Rīgā

LATVIJAS  REPUBLIKAS  MINISTRU  KABINETS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

07.05.2008.                   Nr.90/TA-734

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā". Likumprojektu izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Melkins 67027207, Gints.Melkins@zm.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 3 lp.

3. Ministru kabineta 2008.gada 15.aprīļa sēdes protokola Nr.24  25.§ izraksts uz 1 lp.

4. Diskete.

 

 

 

Ministru prezidents                   I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931


Likumprojekts

 

Grozījums Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā

 

Izdarīt Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 10.nr.; 2007, 22.nr.) šādu grozījumu:

 

Izteikt 14.panta trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Apdrošinātāja noteiktās apdrošināšanas prēmijas maksājums par 30 procentiem tiek samazināts, noslēdzot apdrošināšanas līgumu ar transportlī­dzekļa īpašnieku – zemnieku (zvejnieku) saimniecību vai tās īpašnieku, komercsabiedrību, kuras komercdarbības pamatjoma ir lauksaimniecība, kā arī lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību. Samazinājums attieci­nāms uz traktortehniku vai tās piekabēm, kuras reģistrētas valsts aģentūrā "Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra"."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zemkopības ministrs

M.Roze


Likumprojekta „Grozījums Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likuma 14.panta trešajā daļā ir norādīts, ka lauksaimniecībā izmantojamai traktortehnikai un tās piekabēm, kurām tiek izsniegtas valsts reģistrācijas numura zīmes saskaņā ar standartu LVS 83:1997, piemērojama 30 % atlaide par obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas polišu iegādi. 2007.gada 30.oktobrī iepriekšējais traktortehnikas un tās piekabju numuru zīmju standarts LVS 83:1997 ir zaudējis spēku. Līdz ar to nepieciešams izdarīt grozījumu Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā. Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja ziņām atlaidi apdrošinātāja noteiktās apdrošināšanas prēmijas maksājuma samazinājumam izmantojuši 13 % traktortehnikas un 12 % piekabju īpašnieku.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts “Grozījums Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā” ir izstrādāts, lai Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likuma 14.panta trešajā daļā noteiktu, ka 30 % atlaide piemērojama lauksaimnieciskajā ražošanā izmantojamajai traktortehnikai vai tās piekabēm, kuras reģistrētas zemnieku un zvejnieku saimniecībās. Tā kā Latvijā kopā ir reģistrēta tikai 21 iekšējo ūdeņu zvejnieku saimniecība, 46 piekrastes zvejnieku saimniecības, tad atlaide piemērojama arī zvejnieku saimniecību īpašnieku tehnikai. Bez tam zvejnieku saimniecībās ir neliels skaits reģistrētās traktortehnikas un likumā paredzēto atlaidi lauksaimnieki faktiski izmanto tikai 13 % apmērā.

3. Cita informācija

2007.gada 30.oktobrī SIA „Latvijas standarts” reģistrēts standarts LVS 83:2007 „Traktortehnikas un tās piekabju valsts reģistrācijas numura zīmes”. Standarta pielietošana norādīta 2004.gada 20.jūlija Ministru kabineta noteikumos Nr.618 „Traktortehnikas un tās piekabju reģistrācijas noteikumi”.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Grozījums saglabā esošo iespēju lauksaimniecības produkciju ražotājiem saņemt apdrošinātāja noteiktās apdrošināšanas prēmijas maksājuma samazinājumu par 30 procentiem, lai uzlabotu pārtikas produktu ražotāju konkurētspēju.

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību būs netieša, veicinot uzņēmējdarbību pārtikas produkcijas ražošanā.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jom u neskar.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai t.sk.

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

Jaunā parauga valsts numura zīmju izgatavošanai papildu valsts budžeta līdzekļi nav nepieciešami, jauno numura zīmju izstrāde un izgatavošana tiks nodrošināta optimizējot esošos līdzekļus, kuri tiek izmantoti esošo valsts numuru zīmju izgatavošanai.

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe

Komentāri

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Lauksaimnieku organizācijas sadarbības padome

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Lauksaimnieku organizācijas sadarbības padome atbalsta bez iebildumiem

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas un valsts funkcijas netiek radītas. Normatīvā akta izpildi nodrošinās valsts aģentūra ”Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra”, kas arī šobrīd veic traktortehnikas valsts reģistrācijas numura zīmju izsniegšanu.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Publicējot informāciju oficiālajā laikrakstā „Latvijas Vēstnesis”, kā arī ievietojot informāciju valsts aģentūras „Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra” un Zemkopības ministrijas mājas lapā.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds var aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

Zemkopības ministrs                                                      M.Roze

 

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

D.Lucaua

 

 

S.Grigaļūna

 

 

 

M.Salenieks

 

 

G.Melkins

27.04.2008. 09:18

983

G.Melkins

67027207, Gints.Melkins@zm.gov.lv