58. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija
62. Mērķdotācijas pašvaldībām
64. Dotācijas pašvaldībām

57. Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāts

Pamatbudžets

Darbības galvenie mērķi:

1) pakāpeniska pakalpojumu sniegšanas elektronizācija;

2) E-demokrātijas mehānismu ieviešana;

3) pakalpojumu pārkārtošana atbilstoši klientu dzīves situācijām, izmantojot vairākus kanālus;

4) uz klientu orientēta valsts pārvaldes iestāžu darbība;

5) iekļaušanās ES struktūrās un sadarbība ar citām valstīm.

Veicamie uzdevumi:

1) modernizēt valsts pārvaldi, kas balstīta uz Informācijas komunikāciju tehnoloģiju iespēju un e-biznesam raksturīgo principu izmantošanu, nodrošinot sabiedrisko pakalpojumu kvalitātes un efektivitātes uzlabošanu, kā arī sabiedrības līdzdalības palielināšanu valsts pārvaldē;

2) izstrādāt valsts politiku elektroniskās pārvaldes, informācijas sabiedrības un informācijas tehnoloģiju jomā;

3) atbilstoši kompetencei pārstāvēt valsts intereses starptautiskajās organizācijās un Eiropas Savienības institūcijās;

4) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sadarboties ar citām valsts pārvaldes iestādēm vienotas valsts politikas izstrādē un īstenošanā elektroniskās pārvaldes, informācijas sabiedrības un informācijas tehnoloģiju jomā;

5) atbilstoši kompetencei sniegt atzinumus par citu ministriju izstrādātajiem politikas plānošanas dokumentu, normatīvo aktu un starptautisko līgumu projektiem;

6) nodrošināt Informācijas sabiedrības nacionālās padomes un Elektroniskās pārvaldes koordinācijas padomes darbību.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

1 864,1

1 218,3

2 287,9

1 069,6

57,4

2 933,7

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 864,1

1 218,3

2 287,9

1 069,6

57,4

2 933,7

Izdevumi – kopā

1 864,1

1 218,3

2 287,9

1 069,6

57,4

2 933,7

Uzturēšanas izdevumi

664,2

118,4

543,2

424,8

64,0

1 089,0

Izdevumi kapitālieguldījumiem

1 199,9

1 099,9

1 744,7

644,8

53,7

1 844,7

 

Strukturālas izmaiņas:

Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāta budžetā ir izveidota jauna programma 03.00.00 „„e-Iepirkumu” aģentūra”.

01.00.00 Elektroniskās pārvaldes politikas koordinācija

Darbības galvenie mērķi:

radīt priekšnoteikumus:

1) valsts elektroniskās pārvaldes ieviešanai un aktivitāšu koordinācijai starp dažādām ministrijām, valsts un pašvaldību institūcijām;

2) uz iedzīvotāju apkalpošanu vērstas stratēģijas izstrādei.

Veicamie uzdevumi:

1) koordinēt valsts un pašvaldību elektronisko pakalpojumu ieviešanu;

2) koordinēt un vadīt valsts informāciju sistēmu attīstību;

3) veidot vienotu valsts stratēģiju elektroniskās pārvaldes ieviešanai;

4) koordinēt valsts dalību Eiropas Savienības programmā informācijas tehnoloģijas un elektroniskās pārvaldes jomā, organizēt līdzdalību Eiropas Savienības programmās;

5) organizēt elektroniskās pārvaldes un informācijas sabiedrības attīstību valstī.

Sagaidāmais rezultāts:

1) ieviesti valsts un pašvaldību elektroniskie pakalpojumi;

2) nodrošināta efektīva un kvalitatīva iedzīvotāju apkalpošana valsts un pašvaldību institūcijās.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

833,0

187,2

1 071,9

884,7

106,2

1 717,7

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

833,0

187,2

1 071,9

884,7

106,2

1 717,7

Izdevumi – kopā

833,0

187,2

1 071,9

884,7

106,2

1 717,7

Uzturēšanas izdevumi

633,3

87,5

268,3

180,8

28,6

814,1

Izdevumi kapitālieguldījumiem

199,7

99,7

803,6

703,9

352,5

903,6

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 884,7 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 187,2 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

·        20,0 tūkst. latu – Valsts informācijas projektu ekspertīzei;

·        7,0 tūkst. latu – interneta mājas lapas pilnveidošanai un attīstībai;

·        9,0 tūkst. latu – Valsts informācijas sistēmu reģistra izveidei;

·        50,0 tūkst. latu – E-pārvaldes attīstībai nepieciešamo pētījumu par esošo situāciju e-pakalpojumu jomā veikšanai; iedzīvotāju viedokļa noskaidrošanai par valsts pārvaldes pakalpojumiem, lai izstrādātu e-pārvaldes stratēģijas prioritātes un noteiktu turpmākās rīcības plāna aktivitātes;

·        11,2 tūkst. latu – RESTRICTED informācijas sistēmas sertificēšanai (tai skaitā 9,7 tūkst. latu kapitālajiem izdevumiem);

·        90,0 tūkst. latu – kapitālās iegādes darba vietu aprīkošanai (mēbeles un datortehnika) e-Iepirkuma aģentūras darbiniekiem.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 1 071,9 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

·        241,9 tūkst. latu – darbības funkciju paplašināšanai sakarā ar veicamo darbu un uzdevumu apjoma strauju un intensīvu pieaugumu (14 jaunas štata vietas, 107,5 tūkst. latu – atalgojumiem, 80,8 tūkst. latu – pārējiem kārtējim izdevumiem, 53,6 tūkst. latu – kapitāliem izdevumiem mēbeļu un datortehnikas iegādei);

·        150,0 tūkst. latu – investīcijas elektroniskā paraksta iepirkumam;

·        70,0 tūkst. latu – kārtējie izdevumi E-pārvaldes sistēmas pilnveidošanai, tajā skaitā, 10,0 tūkst. latu – Projektu vadības sistēmas uzturēšanai pēc ieviešanas ekspluatācijā, 30,0 tūkst. latu – Valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzībai, 30,0 tūkst. latu – nacionālā portāla www.latvija.lv papildināšanai un uzturēšanai;

·        100,0 tūkst. latu – investīcijas Valsts vienota portāla attīstībai, lai nodrošinātu valsts tēla atpazīstamību ES informācijas sabiedrībā; vienotu pieeju Latvijas un citu valstu iedzīvotājiem, tai skaitā uzņēmējiem, būtiskai valsti raksturojošai informācijai, vienotu pieeju elektroniskiem pakalpojumiem;

·        30,0 tūkst. latu – investīcijas Ministru kabineta portāla attīstībai, lai nodrošinātu racionālu Valsts kancelejas tehnisko resursu un programmu nodrošinājuma izmantošanu;

·        70,0 tūkst. latu – investīcijas Ministru kabineta vienotas dokumentu vadības sistēmas izveidei un attīstībai, lai nodrošinātu iespēju izmantot elektronisko parakstu MK dokumentu apritē un vienoto tiesību aktu un politikas plānošanas dokumentu projektu, lietvedības dokumentu un uzdevumu izpildes vadību;

·        400,0 tūkst. latu – investīcijas Valsts informācijas sistēmu integrācijai, lai izpildītu Valsts informācijas sistēmu likuma 6.pantā noteikto prasību integrēt valsts informācijas sistēmas un elektronisko pakalpojumu pieejamību un kvalitāti.

Citas izmaiņas:

10,0 tūkst. latu – palielināti kārtējie izdevumi Valsts informācijas sistēmu reģistra uzturēšanai.

02.00.00 Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansētie projekti un pasākumi

Darbības galvenais mērķis:

pilnveidot esošās un attīstīt jaunas valsts informatīvās sistēmas, integrējot tās vienotā valsts sistēmā, nodrošinot publisko piekļuvi un publiskos pakalpojumus, veicot e-pārvaldes ieviešanu un valsts un pašvaldību pārvaldes darba optimizāciju.

Veicamie uzdevumi:

1) izveidot valsts iestāžu informāciju sistēmas, nodrošinot informācijas kvalitatīvu saglabāšanu un efektīvu izmantošanu, uzlabot informācijas apmaiņas iespējas organizācijās un arī starp tām;

2) veikt e-pārvaldes ieviešanu un valsts un pašvaldību pārvaldes darba optimizāciju;

3) pilnveidot esošās un attīstīt jaunas valsts informatīvās sistēmas, veicot e-pārvaldes ieviešanu un valsts un pašvaldību pārvaldes darba optimizāciju.

Sagaidāmais rezultāts:

1) izveidota e-pārvaldes tehniskā bāze, kas nodrošinās plašu elektronisko pakalpojumu pieejamību un izmantošanu visas valsts mērogā;

2) izveidotas un uzstādītas ministriju un pašvaldību lietvedību sistēmas, paverot iespēju valsts un pašvaldību darba optimizācijai un e-pakalpojumu sniegšanai;

3) izpildīts Vienotā programmdokumenta un Papildus pielikuma noteiktais indika­tors – izveidotas trīs valsts mēroga informācijas sistēmas: Megasistēmas 1.posms, Dokumentu elektroniskās aprites un uzdevumu kontroles sistēma DAUKS un Projektu vadības sistēma.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

1 031,1

1 031,1

980,5

-50,6

-4,9

980,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 031,1

1 031,1

980,5

-50,6

-4,9

980,5

Izdevumi – kopā

1 031,1

1 031,1

980,5

-50,6

-4,9

980,5

Uzturēšanas izdevumi

30,9

30,9

39,4

8,5

27,5

39,4

Izdevumi kapitālieguldījumiem

1 000,2

1 000,2

941,1

-59,1

-5,9

941,1

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): -50,6 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 1 031,1 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

1 031,1 tūkst. latu – nacionālās programmas „Elektroniskās pārvaldes infrastruktūras bāzes attīstība” ERAF projekta „E-pārvaldes portfelis” izmaksas.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 980,5 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

980,5 tūkst. latu – nacionālās programmas „Elektroniskās pārvaldes infrastruktūras bāzes attīstība” ERAF projekts „E-pārvaldes portfelis”, tai skaitā 8,5 tūkst. latu divu nacionālās programmas „Atbalsts programmas vadībai” tehniskās palīdzības projektu īstenošanai (5.1.1. „Atbalsts projektu atlasē, vērtēšanā, programmu vadībā un uzraudzībā iesaistītajām institūcijām, arī finanšu kontrolēm un auditiem” un 5.2.2. „Informācija un publicitāte”).

03.00.00 „e-Iepirkumu” aģentūra

Darbības galvenais mērķis:

sabiedrisko iepirkumu sistēmas pilnveidošana, izmantojot Informācijas tehnoloģijas, tā, lai:

1) samazinātu birokrātiju un korupcijas risku;

2) paaugstinātu budžeta līdzekļu izlietošanas efektivitāti;

3) paaugstinātu atklātības un informācijas pieejamības līmeni.

Veicamie uzdevumi:

1) valsts pasūtījuma publicēšana, kas ietver piegādātāju informēšanu;

2) iepirkuma procesa atbalsts, kas ietver juridisko un konsultatīvo atbalstu;

3) elektronisko katalogu (e-katalogu) nodrošināšana;

4) piegādātāju apzināšana;

5) piegādātāju informācijas publicēšana;

6) pasūtīšanas un preces vai pakalpojuma saņemšanas kontrole;

7) integrēta pasūtījumu portfeļa koordinēšana.

Sagaidāmais rezultāts:

1) izveidota e-Iepirkuma aģentūra, nokomplektētas štata vietas, izstrādāta normatīvo aktu bāze.

2) uzlaboti e-Iepirkuma sistēmas procesi, pilnā apjomā apgūta e-kataloga pielietošana.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

-

-

235,5

235,5

100,0

235,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

-

-

235,5

235,5

100,0

235,5

Izdevumi – kopā

-

-

235,5

235,5

100,0

235,5

Uzturēšanas izdevumi

-

-

235,5

235,5

100,0

235,5

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 235,5 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 235,5 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

235,5 tūkst. latu – uzturēšanas izdevumi 19 štata vietām, tai skaitā 133,0 tūkst. latu atalgojumiem un 102,5 tūkst. latu pārējiem kārtējiem izdevumiem.


58. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija

Pamatbudžets

Darbības galvenie mērķi:

1) izstrādāt reģionālo politiku, telpiskās plānošanas politiku un mājokļu politiku un koordinēt to īstenošanu;

2) pārraudzīt likumos un citos normatīvajos aktos noteikto uzdevumu izpildi pašvaldību darbības jomā, pašvaldību attīstības stratēģijas izstrādi un pašvaldību reformas ieviešanu;

3) organizēt un koordinēt likumu un citu normatīvo aktu īstenošanu reģionālās politikas, telpiskās plānošanas politikas, mājokļu politikas un pašvaldību darbības un attīstības jomā;

4) organizēt starptautisko sadarbību reģionālās politikas, telpiskās attīstības politikas un pašvaldību darbības koordinācijas un mājokļu politikas jautājumos.

Veicamie uzdevumi:

1) izstrādāt likumus un citus normatīvo aktu projektus valsts reģionālās politikas, valsts telpiskās plānošanas politikas, pašvaldību darbības koordinācijas un mājokļu politikas jomās;

2) izstrādāt un īstenot reģionālās un telpiskās attīstības politiku pamatnostādnes, paš­valdību attīstības stratēģiju, organizējot pašvaldību reformas ieviešanu un pārraugot pašval­dību darbības likumību;

3) izstrādāt un īstenot mājokļu politiku;

4) sniegt tiešās pārvaldes iestādēm metodisku palīdzību par reģionālās politikas īstenošanu;

5) nodrošināt reģionālās attīstības atbalsta pasākumu izstrādi, uzraudzību un ietekmes novērtēšanu;

6) nodrošināt Nacionālās reģionālās attīstības padomes darbību un veikt tās sekretariāta funkcijas;

7) nodrošināt Nacionālā attīstības plāna 2007.-2013. gadiem izstrādāšanu;

8) nodrošināt Administratīvi teritoriālās padomes darbību un veikt tās sekretariāta funkcijas;

9) piešķirt valsts mērķdotācijas teritorijas plānojumu izstrādei;

10) nodrošināt informatīvo saikni starp valsts pārvaldes iestādēm, pašvaldībām un Latvijas iedzīvotājiem par ministrijas kompetencē ietilpstošiem jautājumiem;

11) nodrošināt normatīvajos aktos noteikto uzdevumu izpildi darbam ar Eiropas reģionālās attīstības fondu un Eiropas Kopienu iniciatīvu INTERREG.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. ga­da plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli -nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

11 229,3

7 670,1

14 069,3

6 399,2

57,0

17 628,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

9 479,1

5 989,9

13 656,2

7 666,3

81,0

17 145,4

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

70,0

-

30,0

30,0

43,0

100,0

Ārvalstu finanšu palīdzība

1 680,2

1 680,2

383,1

-1 297,1

-77,0

383,1

Izdevumi – kopā

11 204,3

7 670,1

14 069,3

6 399,2

57,0

17 603,5

Uzturēšanas izdevumi

10 981,3

7 582,3

13 385,0

5 802,7

53,0

16 784,0

Izdevumi kapitālieguldījumiem

223,0

87,8

684,3

596,5

267,0

819,5

Fiskālā bilance

25,0

×

×

×

×

25,0

Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

-25,0

×

×

×

×

-25,0

Strukturālās izmaiņas:

            izveidota programma 13.00.00 „Atbalsts mājokļiem” 5000,0 tūkst. latu apmērā, lai sniegt valsts finansiālo atbalstu pašvaldībām.

01.00.00 Centrālais aparāts

Darbības galvenie mērķi:

1) izstrādāt reģionālo politiku, telpiskās plānošanas politiku, mājokļu politiku, pašvaldības attīstības politiku un koordinēt to īstenošanu;

2) organizēt un koordinēt likumu un citu normatīvo aktu īstenošanu reģionālās politikas, telpiskās plānošanas politikas, mājokļu politikas un pašvaldību attīstības politikas jomās;

3) nodrošināt pašvaldību darbības likumības pārraudzību;

4) veicināt sadarbību starp pašvaldībām, valsts pārvaldes iestādēm un nevalstisko sektoru.

Veicamie uzdevumi:

1) izstrādāt likumu un citu normatīvo aktu projektus reģionālās politikas, telpiskās plānošanas, mājokļu politikas un pašvaldību attīstības sistēmas pilnveidošanai un saskaņot tos ar Latvijai saistošiem starptautiskajiem līgumiem un Eiropas Kopienas tiesībām, kā arī sagatavot priekšlikumus ministrijas kompetencē esošajos jautājumos;

2) metodiski vadīt, pārraudzīt un koordinēt nacionālā plānojuma, plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību, attīstības programmu un teritorijas plānojumu izstrādi;

3) izveidot un uzturēt reģionālās un telpiskās attīstības plānošanai, nacionālā plānojuma, plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas plānojumu dokumentu datu bāzi un arhīvu;

4) nodrošināt Nacionālās reģionālās attīstības padomes darbību un veikt tās sekretariāta funkcijas;

5) nodrošināt ārvalstu finanšu palīdzības programmu un projektu reģionālās attīstības un pārrobežu sadarbības jomā koordināciju, programmēšanu, ieviešanu un uzraudzību;

6) nodrošināt normatīvajos aktos noteikto uzdevumu izpildi darbam ar Eiropas reģionālās attīstības fondu un Eiropas Kopienu iniciatīvu INTERREG;

7) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pārraudzīt pašvaldību pieņemto lēmumu atbilstību likumiem un citiem normatīvajiem aktiem;

8) sniegt pašvaldībām konsultācijas un metodisko palīdzību pašvaldību darbības jautājumos, izskatīt fizisko un juridisko personu sūdzības par pašvaldību darbību;

9) nodrošināt informatīvo saikni starp valsts pārvaldes iestādēm un pašvaldībām;

10) atbilstoši savai kompetencei pārstāvēt Latviju Eiropas Padomes komitejās un darba grupās;

11) veicināt Latvijas pašvaldību, kā arī Latvijas un ārvalstu pašvaldību, iestāžu un organizāciju sadarbību;

12) organizēt vietējo pašvaldību apvienošanos, veidojot optimālu vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo dalījumu;

13) izstrādāt vienotu pašvaldību attīstības stratēģiju un organizēt pašvaldību reformas ieviešanu;

14) nodrošināt Administratīvi teritoriālās reformas padomes darbību;

15) koordinēt mājokļu politikas īstenošanu;

16) organizēt un nodrošināt pārrobežu sadarbības projektus mājokļu jomā, kā arī koordinēt to realizāciju;

17) kopīgi ar Mājokļu aģentūru nodrošināt mājokļu politikas realizāciju;

18) izstrādāt valsts atbalsta programmas mājokļu kvalitātes paaugstināšanai un jaunu mājokļu izveidei;

19) konsultēties ar sabiedriskajām organizācijām lēmuma pieņemšanas procesā, kā arī veicināt sociālā dialoga attīstību mājokļu politikas veidošanā un īstenošanā;

20) pārraudzīt padotības iestāžu darbu valsts atbalsta programmu vadībā.

Sagaidāmais rezultāts:

1) izstrādāts Nacionālais attīstības plāns 2007.-2013. gadam;

2) organizētas konsultācijas ar vietējām pašvaldībām par novadu veidošanu (konsultāciju skaits – 90);

3) izvērtēta pašvaldību saistošo noteikumu atbilstības likuma prasībām (noteikumu skaits – 1110);

4) reģistrēti pašvaldību saistošie noteikumi (reģistrēti / pieņemti zināšanai) (skaits – 600);

5) nodrošināta pašvaldību apvienošanās projektu metodiskā vadība (projektu skaits – 60);

6) izstrādāta Latvijas telpiskās attīstības perspektīva (skaits – 1);

7) izstrādāts vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā iedalījuma projekts – 1;

8) veiktas pārbaudes pašvaldībās (likuma “Par pašvaldībām” nosacījumi domes (padomes) darba organizācijā un pašvaldību autonomo funkciju izpilde) (pārbaužu skaits – 70);

9) nodrošināta izvērtēto plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas plānojumu atbilstība tiesību aktiem (teritoriālplānojumu skaits – 230);

10) veikts regulārais plānošanas monitorings par teritorijas plānojumiem un attīstības programmām – 1;

11) nodrošināta atbalstīto projektu uzraudzība Phare pārrobežu sadarbības programmu ietvaros un Phare reģionālās attīstības programmu ietvaros (projektu skaits – 58);

12) sagatavoti uzraudzības ziņojumi par Phare nacionālās programmas projektu ievie­šanu reģionālās attīstības jomā un par Phare pārrobežu sadarbības programmu (skaits – 4);

13) organizētas Phare reģionālās attīstības programmu uzraudzības komitejas un Phare pārrobežu sadarbības programmu vadības komitejas sanāksmes (skaits – 4);

14) organizētas INTERREG IIIA prioritāšu vadības komitejas sanāksmes (skaits – 2);

15) organizētas INTERREG IIIB Baltijas jūras reģiona Uzraudzības komitejas sanāksmes (skaits – 2);

16) nodrošināta atbalstīto projektu uzraudzība ERAF 1.3.2 aktivitātes “Publisko interneta pieejas punktu attīstība” ietvaros (projektu skaits – 5);

17) nodrošināta ERAF grantu shēmu “Procentu likmju subsīdijas” un “Atbalsts ieguldījumiem uzņēmumu attīstībā īpaši atbalstāmajās teritorijās” uzraudzība (grantu shēmu skaits – 2);

18) organizētas plānošanas reģionu attīstības aģentūru sanāksmes (skaits – 10);

19) organizētas Nacionālās reģionālās attīstības padomes sēdes (skaits – 4);

20) sagatavota ERAF operacionālā programma reģionālās attīstības veicināšanai – 1;

21) sagatavota Valsts investīciju programmas Vietējās nozīmes un plānošanas reģionu nozīmes programmas kārtējam budžeta plānošanas gadam – 1;

22) sagatavota Latvijas – Igaunijas un Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas 2007-2013. gadam – (programmu skaits – 2);

23) sagatavoti normatīvo aktu projekti (skaits – 90);

24) piešķirtas mērķdotācijas pašvaldībām plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas plānojumu izstrādei (skaits – 40).

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

3 947,4

2 090,5

688,8

-1 401,6

-36,0

2 545,8

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

2 267,2

410,3

490,1

79,9

4,0

2 347,1

Ārvalstu finanšu palīdzība

1 680,2

1 680,2

198,7

-1 481,5

-88,0

198,7

Izdevumi – kopā

3 947,4

2 090,5

688,8

-1 401,7

-36,0

2 545,8

Uzturēšanas izdevumi

3 827,8

2 038,7

688,8

-1 349,9

-35,0

2 477,9

Izdevumi kapitālieguldījumiem

119,6

51,8

-

-51,8

-43,0

67,9

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 1 401,7 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 2 090,5 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

·        104,7 tūkst. latu – samazināti kārtējie izdevumi Amerikas Savienoto Valstu prezidenta Dž.V.Buša vizītes nodrošināšanai;

·        15,5 tūkst. latu – samazināti izdevumi bērna piedzimšanas pabalsta izmaksām 5 ministrijas darbiniekiem, saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 25. panta prasībām;

·        29,4 tūkst. latu – samazināti kapitālie izdevumi programmatūru licenču atjaunošanai.

Ilgtermiņa saistības: 1 927,5 tūkst. latu

Ārvalstu finanšu palīdzība: 1 680,2 tūkst. latu:

·        608,2 tūkst. latu – Phare P2003 projekta 2003/004-979-06-01 „Institucionālās kapacitātes stiprināšana reģionos” izmaksas;

·        897,8 tūkst. latu – Phare P2003 projekta „Ārējas sadarbības programma” izmaksas;

·        126,3 tūkst. latu – Phare P2003 projekta „Ekonomiskā un sociālā kohēzija Latvijā” izmaksas;

·        47,9 tūkst. latu – Phare P2002 projekta LE0208.02 „Atbalsts projektu sagatavošanai” izmaksas.

Kopīgais līdzfinansējums 202,0 tūkst. latu:

·        105,8 tūkst. latu – Phare P2003 projektam 2003/004-979-06-01 „Institucionālās kapacitātes stiprināšana reģionos”;

·        96,2 tūkst. latu – Phare P2003 projektam „Ārējas sadarbības programma”.

·        Pārējās ilgtermiņa saistības – 45,3 tūkst. latu:

·        7,0 tūkst. latu – iemaksas starptautiskajās organizācijās, tai skaitā:

5,3 tūkst. latu – iemaksas starptautiskajā organizācijā VASAB 2010;

1,7 tūkst. latu – iemaksas starptautiskajā organizācijā IHFP;

·        38,3 tūkst. latu – samazināti izdevumi struktūrfondu nacionālās programmas projektam Nr. 5.1.1. „Atbalsts projektu atlasē, vērtēšanā, programmu vadībā un uzraudzībā iesaistītajām institūcijām, arī finanšu kontrolēm un auditam” samazināti kārtējie izdevumi 26,3 tūkst. latu apmērā (tai skaitā atalgojumi-16,4 tūkst. latu), samazināti izdevumi kapitālieguldījumiem – 9,0 tūkst. latu apmērā un projektam Nr. 5.2.2. „Informācija un publicitāte” – samazināti kārtējie izdevumi 3,0 tūkst. latu apmērā.

Citas izmaiņas:

13,4 tūkst. latu – samazināti kapitālie izdevumi attiecīgi palielinot kārtējos izdevumus.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 688,8 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības: 208,0 tūkst. latu

Ārvalstu finanšu palīdzība:

198,7 tūkst. latu – Phare P2003 projekta 2003/004-979-06-01 „Institucionālās kapacitātes stiprināšana reģionos” izmaksas.

Kopīgais līdzfinansējums:

2,3 tūkst. latu – Phare P2003 projektam 2003/004-979-06-01 „Institucionālās kapacitātes stiprināšana reģionos”.

Pārējās ilgtermiņa saistības:

·        7,0 tūkst. latu – iemaksas starptautiskajās organizācijās, tai skaitā:

5,3 tūkst. latu – iemaksas starptautiskajā organizācijā VASAB 2010;

1,7 tūkst. latu – iemaksas starptautiskajā organizācijā IHFP;

·        54,6 tūkst. latu – kārtējie izdevumi struktūrfondu nacionālās programmas projektam Nr. 5.1.1. „Atbalsts projektu atlasē, vērtēšanā, programmu vadībā un uzraudzībā iesaistītajām institūcijām, arī finanšu kontrolēm un auditam” (49,5 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumi- 33,8 tūkst. latu) un projektam Nr. 5.2.2. „Informācija un publicitāte” (5,1 tūkst. latu).

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

·        273,0 tūkst. latu – valsts pārvaldes institucionālās kapacitātes nodrošināšanai (tai skaitā atalgojumi 220,0 tūkst. latu, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 53,0 tūkst. latu);

·        92,6 tūkst. latu – specializētā atašeja darbības nodrošināšanai (kārtējie izdevumi 92,6 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumi 35,3 tūkst. latu, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 4,8 tūkst. latu, pārējie kārtējie izdevumi 52,5 tūkst. latu – biroja telpu īre, inventāra īre, sakaru pakalpojumu apmaksa, ceļa un pārcelšanas izdevumi, komandējumi, veselības apdrošināšana, autotransports, dienesta dzīvokļa īre).

Citas izmaiņas:

·        54,6 tūkst. latu – palielināti kārtējie izdevumi Nacionālā attīstības plāna (NAP) izstrādei, tai skaitā Nacionālā plānojuma izstrādei, nodrošinot informatīvo bukletu publicēšanu, prezentāciju izveidi, konferenču nodrošināšanu u.c. (tai skaitā pārdalot 7,4 tūkst. latu no kapitālajiem izdevumiem);

·        6,0 tūkst. latu – palielināti kārtējie izdevumi automašīnas nomai un uzturēšanai (pārdalot no kapitālajiem izdevumiem).

07.00.00 Mājokļu aģentūra

Darbības galvenie mērķi:

1) īstenot Latvijā vienotu ilgspējīgas mājokļu attīstības politiku;

2) nodrošināt Eiropas Savienības “Enerģijas lietderīga lietojuma ēkās” Direktīvas 2002/91/EK ieviešanu;

3) veicināt mājokļu atjaunošanas procesu, izmantojot valsts atbalsta instrumentus un ārvalstu finanšu avotus;

4) nodrošināt mājokļu monitoringu.

Veicamie uzdevumi:

1) sagatavot priekšlikumus par normatīvo aktu pilnveidošanu mājokļu jomā;

2) sagatavot vadlīnijas un metodoloģiju ES “Enerģijas lietderīgs lietojums ēkās” Direktīvas 2002/91/EK ieviešanai;

3) izstrādāt un vadīt INTERREG projektus mājokļu jomā;

4) nodrošināt mājokļu sektora uzraudzību, izstrādājot, uzturot un pilnveidojot mājokļa monitoringa informatīvo sistēmu “Mājoklis”;

5) metodiski vadīt pašvaldību darbību mājokļu jomā;

6) metodiski vadīt mājokļa apsaimniekošanas procesu un veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu mājokļu jomā;

7) turpināt valsts dzīvojamo māju privatizāciju saskaņā ar likumu “Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju”;

8) organizēt daudzdzīvokļu māju dzīvokļu īpašnieku pilnvaroto pārstāvju apmācību;

9) veikt citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.

Sagaidāmais rezultāts:

1) sagatavoti priekšlikumi 30 normatīvo aktu projektiem;

2) veikti 15 energoauditi daudzdzīvokļu mājās;

3) apmācīti daudzdzīvokļu māju dzīvokļu īpašnieku 100 pilnvarotie pārstāvji;

4) nodotas 200 dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku sabiedrībām vai pilnvarotām personām pārvaldīšanā un apsaimniekošanā;

5) organizēti 15 semināri un konferences;

6) privatizācijai piedāvāti 300 valsts dzīvokļi;

7) noslēgti 500 pirkuma līgumi;

8) nodotas 100 valsts īpašumā esošo dzīvojamo māju neprivatizētās daļas (adreses) attiecīgo pašvaldību īpašumā.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

821,2

27,4

-

-27,4

-3,0

793,8

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

771,2

27,4

-

-27,4

-4,0

743,8

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

50,0

-

-

-

-

50,0

Izdevumi – kopā

796,2

27,4

-

-27,4

-3,0

768,8

Uzturēšanas izdevumi

791,2

27,4

-

-27,4

-3,0

763,8

Izdevumi kapitālieguldījumiem

5,0

-

-

-

-

5,0

Fiskālā bilance

25,0

×

×

×

×

25,0

Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

-25,0

×

×

×

×

-25,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 27,4 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 27,4 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

27,4 tūkst. latu – samazināti izdevumi 2005. gada janvāra vētras radīto bojājumu novēršanai.

08.00.00 Valsts reģionālās attīstības aģentūras uzturēšana

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt Valdības deklarācijā un Reģionālās attīstības likumā noteiktās valsts reģionālās attīstības politikas realizāciju, vadot un īstenojot valsts un starptautiskās reģionālās attīstības programmas;

2) nodrošināt mērķtiecīgu Reģionālā fonda līdzekļu administrēšanu;

3) sniegt pakalpojumus reģionālās attīstības jomā;

4) īstenot sabiedrības informēšanu par valsts reģionālās attīstības politikas pasākumiem un programmām.

Veicamie uzdevumi:

1) organizēt Valsts reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas kompetencē esošo valsts un starptautisko programmu projektu pieteikumu vērtēšanu;

2) finansēt valsts atbalstītos reģionālās attīstības pasākumus no Reģionālā fonda līdzekļiem un kontrolēt to mērķtiecīgu izlietojumu;

3) izveidot reģionālās attīstības atbalsta pasākumu izstrādes un novērtēšanas meto­disko bāzi un uzturēt reģionālās attīstības programmu un projektu datu bāzi un arhīvu;

4) nodrošināt reģionālās attīstības pasākumu publicitāti un apmācību reģionālās attīs­tības jautājumos;

5) sagatavot ikgadēju reģionālās attīstības pārskatu.

Sagaidāmais rezultāts:

1) administrēta īpaši atbalstāmo reģionu attīstības programma;

2) nodrošināta Eiropas Reģionālās attīstības fonda grantu shēmas “Atbalsts ieguldījumiem uzņēmumu attīstībā īpaši atbalstāmajās teritorijās” projektu vērtēšana un administrēšana (maksimālais projektu skaits – 700);

3) izstrādāta Reģionālās attīstības uzraudzības un novērtēšanas sistēma (RAUNS) (pētījumi, informatīvās sistēmas izveide un uzturēšana);

4) nodrošināta INTERREG III B Rīgas sekretariāta apkalpošana;

5) reģionālās attīstības programmu un projektu datu bāzes uzturēšana;

6) izstrādāta Latvijas reģionālās attīstības datu bāzes metodika (skaits-1);

7) organizēti 25 uzņēmēju apmācības semināri par ERAF grantu shēmu finansējuma saņemšanu;

8) sagatavots 2005. gada pārskats par reģionālo attīstību Latvijā;

9) veikta INTERREG projektu 1.līmeņa finanšu kontrole 146 projektiem.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

829,8

66,4

113,1

46,7

6,0

876,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

809,8

66,4

83,1

16,7

2,0

826,5

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

20,0

-

30,0

30,0

150,0

50,0

Izdevumi – kopā

829,8

66,4

113,1

46,7

6,0

876,5

Uzturēšanas izdevumi

752,2

46,2

96,7

50,5

7,0

802,7

Izdevumi kapitālieguldījumiem

77,6

20,2

16,4

-3,8

-5,0

73,8

Resursi:

Palielinājums resursos (4. aile): 30,0 tūkst. latu

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

30,0 tūkst. latu – palielināti maksas pakalpojumi par nacionālo projektu apkalpošanu un konsultācijām un par INTERREG projektu 1.līmeņa finanšu kontroli.

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 46,7 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 66,4 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības: 66,4 tūkst. latu

Pārējās ilgtermiņa saistības:

·        48,1 tūkst. latu – samazināti izdevumi struktūrfondu nacionālās programmas projektam Nr. 5.1.1. „Atbalsts projektu atlasē, vērtēšanā, programmu vadībā un uzraudzībā iesaistītajām institūcijām, arī finanšu kontrolēm un auditam” (kārtējie izdevumi– 42,5 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumi – 28,2 tūkst. latu, kapitāl­ieguldījumi – 5,6 tūkst. latu);

·        3,7 tūkst. latu apmērā samazināti kārtējie izdevumi projektam Nr. 5.2.2. „Informācija un publicitāte”;

·        14,6 tūkst. latu apmērā samazināti izdevumi kapitālieguldījumiem struktūrfondu nacionālās programmas projektam Nr.5.2.4.”Atbalsts datorizētas Vadības informācijas sistēmas izveidei”.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 113,1 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības: 83,1 tūkst. latu

Pārējās ilgtermiņa saistības:

·        70,7 tūkst. latu apmērā palielināti izdevumi ERAF nacionālās programmas projektam 5.1.1. „Atbalsts projektu atlasē, vērtēšanā, programmu vadībā un uzraudzībā iesaistītajām institūcijām, arī finanšu kontrolēm un auditam” (kārtējie izdevumi – 60,7 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumi – 39,0 tūkst. latu, kapitālieguldījumi – 10,0 tūkst. latu);

·        5,4 tūkst. latu apmērā palielināti kārtējie izdevumi projektam Nr. 5.2.2. „Informācija un publicitāte”;

·        7,0 tūkst. latu apmērā palielināti izdevumi ERAF nacionālās programmas projektam 5.2.4. „Atbalsts datorizētas Vadības informācijas sistēmas izveidei” (tai skaitā kārtējie izdevumi – 0,6 tūkst. latu, kapitālieguldījumi – 6,4 tūkst. latu).

Citas izmaiņas:

30,0 tūkst. latu – palielināti kārtējie izdevumi (tai skaitā atalgojumi -16,2 tūkst. latu), lai nodrošinātu maksas pakalpojumu sniegšanu.

09.00.00 Īpaši atbalstāmo reģionu attīstība – nacionālie un Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekti

Darbības galvenie mērķi:

1) līdzfinansēt komercsabiedrību attīstības projektus un pašvaldību infrastruktūras projektus, lai paātrinātu īpaši atbalstāmo teritoriju attīstību un veicinātu saimniecisko darbību tajos;

2) samazināt nelabvēlīgās atšķirības starp valsts teritorijām un nodrošināt līdzsvarotu valsts attīstību.

Veicamie uzdevumi:

1) līdzfinansēt īpaši atbalstāmo reģionu programmas nacionālos projektus: kredīt­procentu likmju subsidēšanā un kopieguldījumiem pašvaldību infrastruktūrā un uzņēmējdarbību veicinošos pasākumos;

2) realizēt ERAF grantu shēmu „Atbalsts ieguldījumiem uzņēmumu attīstībā īpaši atbalstāmajās teritorijās”.

Sagaidāmais rezultāts:

1) Reģionālā fonda finansēto projektu skaits – 700;

2) jaunradītās darba vietas Reģionālā fonda atbalstītajos projektos – 650;

3) saglabātās darba vietas Reģionālā fonda atbalstītajos projektos – 1200.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

2 548,7

2 548,7

3 295,2

746,5

29,0

3 295,2

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

2 548,7

2 548,7

3 295,2

746,5

29,0

3 295,2

Izdevumi – kopā

2 548,7

2 548,7

3 295,2

746,5

29,0

3 295,2

Uzturēšanas izdevumi

2 548,7

2 548,7

3 295,2

746,5

29,0

3 295,2

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 746,5 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 2 548,7 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības: 2 548,7 tūkst. latu, tai skaitā:

1 458,0 tūkst. latu – ERAF grantu shēmas “Atbalsts ieguldījumiem uzņēmumu attīstībā īpaši atbalstāmajās teritorijās” projektu izmaksas;

Pārējās ilgtermiņa saistības:

1 090,7 tūkst. latu – uzņēmējdarbības attīstības projektu finansēšana (nacionālie projekti) 2005. gadā.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 3 295,2 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības: 3 295,2 tūkst. latu, tai skaitā:

2 705,2 tūkst. latu – ERAF grantu shēmas “Atbalsts ieguldījumiem uzņēmumu attīstībā īpaši atbalstāmajās teritorijās” projektu izmaksas 2006. gadā.

Pārējās ilgtermiņa saistības:

590,0 tūkst. latu – uzņēmējdarbības attīstības projektu finansēšanai (nacionālie projekti) 2006. gadā.

10.00.00 Pašvaldību vienotās informācijas sistēmas attīstība un uzturēšana

Darbības galvenie mērķi:

nodrošināt Pašvaldību vienotās informācijas sistēmas (PVIS) efektīvu darbību un kvalitatīvu PVIS pakalpojumu sniegšanu pašvaldībām.

Veicamie uzdevumi:

1) nodrošināt PVIS centrālā datu centra darbību;

2) veikt PVIS programmatūras modernizēšanu atbilstoši grozījumiem likumdošanā, izmaiņām attiecīgajās valsts reģistru datu bāzēs un pašvaldību ieteikumiem;

3) nodrošināt pašvaldībām pieslēgumu PVIS;

4) nodrošināt ERAF nacionālās programmas projekta „Pašvaldību e-pārvaldes izveide” vadību, ieviešanu un ieviešanas uzraudzību.

Sagaidāmais rezultāts:

1) nodrošināta elektroniskās informācijas apmaiņa starp pašvaldībām un valsts datu bāzēm (datu bāžu skaits – 2);

2) izveidoti konti pašvaldībām Pašvaldību vienotās informācijas sistēmas ietvaros (pašvaldību skaits – 20);

3) realizēts projekts „Pašvaldību e-pārvaldes izveide” atbilstoši projekta laika grafikam un attiecīgajam laika posmam piešķirtajam finansējumam;

4) Pašvaldību vienotās informācijas sistēmas piemērojamās programmatūras modernizācija (skaits – 2).

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

182,9

37,9

848,3

810,4

443,0

993,3

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

182,9

37,9

848,3

810,4

443,0

993,3

Izdevumi – kopā

182,9

37,9

848,3

810,4

443,0

993,3

Uzturēšanas izdevumi

172,9

32,9

248,2

215,3

125,0

388,2

Izdevumi kapitālieguldījumiem

10,0

5,0

600,1

595,1

5 951,0

605,1

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 810,4 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 37,9 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

32,9 tūkst. latu – samazināti kārtējie izdevumi ERAF nacionālās programmas „Elektroniskās pārvaldes infrastruktūras bāzes attīstība un pilnveidošana” projektam „Pašvaldību e-pārvaldes bāzes izveide”, tai skaitā atalgojumi – 10,0 tūkst. latu.

Citas izmaiņas:

5,0 tūkst. latu – samazināti kapitālie izdevumi, 2005. gadā iegādājoties datortehniku un programmatūru.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 848,3 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

843,3 tūkst. latu – ERAF nacionālās programmas „Elektroniskās pārvaldes infrastruktūras bāzes attīstība un pilnveidošana” projekts „Pašvaldību e-pārvaldes bāzes izveide”, (kārtējie izdevumi – 243,2 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumi – 64,8 tūkst. latu, kapitālieguldījumi – 600,1 tūkst. latu).

Citas izmaiņas:

5,0 tūkst. latu – palielināti kārtējie izdevumi, attiecīgi samazinot kapitālos izdevumus, kas 2005. gadā bija piešķirti datortehnikas un programmatūras iegādei.

11.00.00 INTERREG

Darbības galvenie mērķi:

veicināt Latvijas reģionālo attīstību, telpisko integrāciju, kā arī reģionālo, ekonomisko un sociālo mijiedarbību pārrobežu sadarbības ietvaros, nodrošinot Latvijas dalību Eiropas kopienas iniciatīvas INTERREG programmu (turpmāk – INTERREG programmu) ieviešanā un sniedzot atbalstu Latvijas partneriem, lai iesaistītos INTERREG programmu ietvaros finansētajos projektos.

Veicamie uzdevumi:

1) nodrošināt finansējumu no valsts budžeta Latvijas dalības maksai INTERREG programmās (INTERREG programmu tehniskajai palīdzībai), lai nodrošinātu programmu ieviešanu;

2) sniegt atbalstu no valsts budžeta Latvijas partneriem INTERREG projektos nacionālā finansējuma nodrošināšanai, saskaņā ar Ministru kabineta noteikto kārtību;

3) nodrošināt Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas INTERREG projektu vadīšanu reģionālās attīstības un mājokļu politikas īstenošanā.

Sagaidāmais rezultāts:

1) 2006. gadā 16 Latvijas partneriem INTERREG projektos piešķirts atbalsts no valsts budžeta nacionālā finansējuma nodrošināšanai;

2) realizēts INTERREG IIIB projekts „Baltijas sadarbības tīkls energoefektivitātei dzīvojamā fondā” atbilstoši projekta laika grafikam un attiecīgajam laika posmam piešķirtajam finansējumam;

3) realizēti 3 Mājokļu aģentūras INTERREG IIIB projekti atbilstoši projekta laika grafikam un attiecīgajam laika posmam piešķirtajam finansējumam.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

1 099,3

1 099,2

1 323,8

224,6

20,0

1 323,9

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 099,3

1 099,2

1 139,4

40,2

4,0

1 139,5

Ārvalstu finanšu palīdzība

-

-

184,4

184,4

-

184,4

Izdevumi – kopā

1 099,3

1 099,2

1 323,8

224,6

20,0

1 323,9

Uzturēšanas izdevumi

1 088,5

1 088,4

1 256,1

167,7

15,0

1 256,2

Izdevumi kapitālieguldījumiem

10,8

10,8

67,7

56,9

527,0

67,7

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 224,6 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 1 099,2 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        128,5 tūkst. latu – Latvijas dalības maksa INTERREG programmās (INTERREG programmu tehniskajai palīdzībai) 2005. gadā;

·        847,5 tūkst. latu – 2005. gada finansējums Latvijas partneriem INTERREG projektos nacionālā finansējuma nodrošināšanai no valsts budžeta, tai skaitā INTERREG IIIA pārrobežu sadarbības prioritātēm 500,3 tūkst. latu, INTERREG IIIB Baltijas jūras reģiona programmai 322,8 tūkst. latu un INTERREG IIIC Ziemeļu zonas programmai 24,4 tūkst. latu;

·        123,2 tūkst. latu – Mājokļu aģentūras realizējamie INTERREG projekti – „Ilgspējīga mājokļu attīstība un revitalizācija degradētajās teritorijās” – 13,2 tūkst. latu, „Bijušo militāro teritoriju reintegrācija, kā pārmaiņu iespēja reģionālā attīstībā” – 76,8 tūkst. latu, „Daudzdzīvokļu māju integrēta attīstība reģionālā kontekstā” – 13,2 tūkst. latu, „BEEN – energoefektivitātes tīklojuma loma dzīvojamā fonda attīstība” – 20,0 tūkst. latu. Valsts līdzfinansējuma daļa 37,4 tūkst. latu un Eiropas Kopienu finansējuma daļa 85,8 tūkst. latu, (tai skaitā atalgojumi – 32,4 tūkst. latu, kapitālie izdevumi – 10,8 tūkst. latu).

Palielinājums izdevumos (4. aile): 1 323,8 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        128,5 tūkst. latu – Latvijas dalības maksa INTERREG programmās (INTERREG programmu tehniskajai palīdzībai) 2006. gadā;

·        721,9 tūkst. latu – 2006. gada finansējums Latvijas partneriem INTERREG projektos nacionālā finansējuma nodrošināšanai no valsts budžeta, tai skaitā INTERREG IIIA pārrobežu sadarbības prioritātēm 525,1 tūkst. latu, INTERREG IIIB Baltijas jūras reģiona programmai 196,8 tūkst. latu;

·        289,0 tūkst. latu – 2006. gada valsts budžeta finansējums INTERREG IIIB realizējamiem projektiem, tajā skaitā:

·        9,8 tūkst. latu – RAPLM projektam „Baltijas sadarbības tīkls energoefektivitātei dzīvojamajā fondā”. Valsts līdzfinansējuma daļa 2,5 tūkst. latu un Eiropas Kopienu finansējuma daļa 7,3 tūkst. latu, (kārtējie izdevumi– 9,8 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumi – 2,5 tūkst. latu);

·        279,2 tūkst. latu – Mājokļu aģentūras realizējamiem INTERREG projektiem – „Bijušo militāro teritoriju reintegrācija, kā pārmaiņu iespēja reģionālā attīstībā” – 135,2 tūkst. latu, „BEEN – energoefektivitātes tīklojuma loma dzīvojamā fonda attīstība” – 11,0 tūkst. latu, „Daudzdzīvokļu mājokļu ilgspējīga revitalizācija Baltijas jūras reģionā” – 133,0 tūkst. latu. Valsts līdzfinansējuma daļa 69,9 tūkst. latu un Eiropas Kopienu finansējuma daļa 209,4 tūkst. latu, (kārtējie izdevumi– 211,5 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumi – 43,3 tūkst. latu, kapitālieguldījumi – 67,7 tūkst. latu).

Citas izmaiņas:

184,4 tūkst. latu – atmaksa valsts pamatbudžetā no ārvalstu finanšu palīdzības, kas tiks saņemta 2006. gadā no INTERREG maksājuma iestādes vai vadoša partnera par INTERREG IIIB realizētajiem projektiem.

12.00.00 Atbalsts novadiem

Darbības galvenie mērķi:

1) veicināt pašvaldību apvienošanos;

2) sakārtot un modernizēt novadu pašvaldību funkciju veikšanai nepieciešamo infrastruktūru;

3) paaugstināt pašvaldību sniegto pakalpojumu kvalitāti un to pieejamību iedzīvotājiem.

Veicamie uzdevumi:

sniegt atbalstu no valsts budžeta novadu pašvaldībām novada pašvaldības īpašumā esošo infrastruktūras objektu būvniecībai, rekonstrukcijai vai renovācijai Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.

Sagaidāmais rezultāts:

1) novados apvienoto pašvaldību skaits 60;

2) izmaksāta mērķdotācija novadu pašvaldībām infrastruktūras attīstībai (novadā ietilpstošo pašvaldību skaits-56).

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

1 800,0

1 800,0

2 800,0

1 000,0

56,0

2 800,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 800,0

1 800,0

2 800,0

1 000,0

56,0

2 800,0

Izdevumi – kopā

1 800,0

1 800,0

2 800,0

1 000,0

56,0

2 800,0

Uzturēšanas izdevumi

1 800,0

1 800,0

2 800,0

1 000,0

56,0

2 800,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 1 000,0 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 1 800,0 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

1 800,0 tūkst. latu – samazināti izdevumi par 2005. gadā novadu pašvaldībām piešķirto vienreizējo dotāciju novadu infrastruktūras attīstībai.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 2 800,0 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

2 800,0 tūkst. latu – palielināti izdevumi 2006. gada pasākumam atbalstam pašvaldībām novadu infrastruktūras attīstībai.

13.00.00 Atbalsts mājokļiem

Darbības galvenie mērķi:

1) mājokļu pieejamības paaugstināšana atsevišķām iedzīvotāju grupām (denaciona­lizēto namu īrniekiem, maznodrošinātām personām, bāreņiem, personām, kas atgriezušās no apcietinājuma, ģimenēm ar bērniem, par kuru izlikšanu no dzīvojamās telpas stājies spēkā tiesas spriedums);

2) palielināt pašvaldību mājokļu skaitu, kas netiktu nodots privatizācijai un turpmāk tiktu izmantots pašvaldību autonomās funkcijas (palīdzības sniegšanai dzīvokļa jautājumu risināšanā) nodrošināšanai;

3) risināt ar denacionalizēto vai likumīgajiem īpašniekiem atdoto māju īrniekiem, kuri lietojuši šīs telpas līdz īpašuma tiesību atjaunošanai, saistītās problēmas.

Veicamie uzdevumi:

1) sniegt valsts finansiālo atbalstu pašvaldībām sociālo dzīvojamo māju un pašvaldību īres namu būvniecībai, kā arī pašvaldības īpašumā esošo būvju pārbūvei par dzīvojamām mājām, jaunbūvējamo daudzdzīvokļu namu pabeigšanai vai neizīrētu dzīvojamo māju renovācijai Ministru kabineta noteiktajā kārtībā;

2) sniegt valsts finansiālo atbalstu pašvaldībām pašvaldības un komercsabiedrības kopīgi veiktai īres namu būvniecībai, kā arī būvju pārbūvei par dzīvojamām mājām, jaunbūvējamo daudzdzīvokļu namu pabeigšanai vai neizīrētu dzīvojamo māju renovācijai Ministru kabineta noteiktajā kārtībā;

3) sniegt valsts finansiālo atbalstu pašvaldībām atsevišķu dzīvokļa īpašumu iegādei Ministru kabineta noteiktajā kārtībā;

4) izmaksāt no valsts budžeta dzīvojamās telpas atbrīvošanas pabalstu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.

Sagaidāmais rezultāts:

1) atbalstīta 4 sociālo māju būvniecība, pārskaitot valsts mērķdotācijas pašvaldību dzīvokļu jautājumu risināšanai;

2) atbalstīta 7 pašvaldību īpašumā esošo būvju pārbūve par dzīvojamām mājām, jaunbūvējamo daudzdzīvokļu namu pabeigšana vai neizīrētu dzīvojamo māju renovācija, pārskaitot valsts mērķdotācijas pašvaldībām dzīvokļa jautājumu risināšanā;

3) atbalstīta 10 atsevišķu dzīvokļu īpašumu iegāde, pārskaitot valsts mērķdotācijas pašvaldībām dzīvokļa jautājumu risināšanā;

4) atbalstīta dzīvojamo telpu atbrīvošanas pabalstu izmaksāšana denacionalizēto vai likumīgajiem īpašniekiem atdoto māju īrniekiem, kuri lietojuši šīs telpas līdz īpašuma tiesību atjaunošanai (pabalstu skaits – 500).

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

0,0

-

5 000,0

5 000,0

-

5 000,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

0,0

-

5 000,0

5 000,0

-

5 000,0

Izdevumi – kopā

0,0

-

5 000,0

5 000,0

-

5 000,0

Uzturēšanas izdevumi

0,0

-

5 000,0

5 000,0

-

5 000,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 5 000,0 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 5 000,0 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

·        2 000,0 tūkst. latu – finansējums pašvaldībām dzīvojamo telpu atbrīvošanas pabalstu izmaksai denacionalizēto vai likumīgajiem īpašniekiem atdoto māju īrniekiem, kuri lietojuši šīs telpas līdz īpašuma tiesību atjaunošanai;

·        3 000,0 tūkst. latu – finansējums pašvaldībām dzīvokļu jautājumu risināšanai.


62. Mērķdotācijas pašvaldībām

Pamatbudžets

Mērķdotācijas pašvaldībām ir valsts budžeta līdzekļi, kuri piešķirti pašvaldībām noteiktu mērķu finansēšanai. 2006. gadā no valsts pamatbudžeta mērķdotācijas pašvaldībām ir paredzētas šādiem mērķiem:

1) mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību speciālajām pirmsskolas iestādēm, internātskolām un sanatorijas tipa internātskolām, speciālajām inter­nātskolām bērniem ar fiziskās un garīgās attīstības traucējumiem;

2) mērķdotācijas pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām;

3) mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām;

4) mērķdotācijas plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas plānojuma izstrādei;

5) mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām;

6) mērķdotācijas pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošanai;

7) mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēs piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācības pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

178 916,6

25 012,3

27 465,9

2 453,6

1,4

181 370,2

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

178 916,6

25 012,3

27 465,9

2 453,6

1,4

181 370,2

Izdevumi – kopā

178 916,6

25 012,3

27 465,9

2 453,6

1,4

181 370,2

 

01.00.00 Mērķdotācijas izglītības pasākumiem

Veicamie uzdevumi:

saskaņā ar Vispārējās izglītības likuma 62. panta otro daļu un Ministru kabineta 2001. gada 20. novembra noteikumiem Nr. 493 „Speciālās izglītības iestā­žu, vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) un internātskolu finansēšanas kārtība“ nodrošināt pašvaldību speciālo pirmsskolas iestāžu, internātskolu un sanatorijas tipa internātskolu, speciālo internātskolu bērniem ar fiziskās un garīgās attīstības traucējumiem pedagogu un pārējā personāla darba samaksu un sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kā arī šo iestāžu uzturēšanas izdevumus, lai radītu iespējas un apstākļus izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām iegūt savam veselības stāvoklim, spējām un attīstības līmenim atbil­stošu izglītību, vienlaikus nodrošinot izglītojamā pedagoģiski psiholoģisko un medicīnisko korekciju, sagatavotību darbam un dzīvei.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

30 251,6

58,0

5 638,8

5 580,8

18,4

35 832,4

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

30 251,6

58,0

5 638,8

5 580,8

18,4

35 832,4

Izdevumi – kopā

30 251,6

58,0

5 638,8

5 580,8

18,4

35 832,4

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile):

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile):

Strukturālas izmaiņas:

58,0 tūkst. latu – no programmas 01.00.00 „Mērķdotācijas izglītības pasākumiem” mērķdotācijas pārdale programmai 05.00.00 „Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”.

Palielinājums izdevumos (4. aile):

Citas izmaiņas:

2 421,0 tūkst. latu – speciālo izglītības iestāžu uzturēšanas izdevumu palielinājuma no 2005. gada 1.septembra (izmaksu periods 2005. gadā – 4 mēneši, izmaksu periods 2006. gadā – 12 mēneši) nodrošināšanai.

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

·        871,9 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai no 80 uz 90 latiem ar 2006. gada 1.janvāri atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 16. augusta protokollēmuma Nr.46, 27.§;

·        1 986,1 tūkst. latu – pedagogu darba samaksas paaugstinājuma nodrošināšanai – saskaņā ar Ministru kabineta 2005. gada 29. augusta rīkojumu Nr. 579 „Par pedagogu (izņemot pirmsskolas izglītības pedagogus, kas nav nodarbināti piecgadīgo un sešgadīgo bērnu sagatavošanā skolai) darba samaksas paaugstināšanas programmu 2006.-2010. gadam”;

·        359,8 tūkst. latu – ārstniecības personu vidējās darba samaksas palielināšanai atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 18.maija rīkojumam Nr.326 „Par pamatnostādnēm „Cilvēkresursu attīstība veselības aprūpē””.

02.00.00 Mērķdotācijas pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām

Veicamie uzdevumi:

nodrošināt pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksu un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, lai radītu visu sociālo, profesionālo u.c. sabiedrības grupu integrācijas veicināšanu, jaunatnes audzināšanu un iesaistīšanu kultūras procesā, kas veicinās tautas mākslas procesa nodrošināšanu, tautas mākslas kolektīvu kvalitātes līmeņa uzturēšanu un kultūrvides veidošanu.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

349,9

-

121,8

121,8

34,8

471,7

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

349,9

-

121,8

121,8

34,8

471,7

Izdevumi – kopā

349,9

-

121,8

121,8

34,8

471,7

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile):

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile):

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

121,8 tūkst. latu – pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksas paaugstinājuma nodrošināšanai.

03.00.00 Mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām

Darbības galvenie mērķi:

veicināt ekonomisko izaugsmi pašvaldībās, kā arī infrastruktūras un nozaru stratēģijas attīstību.

Veicamie uzdevumi:

paredzēt 2006. gada valsts budžetā mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām finan­sējumu pašvaldību investīciju projektiem, kuriem 2005. gada valsts budžetā ir paredzētas investīcijas, un jauniem investīciju projektiem.

Sagaidāmais rezultāts:

pašvaldību ekonomiskā izaugsme, infrastruktūras un nozaru stratēģijas attīstība.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

21 155,3

21 155,3

8 173,1

-12 982,2

-61,4

8 173,1

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

21 155,3

21 155,3

8 173,1

-12 982,2

-61,4

8 173,1

Izdevumi – kopā

21 155,3

21 155,3

8 173,1

-12 982,2

-61,4

8 173,1

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile):

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile):

Vienreizēji pasākumi:

21 155,3 tūkst. latu – 2005. gadā tika piešķirts finansējums pašvaldībām valsts investīciju projektu īstenošanai, tai skaitā uzsāktajiem projektiem, kam bija plānots valsts budžeta finansējums 2005. gadā attiecīgā projekta posma realizācijai vai projekta pabeigšanai un jaunu investīciju projektu realizācijai.

Palielinājums izdevumos (4. aile):

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

8 173,1 tūkst. latu – mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām valsts investīciju projektu īstenošanai.

04.00.00 Mērķdotācijas plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas plānojumu izstrādei

Darbības galvenie mērķi:

valsts līdzfinansējums plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas plā­nojuma izstrādei, lai veicinātu ilgtspējīgu un līdzsvarotu attīstību valstī, izmantojot efektīvu teritorijas plānošanas sistēmu, un kas tiek piešķirts pašvaldībām saskaņā ar Ministru kabineta 2004. gada 12.oktobra noteikumiem Nr.848 „Kārtība, kādā piešķir mērķdotāciju plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas plānojumu izstrādei”.

Veicamie uzdevumi:

attiecīgās pašvaldībās saskaņā ar Teritorijas plānošanas likumu izstrādā savstarpēji sa­skaņotus teritoriju attīstības plānus, ievērojot Teritorijas plānošanas likumā noteiktos terito­rijas plānošanas principus un teritorijas plānošanas uzdevumus, kā arī Ministru kabineta noteiktajā kārtībā iesniedz tos teritorijas attīstības plānošanas valsts mērķdotācijas piešķir­šanas komisijai izvērtēšanai.

Sagaidāmais rezultāts:

izstrādāti un Ministru kabineta noteiktajā kārtībā apstiprināti pašvaldību administratīvo teritoriju attīstības plāni, lai nodrošinātu administratīvo teritoriju attīstības plānos ietilpsto­šajām pašvaldībām kvalitatīvu vidi, līdzsvarotu ekonomisko attīstību, racionālu dabas, cilvēku un materiālo resursu izmantošanu, dabas un kultūras mantojuma attīstību un saglabāšanu un radītu vienlīdzīgus priekšnoteikumus uzņēmējdarbībai.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

829,4

389,4

-

- 389,4

- 46,9

440,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

829,4

389,4

-

- 389,4

- 46,9

440,0

Izdevumi – kopā

829,4

389,4

-

- 389,4

- 46,9

440,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile):

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile):

Strukturālas izmaiņas:

·        148,0 tūkst. latu – no programmas 04.00.00 „Mērķdotācijas plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas plānojuma izstrādei” mērķdotācijas pārdale programmai 06.00.00 „Mērķdotācijas pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošanai”;

·        241,4 tūkt. latu – no programmas 04.00.00 „Mērķdotācijas plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas plānojuma izstrādei” mērķdotācijas pārdale uz resoru 64 „Dotācijas pašvaldībām” programmai 04.00.00 „Dotācija Administratīvi teritoriālās reformas likuma izpildei”.


05.00.00 Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām

Veicamie uzdevumi:

saskaņā ar Izglītības likuma 60. panta trešo daļu un Vispārējās izglītības likuma 62. panta trešo daļu nodrošināt pašvaldību pamata, vispārējās vidējās izglītības, profesionālās izglītības un speciālās izglītības iestāžu pedagogiem darba samaksu un sociālās apdroši­nāšanas obligātās iemaksas, kuru uzdevums ir piedalīties izglītības programmas īstenošanā attiecīgajā pašvaldības izglītības iestādē.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

115 983,0

-

12 542,5

12 542,5

10,8

128 525,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

115 983,0

-

12 542,5

12 542,5

10,8

128 525,5

Izdevumi – kopā

115 983,0

-

12 542,5

12 542,5

10,8

128 525,5

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile):

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile):

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

12 480,4 tūkst. latu – pedagogu darba samaksas paaugstinājuma nodrošināšanai – saskaņā ar Ministru kabineta 2005. gada 29. augusta rīkojumu Nr. 579 „Par pedagogu (izņemot pirmsskolas izglītības pedagogus, kas nav nodarbināti piecgadīgo un sešgadīgo bērnu sagatavošanā skolai) darba samaksas paaugstināšanas programmu 2006.-2010. gadam”.

Strukturālas izmaiņas:

·        58,0 tūkst. latu – no programmas 01.00.00 „Mērķdotācijas izglītības pasāku­miem” mērķdotācijas pārdale programmai 05.00.00 „Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”;

·        4,1 tūkst. latu – no programmas 10.00.00 „Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēs piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācībā nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām” mērķdotācijas pārdale programmai 05.00.00 „Mērķdotā­cijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestāžu pe­dagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”.

06.00.00 Mērķdotācijas pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošanai

Darbības galvenie mērķi:

pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošana, atbilstoši Administratīvi teritoriālās reformas likumam. Administratīvi teritoriālās reformas mērķis ir izveidot ekonomiski attīstīties spējīgas administratīvās teritorijas ar vietējām pašvaldībām, kas nodrošinātu kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem.

Veicamie uzdevumi:

Saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likumu pašvaldības:

Sagatavo apvienošanās projektus:

·        izvērtējot pašvaldību darbības efektivitāti un sagatavojot priekšlikumus pašvaldību reformēšanai;

·        sagatavojot pamatojumu novada izveidošanai;

·        sagatavojot jaunizveidojamās pašvaldības struktūras projektu un sadarbības līgumu;

·        organizējot pašvaldību apvienošanās projektu publisku apspriešanu.

Administratīvi teritoriālās reformas koordināciju veic Administratīvi teritoriālās reformas padome, Mērķdotācijas piešķiršanas kārtību un nosacījumus reglamentē gadskārtējie Ministru kabineta noteikumi.

Sagaidāmais rezultāts:

izstrādāti un realizēti pagastu un pilsētu apvienošanās projekti, kas saska­ņoti ar Administratīvi teritoriālās reformas padomi.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

12,0

-

148,0

148,0

1 233,3

160,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

12,0

-

148,0

148,0

1 233,3

160,0

Izdevumi – kopā

12,0

-

148,0

148,0

1 233,3

160,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile):

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile):

Strukturālas izmaiņas:

            148,0 tūkst. latu – no programmas 04.00.00 „Mērķdotācijas plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas plānojuma izstrādei” mērķdotācijas pārdale program­mai 06.00.00 „Mērķdotācijas pašvaldību apvienošanās projektu sagatavo­šanai“.

10.00.00 Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēs piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācībā nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām

Veicamie uzdevumi:

saskaņā ar Izglītības likuma 60. panta trešo daļu, nodrošināt finansējumu pašvaldību izglītības iestāžu piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācības pedagogiem darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksas, kuru uzdevums ir piedalīties piecgadīgo un sešgadīgo bērnu obligāto pirmsskolas izglītības programmas īstenošanā attiecīgajā pašvaldības izglītības iestādē.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

6 929,9

4,1

841,7

837,6

12,1

7 767,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

6 929,9

4,1

841,7

837,6

12,1

7 767,5

Izdevumi – kopā

6 929,9

4,1

841,7

837,6

12,1

7 767,5

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2003. gadu kopā (5. aile):

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile):

Strukturālas izmaiņas:

4,1 tūkst. latu – no programmas 10.00.00 „Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēs piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācībā nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām” mērķdotācijas pārdale programmai 05.00.00 „Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”.

Palielinājums izdevumos (4. aile):

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

841,7 tūkst. latu – pedagogu darba samaksas paaugstinājuma nodrošināšanai – saskaņā ar Ministru kabineta 2005. gada 29. augusta rīkojumu Nr. 579 „Par pedagogu (izņemot pirmsskolas izglītības pedagogus, kas nav nodarbināti piecgadīgo un sešgadīgo bērnu sagatavošanā skolai) darba samaksas paaugstināšanas programmu 2006.-2010. gadam”.


64. Dotācijas pašvaldībām

Pamatbudžets

Darbības galvenie mērķi:

dotācijas pašvaldībām 2006. gadā ir paredzētas pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondam, Administratīvi teritoriālās reformas likuma izpildei un reģionālo attīstības aģentūru kapacitātes veicināšanai.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

7 436,5

-

241,4

241,4

3,2

7 677,9

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

7 436,5

-

241,4

241,4

3,2

7 677,9

Izdevumi – kopā

7 436,5

-

241,4

241,4

3,2

7 677,9

01.00.00 Dotācija pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondam

Darbības galvenie mērķi:

programmai plānotie finanšu līdzekļi ir finansējums pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondam. Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonds īsteno gan ieņēmumu kapacitātes, gan izdevumu nepieciešamības izlīdzināšanu. Dotācija pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondam paredzēta, lai nodrošinātu pašvaldībām izmaksājamo dotāciju no fonda apmēru, kuru veido pašvaldību iemaksas fondā un valsts budžeta dotācija.

Veicamie uzdevumi:

saskaņā ar likuma “Par pašvaldību finanšu izlīdzināšanu” veikt objektīvu pašvaldību finanšu izlīdzināšanu, lai radītu pašvaldībām līdzīgas iespējas ar likumu noteikto funkciju izpildei un nodrošināt dotācijas savlaicīgu pārskaitīšanu pašvaldībām. Izlīdzināšanas fonda darbības pārraudzību veic Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda padome.

Sagaidāmais rezultāts:

veikta pašvaldību finanšu daļēja izlīdzināšana, lai veicinātu pašvaldību iniciatīvu un patstāvību savu finanšu resursu veidošanā. Finanšu izlīdzināšana nodrošinās finansiāli vājākas pašvaldības ar finanšu resursiem, lai tām radītu līdzīgas iespējas ar likumu noteikto funkciju izpildei.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi-nājums (-)

Palieli-nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

7 152,9

-

-

-

-

7 152,9

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

7 152,9

-

-

-

-

7 152,9

Izdevumi – kopā

7 152,9

-

-

-

-

7 152,9

Izdevumi:

2006. gada izdevumi programmai ir plānoti 2005. gada izdevumu līmenī.

Kopējā 2006. gadam prognozētā finanšu nepieciešamība pašvaldībām tiks nodrošināta pie dotācijas no valsts budžeta 7 152,9 tūkst. latu apmērā.


04.00.00 Dotācija Administratīvi teritoriālās reformas likuma izpildei

Darbības galvenie mērķi:

programmai plānotie finanšu līdzekļi ir paredzēti saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likumu. Administratīvi teritoriālās reformas mērķis ir izveidot ekonomiski attīstīties spējīgas administratīvās teritorijas ar vietējām un reģionālajām pašvaldībām, kas nodrošinātu kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem un veicinātu vienmērīgu Latvijas attīstību, izveidojot efektīvu reģionālo politiku.

Veicamie uzdevumi:

administratīvi teritoriālā reforma paredz pašvaldību apvie­nošanos, kuras uzdevums ir veicināt vienmērīgu Latvijas attīstību, izveidojot efektīvu reģionālo politiku. Saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likuma 17.pantu administratīvi teritoriālās reformas koordinācijai Ministru kabinets ir izveidojis Administratīvi teritoriālās reformas padomi, kuras uzdevums ir dot atzinumus par administratīvo teritoriju izpēti un apvienošanās pro­jektiem, kā arī atzinumus par normatīvo aktu projektiem administratīvi teritoriālās reformas jautājumos, sagatavot priekšlikumus administratīvo teritoriju izpētei un apvienošanās projektiem.

Sagaidāmais rezultāts:

vienmērīga Latvijas attīstība, izveidojot efektīvu reģionālo politiku.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi-nājums (-)

Palieli-nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

33,6

-

241,4

241,4

717,3

275,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

33,6

-

241,4

241,4

717,3

275,0

Izdevumi – kopā

33,6

-

241,4

241,4

717,3

275,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile):

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (3. aile):

Strukturālas izmaiņas:

241,4 tūkst. latu – no resora 62 „Mērķdotācijas pašvaldībām” programmas 04.00.00 „Mērķdotācijas plānoša­nas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas plānojuma izstrādei” mērķdotācijas pārdale uz resoru 64 „Dotācijas pašvaldībām” programmu 04.00.00 „Dotācija Administratīvi teritoriālās reformas liku­ma izpildei”.

08.00.00 Dotācija reģionālo attīstības aģentūru kapacitātes veicināšanai

Darbības galvenie mērķi:

plānotie finanšu līdzekļi ir paredzēti pašvaldību reģionālo attīstības aģentūru kapacitātes veicināšanai. Pašvaldību reģionālas attīstības aģentūru darbības mērķis ir plānot, veicināt un realizēt reģionu līdzsvarotu un ilgspējīgu attīstību.

Veicamie uzdevumi:

pašvaldību reģionālas attīstības aģentūru uzdevums ir izstrādāt reģionu attīstības stratēģiju, programmu un plānu. Koordinēt izstrādātos un darbojošos attīstības projektus, izstrādāt priekšlikumus ekonomiskās attīstības veicināšanai. Organizēt seminārus un konferences saskaņā ar plānošanas uzdevumiem, kā arī novērtēt izstrādātos projektus un prezentēt reģionu attīstības stratēģiju starptautiskajā mērogā.

Sagaidāmais rezultāts:

izstrādāti un realizēti reģionu attīstības plāni un īstenoti reģionu attīstības projekti, sekmēta sadarbība starp pašvaldībām un reģioniem, risinātas reģionu attīstības problēmas, kā arī sekmēta uzņēmējdarbība attiecīgajā reģionā. Pašvaldību reģionālās attīstības aģentūru darbība veicinās līdzsvarotu un ilgspējīgu ekonomisko, sociālo un vides attīstību, kā arī konkurētspēju Eiropas valstu reģionu vidu.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi-nājums (-)

Palieli-nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

250,0

-

-

-

-

250,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

250,0

-

-

-

-

250,0

Izdevumi – kopā

250,0

-

-

-

-

250,0

Izdevumi:

2006. gada izdevumi programmai ir plānoti 2005. gada izdevumu līmenī.

Dotācija 250,0 tūkst. latu apmērā paredzēta 5 aģentūrām – Zemgales attīstības aģen­tūrai, Latgales reģiona attīstības aģentūrai, Vidzemes attīstības aģentūrai, Rīgas reģiona attīstības aģentūrai, Baltijas jūras piekrastes attīstības aģentūrai, nodrošinot katrai aģentūrai finansējumu 50,0 tūkst. latu apmērā.