21

 

 

 

 

 

11. 06. 2008.       9/7 - 2 -

 

 

Saeimas Prezidijam

 

 

 

Augsti godājamie Saeimas Prezidija locekļi!

 

 

            Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija iesniedz izskatīšanai otrajā lasījumā par steidzamu atzīto likumprojektu "Grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā" (Nr. 717/Lp9).

 

Pielikumā: priekšlikumu apkopojums uz 5 lp.

 

 

Ar cieņu

Komisijas priekšsēdētājs                                                 Oskars  Spurdziņš

 

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

Likumprojekts

otrajam lasījumam, steidzams

 

Grozījumi

Valsts pārvaldes iekārtas likumā

(nr.717/Lp9)

 

Spēkā esošā likuma redakcija

Pirmā lasījuma redakcija

 

 

Nr.

Priekšlikumi

(1)

Komisijas

atzinums

Komisijas atbalstītā otrā lasījuma redakcija

 

Izdarīt Valsts pārvaldes iekārtas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 14.nr.) šādus grozījumus:

 

 

 

Izdarīt Valsts pārvaldes iekārtas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 14.nr.) šādus grozījumus:

1. pants. Likumā lietotie termini

Likumā ir lietoti šādi termini:

1) ...10)

11) privātpersona — fiziskā persona vai privāto tiesību juridiskā persona.

 

1. Izteikt 1.panta 11.punktu šādā redakcijā:

“11) privātpersona — fiziskā persona, privāto tiesību juridiskā persona vai šādu personu apvienība.”

 

 

 

 

1. Izteikt 1.panta 11.punktu šādā redakcijā:

“11) privātpersona — fiziskā persona, privāto tiesību juridiskā persona vai šādu personu apvienība.”

19.pants. Ministra kompetence ministrijā

(1) Ministrs vada ministrijas darbu.

(2) Ministrs:

1) bez īpaša pilnvarojuma pārstāv ministriju;

2) dod rīkojumus valsts sekretāram;

3) dod rīkojumus ministrijas pārvaldes amatpersonām un darbiniekiem, kuri par to informē augstāku amatpersonu;

4) var atcelt valsts ministra, parlamentārā sekretāra, valsts sekretāra un citu ministrijas pārvaldes amatpersonu izdotos iekšējos normatīvos aktus, lēmumus un rīkojumus, izņemot administratīvos aktus;

5) var pats īstenot ministrijas administratīvā vadītāja kompetenci.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Izslēgt 19.panta otrās daļas 4.punktā vārdus „valsts ministra”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Izslēgt 19.panta otrās daļas 4.punktā vārdus „valsts ministra”.

 

21.pants. Valsts ministra kompetence tiešās pārvaldes iestādēs

(1) Valsts ministra kompetenci viņa padotībā nodotajās ministrijas struktūrvienībās vai iestādēs nosaka Ministru kabinets.

(2) Valsts ministram savas kompetences ietvaros ir tādas pašas tiesības kā ministram.

 

 

3. Izslēgt 21.pantu.

 

 

 

 

 

 

3. Izslēgt 21.pantu.

 

32.pants. Amatpersonu hierarhija

(1) Valsts pārvaldē amatpersonas iekļautas vienotā hierarhiskā sistēmā, kurā viena amatpersona ir padota citai amatpersonai. Amatpersona darbojas savas kompetences ietvaros un savus pienākumus pilda un tiesības īsteno patstāvīgi.

(2) Ministru kabineta loceklis ir augstākā amatpersona attiecībā uz viņa padotībā esošo iestāžu amatpersonām. Nākamās augstākās amatpersonas ir valsts ministrs, parlamentārais sekretārs un valsts sekretārs.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Izslēgt 32.panta otrajā daļā vārdus „valsts ministrs”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Izslēgt 32.panta otrajā daļā vārdus „valsts ministrs”.

 

37.pants. Pilnvaru pārņemšanas tiesības

(1) ...(3)

(4) Administratīvā procesa ietvaros šā panta pirmajā, otrajā un trešajā daļā noteiktās pilnvaru pārņemšanas tiesības ir tādai pārvaldes amatpersonai, kuras izdotu administratīvo aktu var apstrīdēt, ja normatīvajos aktos nav noteikts citādi.

 

 

 

5.  Aizstāt 37.panta ceturtajā daļā vārdu „kuras” ar vārdu „kurai”.

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

Juridiskais birojs

Aizstāt 37.panta ceturtajā daļā vārdus „kuras izdotu” ar vārdu „kurai”.

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīts

 

 

5. Aizstāt 37.panta ceturtajā daļā vārdus „kuras izdotu” ar vārdu „kurai”.

 

74.pants. Ministru kabineta un Ministru kabineta locekļa kompetence iekšējo normatīvo aktu izdošanā

Ministru kabinets un Ministru kabineta loceklis iekšējos normatīvos aktus izdod saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likumu. Par Ministru kabineta locekļa instrukcijas vai ieteikumu projektu tiek informēta Tieslietu ministrija, kas normatīvajā aktā noteiktajā kārtībā sniedz atzinumu.

6. Izteikt 74.panta tekstu šādā redakcijā:

“Ministru kabinets un Ministru kabineta loceklis iekšējos normatīvos aktus izdod saskaņā ar šo likumu un Ministru kabineta iekārtas likumu.  Ministra kabineta locekļa instrukciju un ieteikumu projektus saskaņo ar Tieslietu ministriju normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.”

 

 

 

 

6. Izteikt 74.panta tekstu šādā redakcijā:

“Ministru kabinets un Ministru kabineta loceklis iekšējos normatīvos aktus izdod saskaņā ar šo likumu un Ministru kabineta iekārtas likumu.  Ministra kabineta locekļa instrukciju un ieteikumu projekti tiek saskaņoti ar Tieslietu ministriju normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.”

75.pants. Tiešās pārvaldes iestādes vadītāja un struktūrvienības vadītāja kompetence iekšējo normatīvo aktu izdošanā

(1) Tiešās pārvaldes iestādes reglamentu izdod tās vadītājs. Reglamenta projektu saskaņo ar augstāku iestādi vai Ministru kabineta locekli, ja iestāde viņam padota tieši.

(2) Struktūrvienības reglamentu pēc saskaņošanas ar iestādes vadītāju atbilstoši iestādes nolikumam un reglamentam izdod struktūrvienības vadītājs.

(3) Instrukciju un ieteikumus iestādes vadītājs izdod, ja nav augstākas amatpersonas izdotas instrukcijas vai tā nav pietiekama. Instrukcijas vai ieteikumu projektu saskaņo ar Tieslietu ministriju un augstāku iestādi, bet, ja tādas nav, — ar attiecīgo Ministru kabineta locekli.

(4) Citus šā likuma 73.pantā minētos iekšējos normatīvos aktus amatpersona pirms to izdošanas saskaņo ar augstāku amatpersonu, ja normatīvajā aktā nav noteikts citādi. Projekts uzskatāms par saskaņotu arī tad, ja mēneša laikā pēc projekta nosūtīšanas nav saņemti rakstveida iebildumi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. 75.pantā: 

izslēgt ceturtās daļas otro teikumu;

 

papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:

“(5) Projekts uzskatāms par saskaņotu arī tad, ja mēneša laikā no projekta nosūtīšanas dienas nav saņemti rakstveida iebildumi, izņemot šā likuma 77.panta pirmajā daļā minēto gadījumu.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. 75.pantā: 

izslēgt ceturtās daļas otro teikumu;

 

 

papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:

“(5) Projekts uzskatāms par saskaņotu arī tad, ja mēneša laik ā no tā nosūtīšanas dienas nav saņemti rakstveida iebildumi, izņemot šā likuma 77.panta pirmajā daļā minēto gadījumu.”

 

8.  Papildināt likumu ar 76.1 pantu šādā redakcijā:

 

“76.1 pants. Instrukciju un ieteikumu projektu saskaņošanas kārtība

Ministru kabineta locekļa, tiešās pārvaldes iestādes un atvasinātas publiskas personas orgāna, iestādes vai amatpersonas instrukciju un ieteikumu projektu saskaņošanas kārtību nosaka Ministru kabinets.”

 

 

 

8.  Papildināt likumu ar 76.1 pantu šādā redakcijā:

 

“76.1 pants. Instrukciju un ieteikumu projektu saskaņošanas kārtība

Ministru kabineta locekļa, tiešās pārvaldes iestādes un atvasinātas publiskas personas orgāna, iestādes vai amatpersonas instrukciju un ieteikumu projektu saskaņošanas kārtību nosaka Ministru kabinets.”

 

9. Papildināt likumu ar trīspadsmito nodaļu šādā redakcijā:

„XIII nodaļa

Citi noteikumi

95.pants. Prasības normatīvo aktu sagatavošanā

Ministru kabinets nosaka svarīgākās juridiskās tehnikas prasības, kuras tiešās pārvaldes iestādes, atvasinātas publiskas personas un pastarpinātās pārvaldes iestādes ievēro, sagatavojot normatīvo aktu projektus.”

 

Likums stājas spēkā  2008.gada 1.jūlijā.

 

 

 

9. Papildināt likumu ar trīspadsmito nodaļu šādā redakcijā:

„XIII nodaļa

Citi noteikumi

95.pants. Prasības normatīvo aktu sagatavošanā

Ministru kabinets nosaka svarīgākās juridiskās tehnikas prasības, kuras tiešās pārvaldes iestādes, atvasinātas publiskas personas un pastarpinātās pārvaldes iestādes ievēro, sagatavojot normatīvo aktu projektus.”

 

Likums stājas spēkā 2008.gada 1.jūlijā.