Grozījumi likumā "Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu"

Likumprojekts

 

Grozījums likumā "Par reglamentētajām profesijām

un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu"

 

Izdarīt likumā "Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 15.nr.; 2003, 23.nr.; 2004, 13.nr.; 2006, 1., 24.nr.) šādu grozījumu:

 

Papildināt likumu ar 32.3 pantu šādā redakcijā:

 

"32.3 pants. Prasības reglamentētajām profesijām detektīvdarbības un apsardzes darbības jomā

(1) Detektīvdarbības jomā reglamentētā profesija ir detektīvs un apsardzes darbības jomā – apsardzes darbinieks.

(2) Personas tiesības veikt patstāvīgu profesionālo darbību šā panta pirmajā daļā minētajā profesijā apliecina attiecīgo profesionālās darbības jomu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iegūts sertifikāts detektīvdarbības veikšanai un attiecīgi – apsardzes sertifikāts."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs

I.Godmanis


Likumprojekta „Grozījums likumā „Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu”” anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

No 2001.gada 20.jūlija spēkā esošais likums „Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu” nosaka prasības izglītībai un profesionālajai kvalifikācijai attiecībā uz fiziskajām personām, kuras vēlas uzsākt darbu reglamentētajās profesijās vai darboties tajās patstāvīgi kā pašnodarbinātas personas vai darbinieki. Likums nepilnīgi nosaka to personu loku, kurām saskaņā ar Latvijas Republikas normatīviem aktiem ir vienlīdzīgas tiesības saņemt profesionālo kvalifikāciju atzīšanu Latvijas Republikā.

2. Normatīvā akta projekta būtība 

Likumprojekts ir sagatavots saskaņā ar Ministru Kabineta 2007.gada 17.aprīļa sēdē nolemto (prot.Nr24, 9§), ar ko dots uzdevumus Iekšlietu ministrijai kopīgi ar Izglītības un zinātnes ministriju sagatavot nepieciešamos grozījumus likumā “Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu”, lai iekļautu reglamentēto profesiju sarakstā detektīva profesiju. Detektīvdarbības likuma 3.pants nosaka, ka detektīvdarbību var uzsākt fiziska persona (detektīvs) pēc sertifikāta detektīvdarbības veikšanai saņemšanas un Ministru kabineta 2007.gada 17.aprīļa noteikumi Nr. 260 „Detektīvdarbības licencēšanas un sertifikācijas noteikumi” paredz šādu fizisko personu sertifikāciju un sertifikātu izsniegšanu, balstoties uz noteiktām kvalifikācijas prasībām, detektīva profesija atbilst likumā „Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu” noteiktajiem reglamentētās profesijas kritērijiem.

Likumprojekts paredz iekļaut reglamentēto profesiju sarakstā apsardzes darbinieka profesiju, jo saskaņā ar Apsardzes darbības likuma 1.panta 2. un 5.punktu apsardzes darbinieks ir fiziskā persona, kas likumā noteiktajā kārtībā saņēmusi apsardzes sertifikātu, Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts pilsonis, kurš attiecīgajā valstī saņēmis apsardzes sertifikātu vai tam pielīdzināmu personas profesionālo kompetenci apliecinošu dokumentu un kurš veic apsardzes darbību. Apsardzes sertifikāts ir fiziskās personas profesionālo kompetenci apliecinošs dokuments. Ministru kabineta 2006.gada 19.decembra noteikumi Nr. 1058 „Noteikumi par apsardzes sertifikātu izsniegšanu un valsts nodevas maksāšanas kārtību un apmēru” paredz šādu fizisko personu sertifikāciju un sertifikātu izsniegšanu, balstoties uz noteiktām kvalifikācijas prasībām.

 

 

 

 

 

3. Cita informācija

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

  II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

 Normatīvā akta projekts šo jomu neietekmēs.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neietekmēs.

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts paredz nodrošināt vienlīdzīgas iespējas saņemt profesionālās kvalifikācijas atzīšanu tām personām, kurām ir šādas tiesības.

4. Ietekme uz vidi

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Papildus jāizdara grozījumi Ministru kabineta 2002.gada noteikumos Nr.300 „Noteikumi par informācijas institūcijām attiecībā uz reglamentētajām profesijām”, Ministru kabineta 2006.gada noteikumos Nr.886 „Noteikumi par institūcijām, kas izsniedz ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības reglamentētajās profesijās”, kā arī Ministru kabineta 2007.gada 13.februāra noteikumos Nr.125 „Noteikumi par profesiju klasifikatoru, profesijai atbilstošiem pamatuzdevumiem un kvalifikācijas pamatprasībām un profesiju klasifikatora lietošanas un aktualizēšanas kārtību”.

 2. Cita informācija 

Nav

 V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

 

 

 

 

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

 2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

 Normatīva akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas 

Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

 Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija

 Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts un pašvaldību institūcijas netiek radītas

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 Publikācija oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktā kārtībā.

4. Cita informācija

  Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

 

Iekšlietu ministrs                                                                             I.Godmanis

 

 

Valsts

sekretāra pienākumu izpildītājs

 

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

R.Bluķis

M.Rāzna

I.Livčāne

A.Sudārs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19.06.2007. 11:33

vārdu skaits: 924

Juridiskā departamenta

Normatīvo aktu nodaļas juriskonsults

A.Melkers

tālrunis: 7219164; fakss: 7219135;

e-pasts: andris.melkers@iem.gov.lv