Rīgā
07.05.2008. Nr.90/TA-734
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā". Likumprojektu izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Melkins 67027207, Gints.Melkins@zm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 3 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 15.aprīļa sēdes
protokola Nr.24 25.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā
Izdarīt Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 10.nr.; 2007, 22.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 14.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Apdrošinātāja noteiktās apdrošināšanas prēmijas maksājums par
30 procentiem tiek samazināts, noslēdzot apdrošināšanas līgumu ar transportlīdzekļa
īpašnieku zemnieku (zvejnieku) saimniecību vai tās īpašnieku, komercsabiedrību,
kuras komercdarbības pamatjoma ir lauksaimniecība, kā arī lauksaimniecības pakalpojumu
kooperatīvo sabiedrību. Samazinājums attiecināms uz traktortehniku vai tās
piekabēm, kuras reģistrētas valsts aģentūrā "Valsts tehniskās uzraudzības
aģentūra"."
Zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta
Grozījums Sauszemes transportlīdzekļu
īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs
|
|||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likuma 14.panta trešajā daļā ir norādīts, ka lauksaimniecībā izmantojamai traktortehnikai un tās piekabēm, kurām tiek izsniegtas valsts reģistrācijas numura zīmes saskaņā ar standartu LVS 83:1997, piemērojama 30 % atlaide par obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas polišu iegādi. 2007.gada 30.oktobrī iepriekšējais traktortehnikas un tās piekabju numuru zīmju standarts LVS 83:1997 ir zaudējis spēku. Līdz ar to nepieciešams izdarīt grozījumu Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā. Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja ziņām atlaidi apdrošinātāja noteiktās apdrošināšanas prēmijas maksājuma samazinājumam izmantojuši 13 % traktortehnikas un 12 % piekabju īpašnieku. |
||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts Grozījums Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā ir izstrādāts, lai Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likuma 14.panta trešajā daļā noteiktu, ka 30 % atlaide piemērojama lauksaimnieciskajā ražošanā izmantojamajai traktortehnikai vai tās piekabēm, kuras reģistrētas zemnieku un zvejnieku saimniecībās. Tā kā Latvijā kopā ir reģistrēta tikai 21 iekšējo ūdeņu zvejnieku saimniecība, 46 piekrastes zvejnieku saimniecības, tad atlaide piemērojama arī zvejnieku saimniecību īpašnieku tehnikai. Bez tam zvejnieku saimniecībās ir neliels skaits reģistrētās traktortehnikas un likumā paredzēto atlaidi lauksaimnieki faktiski izmanto tikai 13 % apmērā. |
||||||||||||
3. Cita informācija |
2007.gada 30.oktobrī SIA Latvijas standarts reģistrēts standarts LVS
83:2007 Traktortehnikas un tās piekabju valsts reģistrācijas numura zīmes.
Standarta pielietošana norādīta 2004.gada 20.jūlija Ministru kabineta
noteikumos Nr.618 Traktortehnikas un tās piekabju reģistrācijas noteikumi. |
||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Grozījums saglabā esošo iespēju lauksaimniecības
produkciju ražotājiem saņemt apdrošinātāja noteiktās apdrošināšanas
prēmijas maksājuma samazinājumu par 30 procentiem, lai uzlabotu pārtikas
produktu ražotāju konkurētspēju. |
||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību būs netieša, veicinot
uzņēmējdarbību pārtikas produkcijas ražošanā. |
||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jom u neskar. |
||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai t.sk. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
||||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
||||||||
6. Cita informācija |
Jaunā parauga valsts numura zīmju izgatavošanai papildu valsts budžeta līdzekļi nav nepieciešami, jauno numura zīmju izstrāde un izgatavošana tiks nodrošināta optimizējot esošos līdzekļus, kuri tiek izmantoti esošo valsts numuru zīmju izgatavošanai. |
||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
|||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
|||||||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma |
Eiropas Savienības normatīvais
akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas
ir notikušas |
Lauksaimnieku
organizācijas sadarbības padome |
||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Lauksaimnieku
organizācijas sadarbības padome atbalsta bez iebildumiem |
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas un valsts funkcijas netiek radītas. Normatīvā akta izpildi nodrošinās valsts aģentūra Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra, kas arī šobrīd veic traktortehnikas valsts reģistrācijas numura zīmju izsniegšanu. |
||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Publicējot
informāciju oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis, kā arī ievietojot
informāciju valsts aģentūras Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra un
Zemkopības ministrijas mājas lapā. |
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds var
aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
||||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||||
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
D.Lucaua |
S.Grigaļūna |
M.Salenieks |
G.Melkins |
27.04.2008. 09:18
983
G.Melkins
67027207, Gints.Melkins@zm.gov.lv