Rīgā
16.06.2008. Nr.90/TA-53
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Dzīvesvietas deklarēšanas likumā". Likumprojektu izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kolbergs 67219145, marcis.kolbergs@pmlp.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 2 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 12 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 26.maija sēdes
protokola Nr.33 17.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Dzīvesvietas
deklarēšanas likumā
Izdarīt Dzīvesvietas deklarēšanas likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 16.nr.; 2003,
9.nr.; 2006, 9.nr.; 2007, 20.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 2.panta pirmo daļu aiz
vārda "dzīvesvietu" ar vārdiem "Latvijas Republikā".
2. Izteikt 3.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Bērna dzīvesvieta ir vecāku
(aizbildņu) dzīvesvieta, ja vecāki (aizbildņi) nav deklarējuši viņa dzīvesvietu
citur. Deklarēt bērna dzīvesvietu var vecāku (aizbildņu), tuvāko radinieku
(vecvecāku, pilngadīgo brāļu, māsu, pusbrāļu vai pusmāsu un vecāku pilngadīgo
brāļu vai māsu) vai minēto personu laulāto dzīvesvietā, vai tās personas
dzīvesvietā, kuru bērna likumiskais pārstāvis pilnvarojis pārstāvēt bērnu tā
personiskajās un mantiskajās attiecībās."
3. Izteikt 6.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Pienākums deklarēt dzīvesvietu ir Latvijas
pilsonim, nepilsonim, kā arī personai, kura saņēmusi uzturēšanās atļauju,
reģistrācijas apliecību vai pastāvīgās uzturēšanās apliecību Latvijas Republikā
(turpmāk dzīvesvietas deklarētājs)."
4. 8.pantā:
papildināt otro daļu aiz vārda
"kārtībā" ar vārdiem "izmantojot speciālu tiešsaistes
formu";
izslēgt trešās daļas 5.punktu;
izteikt astoto daļu šādā redakcijā:
"(8) Ministru kabinets nosaka
deklarācijas veidlapas paraugu, deklarācijas iesnieguma veidlapas paraugu un
deklarācijā sniegto ziņu pārbaudes kārtību. Dzīvesvietas deklarēšanai
elektroniski Ministru kabinets nosaka interneta portālu, kurā pieejama
tiešsaistes forma, un kārtību, kādā dzīvesvietu deklarē elektroniski, un
tiešsaistē aizpildāmajā veidlapā iekļauto ziņu apjomu."
5. Izslēgt 8.1 panta otrās
daļas 5.punktu.
6. Papildināt 12.pantu ar sesto daļu šādā
redakcijā:
"(6) Lēmumu par ziņu par deklarēto
dzīvesvietu anulēšanu iestāde izpilda nekavējoties pēc lēmuma
pieņemšanas."
7. Papildināt 15.pantu ar otro daļu šādā
redakcijā:
"(2) Iestādes un Pārvaldes amatpersonas
lēmumu var apstrīdēt, iesniedzot Pārvaldes priekšniekam attiecīgu iesniegumu,
bet Pārvaldes priekšnieka lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa
likumā noteiktajā kārtībā."
8. Papildināt pārejas noteikumus ar 9., 10. un
11.punktu šādā redakcijā:
"9. Šā likuma 8.panta otrajā daļā
minētais nosacījums, ka dzīvesvietas deklarētājs vai viņa
likumiskais pārstāvis deklarāciju Pārvaldei var iesniegt elektroniski, izmantojot
tikai speciālu tiešsaistes formu, stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī.
10. Šā likuma 15.panta otrā daļa stājas spēkā
2009.gada 1.janvārī.
11. Līdz šā likuma 8.panta astotajā daļā
minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz
2008.gada 31.decembrim, piemērojami Ministru kabineta 2006.gada 12.maija
noteikumi Nr.986 "Noteikumi par dzīvesvietas deklarācijas un deklarācijas
iesnieguma veidlapām un deklarācijā sniegto ziņu pārbaudes kārtību",
ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu."
Iekšlietu ministrs
M.Segliņš
Likumprojekta Grozījumi Dzīvesvietas deklarēšanas
likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||
1.Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2006. gada
5.decembra sēdes protokollēmuma (protokols Nr.65 12.§) 2.punktu Iekšlietu
ministrijai ir uzdots sagatavot un noteiktā kārtībā iesniegt Ministru
kabinetā likumprojektu par grozījumiem Dzīvesvietas deklarēšanas likumā
(turpmāk likums), precizējot 8.panta astotajā daļā minēto deleģējumu.
Minētā norma nosaka, ka Ministru kabinets apstiprina deklarācijas veidlapas
paraugu un deklarācijas iesnieguma veidlapas paraugu, kā arī nosaka
deklarācijā sniegto ziņu pārbaudes kārtību. Tā kā ar 2008.gada 1.jūliju būs
iespējams ieviest e-pakalpojumu, kas ļaus personai deklarēt dzīvesvietu elektroniski
caur speciālu tiešsaistes formu, likuma 8.panta astotajā daļā nepieciešams
grozīt deleģējumu Ministru kabineta noteikumu izdošanai. Tāpat šajā sakarā
nepieciešams papildināt panta otro daļu ar teikumu, ka dzīvesvietu varēs
deklarēt elektroniski tikai caur speciālu tiešsaistes formu. Pašreiz to var
izdarīt ar e-pasta palīdzību, taču šo dzīvesvietas deklarēšanas elektroniski
iespēju plānots nomainīt pret tiešsaistes formu, jo personas lielā daudzumā
sūta Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei (turpmāk Pārvaldei) ar
elektronisko parakstu neparakstītas dzīvesvietas deklarācijas, kas neatbilst
likumā noteiktajam. Dzīves vietas deklarēšana elektroniskā veidā būs pieejama
Latvijas valsts portālā www.latvija.lv
e-pakalpojumu sadaļā, nodrošinot tiešsaisti ar Iedzīvotāju reģistra
informācijas sistēmu un elektronisko dokumentu arhīvu. Likuma 2.panta pirmā daļa nosaka personas pienākumu
deklarēt dzīvesvietu. Šo normu persona bieži tulko nepareizi un vēlas
deklarēt dzīvesvietu ārvalstī, tādēļ plānots papildināt šo normu ar
noteikumu, ka dzīvesvieta deklarējama tikai Latvijas Republikas teritorijā. Likuma 3.panta trešā daļa pieļauj deklarēt
nepilngadīgu bērnu atsevišķi no vecākiem. Tā kā šī norma tiek izmantota, lai
iekārtotu bērnu izdevīgās izglītības iestādēs, tad likumā tiks iekļauts
noteikts personu loks, pie kura bērns var tikt deklarēts. Novecojusi ir likuma 6.panta pirmās daļas norma par
to personu loku, kuriem ir pienākums deklarēt dzīvesvietu, tādēļ tā jāizsaka
jaunā redakcijā. Precizējot šo normu, tā tiks saskaņota ar citiem
normatīvajiem aktiem, kas nosaka personas tiesisko statusu un uzturēšanās
kārtību Latvijas Republikā. No likuma 8.panta tiek svītrota prasība personai
deklarējoties iesniegt informāciju par savu bijušo deklarēto dzīvesvietu, jo
šādas informācijas iegūšana nav lietderīga un nav nepieciešama dzīvesvietas
deklarēšanas iestādēm. Praksē ir problēmas ar ziņu par deklarēto
dzīvesvietu anulēšanu. Pārsvarā gadījumu šīs ziņas tiek anulētas pamatojoties
uz to, ka iestādei ir sniegtas nepatiesas ziņas. Tādējādi ir salīdzinoši
vienkārša kārtība, lai persona dzīvesvietā varētu deklarēties, bet, lai šīs
ziņas par deklarēto dzīvesvietu anulētu, paredzēta komplicēta procedūra.
Tādēļ lai samērotu administratīvā procesa ilgumu, likumā iekļaujama norma,
kas paredz, ka lēmums par ziņu par deklarēto dzīvesvietu anulēšanu izpildāms
nekavējoties. To kā izņēmumu vispārējai kārtībai pieļauj arī Administratīvā
procesa likuma 358.panta trešā daļa. Tā kā pašreiz nav noteiktas iestādes, kurā
apstrīdami pašvaldību lēmumi dzīvesvietas deklarēšanas jomā, lai atvieglotu
Administratīvās tiesas darbu, šo funkciju iecerēts nodot Pārvaldei. |
|
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
Likumprojekts paredz papildināt likumu ar
norādi, ka dzīvesvietu deklarēt var tikai Latvijas Republikas teritorijā, kā
arī paredz precizēt to personu loku, kurām ir pienākums deklarēt dzīvesvietu.
Likums tiks papildināts ar normu, nosakot to personu loku, kuru dzīvesvietā
iespējams deklarēt nepilngadīgu bērnu. No likuma tiks svītrota prasība
personai deklarējoties iesniegt informāciju par savu bijušo deklarēto
dzīvesvietu. Likums tiks papildināts ar noteikumu, ka elektroniski deklarāciju
iesniedz tikai izmantojot speciālu tiešsaistes formu un šim nolūkam tiks
izdoti jauni Ministru kabineta noteikumi. Projekts paredz papildināt likumu ar normu, kas nosaka lēmuma par
ziņu par deklarēto dzīvesvietu anulēšanu nekavējošu izpildi. Likums tiks papildināts ar normu, kas nosaka, ka pašvaldības un
Pārvaldes amatpersonu lēmumus var apstrīdēt Pārvaldes priekšniekam, bet šo
lēmumu savukārt pārsūdzēt Administratīvajā tiesā. |
|
3. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|
||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts tieši vai netieši neskar uzņēmējdarbības
vidi. Ieguvums no tiesību akta būs tas, ka dzīvesvietas deklarēšanas jomā
pieņemtā lēmuma apstrīdēšanas procedūra būs vienkāršāka un ātrāka. Tiks
atvieglots administratīvās tiesas darbs, jo tiks noteikta iestāde lēmumu
apstrīdēšanai dzīvesvietas deklarēšanas jomā. Uzlabosies sadarbība starp
Pārvaldi kā iestādi, kas veic metodisko vadību šajā jomā un pašvaldībām. Pēc elektroniskās tiešsaistes ieviešanas uzlabosies elektroniskā
dzīvesvietas deklarēšanas pakalpojuma kvalitāte un samazināsies birokrātiskie
šķēršļi dzīvesvietas deklarēšanai elektroniski. Vairāk tiks aizsargātas to nekustamo īpašnieku intereses, kuru
nekustamajā īpašumā bez tiesiska pamata deklarējušās svešas personas. |
|
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Normatīvais akts noteiks dzīvesvietas deklarēšanas procesu
elektroniski, atvieglos personai dzīvesvietas deklarēšanas procesu. Personai
būs vienkāršāk un īsākā laikā apstrīdēt dzīvesvietas deklarēšanas jomā
pieņemto lēmumu. Nekustamo īpašumu īpašniekiem atvieglota kārtība, kādā anulē
ziņas par to personu dzīvesvietu, kas nepamatoti deklarējušās viņu īpašumā. Normatīvā akta projekts neierobežo cilvēktiesības. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā
pēc kārtējā gada |
||||
|
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
|
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
229,1 |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
229,1 |
24,4 |
24,4 |
24,4 |
31,4 |
||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
-24,4 |
-24,4 |
-24,4 |
-31,4 |
||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: 5.1.
2009.gads kopā Ls 24 418 Pilsonības
un migrācijas lietu pārvaldei: Papildu
izdevumi kopā Ls 23 985, t.sk.: - uzturēšanas izdevumi Ls 23 985, t.sk.: 1) programmatūras uzturēšanas izdevumi Ls 4000
(100h x 40 Ls); 2) pasta pakalpojumi sarakstei ar pašvaldībām,
nekustamo īpašumu īpašniekiem un personām, kuras vēlas deklarēties (10
apstrīdēti lēmumi nedēļā) Ls 1664 (aploksnes Ls 0,06 x 52 x 10 lēmumi x 5
vēstules = Ls 156; pasta pakalpojumi Ls 0,58 x 52 x 10 x 5 = Ls 1508); 3) kancelejas preces Ls 500; 4) datortehnikas uzturēšana Ls 200; 5) atalgojums 2 štata vietām Ls 17621 (2 pārvaldes
vecākie referenti darba alga Ls 500 x 2 x 12 = Ls 12000, piemaksa 12000 x
15% = Ls 1800, vienreizēja piemaksa 2 x 500 x 40% = Ls 400, VSAOI 24.09% no
Ls 14200 = Ls 3421). Pašvaldībām:
Papildu
izdevumi kopā Ls 433, t.sk.: - uzturēšanas izdevumi Ls 433, t.sk.: 1) pasta pakalpojumi sarakstei ar PMLP, (10
apstrīdēti lēmumi nedēļā) Ls 332 (aploksnes Ls 0,06 x 52 x 10 = Ls 31;
pasta pakalpojumi Ls 0,58 x 52 x 10 = Ls 302); 2) kancelejas preces Ls 100; 5.2.
2010.gads kopā Ls 24 418 Pilsonības
un migrācijas lietu pārvaldei: Papildu
izdevumi kopā Ls 23 985, t.sk.: - uzturēšanas izdevumi Ls 23 985, t.sk.: 1) programmatūras uzturēšanas izdevumi Ls 4000
(100h x 40 Ls); 2) pasta pakalpojumi sarakstei ar pašvaldībām,
nekustamo īpašumu īpašniekiem un personām, kuras vēlas deklarēties (10
apstrīdēti lēmumi nedēļā) Ls 1664 (aploksnes Ls 0,06 x 52 x 10 lēmumi x 5
vēstules = Ls 156; pasta pakalpojumi Ls 0,58 x 52 x 10 x 5 = Ls 1508); 3) kancelejas preces Ls 500; 4) datortehnikas uzturēšana Ls 200; 5) atalgojums 2 štata vietām Ls 17621 (2 pārvaldes
vecākie referenti darba alga Ls 500 x 2 x 12 = Ls 12000, piemaksa 12000 x
15% = Ls 1800, vienreizēja piemaksa 2 x 500 x 40% = Ls 400, VSAOI 24.09% no
Ls 14200 = Ls 3421). Pašvaldībām:
Papildu
izdevumi kopā Ls 433, t.sk.: - uzturēšanas izdevumi Ls 433, t.sk.: 1) pasta pakalpojumi sarakstei ar PMLP, (10
apstrīdēti lēmumi nedēļā) Ls 332 (aploksnes Ls 0,06 x 52 x 10 = Ls 31;
pasta pakalpojumi Ls 0,58 x 52 x 10 = Ls 302); 2) kancelejas preces Ls 100; 5.3.
2011.gads kopā Ls 24 418 Pilsonības
un migrācijas lietu pārvaldei: Papildu
izdevumi kopā Ls 23 985, t.sk.: - uzturēšanas izdevumi Ls 23 985, t.sk.: 1) programmatūras uzturēšanas izdevumi Ls 4000
(100h x 40 Ls); 2) pasta pakalpojumi sarakstei ar pašvaldībām,
nekustamo īpašumu īpašniekiem un personām, kuras vēlas deklarēties (10
apstrīdēti lēmumi nedēļā) Ls 1664 (aploksnes Ls 0,06 x 52 x 10 lēmumi x 5
vēstules = Ls 156; pasta pakalpojumi Ls 0,58 x 52 x 10 x 5 = Ls 1508); 3) kancelejas preces Ls 500; 4) datortehnikas uzturēšana Ls 200; 5) atalgojums 2 štata vietām Ls 17621 (2 pārvaldes
vecākie referenti darba alga Ls 500 x 2 x 12 = Ls 12000, piemaksa 12000 x
15% = L
s 1800, vienreizēja piemaksa 2 x 500 x 40% = Ls 400, VSAOI 24.09% no
Ls 14200 = Ls 3421). Pašvaldībām:
Papildu
izdevumi kopā Ls 433, t.sk.: - uzturēšanas izdevumi Ls 433, t.sk.: 1) pasta pakalpojumi sarakstei ar PMLP, (10
apstrīdēti lēmumi nedēļā) Ls 332 (aploksnes Ls 0,06 x 52 x 10 = Ls 31;
pasta pakalpojumi Ls 0,58 x 52 x 10 = Ls 302); 2) kancelejas preces Ls 100. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
24,4 |
24,4 |
24,4 |
31,4 |
||
6. Cita informācija |
Likumprojekta realizācijai nepieciešamo
papildus valsts budžeta līdzekļu piešķiršana jāizskata budžeta projekta
2009.gadam un turpmākajos gados - vienlaikus ar visu ministriju budžeta
prioritāšu pieteikumiem, sagatavojot valsts budžeta projektu kārtējam gadam. Apstrīdēto pašvaldības lēmumu skaits nedēļā ir
Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes prognoze, kura izriet no pašvaldību
skaita un anulēto ziņu par deklarēto dzīvesvietu skaita. |
||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Nepieciešams izstrādāt un pieņemt šādus Ministru
kabineta noteikumus: 1. Noteikumi par dzīvesvietas deklarācijas un
deklarācijas iesnieguma veidlapām un deklarācijā sniegto ziņu pārbaudes
kārtību; 2. Noteikumi par interneta portālu, kurā pieejama
tiešsaistes forma, un kārtība, kādā dzīvesvietu deklarē elektroniski un
tiešsaistes formā iekļauto ziņu apjoms.
|
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar
|
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1. tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar
|
|||
2. tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta
Nr. ) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar
|
||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Latvijas
Pašvaldību savienība
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Iestrādāti tās priekšlikumi attiecībā uz to personu loku, kuru
dzīvesvietā iespējams deklarēt nepilngadīgu bērnu, kā arī priekšlikums par
atviegloto ziņu par personas deklarēto dzīvesvietu anulēšanas kārtību. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas
|
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvais akts
paredz paplašināt Pārvaldes funkcijas, nosakot, ka tā ir apstrīdēšanas
iestāde lēmumu apstrīdēšanai dzīvesvietas deklarēšanas jomā. Normatīvā akta
izpildi daļā par dzīvesvietas elektronisko deklarēšanu būs iespējams uzsākt
no 2008.gada 1.jūlija, kad tiks izstrādātas un savienotas nepieciešamās datu
sistēmas. Ņemot vērā to, ka Ministru kabinets ir apstiprinājis Iekšlietu
ministrijas maksimāli pieļaujamo izdevumu apjomu 2008.gadam, bet
likumprojektā ietverto funkciju izpildei ir nepieciešami papildus finansu
līdzekļi, tad normatīvā akta izpildi daļā, kurā Pārvalde noteikta kā
apstrīdēšanas iestāde pašvaldības lēmumiem par dzīvesvietas deklarēšanu būs
iespējams uzsākt tikai pēc 2009.gada 1.janvāra, kad tiks saņemts finansējums. Pārējā daļā normatīvā akta izpildi būs iespējams uzsākt pēc normatīvā
akta spēkā stāšanās. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Laikraksts Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēma
NAIS, bezmaksas normatīvo aktu bāze www.likumi.lv
un citi plašsaziņas līdzekļi. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Tiesiskajām attiecībām, kas izriet no normatīvā akta ir piemērojams
vispārējais administratīvais process. Pašvaldības lēmumu pirmstiesas stadijā
var apstrīdēt Pārvaldes priekšniekam, kuru, savukārt, var pārsūdzēt Administratīvajā
rajona tiesā. |
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Iekšlietu ministrs M.Segliņš
Iekšlietu
ministrs |
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktors |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
M.Segliņš
|
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
J.Citskovskis |
|
|
|
|
|
19.05.2008 10:30
2062
M.Kolbergs
67219145,
marcis.kolbergs@pmlp.gov.lv