Saeimas
Prezidijam
Agrārās, vides un reģionālās politikas
komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā trešajam
lasījumam sagatavoto likumprojektu Grozījumi likumā Par ietekmes uz vidi
novērtējumu (Reģ. nr. 306/Lp9)..
Pielikumā: apkopoto priekšlikumu tabula
likumprojekta
trešajam lasījumam uz
. lpp.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētāja
Anna Seile
Iesniedz
Agrārās,vides un
reģionālās
politikas komisija Likumprojekts trešajam lasījumam
(reģ. nr. 306/Lp9)
Spēkā esošā likuma
redakcija |
Otrā
lasījuma redakcija |
Pr.nr. |
Iesniegtie priekšlikumi (6) |
Komisijas
slēdziens |
Komisijas
atbalstītā redakcija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Grozījumi likumā "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" |
|
|
|
Grozījumi likumā "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" |
|
Izdarīt likumā
"Par ietekmes uz vidi novērtējumu" (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.; 2001,
13.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 7.nr.; 2005, 20.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā
"Par ietekmes uz vidi novērtējumu" (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.; 2001,
13.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 7.nr.; 2005, 20.nr.) šādus grozījumus: |
1.pants. Likumā lietotie termini
Likumā
ir lietoti šādi termini: |
1. 1.pantā: |
|
|
|
1. 1.pantā: |
--------------------------------------- 3) paredzētā darbība - aprīkojuma un tehnoloģijas ieviešana,
papildināšana vai maiņa, būvniecība, dabas resursu ieguve vai izmantošana, kā
arī citas darbības, kuru veikšana vai galarezultāts var būtiski ietekmēt
vidi; |
izteikt 3. un 4.punktu šādā redak
cijā: "3) paredzētā darbība
aprīkojuma, iekārtas un tehnoloģijas ieviešana, papildināšana vai maiņa,
projekta īstenošana, būvniecība, dabas resursu ieguve vai izmantošana, cilvēka darbības neskartu vai mazpārveidotu teritoriju un ainavu ietekmēšana, kā arī citas darbības, kuru veikšana vai
galarezultāts var būtiski ietekmēt vidi; |
|
|
|
izteikt 3. un 4.punktu šādā redakcijā: "3) paredzētā darbība
aprīkojuma, iekārtas un tehnoloģijas ieviešana, papildināšana vai maiņa,
projekta īstenošana, būvniecība, dabas resursu ieguve vai izmantošana, cilvēka darbības neskartu vai mazpārveidotu teritoriju un ainavu ietekmēšana, kā arī citas darbības, kuru veikšana vai
galarezultāts var būtiski ietekmēt vidi; |
4) ierosinātājs - fiziskā vai juridiskā persona, kas
gatavojas veikt kādu no šā likuma 4.pantā minētajām paredzētajām darbībām; ----------------------- |
4) ierosinātājs
privātpersona, atvasināta publiska persona, tiešās vai
pastarpinātās pārvaldes iestāde, kura gatavojas veikt paredzēto darbību un ir
iesniegusi iesniegumu par attiecīgās darbības veikšanu;". |
|
|
Redakcionāli precizēts |
4) ierosinātājs
privātpersona, atvasināta publiska persona, tiešās vai
pastarpinātās pārvaldes iestāde, kura gatavojas veikt paredzēto darbību un ir
iesniegusi kompetentajai institūcijai iesniegumu par attiecīgās darbības
veikšanu;". |
4.pants.
Ietekmes novērtējuma nepieciešamība
|
|
|
|
|
|
(1)
Ietekmes novērtējums ir nepieciešams paredzētajām darbībām: |
|
|
|
|
|
1)
kuras ir saistītas ar šā likuma 1.pielikumā minētajiem objektiem; |
|
|
|
|
|
2) kuru ietekmes
novērtējums ir nepieciešams saskaņā ar Latvijas Republikas noslēgtajiem
starptautiskajiem līgumiem; |
|
|
|
|
|
3)
kurām to nosaka šā likuma 6.pantā minētā kompetentā institūcija: |
|
|
|
|
|
a) saskaņā ar sākotnējā izvērtējuma rezultātiem, |
|
|
|
|
|
b) ja vairākas paredzētās darbības ietekmē vienu un to
pašu teritoriju, ņemot vērā paredzēto darbību kopējo un savstarpējo ietekmi; |
|
|
|
|
|
c) (izslēgts ar 15.09.2005.
likumu). |
|
|
|
|
|
(2) Ja paredzētajai
darbībai ietekmes novērtējums nav nepieciešams, reģionālās vides pārvaldes
vadītājs Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izdod tehniskos noteikumus
katrai konkrētajai paredzētajai darbībai. Ministru kabinets nosaka paredzētās
darbības, kuru veikšanai nepieciešami tehniskie noteikumi, prasības attiecībā
uz tehnisko noteikumu saturu, to pieprasīšanas un sagatavošanas kārtību. |
|
|
|
|
|
(21) Tehniskajos noteikumos ietvertās vides
aizsardzības prasības reģionālās vides pārvaldes vadītājs var grozīt visā
tehnisko noteikumu darbības laikā. |
|
|
|
|
|
(3) Stratēģisko novērtējumu veic plānošanas
dokumentiem, arī tiem, kuri saistīti ar Eiropas Savienības līdzfinansējuma
izmantošanu, un to grozījumiem, ja attiecīgos plānošanas dokumentus saskaņā
ar normatīvajiem aktiem vai citiem noteikumiem izstrādā vai pieņem Saeima,
Ministru kabinets, pašvaldība, valsts vai pašvaldības institūcija: |
|
|
|
|
|
1) lauksaimniecības, mežsaimniecības, zivsaimniecības, enerģētikas, rūpniecības, transporta, atkritumu apsaimniekošanas, ūdens resursu apsaimniekošanas, telekomunikāciju, tūrisma, derīgo izrakteņu ieguves jomā un plānošanas dokumentiem, kuri saistīti ar reģionālo attīstību, zemes izmantošanu, teritoriju plānojumiem un ietver pamatnosacījumus šā likuma 1. vai 2.pielikumā paredzēto darbību īstenošanai; |
|
|
|
|
|
2) kas var būtiski ietekmēt Eiropas nozīmes
aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000), izņemot plānošanas dokumentus,
kuri nosaka dabas aizsardzības un apsaimniekošanas prasības un pasākumus
attiecībā uz šīm teritorijām. |
|
|
|
|
|
(4) Stratēģisko novērtējumu veic plānošanas dokumentiem
jomās, kuras nav minētas šā panta trešās daļas 1.punktā, ja tie ietver
pamatnosacījumus paredzēto darbību īstenošanai un plānošanas dokumentu
īstenošana var būtiski ietekmēt vidi. |
|
|
|
|
|
(5) Šā panta trešajā daļā minētajiem plānošanas
dokumentiem, kuri attiecas uz nelielu teritoriju izmantošanu vietējās
pašvaldības līmenī, kā arī šā panta trešajā daļā minēto plānošanas dokumentu
nelieliem tehniskiem grozījumiem stratēģisko novērtējumu neveic, izņemot
gadījumus, kad šo dokumentu īstenošana var būtiski ietekmēt vidi. |
|
|
|
|
|
(6)
Šā likuma noteikumi neattiecas uz: |
|
|
|
|
|
1) paredzētajām darbībām un plānošanas
dokumentiem, kas saistīti tikai ar valsts aizsardzību; |
2. 4.pantā: izslēgt sestās daļas 1.punktā vārdus "paredzētajām
darbībām un"; |
|
|
|
2. 4.pantā: izslēgt sestās daļas 1.punktā vārdus "paredzētajām
darbībām un"; |
2) plānošanas dokumentiem, kas saistīti
tikai ar ārkārtas situācijām; |
|
|
|
|
|
3) plānošanas dokumentiem finanšu vai budžeta jomā. |
|
|
|
|
|
|
papildināt pantu
ar septīto daļu šādā redakcijā: "(7) Ministru kabinets, izdodot atsevišķu
rīkojumu, var nepiemērot ietekmes novērtējumu paredzētajām darbībām, kas
saistītas ar valsts aizsardzību, ja tas var nelabvēlīgi ietekmēt
attiecīgo paredzēto darbību mērķu sasniegšanu." |
1 2 |
Vides ministrs R.Vējonis Aizstāt 4. panta septītajā daļā vārdu tasar vārdiem ietekmes
novērtējums. Atbildīgā komisijaAizstāt 4. panta septītajā daļā vārdu tasar vārdiem ietekmes
novērtējuma procedūras piemērošana. |
Atbalstīt daļēji, iekļauts 2. priekšlik. Atbalstīt |
papildināt pantu ar septīto daļu šādā redakcijā: "(7) Ministru kabinets,
izdodot atsevišķu rīkojumu, var nepiemērot ietekmes novērtējumu paredzētajām
darbībām, kas saistītas ar valsts aizsardzību, ja ietekmes novērtējuma
procedūras piemērošana var nelabvēlīgi ietekmēt attiecīgo paredzēto darbību
mērķu sasniegšanu." |
4.1
pants. Paredzētās darbības Eiropas nozīmes aizsargājamās dabas
teritorijās (NATURA 2000)
|
|
|
|
|
|
(1) Ja paredzēta darbība, kuras īstenošana saskaņā ar
šā likuma 6.pantā minētās kompetentās institūcijas lēmumu var būtiski
ietekmēt Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000), bet
kura nav minēta šā likuma 1. un 2.pielikumā un kuras
īstenošanai nav jāveic ietekmes novērtējums saskaņā ar šā likuma 14.pantu,
tās ietekmi uz Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000)
novērtē saskaņā ar atsevišķi noteiktu kārtību. |
3.
4.1 pantā: izslēgt pirmajā daļā vārdu un skaitli un 2. ; |
|
|
|
3.
4.1 pantā: izslēgt pirmajā daļā vārdu un skaitli un 2. ; |
(2) Šā panta pirmajā daļā minēto atsevišķo kārtību, kādā novērtējama paredzētās darbības ietekme uz Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000), nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
|
papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ja paredzētajai darbībai veic ietekmes novērtējumu un šīs darbības īstenošana var būtiski ietekmēt Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000), veic novērtējumu par ietekmi uz Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000) un novērtējuma ziņojumu ietver darba ziņojumā par ietekmes novērtējumu un noslēguma ziņojumā par ietekmes novērtējumu saskaņā ar Ministru kabineta noteikto kārtību. |
3 |
Vides ministrs R.Vējonis Aizstāt 4.1 panta trešajā daļā vārdus
Ministru kabinetaar vārdiem normatīvajos aktos par ietekmes novērtējumu. |
Atbalstīt |
papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ja paredzētajai darbībai veic ietekmes novērtējumu un šīs
darbības īstenošana var būtiski ietekmēt Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas
teritoriju (NATURA 2000), veic novērtējumu par ietekmi uz Eiropas nozīmes
aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000) un novērtējuma ziņojumu ietver
darba ziņojumā par ietekmes novērtējumu un noslēguma ziņojumā par ietekmes
novērtējumu saskaņā ar normatīvajos aktos par
ietekmes novērtējumu noteikto kārtību. |
5.pants.
Ietekmes novērtējuma finansēšana
|
|
|
|
|
|
Ietekmes uz vidi novērtējumu
un ietekmes sākotnējo izvērtējumu finansē paredzētās darbības ierosinātājs.
Stratēģisko ietekmes uz vidi novērtējumu finansē plānošanas dokumenta
izstrādātājs (turpmāk - izstrādātājs). |
3. Papildināt 5.pantu ar trešo
teikumu šādā redakcijā: "Par ietekmes sākotnējo izvērtējumu paredzētās
darbības ierosinātājs maksā valsts nodevu Ministru kabineta noteiktajā apmērā
un kārtībā." |
|
|
|
4. Papildināt 5.pantu ar trešo
teikumu šādā redakcijā: "Par ietekmes sākotnējo izvērtējumu paredzētās
darbības ierosinātājs maksā valsts nodevu Ministru kabineta noteiktajā apmērā
un kārtībā." |
|
4. Papildināt likumu ar 8.1 pantu šādā
redakcijā: "8.1 pants. Paredzētās darbības pieteikšana
Valsts vides dienestam |
|
|
|
5. Papildināt likumu ar 8.1 pantu šādā
redakcijā: "8.1 pants. Paredzētās darbības pieteikšana
Valsts vides dienestam |
|
Paredzēto darbību,
kuru plānots veikt Latvijas Republikas teritoriālajā jūrā vai Latvijas
Republikas ekskluzīvajā ekonomiskajā zonā, ierosinātājs piesaka Valsts vides
dienestam, iesniedzot rakstveida iesniegumu, kurā norāda vismaz divus dažādus risinājumus
attiecībā uz paredzētās darbības vietu un izmantojamo tehnoloģiju
veidiem." |
|
|
|
Paredzēto darbību,
kuru plānots veikt Latvijas Republikas teritoriālajā jūrā vai Latvijas
Republikas ekskluzīvajā ekonomiskajā zonā, ierosinātājs piesaka Valsts vides
dienestam, iesniedzot rakstveida iesniegumu, kurā norāda vismaz divus dažādus risinājumus
attiecībā uz paredzētās darbības vietu un izmantojamo tehnoloģiju
veidiem." |
20.1 pants. Paredzētās darbības, kurām var būt pārrobežu ietekme
|
|
|
|
|
|
(1) Ja kompetentā institūcija lēmumā par ietekmes
novērtējuma nepieciešamību norāda, ka paredzētajai darbībai var būt būtiska
pārrobežu ietekme, tā rakstveidā paziņo par to ierosinātājam, Vides
ministrijai un Ārlietu ministrijai, kā arī ieinteresētajām valsts
institūcijām un pašvaldībām. |
|
|
|
|
|
(2) Kompetentā institūcija pēc saskaņošanas ar Vides
ministriju un Ārlietu ministriju nosūta rakstveida paziņojumu par paredzēto
darbību, kurai var būt pārrobežu ietekme, uz valsti, kuru paredzētā darbība
var ietekmēt, pirms ierosinātājs informē Latvijas sabiedrību par paredzēto
darbību saskaņā ar šā likuma 15.panta pirmo daļu. |
|
|
|
|
|
(3) Paziņojumā tiek sniegta šāda informācija: |
|
|
|
|
|
1)
paredzētās darbības iesniegums; |
|
|
|
|
|
2) jebkura pieejama informācija par paredzēto darbību,
kurai var būt pārrobežu ietekme; |
|
|
|
|
|
3)
informācija par iespējamo lēmumu; |
|
|
|
|
|
4) termiņš un vieta, kur valsts var sniegt atbildi,
norādot, vai tā ir paredzējusi piedalīties ietekmes novērtējumā. |
|
|
|
|
|
(4) Kompetentā institūcija, saņēmusi rakstveida
pieprasījumu no jebkuras valsts, kuru paredzētā darbība var būtiski ietekmēt,
nosūta tai šā panta trešajā daļā minēto paziņojumu, pirms ierosinātājs
informē Latvijas sabiedrību par paredzēto darbību saskaņā ar šā likuma 15.panta
pirmo daļu. |
|
|
|
|
|
(5) Ja valsts, kura ir saņēmusi šā panta trešajā
daļā minēto paziņojumu, tajā norādītajā termiņā sniedz atbildi par to, ka tā
nolēmusi piedalīties ietekmes novērtējumā, kompetentā institūcija nosūta tai
programmu, darba ziņojumu un informāciju par ietekmes novērtējuma kārtību. |
|
|
|
|
|
(6) Kompetentā institūcija, sadarbojoties ar tās
valsts kompetento institūciju, kura ir nolēmusi piedalīties ietekmes
novērtējumā, nodrošina kārtību, kādā ietekmētās valsts ieinteresētās
institūcijas un sabiedrība var iepazīties ar šā panta trešajā un piektajā
daļā minēto informāciju un iesniegt priekšlikumus kompetentajai institūcijai,
pirms tā sniedz atzinumu par noslēguma ziņojumu. |
|
|
|
|
|
|
5. Papildināt 20.1 pantu ar 6.1,
6.2 un 6.3 daļu šādā redakcijā: "(61) Ja
paredzēto darbību plānots īstenot ārpus Latvijas jurisdikcijā esošas
teritorijas un tai var būt būtiska ietekme uz Latvijas vidi, kompetentā
institūcija 14 dienu laikā pēc tam, kad no attiecīgās valsts kompetentās
institūcijas saņemta šā panta trešajā vai piektajā daļā noteiktā informācija,
ievieto paziņojumu par to savā mājaslapā internetā un publicē šo paziņojumu
vismaz vienā vietējā laikrakstā un laikrakstā "Latvijas Vēstnesis". (62) Kompetentā
institūcija paziņojumā norāda vietu, kur sabiedrība un ieinteresētās
institūcijas var iegūt informāciju par paredzēto darbību un tās pārrobežu
ietekmi, kā arī informāciju par termiņu, līdz kuram kompetentajai
institūcijai var iesniegt rakstveida priekšlikumus. Kompetentā institūcija
nosūta paziņojumu tām institūcijām un organizācijām, ar kurām nepieciešams
konsultēties par programmu un darba ziņojumu. (63) Kompetentā
institūcija apkopo sabiedrības un ieinteresēto institūciju iesniegtos
priekšlikumus un nosūta tos attiecīgās valsts kompetentajai institūcijai." |
|
|
|
6. Papildināt 20.1 pantu ar 6.1,
6.2 un 6.3 daļu šādā redakcijā: "(61) Ja
paredzēto darbību plānots īstenot ārpus Latvijas jurisdikcijā esošas
teritorijas un tai var būt būtiska ietekme uz Latvijas vidi, kompetentā
institūcija 14 dienu laikā pēc tam, kad no attiecīgās valsts kompetentās
institūcijas saņemta šā panta trešajā vai piektajā daļā noteiktā informācija,
ievieto paziņojumu par to savā mājaslapā internetā un publicē šo paziņojumu
vismaz vienā vietējā laikrakstā un laikrakstā "Latvijas Vēstnesis". (62) Kompetentā
institūcija paziņojumā norāda vietu, kur sabiedrība un ieinteresētās
institūcijas var iegūt informāciju par paredzēto darbību un tās pārrobežu
ietekmi, kā arī informāciju par termiņu, līdz kuram kompetentajai institūcijai
var iesniegt rakstveida priekšlikumus. Kompetentā institūcija nosūta
paziņojumu tām institūcijām un organizācijām, ar kurām nepieciešams
konsultēties par programmu un darba ziņojumu. (63) Kompetentā
institūcija apkopo sabiedrības un ieinteresēto institūciju iesniegtos
priekšlikumus un nosūta tos attiecīgās valsts kompetentajai
institūcijai." |
(7) Kompetentā institūcija konsultējas ar tās valsts kompetento
institūciju, kura nolēmusi piedalīties ietekmes novērtējumā, par paredzētās
darbības iespējamo pārrobežu ietekmi, par pasākumiem nelabvēlīgas ietekmes
novēršanai vai samazināšanai, kā arī par konsultācijām nepieciešamo termiņu.
|
|
|
|
|
|
22.pants.
Paredzētās darbības akceptēšana
|
|
|
|
|
|
(1) Lai saņemtu atļauju uzsākt paredzēto darbību,
ierosinātājs iesniedz attiecīgajai valsts institūcijai, pašvaldībai vai citai
likumā noteiktajai institūcijai noslēguma ziņojumu un kompetentās
institūcijas atzinumu par noslēguma ziņojumu kopā ar citos normatīvajos aktos
noteiktajiem dokumentiem. |
|
|
|
|
|
(2) Attiecīgā valsts institūcija, pašvaldība vai cita
likumā noteiktā institūcija, vispusīgi izvērtējusi noslēguma ziņojumu un
kompetentās institūcijas atzinumu par noslēguma ziņojumu, kā arī ņemot vērā
ieinteresēto valsts institūciju, pašvaldību un sabiedrības viedokli, normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā pieņem lēmumu akceptēt vai neakceptēt paredzēto
darbību. |
|
|
|
|
|
(3) Ja paredzētajai darbībai ir pārrobežu ietekme,
attiecīgā valsts institūcija, pašvaldība vai cita likumā noteiktā
institūcija, pieņemot lēmumu akceptēt vai neakceptēt paredzēto darbību, ņem
vērā ietekmētās valsts ieinteresēto institūciju un sabiedrības viedokli, kā
arī konsultāciju rezultātus. |
|
|
|
|
|
(4) Ja paredzētā darbība negatīvi ietekmēs Eiropas
nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) un saskaņā ar likumu Par
īpaši aizsargājamām dabas teritorijām ir nepieciešams saņemt Eiropas
Komisijas atzinumu, attiecīgā valsts institūcija vai pašvaldība, pieņemot
lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu, ņem vērā Eiropas Komisijas
atzinumu par paredzēto darbību un likumā Par īpaši aizsargājamām dabas
teritorijām noteiktās prasības par kompensējošajiem pasākumiem attiecībā uz
Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000). |
|
|
|
|
|
|
6. Papildināt
22.pantu ar 4.1 daļu šādā redakcijā: "(41) Lēmumu akceptēt vai neakceptēt paredzēto
darbību, kas minēta šā likuma 2.pielikuma 3.punkta 9.apakšpunktā, pieņem
Vides ministrija." |
|
|
|
7. Papildināt
22.pantu ar 4.1 daļu šādā redakcijā: "(41) Lēmumu akceptēt vai neakceptēt paredzēto
darbību, kas minēta šā likuma 2.pielikuma 3.punkta 9.apakšpunktā, pieņem
Vides ministrija." |
(5) Paredzēto darbību akceptē
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.
|
|
|
|
|
|
Pārejas
noteikumi
|
|
|
|
|
|
1.
Ministru kabinets ne vēlāk kā līdz 1999.gada 1.janvārim izveido kompetento
institūciju. |
|
|
|
|
|
2. Vides valsts ekspertīzes pārvalde pilda kompetentās institūcijas
pienākumus līdz dienai, kad darbību uzsāk kompetentā institūcija. |
|
|
|
|
|
4. Ar šā likuma spēkā
stāšanos spēku zaudē: |
|
|
|
|
|
1) likums "Par
valsts ekoloģisko ekspertīzi" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un
Valdības Ziņotājs, 1990, 45.nr.); |
|
|
|
|
|
2) Satversmes 81. panta
kārtībā izdotie Ministru kabineta noteikumi nr. 278 "Noteikumi par
ietekmes uz vidi novērtējumu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1998, 18.nr.). |
|
|
|
|
|
5. Ministru kabinets līdz 2001.gada 1.oktobrim sagatavo un apstiprina šā
likuma 4.panta otrajā daļā minētos noteikumus. |
|
|
|
|
|
6. Stratēģiskais novērtējums nav nepieciešams
plānošanas dokumentiem, kuru izstrāde noteikta ar normatīvajiem aktiem līdz
2004.gada 21.jūlijam vai kuru izstrāde uzsākta pirms 2004.gada 21.jūlija, ja
izstrādātājs līdz 2004.gada 21.jūlijam ir informējis par šādu plānošanas dokumentu
kompetento institūciju un plānošanas dokumentu pieņem līdz 2006.gada
21.jūlijam, izņemot: |
|
|
|
|
|
1) gadījumus, kad pēc informācijas saņemšanas
kompetentā institūcija, ņemot vērā šā likuma 23.2 pantā
minētos stratēģiskā novērtējuma nepieciešamības kritērijus un plānošanas
dokumenta izstrādes stadiju, pieņem lēmumu par stratēģiskā vides novērtējuma
nepieciešamību; |
|
|
|
|
|
2) šo pārejas noteikumu 7.punktā minētos gadījumus. |
|
|
|
|
|
7.
Plānošanas dokumentiem, kuru īstenošana var būtiski ietekmēt Eiropas nozīmes
aizsargājamās dabas teritorijas, stratēģiskais novērtējums ir nepieciešams,
ja tos pieņem pēc 2004.gada 1.maija. |
|
|
|
|
|
8. Ja
izstrādātājs piemēro plānošanas dokumentam stratēģisko novērtējumu pirms šo
pārejas noteikumu 6. vai 7.punktā minēto termiņu beigām, stratēģiskais
novērtējums piemērojams atbilstoši šā likuma noteikumiem.
|
|
|
|
|
|
9. Ministru kabinets izdod
šajā likumā minētos noteikumus līdz 2004.gada 1.martam. |
|
|
|
|
|
10. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2004.gada 1.martam ir piemērojami šādi
Ministru kabineta noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu: |
|
|
|
|
|
1) Ministru kabineta 1999.gada 15.jūnija noteikumi
nr.213 Kārtība, kādā novērtējama ietekme uz vidi (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999, 14.nr.); |
|
|
|
|
|
2) Ministru kabineta 2001.gada 18.decembra noteikumi nr.521 Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts biroja nolikums (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 3.nr.). |
|
|
|
|
|
11. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.maijam izdod šā likuma 4.1
pantā, 19.panta ceturtajā daļā, 22.panta piektajā daļā un 23.5 panta
7.2 daļā minētos noteikumus. |
|
|
|
|
|
|
8.Papildināt pārejas noteikumus ar 12. punktu šādā redakcijā: |
4 |
Juridiskais birojsPapildināt pārejas noteikumus ar 12. punktu šādā redakcijā: |
Atbalstīt |
8. Papildināt pārejas noteikumus ar 12. un 13 punktu šādā redakcijā: |
|
12. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1. janvārim
izdod šā likuma 5.pantā minētos noteikumus. Līdz šo noteikumu spēkā stāšanās
dienai maksa par ietekmes sākotnējo izvērtējumu tiek noteikta saskaņā ar
Ministru kabineta 2006.gada 7. februāra noteikumiem Nr.117 Noteikumi par
Valsts vides dienesta sniegto maksas pakalpojumu cenrādi.. |
|
12. Ministru kabinets līdz
2008.gada 1. janvārim izdod šā likuma 5.pantā minētos noteikumus. Līdz šo
noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2008. gada 1. janvārim,
piemērojami Ministru kabineta 2006.gada 7. februāra noteikumi Nr.117
Noteikumi par Valsts vides dienesta sniegto maksas pakalpojumu cenrādi,
ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
|
12. Ministru kabinets līdz
2008.gada 1. janvārim izdod šā likuma 5.pantā minētos noteikumus. Līdz šo
noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2008. gada 1. janvārim
piemērojami Ministru kabineta 2006.gada 7. februāra noteikumi Nr.117
Noteikumi par Valsts vides dienesta sniegto maksas pakalpojumu cenrādi,
ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
|
|
5 6 |
Vides ministrs R.Vējonis Papildināt pārejas noteikumus ar 13. punktu šādā redakcijā: 13. Šā likuma 5. pantā minētie noteikumi stājas
spēkā 2008. gada 1. janvārī. Juridiskais birojsPapildināt pārejas noteikumus ar 13. punktu šādā
redakcijā: 13. Grozījumi šā
likuma 5. pantā attiecībā uz
ierosinātāja pienākumu maksāt valsts nodevu par ietekmes uz vidi sākotnējā
izvērtējuma veikšanu stājas spēkā 2008. gada 1. janvārī. |
Atbalstīt daļēji, iekļauts 6. priekšlik. Atbalstīt |
13. Grozījumi šā
likuma 5. pantā attiecībā uz
ierosinātāja pienākumu maksāt valsts nodevu par ietekmes uz vidi sākotnējā
izvērtējuma veikšanu stājas spēkā 2008. gada 1. janvārī. |
1.pielikums Objekti, kuru ietekmes novērtējums ir nepieciešams
----------------------------------- |
|
|
|
|
|
3. Atomelektrostacijas un kodolreaktori, arī to demontāža vai likvidēšana
(izņemot zinātniskās pētniecības darbam paredzētās iekārtas kodolmateriālu un
transformējamo kodolmateriālu ražošanai un konversijai, ja to maksimālā jauda
nepārsniedz vienu kilovatu vidējās siltumspējas). |
9. 1.pielikumā: papildināt 3.punktu ar teikumu šādā redakcijā: "(Atomelektrostacijas vai cita kodolreaktora
darbība uzskat
āma par pārtrauktu, kad visa
kodoldegviela un citi radioaktīvi piesārņotie elementi ir pilnībā aizvākti no
iekārtas atrašanās vietas.)"; |
|
|
|
9. 1.pielikumā: papildināt 3.punktu ar teikumu šādā redakcijā: "(Atomelektrostacijas vai cita kodolreaktora
darbība uzskatāma par pārtrauktu, kad visa
kodoldegviela un citi radioaktīvi piesārņotie elementi ir pilnībā aizvākti no
iekārtas atrašanās vietas.)"; |
4. Iekārtas, kas paredzētas
izmantotās kodoldegvielas atkārtotai apstrādei. |
aizstāt 4. un 5.punktā vārdu "izmantotās" ar
vārdu "apstarotās"; |
|
|
|
aizstāt 4. un 5.punktā vārdu "izmantotās" ar
vārdu "apstarotās"; |
5.
Iekārtas vai zonas, kas paredzētas: |
|
|
|
|
|
1) kodoldegvielas ražošanai
vai bagātināšanai; |
|
|
|
|
|
2)
izmantotās kodoldegvielas vai augstas radioaktivitātes atkritumu apstrādei; |
|
|
|
|
|
3)
izmantotās kodoldegvielas apglabāšanai; |
|
|
|
|
|
4) radioaktīvo
atkritumu apglabāšanai; |
|
|
|
|
|
------------------------------ |
papildināt
pielikumu ar 17.1 punktu šādā redakcijā: "17.1 Projekti, kas paredz ūdens
resursu pārdali starp upju baseiniem (izņemot centralizētu dzeramā ūdens
ieguvi), ja ūdens resursu pārdales mērķis ir novērst iespējamo ūdens trūkumu
un ja pārvietotā ūdens daudzums pārsniedz 100 miljonus kubikmetru
gadā."; |
|
|
Redakcionāli precizēts |
papildināt
pielikumu ar 17.1 punktu šādā redakcijā: "17.1 Projekti, kas paredz ūdens
resursu pārdali starp upju baseiniem (izņemot centralizētu dzeramā ūdens
ieguvi), ja šo resursu pārdales mērķis ir novērst iespējamo ūdens trūkumu un
ja pārvietotā ūdens daudzums pārsniedz 100 miljonus kubikmetru gadā."; |
20. Projekti, kas
paredz naftas un dabasgāzes rūpniecisku ieguvi. |
aizstāt 20.punktā vārdus "rūpniecisku ieguvi" ar vārdiem "ieguvi komerciālos nolūkos"; |
|
|
|
aizstāt 20.punktā vārdus "rūpniecisku ieguvi" ar vārdiem "ieguvi komerciālos nolūkos"; |
21. Aizsprosti vai citas hidrobūves, kas paredzētas ūdeņu
uzkrāšanai, ja to mākslīgi uzkrātā ūdens tilpums pārsniedz 10 miljonu kubikmetru. |
papildināt 21.punktu pēc vārda "ūdeņu" ar
vārdiem "aizturēšanai vai pastāvīgai ūdeņu". |
|
|
Redakcionāli precizēts |
papildināt 21.punktu pēc vārda "ūdeņu" ar
vārdiem "aizturēšanai vai pastāvīgai ". |
2. pielikums
Darbības, kurām nepieciešams sākotnējais
izvērtējums
|
|
|
|
|
|
1. Lauksaimniecība, mežsaimniecība,
zivsaimniecība: |
|
|
|
|
|
1) lauksaimniecībā izmantojamās zemes un meža zemes
transformācija, ja transformējamās zemes platība ir lielāka par 50 hektāriem; |
|
|
|
|
|
2) daļēji pārveidotu vai saimnieciskajā darbībā
neizmantotu teritoriju pārveidošana par aramzemi, ja zemes platība ir lielāka
par 50 hektāriem; |
|
|
|
|
|
3) saimnieciskie ūdens projekti, arī meliorācija un
apūdeņošana, ja zemes platība ir lielāka par 100 hektāriem; |
|
|
|
|
|
4)
apmežošana, ja zemes platība ir lielāka par 500 hektāriem; |
10. 2.pielikumā: aizstāt 1.punkta 4.apakšpunktā skaitli "500"
ar skaitli "50"; |
|
|
|
10. 2.pielikumā: aizstāt 1.punkta 4.apakšpunktā skaitli "500"
ar skaitli "50"; |
5) mājlopu un mājputnu intensīvas audzēšanas kompleksu
būvniecība, ja tie paredzēti: |
|
|
|
|
|
a) vairāk nekā 2000 gaļas cūkām, kuru svars pārsniedz
30 kilogramus, |
|
|
|
|
|
b) vairāk nekā 750 sivēnmātēm, |
|
|
|
|
|
c) vairāk nekā 40 000 mājputniem; |
|
|
|
|
|
|
papildināt 1.punkta 5.apakšpunktu ar "d" un
"e" apakšpunktu šādā redakcijā: "d) saimniecībām,
kurās ir 500 liellopu, |
|
|
|
papildināt 1.punkta 5.apakšpunktu ar "d" un
"e" apakšpunktu šādā redakcijā: "d) saimniecībām,
kurās ir 500 liellopu, |
|
e) saimniecībām, kurās ir 250 liellopu, ja šajās saimniecībās
nav pietiekamas lauksaimniecībā izmantojamās zemes platības kūtsmēslu
izkliedei (nosakot pieļaujamās dzīvnieku vienības 1,7 dzīvnieku vienības uz
vienu hektāru lauksaimniecībā izmantojamās zemes);"; |
|
|
|
e) saimniecībām, kurās ir 250 liellopu, ja šajās saimniecībās
nav pietiekamas lauksaimniecībā izmantojamās zemes platības kūtsmēslu
izkliedei (nosakot pieļaujamās dzīvnieku vienības 1,7 dzīvnieku vienības uz
vienu hektāru lauksaimniecībā izmantojamās zemes);"; |
6) zivju audzēšanai paredzētu dīķu ierīkošana, kuru kopējā platība pārsniedz 20 hektārus, zivju audzēšanas kompleksu ierīkošana dabiskās ūdenstilpēs un ūdenstecēs; |
aizstāt 1.punkta 6.apakšpunktā skaitli "20"
ar skaitli "10"; |
|
|
|
aizstāt 1.punkta 6.apakšpunktā skaitli "20"
ar skaitli "10"; |
7) jūras teritoriju atgūšana. |
|
|
|
|
|
3. Enerģētiskā rūpniecība: |
|
|
|
|
|
1) rūpniecisko iekārtu uzstādīšana elektrības, tvaika
un karstā ūdens ražošanai, ja to ievadītā siltuma jauda pārsniedz 50
megavatus; |
|
|
|
|
|
2) gāzes, tvaika un karstā ūdens pārvades līniju un
augstsprieguma elektrolīniju ierīkošana, ja to garums pārsniedz 5 kilometrus; |
|
|
|
|
|
3) dabasgāzes virszemes un pazemes krātuvju
ierīkošana; |
papildināt 3.punkta 3.apakšpunktu aiz vārda
"un" ar vārdiem "dabasgāzes un citas degošas gāzes"; |
|
|
|
papildināt 3.punkta 3.apakšpunktu pēc vārda
"un" ar vārdiem "dabasgāzes un citas degošas gāzes"; |
4) fosilā kurināmā virszemes krātuvju ierīkošana; |
|
|
|
|
|
5) ogļu un brūnogļu briketēšanas iekārtu uzstādīšana; |
|
|
|
|
|
6) radioaktīvo atkritumu apstrādes un glabāšanas
iekārtu uzstādīšana; |
papildināt 3.punkta 6.apakšpunktu aiz vārda
"uzstādīšana" ar vārdiem "(visas darbības, uz kurām neattiecas
šā likuma 1.pielikums)"; |
|
|
|
papildināt 3.punkta 6.apakšpunktu pēc vārda
"uzstādīšana" ar vārdiem "(visas darbības, uz kurām neattiecas
šā likuma 1.pielikums)"; |
7) hidroelektrostaciju būvniecība; |
|
|
|
|
|
8) vēja ģeneratoru uzstādīšana un būvniecība, ja būves augstums pārsniedz 20 metrus. |
aizstāt 3.punkta 8.apakšpunktā vārdus "vēja ģeneratoru uzstādīšana
un būvniecība" ar vārdiem "vēja elektrostaciju būvniecība"; |
|
|
|
aizstāt 3.punkta 8.apakšpunktā vārdus "vēja ģeneratoru uzstādīšana
un būvniecība" ar vārdiem "vēja elektrostaciju būvniecība"; |
|
papildināt 3.punktu ar 9.apakšpunktu šādā redakcijā: "9) vēja elektrostaciju būvniecība Latvijas Republikas teritoriālajā
jūrā un Latvijas Republikas ekskluzīvajā ekonomiskajā zonā."; |
|
|
|
papildināt 3.punktu ar 9.apakšpunktu šādā redakcijā: "9) vēja elektrostaciju būvniecība Latvijas Republikas teritoriālajā
jūrā un Latvijas Republikas ekskluzīvajā ekonomiskajā zonā."; |
10. Infrastruktūras
projekti:
|
|
|
|
|
|
1)
rūpniecisko teritoriju ierīkošana; |
|
|
|
|
|
2) pilsētvides attīstības projekti (piemēram,
tirdzniecības centri, jaunu ūdensapgādes vai kanalizācijas ārējo tīklu
būvniecība, ja to kopgarums pārsniedz 20 kilometrus, vairāk nekā 300
automašīnām paredzētas autostāvvietas); |
|
|
|
|
|
3) dzelzceļa līniju būvniecība, ja to kopgarums
pārsniedz vienu kilometru, un kravas pārkraušanas iekārtu un termināļu
būvniecība (visas darbības, uz kurām neattiecas šā likuma 1.pielikums) |
|
|
|
|
|
4) lidlauku būvniecība (visas darbības, uz kurām
neattiecas šā likuma 1.pielikums); |
|
|
|
|
|
5) ceļu, ostu un kuģu piestātņu (arī zvejas ostu)
būvniecība (visas darbības, uz kurām neattiecas šā likuma 1.pielikums); |
|
|
|
|
|
6) iekšējo ūdensceļu būvniecība (visas darbības, uz
kurām neattiecas šā likuma 1.pielikums); |
|
|
|
|
|
7) aizsprostu un citu ūdens uzkrāšanai paredzētu konstrukciju būvniecība, ja ūdens tilpums ūdenskrātuvē pārsniedz 3 000 000 kubikmetrus; |
|
|
|
|
|
8) tramvaja un metro
līniju būvniecība; |
papildināt 10.punkta 8.apakšpunktu pēc vārda "būvniecība" ar
vārdiem "vai cita veida sliežu transports pasažieru pārvadāšanai;"; |
|
|
|
papildināt 10.punkta 8.apakšpunktu pēc vārda "būvniecība" ar
vārdiem "vai cita veida sliežu transports pasažieru pārvadāšanai;"; |
9)
cauruļvadu ierīkošana naftas un gāzes transportēšanai, ja to garums pārsniedz
20 kilometrus; |
|
|
|
|
|
10) ūdensvadu ierīkošana, ja to kopgarums pārsniedz 20
kilometrus; |
|
|
|
|
|
11) ēku un būvju būvniecība, rekonstrukcija, renovācija
un restaurācija Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes krasta kāpu
aizsargjoslā; dambju, molu un citu būvju būvniecība jūrā, kur iespējamas
krasta pārmaiņas, izņemot esošo būvju uzturēšanu; |
|
|
|
|
|
12) pazemes ūdeņu ieguve un pazemes ūdeņu mākslīga
papildināšana, ja gada kopējais apjoms ir 1 000 000 un vairāk
kubikmetru; |
|
|
|
|
|
13) mākslīgu ūdensteču un ūdenstilpju izveidošana, ja
tās ir garākas par 0,5 kilometriem vai to platība ir lielāka par 10
hektāriem; |
|
|
|
|
|
14) projekti, kas paredz ūdens resursu pārdali starp upju
baseiniem, ja pārvietojamā ūdens daudzums pārsniedz 2 procentus no tā
plūsmas; |
|
|
|
|
|
15) akveduktu vai maģistrālo ūdens cauruļvadu
ierīkošana ūdens padevei lielos attālumos; |
|
|
|
|
|
11. Pārējās darbības: |
|
|
|
|
|
1) sacīkšu trašu un mehānisko transportlīdzekļu
izmēģinājumu poligonu izveidošana; |
|
|
|
|
|
2) atkritumu apglabāšanas un pārstrādes iekārtas (visas
darbības, uz kurām neattiecas šā likuma 1.pielikums); |
|
|
|
|
|
3) notekūdeņu attīrīšanas iekārtu būvniecība, ja to
jauda pārsniedz 20 000 cilvēkekvivalentus; |
|
|
|
|
|
4) dūņu izvietošanas vietu būvniecība; |
|
|
|
|
|
5) metāllūžņu glabāšanas vietu (arī teritoriju, kas
paredzētas vairāk nekā 300 nolietoto transportlīdzekļu glabāšanai)
ierīkošana; |
|
|
|
|
|
6) motoru, turbīnu un reaktoru stacionāro izmēģinājumu
stendu (laboratoriju) uzstādīšana; |
|
|
|
|
|
7) mākslīgo minerālšķiedru ražošanas iekārtu
uzstādīšana; |
|
|
|
|
|
8) sprāgstvielu iznīcināšanas iekārtu uzstādīšana; |
|
|
|
|
|
9) kapsētu ierīkošana; |
papildināt 11.punkta 9.apakšpunktu pēc vārda "ierīkošana" ar
vārdiem "[arī mājas (istabas) dzīvnieku kapsētu ierīkošana]". |
|
|
|
papildināt 11.punkta 9.apakšpunktu pēc vārda "ierīkošana" ar
vārdiem "[arī mājas (istabas) dzīvnieku kapsētu ierīkošana]". |
10) iekārtu būvniecība tādu dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu pārstrādei, kuri nav paredzēti izmantošanai pārtikā; |
|
|
|
|
|
11) bīstamo atkritumu šķirošanas laukumi. |
|
|
|
|
|