Juridiskā komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās
kārtējās sēdes darba kārtībā likumprojektu Grozījumi Saeimas kārtības
rullī (Nr.603/Lp9) izskatīšanai trešajā lasījumā.
Pielikumā:
likumprojekts uz 21 lpp.
Ar cieņu,
Juridiskās komisijas
priekšsēdētāja V.Muižniece
Juridiskā komisija Likumprojekts trešajam lasījumam
Grozījumi Saeimas kārtības rullī (Nr.603/Lp9)
1.
Spēkā esošā likuma redakcija
|
2. Otrā lasījuma redakcija |
3. Nr. |
4. Priekšlikumi (25) |
5. Komisijas atzinums |
6. Komisijas atbalstītā redakcija |
|
Izdarīt
Saeimas kārtības rullī (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1994, 17., 24.nr.; 1995, 10., 24.nr.; 1996, 13., 22.nr.; 1997, 12.,
21.nr.; 1998, 22.nr.; 2000, 2.nr.; 2001, 5., 10.nr.; 2002, 12., 22.nr.; 2004,
23.nr.; 2005, 14.nr.; 2006, 8., 14., 24.nr.) šādus grozījumus:
|
|
|
|
Izdarīt
Saeimas kārtības rullī (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1994, 17., 24.nr.; 1995, 10., 24.nr.; 1996, 13., 22.nr.; 1997, 12.,
21.nr.; 1998, 22.nr.; 2000, 2.nr.; 2001, 5., 10.nr.; 2002, 12., 22.nr.; 2004,
23.nr.; 2005, 14.nr.; 2006, 8., 14., 24.nr., 2008,
3.nr.) šādus grozījumus:
|
|
|
1. |
Partijas Jaunais laiks frakcija Papildināt likumu ar 4.2 pantu šādā redakcijā: 4.2 Deputātam Saeimas locekļa tiesības tiek apturētas uz
laiku, ja viņš tiek izdots kriminālvajāšanai par smaga vai sevišķi smaga
noziedzīga nodarījuma izdarīšanu. |
Neatbalstīts |
|
5. (1) Saeimas loceklim uz Ministru prezidenta, Ministru prezidenta biedra,
ministra un valsts ministra amata pildīšanas laiku, kā arī uz grūtniecības un
dzemdību atvaļinājuma, atvaļinājuma adoptētājam vai bērna kopšanas
atvaļinājuma laiku ir tiesības nolikt deputāta mandātu. Saņēmis iesniegumu
par mandāta nolikšanu, Saeimas Prezidijs (turpmāk Prezidijs) uzaicina
šā deputāta vietā iestāties Saeimas sastāvā nākamo kandidātu un paziņo par to
Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijai. Mandātu, ētikas un iesniegumu
komisija pārbauda vēlēšanu materiālus un par pārbaudes rezultātiem ziņo
Saeimai, kas pēc tam lemj par minētā kandidāta deputāta pilnvaru
apstiprināšanu. (2) Ministru prezidents, Ministru prezidenta
biedrs, ministrs vai valsts ministrs, kurš šajā pantā noteiktajā kārtībā ir
nolicis deputāta mandātu, var to atjaunot, ja viņš atkāpjas no Ministru
prezidenta, Ministru prezidenta biedra, ministra vai valsts ministra amata
vai ja atkāpjas valdība. Attiecīgais Ministru prezidents, Ministru prezidenta
biedrs, ministrs vai valsts ministrs iesniegumu par deputāta pilnvaru
atjaunošanu var iesniegt Prezidijam nedēļas laikā no dienas, kad viņš beidzis
pildīt Ministru prezidenta, Ministru prezidenta biedra, ministra vai valsts
ministra pienākumus. (21) Grūtniecības un dzemdību
atvaļinājumā, atvaļinājumā adoptētājam, kā arī bērna kopšanas atvaļinājumā
esošs Saeimas loceklis, kurš šajā pantā noteiktajā
kārtībā nolicis deputāta mandātu, var to atjaunot, ja ir nolēmis pārtraukt
grūtniecības un dzemdību atvaļinājumu, atvaļinājumu adoptētājam, kā arī bērna
kopšanas atvaļinājumu. Iesniegums par deputāta pilnvaru atjaunošanu
iesniedzams Prezidijam ne vēlāk kā septiņas dienas pirms dienas, ar kuru viņš
nolēmis pārtraukt grūtniecības un dzemdību atvaļinājumu, atvaļinājumu
adoptētājam, kā arī bērna kopšanas atvaļinājumu. (3) Šā panta otrajā un 2.1 daļā
minēto iesniegumu Prezidijs nodod Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijai,
kas par to paziņo Saeimas nākamajā sēdē. Ar paziņojuma brīdi izbeidzas šā
panta pirmajā daļā noteiktajā kārtībā uzaicinātā deputāta pilnvaras un ir
atjaunots deputāta mandāts Saeimas loceklim, kurš to nolicis uz Ministru
prezidenta, Ministru prezidenta biedra, ministra vai valsts ministra amata
pildīšanas vai uz grūtniecības un dzemdību atvaļinājuma, atvaļinājuma
adoptētājam, kā arī bērna kopšanas atvaļinājuma laiku. (4) Ja kandidāts jau ir iestājies Saeimas sastāvā šā panta pirmajā daļā noteiktajā kārtībā, viņš netiek aicināts iestāties Saeimas sastāvā cita Saeimas locekļa vietā, kurš noliek mandātu uz Ministru prezidenta, Ministru prezidenta biedra, ministra vai valsts ministra amata vai uz grūtniecības un dzemdību atvaļinājuma, atvaļinājuma adoptētājam, kā arī bērna kopšanas atvaļinājuma laiku. (5) Ja šā panta pirmajā daļā noteiktajā kārtībā mandātus nolikuši vairāki deputāti, kas ievēlēti no viena nosaukuma saraksta vienā vēlēšanu apgabalā, tad, atjaunojot mandātu vienam no viņiem, pilnvaras izbeidzas tam deputātam, kurš no attiecīgā saraksta attiecīgajā vēlēšanu apgabalā šā panta pirmajā daļā noteiktajā kārtībā Saeimas sastāvā iestājies pēdējais. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 06.05.96. likumu, 07.10.98. likumu, 02.03.2006.
likumu un 15.06.2006. likumu) |
|
2. 3. |
Partijas Jaunais laiks frakcija Papildināt likuma 5. pantu ar 11. daļu šādā redakcijā: (11) Deputātam, kurš tiek izdots kriminālvajāšanai par
smaga vai sevišķi smaga noziedzīga nodarījuma izdarīšanu Saeimas locekļa
tiesības tiek apturētas uz laiku. Prezidijs uzaicina šā deputāta vietā
iestāties Saeimas sastāvā nākamo kandidātu un paziņo par to Mandātu, ētikas
un iesniegumu komisijai. Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija pārbauda
vēlēšanu materiālus un par pārbaudes rezultātiem ziņo Saeimai, kas pēc tam
lemj par minētā kandidāta deputāta pilnvaru apstiprināšanu. Partijas Jaunais laiks frakcija Papildināt likuma 5. pantu ar 22. daļu šādā redakcijā: (22) Deputāts,
kuram ir apturētas Saeimas locekļa tiesības, līdz ar kriminālvajāšanas pret
viņu uzsākšanu par smaga vai sevišķi smaga noziedzīga nodarījuma izdarīšanu,
var tās atjaunot, ja kriminālvajāšana pret viņu tiek izbeigta. Iesniegums par
deputāta pilnvaru atjaunošanu iesniedzams Prezidijam ne vēlāk kā desmit
dienas pēc dienas, kad procesa virzītājs pieņem lēmumu par kriminālvajāšanas
izbeigšanu. |
Neatbalstīts Neatbalstīts
|
|
13. (1) Algu deputāts saņem no pirmās Saeimas sēdes pēc vēlēšanām vai no
dienas, kad viņš iestājies Saeimas sastāvā (5.un 6.p.). (2) Deputāts, kura mandāts izbeidzas līdz
ar Saeimas pilnvaru izbeigšanos, ja viņš nav ievēlēts nākamajā Saeimā, saņem
vienreizēju pabalstu triju vidējo mēnešalgu apmērā. (3) Deputāts, kura mandāts izbeidzas sakarā ar
to, ka tiek atjaunots mandāts deputātam, kas to nolicis uz Ministru prezidenta,
Ministru prezidenta biedra, ministra, valsts ministra amata pildīšanas vai uz
grūtniecības un dzemdību atvaļinājuma, atvaļinājuma adoptētājam, kā arī bērna
kopšanas atvaļinājuma laiku, saņem vienreizēju pabalstu triju vidējo
mēnešalgu apmērā. (Ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 06.05.96. likumu, 24.10.2002. likumu un 15.06.2006. likumu /skat 24.10.2002. likuma
"Pārejas noteikumi" 2.punktu/) |
1. Papildināt 13.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Šā panta otrajā daļā paredzēto pabalstu pilnā apmērā nevar saņemt deputāts, kas iestājies Saeimas sastāvā 6. pantā noteiktajā kārtībā trīs mēnešu laikā pēc deputāta pilnvaru izbeigšanās. Šādā gadījumā pabalsts deputātam tiek izmaksāts apmērā, kas ir proporcionāls laikam kopš mandāta izbeigšanās līdz ar Saeimas pilnvaru izbeigšanos un iestāšanos jaunās Saeimas sastāvā. Pabalsts deputātam tiek izmaksāts pa daļām- ne vairāk kā vienas vidējās mēnešalgas apmērā mēnesī. Pabalsta izmaksu pārtrauc ar tā mēneša pirmo dienu, kas seko mēnesim, kad deputāts atkārtoti iestājies Saeimas sastāvā. |
|
|
|
1. Papildināt 13.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Šā panta otrajā daļā paredzēto pabalstu pilnā apmērā nevar saņemt deputāts, kas iestājies Saeimas sastāvā 6. pantā noteiktajā kārtībā trīs mēnešu laikā pēc deputāta pilnvaru izbeigšanās. Šādā gadījumā pabalsts deputātam tiek izmaksāts apmērā, kas ir proporcionāls laikam kopš mandāta izbeigšanās līdz ar Saeimas pilnvaru izbeigšanos un iestāšanos jaunās Saeimas sastāvā. Pabalsts deputātam tiek izmaksāts pa daļām ne vairāk kā vienas vidējās mēnešalgas apmērā mēnesī. Pabalsta izmaksu pārtrauc ar tā mēneša pirmo dienu, kas seko mēnesim, kad deputāts atkārtoti iestājies Saeimas sastāvā. |
19. Ja deputāts uz
šā likuma 17.panta pamata ir atstādināts no piedalīšanās Saeimas darbā,
atstādināšanas laikā viņš zaudē tiesības uz 12.panta otrajā daļā un 14.pantā
paredzēto kompensāciju, kā arī 12.pantā paredzētās reprezentācijas naudas
saņemšanu, bet algu viņam izmaksā piecdesmit procentu apmērā. Ja
krimināllieta izbeigta, nekonstatējot deputāta vainu, vai arī deputāts tiek
attaisnots, viņš saņem visu par atstādināšanas laiku viņam neizmaksāto
algu, kā arī reprezentācijas naudu un kompensācijas. (1998.gada 7.oktobra likuma
redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 13.12.2007. likumu) |
2. Papildināt
19.pantu ar jaunu otro teikumu šādā redakcijā: Ja deputātam
tiek piemērots drošības līdzeklis apcietinājums, viņam uz apcietinājumā
pavadīto laiku tiek pārtraukta arī algas izmaksa.; uzskatīt līdzšinējo 19.panta otro teikumu par trešo teikumu. |
|
|
|
2. 19.pantā: papildināt pantu
ar jaunu otro teikumu šādā redakcijā: Ja deputātam
tiek piemērots drošības līdzeklis apcietinājums, viņam uz apcietinājumā
pavadīto laiku tiek pārtraukta arī algas izmaksa.; uzskatīt līdzšinējo otro teikumu par panta trešo teikumu. |
21.(1) Priekšsēdētājs reprezentē Saeimu, vada Saeimas sēdes un gādā par
kārtību tajās. Priekšsēdētāja prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda kāds no
viņa biedriem pēc savstarpējas vienošanās. Tāpat priekšsēdētājs un viņa
biedri sadala savā starpā kārtējos darbus, arī sēžu vadīšanu. (2) Saeimas pieņemtos lēmumus, kam ir vispārēja
nozīme, priekšsēdētājs izsludina "Latvijas Vēstnesī". Šis noteikums
attiecas arī uz 30.pantā un 83.panta otrajā, sestajā un devītajā daļā paredzētajiem
gadījumiem. (Ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 06.05.96. likumu, kas stājas spēkā no 01.06.96.) |
|
4. |
Juridiskais
birojs Izteikt
21.panta otrās daļas otro teikumu šādā redakcijā: Šis noteikums attiecas arī uz 30.pantā un 30.1 pantā
paredzētajiem gadījumiem. |
Atbalstīts |
3. Izteikt 21.panta otrās daļas otro
teikumu šādā redakcijā: Šis noteikums attiecas arī
uz 30. un 30.1 pantā paredzētajiem gadījumiem. |
|
|
5. |
Juridiskais birojsPapildināt
likumu ar 30.1 pantu šādā redakcijā: 30.1 pants. (1) Ministru prezidents var iesniegt
Saeimas priekšsēdētājam Saeimas lēmuma projektu par atkārtotas uzticības
izteikšanu Ministru kabinetam vai Ministru prezidentam. Lēmuma projekta
kopijas nekavējoties izsniedzamas deputātiem. (2) Ja nav priekšlikuma vai prasības par Saeimas ārkārtas sesijas vai
ārkārtas sēdes sasaukšanu, Saeimas lēmuma projektu par atkārtotas uzticības
izteikšanu Ministru kabinetam vai Ministru prezidentam iekļauj Saeimas sēdes
darba kārtībā Saeimas Kārtības ruļļa noteiktajā kārtībā. (3) Ja Ministru prezidents vēlas saistīt
uzticību Ministru kabinetam vai Ministru prezidentam ar kādu Saeimas sēdē
balsojamu lietu, viņš rakstveidā iesniedz Prezidijam attiecīgu iesniegumu.
Iesniegums iesniedzams pirms attiecīgā balsojuma, un tajā norāda, kādu
balsojuma iznākumu Ministru prezidents uzskata par neuzticības izteikšanu.
Saeimas sēdes vadītājs pirms attiecīgā balsojuma nolasa Ministru prezidenta
iesniegumu. Ja, balsojot par attiecīgo lietu, Ministru kabinetam vai Ministru
prezidentam izteikta neuzticība, Saeimas sēdes vadītājs par to paziņo pēc
attiecīgā balsojuma rezultātu paziņošanas. |
Atbalstīts
|
4. Papildināt
likumu ar 30.1 pantu šādā redakcijā: 30.1 pants. (1) Ministru prezidents var iesniegt
Saeimas priekšsēdētājam Saeimas lēmuma projektu par atkārtotas uzticības
izteikšanu Ministru kabinetam vai Ministru prezidentam. Lēmuma projekta
kopijas nekavējoties izsniedzamas deputātiem. (2) Ja nav priekšlikuma vai prasības par Saeimas ārkārtas sesijas vai
ārkārtas sēdes sasaukšanu, Saeimas lēmuma projektu par atkārtotas uzticības
izteikšanu Ministru kabinetam vai Ministru prezidentam iekļauj Saeimas sēdes
darba kārtībā Saeimas Kārtības ruļļa noteiktajā kārtībā. (3) Ja Ministru prezidents vēlas
saistīt uzticību Ministru kabinetam vai Ministru prezidentam ar kādu Saeimas
sēdē balsojamu lietu, viņš rakstveidā iesniedz Prezidijam attiecīgu
iesniegumu. Iesniegums iesniedzams pirms attiecīgā balsojuma, un tajā norāda,
kādu balsojuma iznākumu Ministru prezidents uzskata par neuzticības
izteikšanu. Saeimas sēdes vadītājs pirms attiecīgā balsojuma nolasa Ministru
prezidenta iesniegumu. Ja, balsojot par attiecīgo lietu, Ministru kabinetam
vai Ministru prezidentam tiek izteikta neuzticība, Saeimas sēdes vadītājs par
to paziņo pēc attiecīgā balsojuma rezultātu paziņošanas.
|
43. Par sēdēm paziņo arī tiem ministriem, uz kuru resoru attiecas darba
kārtībā iekļautās lietas. (Ar grozījumiem, kas izdarīti
ar 06.05.96. likumu, kas stājas spēkā no 01.06.96.) |
|
6. |
Partijas
"Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Izteikt 43. pantu šādā redakcijā: 43. Par sēdēm
paziņo arī tiem ministriem, uz kuru resoru attiecas darba kārtībā iekļautās
lietas, kā arī Tiesībsargam, ja darba kārtībā iekļautās lietas skar
cilvēktiesības. |
Neatbalstīts |
|
54. (1) Gadījumos, kas paredzēti 8.pantā, 31.panta otrajā daļā, 40., 41.,
49., 51., 52., 65., 77., 82.pantā, 83.panta ceturtajā daļā, 84., 90.,
92., 93., 98., 104., 117., 127., 133., 135., 136., 140. un 142.pantā, pirms
balsošanas vārdu dod tikai diviem deputātiem: vienam - par, otram - pret
priekšlikumu un ne ilgāk kā piecas minūtes katram. (2) Ja priekšlikuma iesniedzējs pats aizstāv
savu priekšlikumu, uzskatāms, ka viņš ir runātājs "par". (Ar grozījumiem, kas izdarīti
ar 06.05.96. likumu un 07.10.98. likumu, kas stājas spēkā no 03.11.98.) |
|
7. 8. |
Partijas
"Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Izteikt 54.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1)
Gadījumos, kas paredzēti 8.pantā, 31.panta otrajā daļā, 40., 41., 49., 51.,
52., 65., 77., 82.pantā, 831.panta trešajā daļā, 84., 90.,
92., 93., 98., 104., 117., 127., 133., 135., 136., 140. un 142.pantā, pirms
balsošanas vārdu dod tikai diviem deputātiem: vienam - par, otram - pret
priekšlikumu un ne ilgāk kā piecas minūtes katram.
Juridiskais birojsIzslēgt 54. panta
pirmajā daļā vārdus 83. panta ceturtajā daļā. |
Neatbalstīts Atbalstīts |
5.Izslēgt 54. panta pirmajā daļā vārdus 83.
panta ceturtajā daļā. |
57. (1) Saeimas sēdēs runāt ir tiesības Valsts prezidentam, Saeimas
deputātiem, Ministru prezidentam, Ministru prezidenta biedriem, ministriem,
valsts ministriem un ministriju parlamentārajiem sekretāriem. (2) Prezidijs var dot iespēju runāt Saeimas
sēdēs arī ārvalstu un starptautisko organizāciju amatpersonām. (1998.gada 7.oktobra likuma
redakcijā ar 16.12.99. likumu, kas stājas spēkā no 12.01.2000.) |
|
9. |
Partijas
"Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Izteikt 57. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Saeimas sēdēs runāt ir tiesības
Valsts prezidentam, Saeimas deputātiem, Ministru prezidentam, Ministru
prezidenta biedriem, Tiesībsargam, ministriem, valsts ministriem un
ministriju parlamentārajiem sekretāriem. |
Neatbalstīts |
|
58. (1) Referentam, Ministru prezidentam un Ministru kabineta pārstāvim
apspriežamajā lietā vārdu debatēs dod ārpus kārtas. (2) Ministru kabinets par savu pārstāvi
apspriežamajā lietā var pilnvarot Ministru prezidenta biedru, ministru,
valsts ministru vai ministrijas parlamentāro sekretāru. Par pilnvarojumu Ministru kabinets rakstveidā
informē Prezidiju. Katrā apspriežamajā lietā var būt viens Ministru kabineta
pārstāvis. (1996.gada 6.maija likuma
redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 07.10.98. likumu un 16.12.99.
likumu, kas stājas spēkā no 12.01.2000.) |
|
10. |
Partijas
"Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Izteikt 58. panta pirmo daļu šādā redakcijā: 1) Referentam, Ministru prezidentam, Tiesībsargam un Ministru
kabineta pārstāvim apspriežamajā lietā vārdu debatēs dod ārpus kārtas. |
Neatbalstīts |
|
62. (1) Neviens runātājs, izņemot referentu, Ministru prezidentu un
Ministru kabineta pārstāvi apspriežamajā lietā, nedrīkst runāt vienā un tajā
pašā lietā vairāk par divām reizēm. (2) Šis noteikums neattiecas uz likumprojektu
apspriešanu otrajā un trešajā lasījumā, kad katrs runātājs drīkst runāt ne
vairāk kā divas reizes par katra balsojuma priekšmetu: panta punktu vai daļu,
pantu kopumā vai pantu grupu. (Ar grozījumiem, kas izdarīti
ar 06.05.96. likumu, kas stājas spēkā no 01.06.96.) |
|
11. |
Partijas
"Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Izteikt 62. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Neviens runātājs, izņemot referentu, Ministru prezidentu, Tiesībsargu
un Ministru kabineta pārstāvi apspriežamajā lietā, nedrīkst runāt vienā un
tajā pašā lietā vairāk par divām reizēm. |
Neatbalstīts |
|
64. (1) Runas laiks referentam, Ministru prezidentam un Ministru kabineta
pārstāvim apspriežamajā lietā nedrīkst pārsniegt vienu stundu pirmajā reizē,
piecpadsmit minūtes otrajā reizē un piecas minūtes katrā no turpmākajām
reizēm. (2) Pārējiem runātājiem, apspriežot Satversmes
grozījumus, lēmuma projektus par uzticības vai neuzticības izteikšanu,
likumprojektus un patstāvīgos priekšlikumus pirmajā lasījumā, kā arī
pieprasījumus, runas laiks nedrīkst pārsniegt piecpadsmit minūtes, bet,
runājot otro reizi, - piecas minūtes, pārējos gadījumos - piecas minūtes
pirmo reizi un divas minūtes otro reizi. (3) Pēc runātāja lūguma Saeima bez debatēm lemj
par runas laika pagarināšanu. (1998.gada 7.oktobra likuma
redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 16.12.99. likumu, kas stājas spēkā
no 12.01.2000.) |
|
12. 13. |
Partijas
"Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Izteikt 64. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Runas laiks referentam, Ministru prezidentam, Tiesībsargam un
Ministru kabineta pārstāvim apspriežamajā lietā nedrīkst pārsniegt vienu
stundu pirmajā reizē, piecpadsmit minūtes otrajā reizē un piecas minūtes
katrā no turpmākajām reizēm. Partijas
"Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Izteikt 64. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Pārējiem runātājiem, apspriežot Satversmes grozījumus, lēmuma
projektus par uzticības vai neuzticības izteikšanu, likumprojektus kas
iesniegti Saeimai likumā "Par tautas nobalsošanu un likumu
ierosināšanu" noteiktajā kārtībā pirms to nodošanas komisijām,
likumprojektus un patstāvīgos priekšlikumus pirmajā lasījumā, kā arī
pieprasījumus, runas laiks nedrīkst pārsniegt piecpadsmit minūtes, bet,
runājot otro reizi, - piecas minūtes, pārējos gadījumos - piecas minūtes
pirmo reizi un divas minūtes otro reizi. |
Neatbalstīts Neatbalstīts |
|
65. (1) Pēc ne mazāk kā desmit deputātu priekšlikuma Saeima var nolemt
(54.p.): 1) saīsināt runas laiku; 2) slēgt runātāju sarakstu. (2) Runas laiku nedrīkst saīsināt referentam, Ministru prezidentam un Ministru kabineta pārstāvim apspriežamajā lietā. (3) Gadījumos, kad Saeima, saīsinot runas laiku, noteikusi to īsāku par piecām minūtēm, runātājam, kurš runā otro reizi, runas laiks nedrīkst pārsniegt vienu minūti, ja Saeima nav nolēmusi citādi. (4) Ja runātāju saraksts slēgts, tajā iekļautie runātāji var runāt tikai vienu reizi, izņemot gadījumus, kad runātājs pieteicies runāt atkārtoti jau pirms runātāju saraksta slēgšanas. Papildus runātāju sarakstā iekļautajiem runātājiem vārdu var dot tikai referentam, Ministru prezidentam un Ministru kabineta pārstāvim apspriežamajā lietā. (5) Pēc ne mazāk kā
divdesmit deputātu priekšlikuma Saeima var nolemt (54.p.) izbeigt debates. Pēc tam vārdu dod vienīgi: 1) runātājiem, kas pieteikušies 59.panta otrajā
daļā noteiktajā kārtībā; 2) referentam, Ministru prezidentam un Ministru kabineta pārstāvim apspriežamajā lietā. (1996.gada 6.maija likuma redakcijā ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 07.10.98. likumu, kas stājas spēkā no 03.11.98.) |
|
14. 15. 16. |
Partijas
"Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Izteikt 65. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Runas laiku nedrīkst saīsināt referentam,
Ministru prezidentam, Tiesībsargam un Ministru kabineta pārstāvim
apspriežamajā lietā. Partijas
"Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Izteikt 65. panta ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Ja runātāju saraksts slēgts, tajā iekļautie
runātāji var runāt tikai vienu reizi, izņemot gadījumus, kad runātājs
pieteicies runāt atkārtoti jau pirms runātāju saraksta slēgšanas. Papildus
runātāju sarakstā iekļautajiem runātājiem vārdu var dot tikai referentam,
Ministru prezidentam, Tiesībsargam un Ministru kabineta pārstāvim
apspriežamajā lietā. Partijas
"Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Izteikt 65. panta piektās daļas 2. punktu šādā
redakcijā: 2) referentam, Ministru prezidentam, Tiesībsargam un Ministru
kabineta pārstāvim apspriežamajā lietā. |
Neatbalstīts Neatbalstīts Neatbalstīts |
|
|
|
17. |
Partijas
"Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" frakcija Papildināt likumu ar
831.pantu šādā redakcijā: 831. (1)
Ja likumprojekts Saeimai iesniegts likumā "Par tautas nobalsošanu un
likumu ierosināšanu" noteiktajā kārtībā, Prezidijs: 1) dod atzinumu par šī likumprojekta
tālākvirzīšanu, 2) iekļauj ziņojumu par minēto likumprojektu
Saeimas sēdes vai Saeimas ārkārtas sēdes darba kārtībā, ievērojot likumā
"Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu" nosacījumus. (2) Pēc Prezidija ziņojuma atklājamas debates
(64.p.) (3) Pirms balsošanas par Prezidija atzinumā
ietverto Saeimas lēmuma projektu Saeima lemj (54.p.) par priekšlikumiem
izdarīt tajā šādus grozījumus: 1) nodot likumprojektu arī atzinumā neminētai
komisijai; 2) nenodot likumprojektu kādai atzinumā minētai
komisijai; 3) noteikt citu atbildīgo komisiju. (4) Šā
panta trešajā daļā minētos priekšlikumus var iesniegt Saeimas komisija vai
deputāts rakstveidā vai mutvārdos. (5) Ja
Saeima nepieņem lēmumu par likumprojektu nodošanu komisijām, likumprojekts
uzskatāms par noraidītu. (6) Ja Saeima
pieņem lēmumu par likumprojekta nodošanu komisijām, uzskatāms, ka ar brīdi,
kad pieņemts lēmums par nodošanu komisijām, attiecīgais likumprojekts
pieņemts pirmajā lasījumā. (7) Uz likumā "Par tautas
nobalsošanu un likumu ierosināšanu" noteiktajā kārtībā iesniegtajiem
likumprojektiem, kas nodoti komisijām, attiecināmi arī Saeimas kārtības ruļļa
85.panta piektās daļas noteikumi. |
Neatbalstīts |
|
95. (1) Priekšlikumus par grozījumiem likumprojektā vai Saeimas lēmuma
projektā var iesniegt: 1) Valsts prezidents; 2) Saeimas komisija; 3) frakcija, politiskais bloks; 4) deputāts; 5) Ministru prezidents, Ministru prezidenta
biedrs, ministrs, valsts ministrs; 6) ministra pilnvarojumā ministrijas
parlamentārais sekretārs; 7) Saeimas juridiskais dienests, ja šie priekšlikumi
attiecas uz likumdošanas tehniku un kodifikāciju. (2) Priekšlikumi iesniedzami rakstveidā atbildīgajai komisijai vai Saeimas Kancelejai, kas tos nekavējoties nodod atbildīgajai komisijai. Ja atbilstoši Kārtības ruļļa 90.1 pantam noteikta priekšlikumu iesniegšanas kārtība (forma) likumprojektam par budžetu, priekšlikumi iesniedzami šajā lēmumā noteiktajā kārtībā. (3) (Izslēgta ar 07.10.98. likumu). (4) Priekšlikumus likumprojektam par budžetu atbildīgā komisija nosūta Ministru kabinetam vismaz piecas dienas pirms to izskatīšanas komisijas sēdē, vienlaikus paziņojot, kad priekšlikumi tiks izskatīti komisijā. (5) Šā panta ceturtajā daļā minētajiem priekšlikumiem alternatīvus priekšlikumus Ministru kabinets var iesniegt līdz brīdim, kad atbildīgā komisija pieņem lēmumu par attiecīgā likumprojekta iesniegšanu izskatīšanai otrajā lasījumā. (1996.gada 6.maija likuma redakcijā ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 17.10.96. likumu un 07.10.98. likumu, kas stājas spēkā no
03.11.98.) |
|
18. |
Juridiskā komisija
Papildināt
95.panta pirmo daļu ar 8.punktu šādā redakcijā: |
Atbalstīts |
6.Papildināt 95.panta pirmo daļu ar 8.punktu šādā redakcijā: 8) tiesībsargs. |
|
3. Papildināt likumu ar 3.1
nodaļu šādā redakcijā: 3.1
Ministru kabineta locekļu ziņojumi 118.1 (1) Ministru
prezidents ne vēlāk kā 1. martā rakstveidā iesniedz Saeimai ikgadējo ziņojumu
par Ministru kabineta paveikto un iecerēto darbību. Šā ziņojuma kopijas
nekavējoties izsniedz deputātiem. Ja ziņojuma iesniegšanas dienā Ministru
prezidents šajā amatā ir mazāk par sešiem mēnešiem, viņš minēto ziņojumu
iesniedz ne vēlāk kā deviņus mēnešus pēc stāšanās amatā. (2) Ja nav priekšlikuma vai
prasības par Saeimas ārkārtas sesijas vai ārkārtas sēdes sasaukšanu,
Prezidijs ikgadējo ziņojumu par Ministru kabineta paveikto un iecerēto
darbību iekļauj Saeimas sēdes darba kārtībā ne agrāk kā 10 un ne vēlāk kā 20
dienas pēc tā iesniegšanas. (3) Izskatot Saeimas sēdē
ikgadējo ziņojumu par Ministru kabineta paveikto un iecerēto da
rbību,
Ministru prezidents ziņo par to, pēc tam tiek atklātas debates. Pēc debatēm
runā, ja to vēlas, vienīgi Ministru prezidents. 118.2 (1) Ja Ministru
prezidents iesniedz Saeimai priekšlikumu dot Saeimas sēdē vārdu viņam vai
ministram (vienam vai vairākiem) ziņojumam par konkrēto tēmu, vienlaikus ar
priekšlikumu iesniedzams arī attiecīgs rakstveida ziņojums. Priekšlikumā
norāda, kurš ministrs vai kuri
ministri ziņos par to. Ziņojuma kopijas nekavējoties izsniedz
deputātiem un nosūta attiecīgajai Saeimas komisijai. (2) Ja nav priekšlikuma vai
prasības par Saeimas ārkārtas sesijas vai ārkārtas sēdes sasaukšanu,
Prezidijs Ministru prezidenta priekšlikumu iekļauj Saeimas nākamās kārtējās
sēdes darba kārtībā un Saeima lemj, vai ziņojums par konkrēto tēmu iekļaujams
Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā. (3) Pēc Ministru prezidenta vai ministra ziņojuma par konkrēto tēmu
Saeimas sēdē tiek atklātas debates. Pēc debatēm runā, ja to vēlas, vienīgi
Ministru prezidents un ministrs, kas sniedzis ziņojumu. |
19. 20. 21. |
Partijas Jaunais laiks frakcija Papildināt likumprojekta 118.1 pantu ar 4.daļu
šādā redakcijā: (4) Pēc
debašu izbeigšanas Saeima lemj par ziņojuma pieņemšanu. Partijas Jaunais laiks frakcija Papildināt likumprojekta 118.2 pantu ar 4.daļu
šādā redakcijā: (4) Pēc
debašu izbeigšanas Saeima lemj par ziņojuma pieņemšanu. Deputāts K.Leiškalns Papildināt likumprojekta 118.2 pantu ar ceturto
daļu šādā redakcijā: (4) Saeima
balso par Ministru prezidenta vai attiecīgā ministra ziņojuma pieņemšanu. |
Neatbalstīts
Atbalstīts
daļēji (iekļauts priekšl.nr.21) Atbalstīts
|
7. Papildināt likumu ar 3.1
nodaļu šādā redakcijā: 3.1
Ministru kabineta locekļu ziņojumi 118.1 (1) Ministru
prezidents ne vēlāk kā 1. martā rakstveidā iesniedz Saeimai ikgadējo ziņojumu
par Ministru kabineta paveikto un iecerēto darbību. Šā ziņojuma kopijas
nekavējoties izsniedz deputātiem. Ja ziņojuma iesniegšanas dienā Ministru
prezidents šajā amatā ir mazāk par sešiem mēnešiem, viņš minēto ziņojumu
iesniedz ne vēlāk kā deviņus mēnešus pēc stāšanās amatā. (2) Ja nav priekšlikuma vai
prasības par Saeimas ārkārtas sesijas vai ārkārtas sēdes sasaukšanu,
Prezidijs ikgadējo ziņojumu par Ministru kabineta paveikto un iecerēto
darbību iekļauj Saeimas sēdes darba kārtībā ne agrāk kā 10 un ne vēlāk kā 20
dienas pēc tā iesniegšanas. (3) Izskatot Saeimas sēdē
ikgadējo ziņojumu par Ministru kabineta paveikto un iecerēto darbību,
Ministru prezidents ziņo par to, pēc tam tiek atklātas debates. Pēc debatēm
runā, ja to vēlas, vienīgi Ministru prezidents. 118.2 (1) Ja Ministru
prezidents iesniedz Saeimai priekšlikumu dot Saeimas sēdē vārdu viņam vai
ministram (vienam vai vairākiem) ziņojumam par konkrēto tēmu, vienlaikus ar
priekšlikumu iesniedzams arī attiecīgs rakstveida ziņojums. Priekšlikumā
norāda, kurš ministrs vai kuri
ministri ziņos par to. Ziņojuma kopijas nekavējoties izsniedz
deputātiem un nosūta attiecīgajai Saeimas komisijai. (2) Ja nav priekšlikuma vai
prasības par Saeimas ārkārtas sesijas vai ārkārtas sēdes sasaukšanu,
Prezidijs Ministru prezidenta priekšlikumu iekļauj Saeimas nākamās kārtējās
sēdes darba kārtībā un Saeima lemj, vai ziņojums par konkrēto tēmu iekļaujams
Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā. (3) Pēc Ministru prezidenta
vai ministra ziņojuma par konkrēto tēmu Saeimas sēdē tiek atklātas debates.
Pēc debatēm runā, ja to vēlas, vienīgi Ministru prezidents un ministrs, kas
sniedzis ziņojumu. (4)
Saeima balso par Ministru
prezidenta vai attiecīgā ministra ziņojuma pieņemšanu. |
120.(1) Kārtējās sesijas laikā Prezidijs nosaka laiku atbilžu sniegšanai
uz jautājumiem. Šis
laiks nevar būt ilgāks par vienu stundu. (2) Vienlaikus ar Saeimas kārtējās sēdes darba
kārtības izziņošanu Prezidijs izziņo to jautājumu sarakstu, uz kuriem
noteiktajā laikā tiks sniegtas atbildes. Šajā sarakstā Jautājumu reģistrā
fiksētajā secībā iekļaujamas atbildes uz tiem jautājumiem, kuri iesniegti ne
vēlāk kā vismaz sešas dienas pirms sēdes. (3) Jautājumu sarakstā iekļaujams pilns jautājumu teksts, Jautājumu reģistra numurs, norādāmi deputāti, kas jautājumu iesnieguši, kā arī amatpersona, kurai tas adresēts. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 16.12.99. likumu un 28.10.2004. likumu) |
|
22. |
Partijas Jaunais laiks frakcija Izteikt likuma 120. panta 1.daļu šādā redakcijā: (1) Kārtējās sesijas laikā Prezidijs nosaka, kurā sēdē tiks sniegtas
atbildes uz jautājumiem. Šis laiks nevar būt ilgāks par vienu stundu. |
Neatbalstīts |
|
122. (1) Jautājumu uzdošanu un atbilžu sniegšanu vada Saeimas priekšsēdētājs
vai kāds no viņa biedriem, kas pēc jautājumu iesniedzēju vai atbilžu devēju
priekšlikuma var izdarīt izsludinātajā atbilžu sniegšanas kārtībā tikai šādus
grozījumus: 1) mainīt atbilžu secību; 2) papildus iekļaut atbildes uz steidzamiem
jautājumiem; 3) pārcelt atbildes sniegšanu uz laiku pēc
Saeimas nākamās kārtējās sēdes sakarā ar tās amatpersonas attaisnotu
prombūtni, kurai jautājums uzdots; 4) izslēgt no jautājumiem, uz kuriem sniedzama
atbilde to jautājumu, kurš neatbilst Saeimas kārtības ruļļa 119.panta pirmās
un otrās daļas prasībām. (2) Ja nav iespējams izskatīt jautājumu, kas
iesniegts kā steidzams, atbilde uz to tiek sniegta Prezidija noteiktajā
laikā. (3) Mutvārdu atbilde sniedzama tikai tad, ja ir
klāt vismaz viens no jautājuma iesniedzējiem. Runas laiks atbildei uz
jautājumu nedrīkst pārsniegt piecas minūtes, bet, ja ir dota rakstveida atbilde,
- divas minūtes. (4) Pēc atbildes saņemšanas jautājuma
iesniedzēji, ja vēlas, var uzdot divus ar iesniegto jautājumu saistītus
papildjautājumus. Vārdu dod pirmajam jautājuma parakstītājam, ja iesniedzēji
nav vienojušies citādi. Runas laiks viena papildjautājuma uzdošanai nedrīkst
pārsniegt vienu minūti. (5) Pēc tam, kad ir saņemtas atbildes uz jautājuma iesniedzēju papildjautājumiem, ar iesniegto jautājumu saistītus papildjautājumus, bet ne vairāk kā trijus, var uzdot pārējie klātesošie deputāti. Ja papildjautājumu iesniedzēju ir vairāk, papildjautājumus uzdod pieteikumu iesniegšanas secībā. (6) Ja sēdes vadītājs uzskata, ka papildjautājums nav saistīts ar attiecīgo jautājumu, viņš to noraida. Noraidītā papildjautājuma vietā var uzdot citu papildjautājumu. (7) Runas laiks atbildei uz katru papildjautājumu nedrīkst pārsniegt divas minūtes. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 28.10.2004. likumu)
|
|
23. |
Partijas Jaunais laiks frakcija Izteikt
likuma 122. panta 1. daļas 3. punktu šādā redakcijā: 3) pārcelt atbildes sniegšanu uz Saeimas
nākamo sēdi sakarā ar tās amatpersonas attaisnotu prombūtni, kurai
jautājums uzdots;. |
Neatbalstīts
|
|
|
4.Papildināt likumu ar 5.1 nodaļu
šādā redakcijā: 5.1 Tiesībsarga
ziņojumi 131.1 (1) Tiesībsargs reizi gadā
rakstveidā iesniedz Saeimai ziņojumu par Tiesībsarga biroja darbu. Šā
ziņojuma kopijas nekavējoties izsniedz deputātiem. (2) Ja nav priekšlikuma vai prasības par Saeimas
ārkārtas sesijas vai ārkārtas sēdes sasaukšanu, Prezidijs ikgadējo ziņojumu
par Tiesībsarga biroja darbu iekļauj Saeimas sēdes darba kārtībā ne agrāk kā
10 un ne vēlāk kā 20 dienas pēc tā iesniegšanas. (3)
Izskatot Saeimas sēdē ikgadējo ziņojumu par Tiesībsarga biroja darbu,
tiesībsargs ziņo par to, pēc tam tiek atklātas debates. Pēc debatēm runā, ja
to vēlas, vienīgi tiesībsargs. |
|
|
|
8.Papildināt likumu ar 5.1 nodaļu
šādā redakcijā: 5.1 Tiesībsarga
ziņojumi 131.1 (1) Tiesībsargs reizi gadā
rakstveidā iesniedz Saeimai ziņojumu par Tiesībsarga biroja darbu. Šā
ziņojuma kopijas nekavējoties izsniedz deputātiem. (2) Ja nav priekšlikuma vai prasības par Saeimas
ārkārtas sesijas vai ārkārtas sēdes sasaukšanu, Prezidijs ikgadējo ziņojumu
par Tiesībsarga biroja darbu iekļauj Saeimas sēdes darba kārtībā ne agrāk kā
10 un ne vēlāk kā 20 dienas pēc tā iesniegšanas. (3) Izskatot Saeimas sēdē ikgadējo ziņojumu par
Tiesībsarga biroja darbu, tiesībsargs ziņo par to, pēc tam tiek atklātas
debates. Pēc debatēm runā, ja
to vēlas, vienīgi tiesībsargs. |
149. (1) Saeimā pastāvīgi darbojas šādas komisijas: 1) Ārlietu komisija; 2) Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija; 3) Juridiskā komisija; 4) Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija; 5) Izglītības, kultūras un zinātnes komisija; 6) Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas
novēršanas komisija; 7) Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija; 8) Tautsaimniecības komisija; 9) Agrārās, vides un reģionālās politikas
komisija; 10) Sociālo un darba lietu komisija; 11) Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija; 12) Pieprasījumu komisija; 13) Publisko izdevumu un revīzijas komisija; 14) Saimnieciskā komisija; 15) Nacionālās drošības komisija; 16) Pilsonības likuma izpildes komisija; 17) Eiropas lietu komisija. (2) Katras komisijas izveidošanas principus
nosaka Saeima. (3) Ārpolitiskai darbībai nepieciešamos budžeta
izdevumus komisija saskaņo ar Prezidiju. (Ar grozījumiem, kas izdarīti
ar 02.11.95. likumu, 07.10.98. likumu,16.12.99. likumu, 24.10.2002. likumu,
02.03.2006. likumu un 09.11.2006. likumu) |
|
24. |
Partijas Jaunais laiks frakcija Izteikt 149. panta 1. daļu šādā redakcijā: (1) Saeimā pastāvīgi darbojas šādas komisijas: 1) Ārlietu komisija; 2) Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija; 3) Juridiskā komisija; 4) Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija; 5) Izglītības, kultūras un zinātnes komisija; 6) Aizsardzības un iekšlietu komisija; 7) Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija; 8) Tautsaimniecības komisija; 9) Agrārās, vides un reģionālās politikas
komisija; 10) Sociālo un darba lietu komisija; 11) Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija; 12) Pieprasījumu komisija; 13) Publisko izdevumu un revīzijas komisija; 14) Saimnieciskā komisija; 15) Nacionālās drošības komisija; 16) Pilsonības likuma izpildes komisija; 17) Eiropas lietu komisija. 18) Korupcijas novēršanas un
apkarošanas uzraudzības komisija. |
Neatbalstīts |
|
185.5 Ne retāk kā reizi pusgadā Ministru prezidents
vai cits viņa pilnvarots Ministru kabineta loceklis ziņo Saeimai par
valdības paveikto un iecerēto turpmāko darbību Eiropas Savienības jautājumos.
Par šo ziņojumu var atklāt debates. (Ar grozījumiem, kas izdarīti
ar 28.10.2004. likumu) |
5. 185.5 pantā: aizstāt
vārdu ziņo ar vārdiem iesniedz rakstveida ziņojumu; izslēgt vārdus Par šo ziņojumu var atklāt debates. |
|
|
|
9. 185.5 pantā: aizstāt
vārdu ziņo ar vārdiem iesniedz rakstveida ziņojumu; izslēgt vārdus Par šo ziņojumu var atklāt debates. |
|
|
25. |
Juridiskā
komisija Papildināt likumprojektu ar noteikumu par likuma
spēkā stāšanās laiku šādā redakcijā: Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. |
Atbalstīts |
Likums stājas spēkā nākamajā
dienā pēc tā izsludināšanas. |
Juridiskās
komisijas konsultante K.Vītola