Grozījums Ministru kabineta 2002.gada 30.jūlija noteikumos Nr.334 „Noteikumi par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonu un darbinieku atalgojumu, sociālajām garantijām un ar mācībām un kvalifikācijas celšanu saistīto izdevumu segšanu””

 

 

 

2007.gada 8.janvārī                                                                            Noteikumi Nr.32

Rīgā                                                                                                     (prot. Nr.2   8.§)

 

Grozījumi Nacionālās drošības likumā

 

Izdoti Latvijas Republikas

Satversmes 81.panta kārtībā

 

Izdarīt Nacionālās drošības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.; 2002, 1., 12.nr.; 2003, 12., 23.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 10., 11.nr.; 2006, 1., 14.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2006, 180., 183.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Papildināt 7.panta otrās daļas 3.punktu ar otro teikumu šādā redakcijā:

 

"Veicot parlamentāro kontroli, Saeimas Nacionālās drošības komisijas deputātiem vai tās pilnvarotām amatpersonām, kurām ir pirmās kategorijas speciālā atļauja pieejai valsts noslēpumam, ir tiesības veikt pārbaudes valsts drošības iestādēs un iepazīties ar nepieciešamo informāciju un dokumentiem, uzklausīt valsts drošības iestāžu amatpersonas, pārbaudīt veikto izlūkošanas, pretizlūkošanas darbību un operatīvās darbības pasākumu likumību un pamatotību;".

 

2.  9.pantā:

izteikt 3.punktu šādā redakcijā:

 

"3) vada Valsts drošības iestāžu padomi un saskaņo ministru darbību nacionālās drošības jomā;";

 

papildināt pantu ar 6.punktu šādā redakcijā:

 

"6) saņem no valsts drošības iestādēm informāciju, kas skar vai var skart valsts drošības intereses, neatklājot ziņas par informācijas iegūšanas avotiem."

 


3. Papildināt 15.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

 

"(4) Valsts drošības iestāžu darbības koordināciju atbilstoši valsts drošības politikai nodrošina Valsts drošības iestāžu padome."

 

4.  15.1 pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

 

"(1) Informācijas analīzes dienests ir Ministru kabineta pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas likumā noteiktajā kārtībā veic nacionālās, Ziemeļatlantijas līguma organizācijas un Eiropas Savienības drošības politikas plānošanai un apdraudējumu prognozēšanai nepieciešamās informācijas atlasi, neizmantojot operatīvās darbības metodes, tās apstrādi, analīzi un izplatīšanu nacionālajā un starptautiskajā līmenī.";

 

papildināt otro daļu ar 5.punktu šādā redakcijā:

 

"5) nodrošina Valsts drošības iestāžu padomes darbu."

 

 

 

Ministru prezidents                                                                          A.Kalvītis

 

 

 

Tieslietu ministrs                                                                              G.Bērziņš


 

Noteikumu projekta "Grozījumi Nacionālās drošības likumā" anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Atbilstoši 2006.gada 7.novembra Deklarācijai par Ministru kabineta iecerēto darbību un citiem valdības nospraustajiem neatliekami veicamajiem uzdevumiem ir steidzami jānodrošina efektīva izpildvaras koordinācija valsts drošības jautājumos, tādēļ nepieciešams šo normatīvā akta projektu pieņemt Latvijas Republikas Satversmes 81.panta kārtībā.

Šajos apstākļos ir nepieciešams pabeigt 2003.gada 5.marta Nacionālās drošības padomes sēdē akceptētās Valsts drošības sistēmas projekta īstenošanu, precīzāk un noteiktāk definējot izpildvaras lomu un atbildību valsts drošības sistēmas koordinācijā.

Tāpat prakse ir pierādījusi, ka līdz šim likumdošanā noteiktais, ka Informācijas analīzes dienests (turpmāk – IAD) strādā tikai ar no Valsts drošības iestādēm (turpmāk – VDI) iegūtās informācijas analīzi, nenodrošina iespēju veikt modernās pasaules prasībām atbilstošus stratēģiskos analīzes uzdevumus, plaši izmantojot gan atklātos avotus un sadarbību ar analoģiskām analīzes struktūrām partnervalstīs, Ziemeļatlantijas līguma organizācijā (turpmāk – NATO) un Eiropas Savienībā.

2. Normatīvā akta projekta būtība

1. Tiek paplašināta Ministru kabineta kompetence, nosakot, ka Ministru prezidents vada Valsts drošības iestāžu padomi.

2. Tiek definēta Valsts drošības iestāžu padomes vieta valsts drošības sistēmā.

3. Tiek formulēti IAD uzdevumi – veikt nacionālās, Ziemeļatlantijas līguma organizācijas un Eiropas Savienības drošības politikas plānošanai un apdraudējumu prognozēšanai nepieciešamās informācijas atlasi, neizmantojot operatīvās darbības metodes, tās apstrādi, analīzi un izplatīšanu nacionālā un starptautiskā līmenī.

3. Cita informācija

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

1. Izmaiņas kopbudžeta ieņēmumos, t.sk.

-         valsts budžetā:

-         pašvaldību budžetā:

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme, t.sk. uz valsts budžetu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Jāveic grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 11.janvāra noteikumos Nr.33 "Informācijas analīzes dienesta nolikums", kurus sagatavos Informācijas analīzes dienests līdz 2007.gada 1.oktobrim.

Jāizstrādā:

1. Valsts drošības iestāžu padomes nolikums, kuru sagatavos Informācijas analīzes dienests līdz 2007.gada 1.oktobrim.

2. Likums par izlūkošanu, kuru līdz 2008.gada 1.janvārim sagatavos ar Ministru prezidenta 2006.gada 31.mara rīkojumu Nr.145 izveidotā darba grupa.

2. Cita informācija

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts atbilst Ministru kabineta 2005.gada 12.septembra rīkojumam Nr.602 "Par pilnvarojumu Informācijas analīzes dienestam veikt informācijas apmaiņu ar Ziemeļatlantijas līguma organizācijas drošības un izlūkošanas struktūrām".

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komen-tāri

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

 

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. Tiek paplašinātas Informācijas analīzes dienesta funkcijas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Noteikumi pēc to pieņemšanas tiks publicēti oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar


 

4. Cita informācija

 

 

 

 

Ministru prezidents                                                                          A.Kalvītis

 

 

 

 

 

Ministru prezidents

Valsts kancelejas direktore

Valsts kancelejas direktora vietniece tiesību aktu lietās

Par kontroli atbildīgā persona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

 

 

A.Kalvītis

G.Veismane

E.Ektermane

Dz.Galvenieks

R.Lazdiņš

 

 

 

05.01.2007. 12:20

784

Brēķis 7142840

Andris.brekis@mk.gov.lv