17. Satiksmes ministrija

Pamatbudžets

Darbības galvenie mērķi:

Satiksmes ministrija savas kompetences ietvaros izstrādā valsts politiku transporta un sakaru nozarēs, organizē un koordinē tās īstenošanu.

1) Transporta politikas ilgtermiņa mērķis ir nodrošināt efektīvas, ilgtspējīgas, integ­rētas, videi draudzīgas, sabalansētas un multimodālas transporta sistēmas plānveidīgu uzturē­šanu un attīstību, kas apmierinātu tautsaimniecības, starptautiskās tirdzniecības un iedzīvotāju pieaugošo pieprasījumu pēc kvalitatīviem un kvantitatīviem transporta pakalpojumiem, no­drošinot drošību, uzticamību un saprātīgas izmaksas.

2) Sakaru nozarē mērķis ir radīt iespējas iedzīvotājiem saņemt iespējami plašāku un kvalitatīvāku elektronisko sakaru un pasta pakalpojumu klāstu.

Veicamie uzdevumi:

1) izstrādāt transporta un sakaru nozaru valsts politiku (politikas plānošanas dokumen­tus) un koordinēt tās īstenošanu;

2) nodrošināt finanšu resursu piesaistīšanu transporta un sakaru valsts politikas īste­nošanai;

3) izstrādāt transporta un sakaru nozares reglamentējošo tiesību aktu projektus un sa­vas kompetence ietvaros nodrošināt pieņemto tiesību aktu ieviešanu un kontroli.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

226 314,4

125 316,0

184 948,7

59 632,7

26,3

285 947,1

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

177 591,6

77 066,5

97 429,8

20 363,3

11,5

197 954,9

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

517,6

44,3

4,1

-40,2

-7,8

477,4

Ārvalstu finanšu palīdzība

48 205,2

48 205,2

87 514,8

39 309,6

81,5

87 514,8

Izdevumi – kopā

225 504,4

124 506,0

196 989,2

72 483,2

32,1

297 987,6

Uzturēšanas izdevumi

92 686,2

13 000,4

32 108,5

19 108,1

20,6

111 794,3

Izdevumi kapitālieguldījumiem

132 818,2

111 505,6

164 880,7

53 375,1

40,2

186 193,3

Fiskālā bilance

810,0

×

×

×

×

-12 040,5

Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

598,9

×

×

×

×

-

Ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

-1 408,9

×

×

×

×

12 040,5

 

Programma 28.00.00 Krasta automātiskās identifikācijas sistēmas (AIS) uzstādīšana tiek likvidēta, jo Krasta automātiskās identifikācijas sistēmas projekts (finansējums 742,5 tūkst. latu) 2005. gadā ir pabeigts. Ir izveidota kuģu automātiskās identifikācijas sistēma, kas ir balstīta uz AIS signāliem, būtiski uzlabojot kuģu monitoringu.

 

03.00.00 Nozares vadība

Darbības galvenie mērķi:

nodrošināt visus transporta un sakaru nozaru politikas izstrādes un ieviešanas vadības procesus.

Veicamie uzdevumi:

1) izstrādāt attiecīgo nozari reglamentējošo tiesību aktu un politikas plānošanas dokumentu projektus;

2) sagatavot un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniegt priekšlikumus par norma­tīvajos aktos un attiecīgajos politikas plānošanas dokumentos paredzēto pasākumu realizācijai un ministrijas uzdevumu veikšanai nepieciešamo finansējumu no valsts budžeta;

3) plānot vienotas transporta infrastruktūras attīstību un risināt infrastruktūras finan­sēšanas jautājumus;

4) savas kompetences ietvaros pārstāvēt valsts intereses starptautiskajās organizācijās un Eiropas Savienības institūcijās;

5) analizēt situāciju tranzītpārvadājumu jomā, koordinēt un kontrolēt tranzītpārva­dājumus veicinošu pasākumu sagatavošanu un izpildi;

6) aktivizēt kombinēto, multimodālo un intermodālo pārvadājumu attīstību;

7) sekmēt inteliģento transporta sistēmu (ITS) attīstību Latvijā, veidojot modernu pieeju informācijas tehnoloģiju risinājumu ieviešanai transporta nozarē;

8) organizēt valsts autoceļu tīkla pārvaldīšanu un pašvaldību autoceļu pārraudzību;

9) risināt ar starptautiskās autosatiksmes nodrošināšanu saistītos jautājumus;

10) organizēt un koordinēt valsts politikas izstrādi un īstenošanu satiksmes drošības jomā;

11) koordinēt velotransporta attīstību;

12) panākt Baltijas valstu trīspusējas vienošanās noslēgšanu par vienotu pozīciju Eiropas Savienības parasto dzelzceļu sistēmu savstarpējās izmantojamības ieviešanai Baltijas reģionā;

13) turpināt savstarpējās izmantojamības Direktīvas 2001/16EC prasību ieviešanu saskaņā ar Eiropas Komisijas Transporta ģenerāldirektorāta apstiprinātajiem projektiem;

14) saskaņā ar Eiropas Komisijas Transporta ģenerāldirektorāta izveidotās Komitejas darba gaitu turpināt ieviest Direktīvas 96/48EC un Direktīvas 2004/49EC prasības;

15) ieviest dzelzceļa savstarpējās izmantojamības Direktīvu 2001/16EC un 96/48EC prasības;

16) organizēt un koordinēt valsts politikas izstrādi un īstenošanu attiecībā uz kuģo­šanas drošību;

17) noteikt gaisa telpas izmantošanas kārtību un kontrolēt tās ievērošanu;

18) sagatavot informāciju aeronavigācijas informācijas izdevumam;

19) apkopot un analizēt statistikas datus atbilstoši Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas prasībām;

20) veikt Valsts autoceļu fonda, Latvijas ostu attīstības fonda, dzelzceļa infrastruktūras fonda un citu saskaņā ar likumiem un citiem normatīvajiem aktiem izveidotu fondu turētāja un rīkotāja funkcijas un kontrolēt minēto fondu izmantošanu;

21) organizēt Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu ieviešanu transporta nozarē;

22) pārzināt esošo specializēto būvniecību transporta, sakaru nozarē;

23) apstiprināt Nacionālo radiofrekvenču plānu un kontrolēt radiofrekvenču spektra izmantošanu;

24) sniegt atzinumus par citu institūciju izstrādātajiem tiesību aktu un politikas plānošanas dokumentu projektiem;

25) ārējos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos izdot administratīvos aktus;

26) nodrošināt attiecīgās nozares politikas īstenošanu ministrijas padotībā esošajās valsts pārvaldes iestādēs un valsts kapitālsabiedrībās (uzņēmējsabiedrībās), kurās ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja;

27) valsts vārdā veikt privāttiesiskus darījumus, kas nepieciešami ministrijas darbības nodrošināšanai;

28) veikt funkciju izpildes, kā arī citas pārbaudes ministrijas padotībā esošajās valsts pārvaldes iestādēs;

29) nodrošināt valsts pasūtīto pētījumu pieteikumu izstrādi, kā arī veicināt pētījumu rezultātu efektīvu izmantošanu nozares politikas izstrādē;

30) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sadarboties ar citām valsts pārvaldes iestā­dēm vienotas valsts politikas izstrādāšanā un īstenošanā;

31) informēt sabiedrību par attiecīgās nozares politiku un ministrijas padotībā esošo iestāžu darbību, konsultēties ar nevalstiskajām organizācijām lēmuma pieņemšanas procesā, veicināt sociālo dialogu jautājumos, kas saistīti ar politikas izstrādi un īstenošanu, kā arī iesaistīt sabiedrības pārstāvjus valsts pārvaldē.

Sagaidāmais rezultāts:

savlaicīgi un kvalitatīvi izstrādāti transporta un sakaru nozaru politikas plānošanas dokumenti, tiesību akti, nodrošināta izstrādāto politiku ieviešanas vadība.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

2 313,4

243,4

351,4

108,0

4,7

2 421,4

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

2 264,4

243,4

347,3

103,9

4,6

2 368,3

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

49,0

-

4,1

4,1

8,4

53,1

Izdevumi – kopā

2 378,8

308,8

351,4

42,6

1,8

2 421,4

Uzturēšanas izdevumi

2 320,0

300,7

351,4

50,7

2,2

2 370,7

Izdevumi kapitālieguldījumiem

58,8

8,1

-

-8,1

13,8

50,7

Fiskālā bilance

-65,4

×

×

×

×

-

Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

65,4

×

×

×

×

-

 

 

Resursi:

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

4,1 tūkst. latu – papildus ieņēmumi, palielinot nomas maksu valsts zemei.

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 42,6 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 308,8 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

·        142,2 tūkst. latu – samazinātas subsīdijas un dotācijas, kas tika piešķirtas VAS Starptautiskā lidosta „Rīga” saistībā ar neparedzētiem izdevumiem Amerikas Savienoto Valstu prezidenta Dž.Buša vizītes nodrošināšanai;

·        95,0 tūkst. latu – samazinātas subsīdijas un dotācijas, kas tika piešķirtas SIA „Aviosabiedrība „Liepāja”” žoga un skrejceļa remontam;

·        6,2 tūkst. latu – samazināti kapitālie izdevumi, kas 2005. gadā tika piešķirti administratīvās kapacitātes nodrošināšanai – ierēdņu darba vietu iekārtošanai.

·        65,4 tūkst. latu – samazināti izdevumi, kas tika veikti no maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu atlikuma uz 2005. gada sākumu, tai skaitā:

63,5 tūkst. latu – kārtējie izdevumi par Satiksmes ministrijas mājas lapas iz­veidošanu, pasākumiem ministrijas telpu, inventāra un darbinieku drošības no­drošināšanai, tehniskās ekspertīzes pakalpojuma apmaksai Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas nodaļai, sakarā ar aviācijas nelaimes gadījumiem 2004. gada nogalē Rīgas rajona Ropažu ciemata apkārtnē ar gaisa kuģi „Piper 38-112” un Cēsu rajona Ungura ezera apkārtnē - ar gaisa kuģi „Vilga 35A”, bērna piedzimšanas un citiem pabalstiem, kas izmaksāti saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 25.pantu un Ministru kabineta 2004. gada 23.no­vembra noteikumiem Nr.959 “Noteikumi par ierēdņu un tiešās pārvaldes iestā­žu darbinieku darba samaksu, kvalifikācijas pakāpēm un ierēdņu pabalstiem”, (5 bērna piedzimšanas gadījumi ierēdņiem), komandējumiem u.c. pasākumiem;

1,9 tūkst. latu – samazināti kapitālie izdevumi, kas tika paredzēti atašeju darbības nodrošināšanai.

Palielinājums izdevumos (4. aile) 351.4 tūkst. latu:

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

326,2 tūkst. latu – administratīvās kapacitātes nostiprināšanai saskaņā ar Ministru kabineta 2004. gada 23.novembra noteikumiem Nr.959 „Noteikumi par ierēdņu un tiešās pārvaldes iestāžu darbinieku darba samaksu, kvalifikācijas pakāpēm un ierēdņu pabalstiem, t.sk. atalgojumam 262,9 tūkst. latu un 63,3 tūkst. latu valsts sociālās apdrošināšanas obligātām iemaksām.

Citas izmaiņas:

21,1 tūkst. latu – palielināti izdevumi atašeju darbības nodrošināšanai pamatojoties uz 2003. gada 23. decembra Ministru kabineta noteikumiem Nr.764 „Pabalstu un kompensāciju izmaksas noteikumi diplomātiskajā un konsulārajā dienestā” ar grozījumiem, kas pieņemti 2005. gada 25.janvārī (MK noteikumi Nr.66).

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

4,1 tūkst. latu – papildus ieņēmumi, palielinot nomas maksu valsts zemei.

08.00.00 Valsts aģentūras “Rīgas Motormuzejs” darbības nodrošināšana

Darbības galvenie mērķi:

funkcionēt Latvijas un starptautiskā kultūras apritē, būt sabiedrībai plaši pieejamai pētnieciskai un izglītojošai valsts kultūras iestādei, kas visplašākās sabiedrības interesēs vāc, saglabā, pēta, restaurē un popularizē senos spēkratus kā industriālā mantojuma un materiālās kultūras sastāvdaļu.

Veicamie uzdevumi:

1) nodrošināt Nacionālā muzeju krājumu komplektēšanu, uzskaiti, dokumentēšanu glabāšanu un restaurāciju;

2) veikt zinātniski pētniecisko darbu un publicēt tā rezultātus;

3) nodrošināt muzeja ekspozīciju un izstāžu veidošanu par seno spēkratu, transporta un ar to saistītajām tēmām un to pieejamību sabiedrībai;

4) izstrādāt un realizēt projektus saskaņā ar muzeja darbības mērķi;

5) apsaimniekot tā rīcībā nodoto nekustamo īpašumu;

6) veikt seno spēkratu restaurāciju.

Sagaidāmais rezultāts:

nodrošināta valsts aģentūras “Rīgas Motormuzejs” darbība.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

172,3

44,3

93,3

49,0

28,4

221,3

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

3,7

-

93,3

93,3

2 521,6

97,0

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

168,6

44,3

-

-44,3

26,3

124,3

Izdevumi – kopā

172,3

44,3

93,3

49,0

28,4

221,3

Uzturēšanas izdevumi

166,3

44,3

93,3

49,0

29,5

215,3

Izdevumi kapitālieguldījumiem

6,0

-

-

-

-

6,0

Resursi:

Samazinājums:

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

            44,3 tūkst. latu – samazināti ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem un atbilstoši tiem izdevumi, jo spēkratu restaurācijas nodaļas pasūtījumi ir izpildīti atbilstoši noslēgtajiem līgumiem, bet jauni līgumi nav noslēgti.

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 49,0 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 44,3 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

44,3 tūkst. latu – samazināti izdevumi no maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņē­mumiem, jo samazināsies ieņēmumi no aģentūras sniegtajiem publiskajiem pakalpojumiem.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 93,3 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

93,3 tūkst. latu – līdzekļi paredzēti valsts aģentūras “Rīgas Motormuzejs” ēkas uzturēšanai, remontam.

09.00.00 Iemaksas starptautiskajās organizācijās

Sagaidāmais rezultāts:

savlaicīgi veikti maksājumi, kas nodrošina iespēju nozares speciālistiem piedalīties un pārstāvēt valsts intereses starptautiskajās organizācijās un Eiropas Savienības institūcijās.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

119,2

119,2

177,4

58,2

48,8

177,4

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

119,2

119,2

177,4

58,2

48,8

177,4

Izdevumi – kopā

119,2

119,2

177,4

58,2

48,8

177,4

Uzturēšanas izdevumi

119,2

119,2

177,4

58,2

48,8

177,4

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 58,2 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 119,2 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

119,2 tūkst. latu – iemaksas starptautiskajās organizācijās (ar 2006. gadu netiks veikti maksājumi starptautiskajās sakaru starpresoru organizācijās PostEirop, ETSI, jo ir panākta vienošanās, ka šos maksājumus veiks VAS „Elektronisko sakaru direkcija” un VAS „Latvijas pasts”).

Palielinājums izdevumos (4. aile): 177,4 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        Dzelzceļa sadarbības organizācija (OSŽD) – 34,0 tūkst. latu;

·        Starptautiskā dzelzceļa pārvadājumu starpvaldību organizācija (OTIF) – 3,6 tūkst. latu;

·        Starptautiskā jūrniecības organizācija (IMO) – 11,0 tūkst. latu;

·        Starptautiskā hidrogrāfijas organizācija (IHO) – 14,0 tūkst. latu;

·        Starptautiskā jūras dibena institūcija – 0,2 tūkst. latu;

·        Starptautiskā telekomunikāciju savienība(ITU) – 34,3 tūkst. latu;

·        Pasaules pasta savienība(UPU) – 17,9 tūkst. latu;

·        Starptautiskā civilās aviācijas organizācija(ICAO) – 19,6 tūkst. latu;

·        Eiropas transporta ministru konference(ECMT) – 2,8 tūkst. latu;

·        Eiropas pasta un telekomunikāciju konference(CEPT) – 0,9 tūkst. latu;

·        Sakaru reģionālā padome – 1,2 tūkst. latu;

·        Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija (OECD) – 3,0 tūkst. latu;

·        Parīzes vienošanās memorands par ostu valsts kontroli – 33,6 tūkst. latu;

·        Starptautiskais jūras tiesību tribunāls (ITLOS) – 1,3 tūkst. latu.

11.00.00 Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas darbības nodrošināšana

Darbības galvenie mērķi:

1) paaugstināt dzelzceļa ekspluatācijas, manevru darbu, ritošā sastāva un transporta drošības līmeni;

2) panākt dzelzceļa civilās aizsardzības sistēmu, ārkārtējo situāciju novēršanas un avāriju seku likvidēšanas sistēmu atbilstošu tehnisko sagatavotību darbībai.

Veicamie uzdevumi:

1) kontrolēt dzelzceļa ekspluatācijas un tās drošības jautājumos pieņemtajos likumos un citos normatīvajos aktos noteikto prasību izpildi;

2) izmeklēt vilcienu un manevru darba avārijas un pārkāpumu gadījumus un pieda­līties uz dzelzceļa notikušo nelaimes gadījumu izmeklēšanā;

3) kontrolēt dzelzceļa civilās aizsardzības sistēmas, ārkārtējo (avārijas) situāciju no­vēršanas un avāriju seku likvidēšanas sistēmas gatavību un darbību;

4) kontrolēt jaunu un rekonstruēto dzelzceļa infrastruktūras objektu nodošanu eks­pluatācijā un pārbaudīt to atbilstību Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumu un darba aizsardzības noteikumu prasībām;

5) kontrolēt ritošā sastāva avāriju seku novēršanas darbu organizēšanu un veikšanu;

6) pārbaudīt Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumu ievērošanu neatkarīgi no tā, kam pieder pārbaudes objekts;

7) uz laiku pārtraukt vilcienu satiksmi, samazināt kustības ātrumu un aizliegt tehnisko līdzekļu ekspluatāciju, ja ir apdraudēta cilvēku dzīvība vai veselība, satiksmes drošība vai vide;

8) līdz pilnīgai trūkumu novēršanai aizliegt lietot ritošo sastāvu un sliežu ceļu, ja lie­tošana var apdraudēt vai apdraud cilvēku dzīvību vai veselību, satiksmes drošību vai vidi;

9) dot saistošus norādījumus par Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumu ievē­rošanu visām juridiskajām un fiziskajām personām, kas darbojas dzelzceļa sistēmā;

10) pārbaudīt atsevišķu kategoriju dzelzceļa speciālistu atbilstību kvalifikācijas pra­sībām.

Sagaidāmais rezultāts:

samazināts dzelzceļa satiksmes drošības pārkāpumu un nelaimes gadījumu skaits.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

195,6

-

65,5

65,5

33,5

261,1

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

195,6

-

65,5

65,5

33,5

261,1

Izdevumi – kopā

195,6

-

65,5

65,5

33,5

261,1

Uzturēšanas izdevumi

190,6

-

65,5

65,5

34,4

256,1

Izdevumi kapitālieguldījumiem

5,0

-

-

-

-

5,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 65,5 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 65,5 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

65,5 tūkst. latu – izdevumi administratīvās kapacitātes stiprināšanai saskaņā ar Ministru kabineta 2004. gada 23.novembra noteikumiem Nr.959 „Noteikumi par ierēdņu un tiešās pārvaldes iestāžu darbinieku samaksu, kvalifikācijas pakāpēm un ierēdņu pabalstiem”, t.sk atalgojumiem 39,1 tūkst. latu, 9,4 tūkst. latu valsts sociālās apdrošināšanas obligātām iemaksām un 17,0 tūkst. latu komandējumiem dalībai Eiropas Savienības un dzelzceļa starptautisko organizāciju darba grupās.

12.00.00 Valsts dzelzceļa administrācijas darbības nodrošināšana

Darbības galvenie mērķi:

nodrošināt valsts pārvaldi dzelzceļa transporta nozarē, veicinot konkurenci, nediskri­minējošu nosacījumu ieviešanu nozarē un to ievērošanu.

Veicamie uzdevumi:

1) veikt dzelzceļa kravu pārvadājumu pasūtījumu līgumu projektu saskaņošanu, līgumu reģistrāciju un to izpildes kontroli;

2) izskatīt pārvadātāju un infrastruktūras pārvaldītāju strīdus;

3) veikt dzelzceļa vides aizsardzības politikas un rīcības programmas izstrādāšanu;

4) nodrošināt dzelzceļa infrastruktūras valsts reģistrāciju;

5) veikt ritošā sastāva reģistrāciju satiksmes ministra noteiktajā kārtībā;

6) izvērtēt apdraudējumu, ko dzelzceļa infrastruktūra rada cilvēku veselībai un videi, un veic nepieciešamos šā apdraudējuma samazināšanas pasākumus;

7) pēc saskaņošanas ar ieinteresētajām pašvaldībām un Vides ministriju sniegt atzinumus par atsevišķu publiskās lietošanas sliežu ceļa posmu vai sliežu ceļa slēgšanu.

Sagaidāmais rezultāts:

1) nodrošināta tirgus prasībām atbilstoša dzelzceļa uzņēmumu darbība situācijā bez konfliktiem;

2) samazināts dzelzceļa infrastruktūras radītais apdraudējums videi un cilvēku veselībai.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

131,5

-

49,6

49,6

37,7

181,1

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

131,5

-

49,6

49,6

37,7

181,1

Izdevumi – kopā

131,5

-

49,6

49,6

37,7

181,1

Uzturēšanas izdevumi

128,5

-

49,6

49,6

38,6

178,1

Izdevumi kapitālieguldījumiem

3,0

-

-

-

-

3,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 49,6 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 49,6 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

49,6 tūkst. latu – administratīvās kapacitātes stiprināšanai saskaņā ar Ministru kabineta 2004. gada 23.novembra noteikumiem Nr.959 „Noteikumi par ierēdņu un tiešās pārvaldes iestāžu darbinieku samaksu, kvalifikācijas pakāpēm un ierēdņu pabalstiem”, t.sk atalgojumam 40,0 tūkst. latu un 9,6 tūkst. latu valsts sociālās apdrošināšanas obligātām iemaksām.

14.00.00 Eiropas Savienības un starptautiskā finansējuma koordinācija un tehniskā palīdzība

Darbības galvenie mērķi:

Satiksmes ministrija ir noteikta par Eiropas Savienības Kohēzijas fonda un Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansēto projektu starpniekinstitūciju transporta jomā.

Veicamie uzdevumi:

1) piesaistīt pieredzējušus konsultantus ministrijas iekšējo procedūru izstrādei, kā arī Kohēzijas fonda un Eiropas Reģionālā attīstības fonda projektu sagatavošanas un ieviešanas koordinācijai;

2) piesaistīt pieredzējušus ārvalstu ekspertus konkursu vērtēšanas komisijās;

3) motivēt apmācīto personālu (ierēdņus un darbiniekus) turpināt darbu pie projektu ieviešanas;

4) nodrošināt pasūtītāja kontroli objektā uz vietas;

5) nodrošināt publicitāti Eiropas Savienības finansētajiem projektiem.

Sagaidāmais rezultāts:

nodrošināta Kohēzijas fonda un Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansēto projektu sagatavošana un ieviešana transporta jomā.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

206,7

35,2

35,6

0,4

0,2

207,1

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

206,7

35,2

35,6

0,4

0,2

207,1

Izdevumi – kopā

206,7

35,2

35,6

0,4

0,2

207,1

Uzturēšanas izdevumi

204,7

35,2

35,6

0,4

0,2

205,1

Izdevumi kapitālieguldījumiem

2,0

-

-

-

-

2,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 0,4 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 35,2 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

35,2 tūkst. latu – samazināti izdevumi ERAF nacionālās programmas „Citi tehniskās palīdzības pasākumi” projektam 5.2.2. „Informācija un publicitāte” un programmas „Atbalsts programmas vadībai” projektam 5.1.1. „Atbalsts projektu atlasē, vērtēšanā, programmu vadībā un uzraudzībā iesaistītajām institūcijām, arī finanšu kontrolēm un auditam”.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 35,6 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

35,6 tūkst. latu – palielināti izdevumi ERAF nacionālās programmas „Citi tehniskās palīdzības pasākumi” projekta 5.2.2. „Informācija un publicitāte” un programmas „Atbalsts programmas vadībai” projekta 5.1.1. „Atbalsts projektu atlasē, vērtēšanā, programmu vadībā un uzraudzībā iesaistītajām institūcijām, arī finanšu kontrolēm un auditam” turpināšanai.

23.00.00 Valsts autoceļu fonds

Darbības galvenie mērķi:

Valsts autoceļu fonda līdzekļi ir paredzēti, lai nodrošinātu valsts autoceļu tīkla efektīvu uzturēšanu un attīstību, lai veicinātu valsts ekonomisko izaugsmi, iedzīvotāju dzīves līmeņa celšanos un sekmētu Latvijas starptautisko autoceļu atbilstību Eiropas autoceļu tīkla prasībām.

Veicamie uzdevumi:

autoceļu ikdienas un periodiskā uzturēšana, rekonstrukcija un būvniecības programmu realizācija un to nodrošināšanas pasākumu, programmu, projektu un tehnisko normatīvu izstrāde un vadība, tehniskā un autoruzraudzība, zemju pirkšana autoceļu uzlabošanas un attīstības vajadzībām, vides aizsardzības pasākumu īstenošana un valsts autoceļu pārvaldes administrēšana.

Sagaidāmais rezultāts:

saglabāta valsts autoceļu tīkla ceļu tehniskā stāvokļa kvalitāte un nodrošināta tālāka uzlabošana (ceļu segu un tiltu stiprības paaugstināšana), ceļu caurlaides spējas nodrošināšana un satiksmes drošības paaugstināšana, kas perspektīvā ļaus samazināt gan ceļu uzturēšanas, gan ceļu lietotāju izmaksas.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

78 057,7

2 222,0

33 209,7

30 987,7

39,7

109 045,4

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

77 757,7

2 222,0

33 209,7

30 987,7

39,9

108 745,4

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

300,0

-

-

-

-

300,0

Izdevumi – kopā

78 057,7

2 222,0

33 209,7

30 987,7

39,7

109 045,4

Uzturēšanas izdevumi

56 816,4

2 222,0

17 633,5

15 411,5

27,1

72 227,9

Izdevumi kapitālieguldījumiem

21 241,3

-

15 576,2

15 576,2

73,3

36 817,5

 

23.04.00 Mērķdotācijas pašvaldību autoceļiem (ielām)

Darbības galvenie mērķi:

1) pašvaldību autoceļu (ielu) ikdienas un periodiskai uzturēšanai, rekonstrukcijai un būvniecībai, kā arī satiksmes drošības uzlabošanai;

2) vietējās nozīmes valsts autoceļu ikdienas un periodiskajai uzturēšanai un rekonstrukcijai;

3) lauku autoceļu attīstības finansēšanai;

4) pašvaldību autoceļu (ielu) programmu un projektu vadībai;

5) darbu tehniskajai uzraudzībai un autoruzraudzībai;

6) pašvaldību autoceļu (ielu) saglabāšanas un attīstības programmu un projektu izstrādāšanai;

7) autoceļu nozares zinātniski tehniskajai attīstībai;

8) zemes pirkšanai pašvaldību autoceļu (ielu) uzlabošanas un attīstības vajadzībām;

9) starpvalstu sadarbības pasākumiem un programmām autoceļu nozarē;

10) pašvaldību autoceļu (ielu) pārvaldes administrēšanai;

11) sabiedrības informēšanai autoceļu nozares jautājumos;

12) pašvaldību autoceļu (ielu) tīkla finansēšanai ņemto kredītu atmaksai;

13) avārijas seku un dabas katastrofu izraisīto postījumu likvidācijai autoceļu (ielu) tīklā;

14) pašvaldību autoceļu (ielu) uzturēšanas tehniskās bāzes izveidošanai;

15) normatīvajos aktos noteiktās autoceļu reģistrācijas finansēšanai;

16) pasažieru regulāro pārvadājumu ar autobusiem papildu dotēšanai.

Veicamie uzdevumi:

projektu sagatavošana, realizācija, kas saistīta ar iepriekš minēto mērķu izpildi.

Sagaidāmais rezultāts:

uzlabosies pašvaldību autoceļu (ielu) stāvoklis un satiksmes drošība.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

20 935,4

2 222,0

12 821,1

10 599,1

50,6

31 534,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

20 935,4

2 222,0

12 821,1

10 599,1

50,6

31 534,5

Izdevumi – kopā

20 935,4

2 222,0

12 821,1

10 599,1

50,6

31 534,5

Uzturēšanas izdevumi

20 935,4

2 222,0

12 821,1

10 599,1

50,6

31 534,5

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 10 599,1 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 2 222,0 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

·        1 000,0 tūkst. latu – samazināti izdevumi, jo atbilstoši Ministru kabinetu 2005. gada 12.jūlija sēdē pieņemtajam lēmumam (protokols Nr.40, 48.§) līdzekļi bija piešķirti plūdu seku likvidācijai Latgales konkrēto pašvaldību pārziņā esošajā ceļu tīklā;

·        1 222,0 tūkst. latu – samazināti izdevumi no transportlīdzekļu ikgadējās nodevas ieņēmumu pārpildes 2005. gadā.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 12 821,1 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

12 821,1 tūkst. latu – pašvaldību autoceļu (ielu) uzturēšanai un rekonstrukcijai.


23.06.00 Valsts autoceļu pārvaldīšana, uzturēšana un atjaunošana

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

57 122,3

-

20 388,6

20 388,6

35,7

77 510,9

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

56 822,3

-

20 388,6

20 388,6

35,9

77 210,9

 

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

300,0

-

-

-

-

300,0

Izdevumi – kopā

57 122,3

-

20 388,6

20 388,6

35,7

77 510,9

Uzturēšanas izdevumi

35 881,0

-

4 812,4

4 812,4

13,4

40 693,4

Izdevumi kapitālieguldījumiem

21 241,3

-

15 576,2

15 576,2

73,3

36 817,5

   Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 20 388,6 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 20 388,6 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

17 990,6 tūkst. latu – valsts autoceļu uzturēšanai, projektēšanai, renovācijai.

Citas izmaiņas:

2 398,0 tūkst. latu – valsts autoceļu uzturēšanai atbilstoši transportlīdzekļu ikgadējās nodevas ieņēmumu prognozēm, pamatojoties uz likuma „Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu” 2. pantu.

26.00.00 Ostu attīstības fonds

Darbības galvenie mērķi:

nodrošināt Latvijas Ostu padomes darbību.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

39,9

-

-

-

-

39,9

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

39,9

-

-

-

-

39,9

Izdevumi – kopā

39,9

-

-

-

-

39,9

Uzturēšanas izdevumi

38,4

-

-

-

-

38,4

Izdevumi kapitālieguldījumiem

1,5

-

-

-

-

1,5

 

Tiek finansēta Latvijas Ostu padomes sekretariāta — informācijas centra darbība (6 štata vienības) 39,9 tūkst. latu apmērā. Par līdzekļu ieskaitīšanu fondā no ostu pārvalžu iemaksām Satiksmes ministrija vienojusies ar Ventspils brīvostas pārvaldi, Rīgas brīvostas pārvaldi un Liepājas SEZ pārvaldi.

29.00.00. Kohēzijas fonda finansēto projektu ieviešana autoceļu jomā

Darbības galvenie mērķi:

1) integrācija Trans-Eiropas transporta tīklā (TEN);

2) galveno transporta koridoru attīstība, tai skaitā: ceļu seguma un tiltu nestspējas paaug­stināšana atbilstoši ES normatīvajām slodzēm un satiksmes drošības paaugstināšana, uzlabo­jot ceļu ģeometriju atbilstoši pieaugošām satiksmes prasībām un likvidējot „melnos“ punktus.

Veicamie uzdevumi:

šādu projektu īstenošana:

·        E 67 Via Baltica, posms Rīga-Ķekava K 2004;

·        E 22, posms Tīnūži-Koknese K 2004;

·        E 22, posms Rēzekne-Terehova K 2004;

·        TEN autoceļu tīkla uzlabojumi, 1.projekts K 2004;

·        TEN autoceļu tīkla uzlabojumi, 2. projekts K 2004;

·        E 67 Via Baltica, posms Ķekava-Iecava 2003/LV/16/P/PT/009;

·        E 67 Via Baltica, Saulkrastu apvedceļš 2002/LV/P/PT/008;

·        Lidostas „Rīga“ pievadceļš, A daļa un B daļa 2000/LV/16/P/PT/002.

Sagaidāmais rezultāts:

paaugstināta ceļu seguma un tiltu nestspēja atbilstoši Eiropas Savienības normatīvajos aktos noteiktajām slodzēm, uzlabota ceļu satiksmes drošība.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

56 918,1

56 918,1

92 935,6

36 017,5

63,3

92 935,6

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

36 021,7

36 021,7

33 521,6

-2 500,1

6,9

33 521,6

Ārvalstu finanšu palīdzība

20 896,4

20 896,4

59 414,0

38 517,6

184,3

59 414,0

Izdevumi – kopā

59 628,6

59 628,6

92 450,6

32 822,0

55,0

92 450,6

Uzturēšanas izdevumi

2 473,0

2 473,0

1 240,0

-1 233,0

49,9

1 240,0

Izdevumi kapitālieguldījumiem

57 155,6

57 155,6

91 210,6

34 055,0

59,6

91 210,6

Fiskālā bilance

-2 710,5

×

×

×

×

485,0

Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzek­ļu atlikumu izmaiņas palielinā­jums (-) vai samazinājums (+)

105,8

×

×

×

×

0,0

Ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

2 604,7

×

×

×

×

-485,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 32 822,0 tūkst. latu

 

Samazinājums izdevumos (3. aile): 59 628,6 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

59 628,6 tūkst. latu – 2005. gadā no Kohēzijas fonda līdzfinansēto autoceļu projektu realizācijai paredzētais finansējums:

·        36 021,6 tūkst. latu – no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

·        23 501,2 tūkst. latu – no ārvalstu finanšu palīdzības;

·        105,8 tūkst. latu – no nopelnītiem (uzkrātiem ) procentiem no iepriekšējos gados ISPA programmas ieskaitītajiem avansa maksājumiem, kas veidoja atlikumu uz 2005. gada sākumu no maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 92 450,6 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

33 521,6 tūkst. latu – līdzfinansējums no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

58 929,0 tūkst. latu – ārvalstu finanšu palīdzība no Kohēzijas fonda līdzekļiem;

1) E 67 Via Baltica, posms Rīga-Ķekava K 2004

141,3 tūkst. latu no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

2) E 22, posms Tīnūži-Koknese K 2004

1 689,0 tūkst. latu no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

3) E 22, posms Rēzekne-Terehova K 2004

569,0 tūkst. latu no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

4) TEN autoceļu tīkla uzlabojumi, 1. projekts K 2004

·        5 600,0 tūkst. latu no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

·        29 557,0 tūkst. latu no ārvalstu finanšu palīdzības;

5) TEN autoceļu tīkla uzlabojumi, 2. projekts K 2004

1 462,0 tūkst. latu no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

6) E 67 Via Baltica, posms Ķekava-Iecava 2003/LV/P/PT/009

·        3 489,0 tūkst. latu no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

·        6 822,0 tūkst. latu no ārvalstu finanšu palīdzības;

7) E 67 Via Baltica, Saulkrastu apvedceļš 2002/LV/P/PT/008

·        20 492,3 tūkst. latu no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

·        20 988,0 tūkst. latu no ārvalstu finanšu palīdzības;

8) Lidostas „Rīga“ pievadceļš, A daļa un B daļa 2000/LV/16/P/PT/002

·        79,0 tūkst. latu no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

·        1 562, 0 tūkst. latu no ārvalstu finanšu palīdzības.

30.00.00 Rail Baltica

Darbības galvenie mērķi:

nodrošināt saskaņotu, kompleksu Rail Baltica projekta priekšizpēti no tehniskā, reģionālās attīstības un telpiskās plānošanas aspekta visās projektā iesaistītajās valstīs.

Veicamie uzdevumi:

1) koordinēt starptautiskā Rail Baltica projektā iesaistīto valstu partneru darbu kopējā projekta pieteikuma izstrādē, vadot projekta starptautiskās koordinācijas grupas darbu;

2) izstrādāt priekšlikumus darba uzdevumam Kohēzijas fonda izpētes projektam sadarbībā ar Lietuvas Transporta ministriju un Eiropas Komisiju;

3) izvērtēt Interreg IIIB projekta priekšizpētes rezultātus un izvēlēties optimālāko alternatīvu.

Sagaidāmais rezultāts:

izvērtēti projekta priekšizpētes rezultāti un izvēlēts optimālākais risinājums.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

5,9

5,9

15,3

9,4

161,2

15,3

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

-

-

15,3

15,3

100,0

15,3

Ārvalstu finanšu palīdzība

5,9

5,9

-

-5,9

100,0

-

Izdevumi – kopā

5,9

5,9

15,3

9,4

161,2

15,3

Uzturēšanas izdevumi

5,9

5,9

 

-5,9

100,0

-

Izdevumi kapitālieguldījumiem

-

-

15,3

15,3

100,0

15,3

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 9,4 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 5,9 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

5,9 tūkst. latu – ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu atmaksa valsts pamatbudžetā.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 15,3 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

15,3 tūkst. latu – Interreg IIIB projekta priekšizpētes rezultātu izvērtēšanai.

31.00.00 Sabiedriskais transports

Darbības galvenie mērķi:

nodrošināt stabilus un pieejamus sabiedriskā transporta pakalpojumus (tajā skaitā pa­sažieriem ar īpašām vajadzībām), nepasliktināt sniegto pakalpojumu kvalitāti, segt pārvadātā­jiem zaudējumus par sabiedrībai nepieciešamiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem.

tūkst. latu

 

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

30 181,0

7 800,0

10 339,4

2 539,4

8,4

32 720,4

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

30 181,0

7 800,0

10 339,4

2 539,4

8,4

32 720,4

Izdevumi – kopā

30 181,0

7 800,0

10 339,4

2 539,4

8,4

32 720,4

Uzturēšanas izdevumi

30 181,0

7 800,0

10 339,4

2 539,4

8,4

32 720,4

 

31.01.00 Dotācija ar invalīdu bezmaksas pārvadāšanu saistīto izdevumu kompensācijām

Darbības galvenie mērķi:

garantēt sabiedrības mazāk aizsargātajiem iedzīvotājiem (invalīdi) tiesības saņemt sabiedriskā transporta pakalpojumus ar braukšanas maksas atvieglojumiem.

Veicamie uzdevumi:

nodrošināt līdzekļu pārskaitīšanu pārvadā­tājiem (autopārvadātājiem un VAS „Latvijas dzelzceļš“) saskaņā ar 1999. gada 2. novembra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 370 „Noteiku­mi par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā“.

Sagaidāmais rezultāts:

iepriekš minētā pasažieru kategorija (invalīdi) nodrošināta ar sabiedriskā transporta pakalpojumiem. Pārvadātājiem segti izdevumi, kas saistīti ar 1. grupas un 2. grupas invalīdu un bērnu invalīdu pārvadāšanu sabiedriskajā transportā bez maksas.

 

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

4 019,8

-

-

-

-

4 019,8

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

4 019,8

-

-

-

-

4 019,8

Izdevumi – kopā

4 019,8

-

-

-

-

4 019,8

Uzturēšanas izdevumi

4 019,8

-

-

-

-

4 019,8

 

31.02.00 Dotācija ar politiski represēto personu pārvadāšanu saistīto izdevumu kompensācijām

Darbības galvenie mērķi:

garantēt sabiedrības mazāk aizsargātajiem iedzīvotājiem (politiski represētas personas) tiesības saņemt sabiedriskā transporta pakalpojumus ar braukšanas maksas atvieglojumiem.

Veicamie uzdevumi:

nodrošināt līdzekļu pārskaitīšanu pārvadā­tājiem (autopārvadātājiem un VAS „Latvijas dzelzceļš“) saskaņā ar 1999. gada 2. novembra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 370 „Noteiku­mi par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā“.

Sagaidāmais rezultāts:

politiski represētās personas nodrošinātas ar sabiedriskā transporta pakalpojumiem. Pārvadātājiem segti izdevumi, kas saistīti ar šo personu pārvadāšanu sabiedriskajā transportā ar braukšanas maksas atvieglojumiem.

 

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

1 113,5

-

39,4

39,4

3,5

1 152,9

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 113,5

-

39,4

39,4

3,5

1 152,9

Izdevumi – kopā

1 113,5

-

39,4

39,4

3,5

1 152,9

Uzturēšanas izdevumi

1 113,5

-

39,4

39,4

3,5

1 152,9

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 39,4 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 39,4 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

39,4 tūkst. latu – papildus piešķirtais finansējums represēto personu pārvadāšanas sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai.

31.03.00 Valsts pasūtījums pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu

Darbības galvenie mērķi:

1) saglabāt esošo pārvadājumu apjomu, nodrošināt stabilus un pieejamus sabiedriskā transporta pakalpojumus, nepasliktināt sniegto pakalpojumu kvalitāti;

2) segt pārvadātājiem zaudējumus par sabiedrībai nepieciešamiem sabiedriskā trans­porta pakalpojumiem pa dzelzceļu.

Veicamie uzdevumi:

realizēt valsts pasūtījumu dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem saskaņā ar Dzelzceļa li­kuma nosacījumiem, kas paredz valsts vai pašvaldību dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līgumu slēgšanu, lai pārvadātājs, izpildot dzelzceļa pārvadājumu pasūtījumu nodrošina:

1) dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumu atbilstību pasūtītāja noteiktajiem kritērijiem attiecībā uz ātrumu, regularitāti, biežumu, apjomu un citiem rādītājiem;

2) pazeminātu braukšanas maksu (dzelzceļa tarifu) un īpašus nosacījumus attiecībā uz atsevišķām pasažieru kategorijām vai attiecībā uz atsevišķiem dzelzceļa maršrutiem, reģio­niem;

3) pakalpojumu pielāgošanu reālajam tirgus pieprasījumam un citiem faktoriem;

4) sadarbībā ar kompetentajām institūcijām uzraudzīt sniegto pakalpojumu kvalitāti.

Sagaidāmais rezultāts:

1) saglabāts esošo pārvadājumu apjoms, nodrošināti stabili un pieejami sabiedriskā transporta pakalpojumi, nepasliktināta sniegto pakalpojumu kvalitāte;

2) pārvadātājiem kompensētas izmaksas valsts pasūtīto pasažieru pārvadāju­mu nodrošināšanai atbilstoši valsts budžetā piešķirtai apropriācijai.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

14 833,0

7 710,0

8 678,9

968,9

6,5

15 801,9

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

14 833,0

7 710,0

8 678,9

968,9

6,5

15 801,9

Izdevumi – kopā

14 833,0

7 710,0

8 678,9

968,9

6,5

15 801,9

Uzturēšanas izdevumi

14 833,0

7 710,0

8 678,9

968,9

6,5

15 801,9

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 968,9 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 7 710,0 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

7 710,0 tūkst. latu – papildus piešķirtā dotācija no vispārējiem ieņēmumiem atbilstoši grozījumiem likumā „Par valsts budžetu 2005. gadam“, lai izpildītu 2005. gada 4.janvāra valsts pasūtījuma līgumu Nr.SM 2005/04 ar AS „Pasažieru vilciens”.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 8 678,9 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

8 678,9 tūkst. latu – valsts pasūtījuma par pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu nodrošināšanai.

31.04.00 Dotācija pasažieru regulārajiem pārvadājumiem ar autobusiem

Sagaidāmais rezultāts:

pārvadātājiem kompensēti izdevumi par pasažieru regulārajiem pārvadājumiem ar autobusiem sabiedrībai nepieciešamajos maršrutos atbilstoši valsts budžetā piešķirtai apropriācijai.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

10 124,7

-

1 000,0

1 000,0

9,9

11 124,7

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

10 124,7

-

1 000,0

1 000,0

9,9

11 124,7

Izdevumi – kopā

10 124,7

-

1 000,0

1 000,0

9,9

11 124,7

Uzturēšanas izdevumi

10 124,7

-

1 000,0

1 000,0

9,9

11 124,7

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 1 000,0 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 1 000,0 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

1 000,0 tūkst. latu – dotācija autopārvadātājiem pasažieru regulāro pārvadājumu ar autobusiem nodrošināšanai sabiedrībai nepieciešamajos maršrutos.

31.05.00 Dotācija Autotransporta direkcijai Valsts maršruta tīkla aģentūras funkciju nodrošināšanai

Darbības galvenie mērķi:

veikt kopējā sabiedriskā transporta sistēmas (izņemot pilsētas nozīmes maršruta tīklu) reformu (administrēšanas un finansēšanas modeļa reforma).

Veicamie uzdevumi:

saskaņā ar Ministru kabineta 2004. gada 29.septembra rīkojumu Nr.704 „Sabiedriskā transporta attīstības pamatnostādnes 2005.-2014. gadam”, nodrošināt veiksmīgu sabiedriskā transporta sistēmas reformu, izstrādājot jaunu maršruta tīkla projektu un konkursu organizēšanai nepieciešamo dokumentāciju.

Sagaidāmais rezultāts:

izstrādāta jauna maršruta tīkla projekta un konkursu organizēšanai nepieciešamā dokumentācija.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

90,0

90,0

621,1

531,1

590,1

621,1

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

90,0

90,0

621,1

531,1

590,1

621,1

Izdevumi – kopā

90,0

90,0

621,1

531,1

590,1

621,1

Uzturēšanas izdevumi

90,0

90,0

621,1

531,1

590,1

621,1

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 531,1 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 90,0 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

90,0 tūkst. latu – dotācija VAS “Autotransporta direkcija”, lai uzsāktu īstenot Valsts maršruta tīkla aģentūras izveidošanas koncepciju.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 621,1 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

621,1 tūkst. latu – pārskaitījums VAS “Autotransporta direkcija”, lai veiksmīgi īstenotu sabiedriskā transporta sistēmas reformu, izstrādājot jaunu maršruta tīkla projektu un konkursu organizēšanai nepieciešamo dokumentāciju.

33.00.00 Kohēzijas fonda finansēto projektu ieviešana dzelzceļa infrastruktūras attīstībai

Darbības galvenie mērķi:

1) palielināt satiksmes drošību;

2) likvidēt vilciena kustības ātruma ierobežojumus neapmierinošā sliežu ceļa stāvokļa dēļ;

3) saglabāt Austrumu – Rietumu koridora iecirkņu caurlaides spēju, lai varētu nodroši­nāt plānoto kravu plūsmu caur Latvijas ostām un tranzītu pa valsts teritoriju Austrumu – Rietumu dzelzceļa koridorā;

4) samazināt apkārtējās vides piesārņojuma risku, kas var rasties dzelzceļa negadījumu rezultātā.

Veicamie uzdevumi:

turpināt iepriekšējos gados uzsākto projektu realizāciju ar valsts budžeta un VAS „Latvijas dzelzceļš” līdzfinansējumu:

1) turpināt iepriekšējos gados uzsāktos projektus ar valsts budžeta finansējumu:

·        liežu ceļu atjaunošana Austrumu–Rietumu koridora posmā Latvijā 2004/LV/16/C/PT/002;

·        Ritošā sastāva sakarsušo bukšu atklāšanas sistēmas modernizācija 2001/LV/16/P/PT/007;

·        Vilcienu kustības vadības sistēmas modernizācija 2001/LV/16/P/PT/006;

2) turpināt iepriekšējos gados uzsāktos projektus ar VAS „Latvijas dzelzceļš“ līdzfinansējumu:

·        Stacijas Rēzekne II pieņemšanas parka būvniecība 2000/LV/16/P/PT/004;

·        Sliežu pārmiju pārvadu nomaiņa 2000/LV/16/P/PT/003.

Sagaidāmais rezultāts:

rekonstruēti 60 km sliežu ceļa un palielināta kustības drošība rekonstruētajos posmos.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

20 959,4

20 959,4

18 026,0

-2 933,4

14,0

18 026,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

53,8

53,8

3 079,0

3 025,2

5 624,1

3 079,0

Ārvalstu finanšu palīdzība

20 905,6

20 905,6

14 947,0

-5 958,6

28,5

14 947,0

Izdevumi – kopā

19 505,1

19 505,1

28 794,0

9 288,9

47,6

28 794,0

Uzturēšanas izdevumi

-

 

1 497,0

1 497,0

100,0

1 497,0

Izdevumi kapitālieguldījumiem

19 505,1

19 505,1

27 297,0

7 791,9

39,9

27 297,0

Fiskālā bilance

1 454,3

×

×

×

×

-10 768,0

Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzek­ļu atlikumu izmaiņas palielinā­jums (-) vai samazinājums (+)

427,7

×

×

×

×

0,0

Ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

- 1 882,0

×

×

×

×

10 768,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 9 288,9 tūkst. latu

tajā skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 19 505,1 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

19 505,1 tūkst. latu – 2005. gadā Kohēzijas fonda finansēto dzelzceļa projektu realizācijai paredzētais finansējums:

·        53,8 tūkst. latu – no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

·        19 023,6 tūkst. latu – no ārvalstu finanšu palīdzības;

·        427,7 tūkst. latu – no nopelnītiem (uzkrātiem) procentiem no iepriekšējos gados ISPA programmas ieskaitītajiem avansa maksājumiem, kas veidoja atlikumu uz 2005. gada sākumu no maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem;

šādu projektu īstenošanai:

·        Sliežu ceļu atjaunošana Austrumu – Rietumu koridora posmā Latvijā 2004/LV/16/C/PT/002;

·        Ritošā sastāva sakarsušo bukšu atklāšanas sistēmas modernizācija 2001/LV/16/P/PT/007;

·        Vilcienu kustības vadības sistēmas modernizācija 2001/LV/16/P/PT/006;

·        Stacijas Rēzekne II pieņemšanas parka būvniecība 2000/LV/16/P/PT/004;

·        Sliežu pārmiju pārvadu nomaiņa 2000/LV/16/P/PT/003;

Palielinājums izdevumos (4. aile): 28 794,0 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·           3 079,0 tūkst. latu – līdzfinansējums no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

·        25 715,0 tūkst. latu – ārvalstu finanšu palīdzība no Kohēzijas fonda līdzekļiem.

Turpināti iepriekšējos gados uzsāktie projekti:

·        Sliežu ceļu atjaunošana Austrumu – Rietumu koridora posmā Latvijā 2004/LV/16/C/PT/002;

2 352,0 tūkst. latu no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

6 846,0 tūkst. latu no ārvalstu finanšu palīdzības;

·        Ritošā sastāva sakarsušo bukšu atklāšanas sistēmas modernizācija 2001/LV/16/P/PT/007

727,0 tūkst. latu no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

1 732,0 tūkst. latu no ārvalstu finanšu palīdzības;

·        Vilcienu kustības vadības sistēmas modernizācija 2001/LV/16/P/PT/006

9 864,0 tūkst. latu no ārvalstu finanšu palīdzības;

·        Stacijas Rēzekne II pieņemšanas parka būvniecība 2000/LV/16/P/PT/004

2 086,0 tūkst. latu no ārvalstu finanšu palīdzības;

·        Sliežu pārmiju pārvadu nomaiņa 2000/LV/16/P/PT/003

5 187,0 tūkst. latu no ārvalstu finanšu palīdzības.

34.00.00 Kohēzijas fonda finansētie projekti ostu attīstībai

Darbības galvenie mērķi:

nodrošināt ostu kompleksu attīstību, veicot nepieciešamos infrastruktūras uzlabošanas darbus un jaunu objektu izbūvi.

Veicamie uzdevumi:

īstenot divus Kohēzijas fonda līdzfinansētus projektus:

·        pievadceļu rekonstrukcija Ventspils ostas termināļiem;

·        Liepājas ostas pievadceļu (dzelzceļš un autoceļš) rekonstrukcija.

Sagaidāmais rezultāts:

1) Ventspils brīvostā tiks nodrošināti piemēroti apstākļi pasažieru un kravu pārva­dātāju uzņemšanai, būs vienots pasažieru un kravas prāmju termināla komplekss, nodrošināta pastāvošās infrastruktūras (tilti, ceļi) atbilstība kravu pārvadāšanai ar smago autotransportu;

2) Liepājas ostā nodrošināta pastāvošās infrastruktūras (tilti, ceļi) atbilstība kravu pārvadājumiem.

tūkst. latu

 

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

2 268,0

2 268,0

5 606,0

3 338,0

147,2

5 606,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

33,0

33,0

1 700,0

1 667,0

5 051,5

1 700,0

Ārvalstu finanšu palīdzība

2 235,0

2 235,0

3 906,0

1 671,0

74,8

3 906,0

Izdevumi – kopā

682,0

682,0

7 192,0

6 510,0

954,5

7 192,0

Izdevumi kapitālieguldījumiem

682,0

682,0

7 192,0

6 510,0

954,5

7 192,0

Fiskālā bilance

1 586,0

×

×

×

×

-1586,0

Ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

-1586,0

×

×

×

×

1 586,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 6 510,0 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 682,0 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

682,0 tūkst. latu – 2005. gadā Kohēzijas fonda līdzfinansēto ostu projektu realizācijai paredzētais finansējums:

·        33,0 tūkst. latu – no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

·        649,0 tūkst. latu – no ārvalstu finanšu palīdzības

šādu projektu īstenošanai:

·        Pievadceļu rekonstrukcija Ventspils ostas termināļiem;

·        Liepājas ostas pievadceļu (dzelzceļš un autoceļš) rekonstrukcija.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 7 192,0 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

turpināti iepriekšējā gadā uzsāktie projekti:

·        Pievadceļu rekonstrukcija Ventspils ostas termināļiem

3 752,0 tūkst. latu no ārvalstu finanšu palīdzības.

·        Liepājas ostas pievadceļu (dzelzceļš un autoceļš) rekonstrukcija

1 700,0 tūkst. latu no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

1 740,0 tūkst. latu no ārvalstu finanšu palīdzības.

35.00.00 Kohēzijas fonda finansētie projekti lidostu attīstībai

Darbības galvenie mērķi:

paaugstināt starptautiskās lidostas „Rīga“ drošību un kapacitāti, pagarinot un uzlabojot skrejceļu un nomainot esošo skrejceļa apgaismošanas sistēmu uz kvalitatīvāku.

Veicamie uzdevumi:

1) skrejceļa rekonstrukcija un pagarināšana, lai nodrošinātu atbilstību ICAO code 4E;

2) rekonstrukcija/ uzlabošana apgaismes sistēmai, lai nodrošinātu atbilstību ICAO CAT II noteiktajām prasībām;

3) vētras un lietusgāžu ūdens savākšanas sistēmas izveide zem skrejceļa un tā malās;

4) maģistrālo drenāžas grāvju atjaunošana, lai nodrošinātu vētras vai lietusgāžu ūdens novadi no skrejceļa.

Sagaidāmais rezultāts:

1) skrejceļš atjaunots un pagarināts par 650 m (sasniedzot kopējo garumu 3200 m), kas nodrošinās tā iekļaušanos ICAO code 4E prasībām un ļaus uzņemt lidostā gaisa kuģus ar pacelšanās masu virs 200 t;

2) palielinājies pasažieru un kravas pārvadājumu skaits un apjomi (pēc „Transporta attīstības nacionālā programmā“ veiktajiem aprēķiniem tas varētu sniegt vismaz 2 papildu lidojumus katrā 200 pasažieri);

3) ieviestas ICAO code 4E prasības, kas nodrošinās lielākas manevrēšanas iespējas Rīgas lidostā;

4) uzlabota apgaismošanas sistēma, lai nodrošinātu atbilstību ICAO CAT II prasībām, nodrošināta lidostas spēja gaisa kuģiem pacelties/nolaisties jebkuros metroloģiskos apstākļos;

5) uzlabota eksistējošā drenāžas sistēma, kas palīdzēs novērst problēmas liela nokrišņu daudzuma gadījumā un palielinās gaisa kuģu drošību un lidostas spēju nodrošināt pakalpojumu sniegšanu arī sliktos laika apstākļos.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

2 461,0

2 461,0

6 488,0

4 027,0

163,6

6 488,0

Ārvalstu finanšu palīdzība

2 461,0

2 461,0

6 488,0

4 027,0

163,6

6 488,0

Izdevumi – kopā

2 461,0

2 461,0

6 254,0

3 793,0

154,1

6 254,0

Izdevumi kapitālieguldījumiem

2 461,0

2 461,0

6 254,0

3 793,0

154,1

6 254,0

Fiskālā bilance

-

×

×

×

×

234,0

Ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

-

×

×

×

×

-234,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile) 3 793,0 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 2 461,0 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

2 461,0 tūkst. latu – 2005. gadā Kohēzijas fonda līdzfinansētā lidostas projekta realizācijai paredzētais finansējums:

·        2 461,0 tūkst. latu – no ārvalstu finanšu palīdzības

šāda projektu īstenošanai:

·        VAS ”Starptautiskā lidosta „Rīga”” skrejceļa pagarināšanas un apgaismojuma sistēmas modernizācija.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 6 254,0 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

Turpināts iepriekšējā gadā uzsāktais projekts:

·        VAS ”Starptautiskā lidosta „Rīga”” skrejceļa pagarināšanas un apgaismojuma sistēmas modernizācija.

6 254,0 tūkst. latu no ārvalstu finanšu palīdzības.


36.00.00 Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansētā reģionālo autoceļu attīstības programma

Darbības galvenie mērķi:

attīstīt valsts reģionālo autoceļu tīklu ar mērķi savienot svarīgākos ekonomiskās attīs­tības centrus ar TEN-T tīklu un atbilstoši ES prasībām un standartiem uzlabot autoceļu kvali­tāti, satiksmes drošības apstākļus un samazināt satiksmes kaitīgo ietekmi uz apkārtējo vidi.

Veicamie uzdevumi:

1) ceļu asfaltēto segu pastiprināšana, kur diennakts intensitāte pārsniedz 500 auto diennaktī;

2) grants ceļu asfaltēšana, kur diennakts intensitāte pārsniedz 200 auto diennaktī;

3) tiltu pastiprināšana, kuru nestspējas koeficients mazāks vai vienāds ar 0,6;

4) pilsētu tranzītielu sakārtošana, kas atrodas uz valsts 1.šķiras autoceļu sākuma vai turpinājuma.

Sagaidāmais rezultāts:

1) uzlabota autoceļu kvalitāte un satiksmes drošība;

2) samazināts kritiskā stāvoklī esošu autoceļu īpatsvars.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

29 100,0

29 100,0

13 040,0

- 16 060,0

55,2

13 040,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

29 100,0

29 100,0

13 040,0

- 16 060,0

55,2

13 040,0

Izdevumi – kopā

29 100,0

29 100,0

13 040,0

- 16 060,0

55,2

13 040,0

Izdevumi kapitālieguldījumiem

29 100,0

29 100,0

13 040,0

- 16 060,0

55,2

13 040,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2004. gadu kopā (5. aile): -16 060,0 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 29 100,0 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

29 100,0 tūkst. latu – izpildīti darbi atbilstoši Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansētai nacionālai programmai „Valsts pirmās šķiras autoceļu attīstība“.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 13 040,0 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

13 040,0 tūkst. latu – Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdz­finansētās nacionālās programmas „Valsts pirmās šķiras autoceļu attīstība“ projekta īsteno­šanai atbilstoši pro­gnozētajām naudas plūsmām un darbu grafikiem.

37.00.00 Kohēzijas fonda tehniskās palīdzības projekti

Darbības galvenie mērķi:

veikt priekšizpēti, lai sagatavotu jaunus projektus transporta nozarē.

Sagaidāmais rezultāts:

sagatavoti jauni dzelzceļa (GSM-R sistēmas ieviešana un Rīgas dzelzceļa mezgls) un autoceļa (E22 A-ievads Rīgā) tehniskās palīdzības projekti, kā arī veikta reģionālo lidostu modernizācijas priekšizpēte.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

374,0

374,0

767,0

393,0

105,1

767,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

138,0

138,0

91,0

-47,0

34,1

91,0

Ārvalstu finanšu palīdzība

236,0

236,0

676,0

440,0

186,4

676,0

Izdevumi – kopā

206,0

206,0

848,0

642,0

311,7

848,0

Izdevumi kapitālieguldījumiem

206,0

206,0

848,0

642,0

311,7

848,0

Fiskālā bilance

168,0

×

×

×

×

-81,0

Ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

-168,0

×

×

×

×

81,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 642,0 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 206,0 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

206,0 tūkst. latu – 2005. gadā Kohēzijas fonda līdzfinansēto tehniskās palīdzības projektu realizācijai paredzētais finansējums:

·        138,0 tūkst. latu – no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

·        68,0 tūkst. latu – no ārvalstu finanšu palīdzības

šādu projektu īstenošanai:

·        Tehniskā palīdzība transporta sektoram 2004/LV/16/C/PA/001;

·        Tehniskā palīdzība Satiksmes ministrijai.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 848,0 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

turpināti iepriekšējā gadā uzsāktie projekti:

·        Tehniskā palīdzība transporta sektoram 2004/LV/16/C/PA/001:

63,0 tūkst. latu – no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

602,0 tūkst. latu – no ārvalstu finanšu palīdzības;

·        Tehniskā palīdzība Satiksmes ministrijai:

28,0 tūkst. latu – no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

155,0 tūkst. latu – no ārvalstu finanšu palīdzības.

38.00.00 Transeiropas tīklu kopējās intereses projekti

Darbības galvenie mērķi:

integrācija Trans-Eiropas transporta tīklā (TEN-T).

Veicamie uzdevumi:

veikt izpētes, lai sagatavotu jaunus projektus autoceļu nozarē un veiktu būvdarbus transporta infrastruktūras uzlabošanai.

Sagaidāmais rezultāts:

veikta priekšizpēte sekojošiem transporta projektiem:

1)      Ceļa E 67 posma Rīga-Ķekava uzlabošanas izpēte;

2)      Ceļa E 22 posma Rēzekne-Terehova uzlabošanas izpēte;

3)      Ventspils brīvostas infrastruktūras kapacitātes un efektivitātes uzlabošana;

4)      Rīgas pilsētas un Rīgas ostas integrēšana TEN-T tīklā.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

2 022,8

2 022,8

2 940,7

917,9

45,4

2 940,7

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

557,5

557,5

856,9

299,4

53,7

856,9

Ārvalstu finanšu palīdzība

1 465,3

1 465,3

2 083,8

618,5

42,2

2 083,8

Izdevumi – kopā

1 645,2

1 645,2

3 265,2

1 620,0

98,5

3 265,2

Izdevumi kapitālieguldījumiem

1 645,2

1 645,2

3 265,2

1 620,0

98,5

3 265,2

Fiskālā bilance

377,6

×

×

×

×

-324,5

Ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

-377,6

×

×

×

×

324,5

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 1 620,0 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 1 645,2 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

1 645,2 tūkst. latu – 2005. gadā TEN-T fonda līdzfinansēto izpētes projektu realizācijai paredzētais finansējums:

·        557,5 tūkst. latu – no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

·        1087,7 tūkst. latu – no ārvalstu finanšu palīdzības

šādu priekšizpētes projektu īstenošanai:

·        Ceļa E67 posms Rīga-Ķekava uzlabošanas izpēte;

·        Ceļa E67 posma Rēzekne-Terehova uzlabošanas izpēte;

·        Ventspils brīvostas infrastruktūras kapacitātes un efektivitātes uzlabošana.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 3 265,2 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

turpināti priekšizpētes projekti:

·        Ceļa E67 posms Rīga-Ķekava uzlabošanas izpēte:

40,8 tūkst. latu – no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

226,9 tūkst. latu – no ārvalstu finanšu palīdzības;

·        Ceļa E67 posma Rēzekne-Terehova uzlabošanas izpēte:

816,1 tūkst. latu – no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem;

97,6 tūkst. latu – no ārvalstu finanšu palīdzības;       

·        Ventspils brīvostas infrastruktūras kapacitātes un efektivitātes uzlabošana:

695,8 tūkst. latu – no ārvalstu finanšu palīdzības;

2006. gadā tiks uzsākts jauns projekts:

·        Rīgas pilsētas un Rīgas ostas integrēšana TEN-T tīklā:

1 388,0 tūkst. latu – no ārvalstu finanšu palīdzības.

39.00.00 Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja darbības nodrošināšana

Darbības galvenie mērķi:

ieviest un izpildīt Eiropas Padomes 1994. gada 21.novembra direktīvas, kas nosaka pamatprincipus civilās aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanā (94/56/EC).

Veicamie uzdevumi:

1)      izmeklēt aviācijas nelaimes gadījumus un incidentus;

2)      nodrošināt izmeklēšanas dokumentu apriti;

3)      izstrādāt profilaktiskus pasākumus līdzīgu aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu novēršanai nākotnē.

Sagaidāmais rezultāts:

izpildītas Eiropas Padomes 1994. gada 21.novembra direktīvas, kas nosaka pamat­principus civilās aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanā(94/56/EC), prasības.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

45,1

-

89,9

89,9

199,4

135,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

45,1

-

89,9

89,9

199,4

135,0

Izdevumi – kopā

45,1

-

89,9

89,9

199,4

135,0

Uzturēšanas izdevumi

42,0

-

87,8

87,8

208,9

129,8

Izdevumi kapitālieguldījumiem

3,1

-

2,1

2,1

69,4

5,2

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 89,9 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 89,9 tūkst. latu.

Citas izmaiņas:

89,9 tūkst. latu – Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja (6 štata vienības) darbības nodrošināšanai, pamatojoties uz grozījumiem likumā „Par aviāciju”, kārtējiem izdevumiem 87,8 tūkst. latu, t.sk. atalgojumiem 28,9 tūkst. latu, kapitāliem izdevumiem 2,1 tūkst. latu.


40.00.00 Tiešās pārvaldes iestādes Autotransporta inspekcijas darbības nodrošināšanai

Darbības galvenie mērķi:

nodrošināt pasažieru un kravu autopārvadātāju kvalitātes un drošības standartu ieviešanu saskaņā ar starptautiskajām tiesību normu prasībām, samazinot pārkāpumu skaitu, kas saistīti ar autotransporta pilnas masas vai ass slodzes pārsniegšanu.

Veicamie uzdevumi:

1) nodrošināt autopārvadājumu licencēšanas noteikumu ievērošanas kontroli;

2) nodrošināt un pastiprināt ar autopārvadājumu organizāciju saistītās uzņēmēj­darbības kontroli;

3) izveidot un uzturēt informatīvo datu bāzi par pārkāpumiem autopārvadājumu jomā.

Sagaidāmais rezultāts:

samazinājies pārkāpumu skaits saistībā ar autotransporta pilnas masas vai ass slodzes pārsniegšanu.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

-

-

718,3

718,3

100,0

718,3

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

-

-

718,3

718,3

100,0

718,3

Izdevumi – kopā

-

-

718,3

718,3

100,0

718,3

Uzturēšanas izdevumi

-

-

538,0

538,0

100,0

538,0

Izdevumi kapitālieguldījumiem

-

-

180,3

180,3

100,0

180,3

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 718,3 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 718,3 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

718,3 tūkst. latu – jaunizveidotas valsts kontroles institūcijas tiešās pārvaldes iestādes (52 štata vietas) darbības nodrošināšanai sākot ar 2006. gada 1.janvāri atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 21.septembra rīkojumam Nr.614 “Par tiešās pārvaldes iestādes “Autotransporta inspekcija” izveidošanu”.