.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 1 046,6 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        918,8 tūkst. latu – finansējums Eiropas Savienības fondu jaunā plānošanas perioda (2007.-2013.g.) līdzfinansētā tehniskās palīdzības projekta „Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas pārziņā esošo Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un horizontālo prioritāšu mērķu sasniegšanas vadības funkciju nodrošināšana” īstenošanai (atlīdzībai 366,8 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumam 265,3 tūkst. latu, precēm un pakalpojumiem 492,0 tūkst. latu, kapitālajiem izdevumiem 60,0 tūkst. latu);

·        1,7 tūkst. latu – iemaksas starptautiskajā Mājokļu un plānošanas federācijā (IHFP).

Citas izmaiņas:

·        54,6 tūkst. latu – atjaunoti ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam”” samazinātie izdevumi, 20,0 tūkst. latu preču un pakalpojumu ap­maksai, 34,6 tūkst. latu kapitālajiem izdevumiem, tai skaitā attiecīgi izdevumiem saistītiem ar specializēta atašeja Briselē darbības nodrošināšanu pilnam gadam un programmu licenču iegādi;

·        71,5 tūkst. latu – līdzekļu pārdale no programmas 25.00.00 „Pašvaldību attīstības nacionālie atbalsta instrumenti”, saistītiem ar Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas izstrādi (atlīdzībai, tai skaitā atalgojumam 57,6 tūkst. latu).

 


62. Mērķdotācijas pašvaldībām

Darbības galvenie mērķi:

1) mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību speciālajām pirmsskolas iestādēm, internātskolām un sanatorijas tipa internātskolām, speciālajām inter­nātskolām bērniem ar fiziskās un garīgās attīstības traucējumiem;

2) mērķdotācijas pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām;

3) mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām;

4) mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēs piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācības pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām;

5) mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēs nodarbināto pedagogu darba samaksas paaugstināšanai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.

01.00.00 Mērķdotācijas izglītības pasākumiem

Darbības galvenie mērķi:

saskaņā ar Vispārējās izglītības likuma 62. panta otro daļu un Ministru kabineta 2007. gada 25. septembra noteikumiem Nr.652 „Speciālās izglītības iestā­žu, vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) un internātskolu finansēšanas kārtība” nodrošināt pašvaldību speciālo pirmsskolas iestāžu, internātskolu un sanatorijas tipa internātskolu, speciālo internātskolu bērniem ar fiziskās un garīgās attīstības traucējumiem pedagogu un pārējā personāla darba samaksu un sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kā arī šo iestāžu uzturēšanas izdevumus, lai radītu iespējas un apstākļus izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām iegūt savam veselības stāvoklim, spējām un attīstības līmenim atbil­stošu izglītību, vienlaikus nodrošinot izglītojamā pedagoģiski psiholoģisko un medicīnisko korekciju, sagatavotību darbam un dzīvei.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

59 040,6

 

5 894,6

5 894,6

64 935,2

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

59 040,6

 

5 894,6

5 894,6

64 935,4

Izdevumi - kopā

59 040,6

 

5 894,6

5 894,6

64 935,2

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 5 894,6 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 5 894,6 tūkst. latu

Prioritārie pasākumi:

365,2 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai no 160 latiem uz 180 latiem ar 2009. gada 1. janvāri saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 23.septembra noteikumiem Nr. 791 „Noteikumi par minimālo mēneša darba algu un minimālo stundas tarifa likmi” (turpmāk – saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 23.septembra noteikumiem Nr. 791).

Citas izmaiņas:

5 529,4 tūkst. latu – no 2008. gada 1. septembra uzsāktā pedagogu darba samaksas palielinājuma par 60 latiem nodrošināšanai saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 4. augusta noteikumiem Nr. 622 „Grozījumi Ministru kabineta 2004. gada 24. augusta noteikumos Nr. 746 „Pedagogu darba samaksas noteikumi”” (turpmāk – saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 4. augusta noteikumiem Nr. 622).

02.00.00 Mērķdotācijas pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām

Darbības galvenie mērķi:

nodrošināt pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksu un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, lai radītu visu sociālo, profesionālo u.c. sabiedrības grupu integrācijas veicināšanu, jaunatnes audzināšanu un iesaistīšanu kultūras procesā, kas veicinās tautas mākslas procesa nodrošināšanu, tautas mākslas kolektīvu kvalitātes līmeņa uzturēšanu un kultūrvides veidošanu.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

904,2

 

78,6

78,6

982,8

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

904,2

 

78,6

78,6

982,8

Izdevumi - kopā

 904,2

 

78,6

78,6

982,8

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 78,6 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 78,6 tūkst. latu

Prioritārie pasākumi:

78,6 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai no 160 latiem uz 180 latiem ar 2009. gada 1. janvāri saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 23.septembra noteikumiem Nr.791.

05.00.00 Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām

Darbības galvenie mērķi:

saskaņā ar Izglītības likuma 60. panta trešo daļu un Vispārējās izglītības likuma 62. panta trešo daļu nodrošināt pašvaldību pamata, vispārējās vidējās izglītības, profesionālās izglītības un speciālās izglītības iestāžu pedagogiem darba samaksu un sociālās apdroši­nāšanas obligātās iemaksas, kuru uzdevums ir piedalīties izglītības programmas īstenošanā attiecīgajā pašvaldības izglītības iestādē.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

230 191,5

 

32 411,0

32 411,0

262 602,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

230 191,5

 

32 411,0

32 411,0

262 602,5

Izdevumi - kopā

230 191,5

 

32 411,0

32 411,0

262 602,5

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 32 411,0 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 32 411,0 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

32 411,0 tūkst. latu – no 2008. gada 1. septembra uzsāktā pedagogu darba samaksas palielinājuma par 60 latiem nodrošināšanai saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 4. augusta noteikumiem Nr. 622.

10.00.00 Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēs piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācībā nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām

Darbības galvenie mērķi:

saskaņā ar Izglītības likuma 60. panta trešo daļu nodrošināt finansējumu pašvaldību izglītības iestāžu piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācības pedagogiem darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksas, kuru uzdevums ir piedalīties piecgadīgo un sešgadīgo bērnu obligāto pirmsskolas izglītības programmas īstenošanā attiecīgajā pašvaldības izglītības iestādē.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

15 152,1

 

2 664,3

2 664,3

17 816,4

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

15 152,1

 

2 664,3

2 664,3

17 816,4

Izdevumi - kopā

15 152,1

 

2 664,3

2 664,3

17 816,4

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 2 664,3 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 2 664,3 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

2 664,3 tūkst. latu – no 2008. gada 1. septembra uzsāktā pedagogu darba samaksas palielinājuma par 60 latiem nodrošināšanai saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 4. augusta noteikumiem Nr. 622.

14.00.00 Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēs nodarbināto pedagogu darba samaksas paaugstināšanai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām

Darbības galvenie mērķi:

saskaņā ar Valdības deklarāciju nodrošināt darba samaksas paaugstināšanai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām nepieciešamo finansējumu pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogiem, kuru uzdevums ir piedalīties pirmsskolas bērnu (izņemot piecgadīgo un sešgadīgo) izglītošanā attiecīgajā pašvaldības izglītības iestādē.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

15 842,7

 

7 071,1

7 071,1

22 913,8

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

15 842,7

 

7 071,1

7 071,1

22 913,8

Izdevumi - kopā

15 842,7

 

7 071,1

7 071,1

22 913,8

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 7 071,1 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 7 071,1 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

7 071,1 tūkst. latu – no 2008. gada 1. septembra uzsāktā pedagogu darba samaksas palielinājuma par 60 latiem nodrošināšanai saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 4. augusta noteikumiem Nr. 622.

 


64. Dotācijas pašvaldībām

Darbības galvenie mērķi:

Dotācija pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondam.

01.00.00 Dotācija pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondam

Darbības galvenie mērķi:

programmai plānotie finanšu līdzekļi ir finansējums pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondam. Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonds īsteno gan ieņēmumu kapacitātes, gan izdevumu nepieciešamības izlīdzināšanu. Dotācija pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondam paredzēta, lai nodrošinātu pašvaldībām izmaksājamo dotāciju no fonda apmēru, kuru veido pašvaldību iemaksas fondā un valsts budžeta dotācija.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

veikta pašvaldību finanšu daļēja izlīdzināšana, lai veicinātu pašvaldību iniciatīvu un patstāvību savu finanšu resursu veidošanā. Finanšu izlīdzināšana nodrošinās finansiāli vājākas pašvaldības ar finanšu resursiem, lai tām radītu līdzīgas iespējas ar likumu noteikto funkciju izpildei.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

7 152,9

-

-

-

7 152,9

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

7 152,9

-

-

-

7 152,9

Izdevumi - kopā

7 152,9

-

-

-

7 152,9

Izdevumi:

2009. gada izdevumi programmai ir plānoti 2008. gada izdevumu līmenī.

Kopējā 2009. gadam prognozētā finanšu nepieciešamība pašvaldībām tiks nodrošināta pie dotācijas no valsts budžeta 7 152,9 tūkst. latu apmērā.

 


74. Apropriācijas rezerve

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt valsts finanšu politikas īstenošanas nepārtrauktību;

2) mazināt negatīvo efektu nelietderīgai un neplānotai budžeta līdzekļu izlietošanai gadījumos, ja objektīvu iemeslu dēļ netiek veikti kārtējā gadā ieplānotie iepirkumi vai realizēti investīciju projekti.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) gadskārtējā valsts budžeta likumā noteikta apropriācijas rezerve, ko ministrijas, citas centrālās valsts iestādes un pašvaldības izmanto Ministru kabineta noteiktajā kārtībā;

2) gadskārtējā valsts budžeta likumā noteikti apropriācijas rezerves izmantošanas galvenie noteikumi;

3) apropriācijas rezerves apjomu vidējam termiņam apstiprina Ministru kabinets vienlaikus ar vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvaru;

4) Ministru kabinets apropriācijas rezerves ietvaros piešķir ministrijām, citām centrālajām valsts iestādēm un pašvaldībām apropriācijas, bet ne lielākā apjomā par to neizlietoto dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem iepriekšējā gada beigās;

5) Ministru kabinets apstiprina kārtējā gada apropriācijas rezerves sadalījumu ministrijām, citām centrālajām valsts iestādēm un pašvaldībām pa programmām, apakšprogrammām un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

-

-

5 000,0

5 000,0

5 000,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

-

-

5 000,0

5 000,0

5 000,0

Izdevumi – kopā

-

-

5 000,0

5 000,0

5 000,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 5 000,0 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 5 000,0 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

·        5 000,0 tūkst. latu gadskārtējā valsts budžeta likumā noteikta apropriācijas rezerve, ko saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.1 pantu Ministru kabinets piešķir ministrijām, citām centrālajām valsts iestādēm un pašvaldībām apropriācijas, lai nodrošinātu valsts politikas īstenošanu un vispārējo vadību.