Rīgā
14.10.2008. Nr.90/TA-2720
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Finanšu ministrijas sagatavoto Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums likumā "Par pašvaldību finanšu stabilizēšanu un pašvaldību finansiālās darbības uzraudzību"". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Runkovska 67095604, inese.runkovska@fm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 7.oktobra sēdes
protokola Nr.72 26.§ izraksts uz 1
lp.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums
likumā Par pašvaldību finanšu stabilizēšanu un pašvaldību finansiālās darbības
uzraudzību
Izdarīt likumā Par
pašvaldību finanšu stabilizēšanu un
pašvaldību finansiālās darbības uzraudzību (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 13.nr.; 1999, 22.nr.; 2001, 2.nr.; 2005,
24.nr.) grozījumu un izslēgt visā likumā vārdu (padome) (attiecīgā locījumā).
Likums stājas spēkā
2009.gada 1.jūlijā.
Finanšu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta
vadītāja |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Slakteris |
M.Bičevskis |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
I.Runkovska |
05.09.2008. 11:00
76
I.Runkovska
67095604, inese.runkovska@fm.gov.lv
Grozījums
likumā Par pašvaldību finanšu stabilizēšanu un pašvaldību finansiālās darbības
uzraudzību
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||
Saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada 29.jūlija
sēdes protokola Nr.54 18.§ 3.punktu ministrijām līdz šā gada 10.oktobrim
jāsagatavo un jāiesniedz kā Ministru kabineta lieta likumprojektus par
grozījumiem Ministru kabineta 2008.gada
22.februāra rīkojuma Nr.90 Par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību
darbību saistītajos likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi
teritoriālo reformu 2. un 3.pielikumā uzskaitītajos likumos. Šā rīkojuma
3.pielikuma Likumi, kuros nepieciešams izdarīt grozījumus, kas saistīti ar
attiecīgo administratīvo teritoriju, vietējo pašvaldību domju (padomju) un
citu institūciju neesamību 31.punktā ir ietverts likums Par pašvaldību finanšu stabilizēšanu un pašvaldību
finansiālās darbības uzraudzību (turpmāk Likums). |
|||||||||
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Likums reglamentē kārtību, kādā tiek veikta pašvaldību finanšu
stabilizācija, lai nodrošinātu likumā noteikto pašvaldību pastāvīgo funkciju
izpildi gadījumos, kad pašvaldības nonākušas ārkārtējās finansiālās grūtībās. Ņemot vērā to, ka saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas
likumu pēc 2009.gada vietējo pašvaldību vēlē
šanām Latvijā būs novadu un
republikas pilsētu pašvaldības, jāprecizē Likuma normas, izslēdzot pagastu pašvaldības. |
||||||||
|
Likumprojekts paredz izdarīt redakcionālu labojumu
Likumā, kas saistīts ar pagastu pašvaldību neesamību, izslēdzot visā Likuma
tekstā vārdu (padome) attiecīgā locījumā. |
||||||||
Nav attiecināms |
|||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||
1. 1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Nav attiecināms |
||||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu
izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi,
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem,
pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
||||||||
Nav attiecināms |
|||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
||||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||
|
|
(tūkst. latu) |
|||||||
Rādītāji |
n-tais
gads |
Turpmākie
trīs gadi |
|||||||
|
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un
citi pašu ieņēmumi; 1.2.
speciālais budžets; 1.3.
pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2.
speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
3.
Finansiālā ietekme: 3.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2.
speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms |
||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||||||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Nav attiecināms |
||||||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||||||||
4.Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms |
||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības
un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas
ir notikušas |
Nav notikušas konsultācijas, jo
likumprojekts paredz izdarīt
tikai redakcionālu labojumu Likumā. |
||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un
sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Publikācijas presē,
internetā par nepieciešamajiem grozījumiem ar pašvaldību darbību saistītajos
likumos, pabeidzot vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu. |
||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav notikušas konsultācijas, jo
likumprojekts paredz izdarīt
tikai redakcionālu labojumu Likumā. |
||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai īstenotu likumprojekta izpildi nav nepieciešams radīt jaunas
valsts un pašvaldību institūcijas. |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts
oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis un izdevumā Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. Normatīvais akts tiks iekļauts Normatīvo
aktu informācijas sistēmā (NAIS) un
datu bāzē www.likumi.lv |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||||||
Finanšu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta
vadītāja |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Slakteris |
M.Bičevskis |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
I.Runkovska |
05.09.2008. 11:10
991
I.Runkovska
67095604, inese.runkovska@fm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.72 |
2008.gada 7.oktobrī |
26.§
Likumprojekts "Grozījums likumā "Par pašvaldību finanšu stabilizēšanu un pašvaldību finansiālās darbības uzraudzību""
TA-2720
___________________________________________________________
(A.Slakteris, I.Godmanis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
Ministru prezidents |
|
I.Godmanis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2008-MK-PROT-72-0710-#26.doc
1