Grozījums likumā "Par Latvijas Republikas valsts materiālajām rezervēm"
Likumprojekts

 

Grozījums likumā "Par Latvijas Republikas
valsts materiālajām rezervēm"

 

Izdarīt likumā "Par Latvijas Republikas valsts materiālajām rezervēm" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 22.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2005, 6., 21.nr.) šādu grozījumu:

 

Papildināt likumu ar 12.1 pantu šādā redakcijā:

 

"12.pants. Materiālo rezervju resursus šā likuma 3.panta pirmajā daļā paredzēto pasākumu veikšanā iesaista, pamatojoties uz iekšlietu ministra vai iekšlietu ministra pilnvarotas amatpersonas rakstisku atļauju."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs

Dz.Jaundžeikars


Likumprojekta „Grozījums likumā „Par Latvijas Republikas valsts materiālajām rezervēm”” anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

2006.gada 6.februāra Ministru kabineta komitejas sēdē tika atbalstīts Civilās aizsardzības likuma projekts. Minētā likumprojekta 17.panta pirmās daļas 2.punktā paredzēts, ka viens no resursu veidiem, kurus var izmantot katastrofu pārvaldīšanā, ir valsts materiālo rezervju resursi. Lai noteiktu precīzāku šo resursu iesaistīšanas kārtību, Ministru kabineta komitejas sēdē (prot.Nr.6, 3.§, 2.3.apakšpunkts) tika dots uzdevums sagatavot attiecīgus grozījumus likumā „Par Latvijas Republikas valsts materiālajām rezervēm”.

Likums „Par Latvijas Republikas valsts materiālajām rezervēm” pašreiz neparedz valsts materiālo rezervju iesaistīšanu katastrofu pārvaldīšanā, kā arī nenosaka amatpersonu, kas tiesīga dot atļauju minēto resursu iesaistīšanai. Ņemot vēra, ka materiālie resursi valstī ir ierobežoti un operatīvo dienestu materiāltehniskais nodrošinājums ir nepietiekams, efektīva glābšanas darbu veikšana ir atkarīga arī no materiālo rezervju resursu savlaicīgas iesaistīšanas katastrofu pārvaldīšanā.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

Grozījuma būtība ir noteikt valsts materiālo rezervju iesaistīšanu katastrofu pārvaldīšanā, kā arī noteikt amatpersonu, kas pieņems lēmumu par minēto resursu iesaistīšanu. Ņemot vēra, ka saskaņā ar Nacionālās drošības likuma 13.panta 5.apakšpunktu Iekšlietu ministrija un tās pakļautībā un pārraudzībā esošās institūcijas īsteno ugunsdrošības, ugunsdzēsības, glābšanas un civilās aizsardzības pasākumus, valstiski lietderīgi, lai atļauju par rezervju resursu iesaistīšanu dotu iekšlietu ministrs vai tā pilnvarota amatpersona. Civilās aizsardzības sistēmas ietvaros iekšlietu ministrs noteiks amatpersonas atbilstoši Valsts civilās aizsardzības plānā iekļautai civilās aizsardzības sistēmas institūciju savstarpējai sadarbībai valsts apdraudējuma gadījumos, kurā norādīta vadošā institūcija atkarībā no apdraudējuma veida.

3. Cita informācija

Likumprojektu nepieciešams skatīt kopā ar Civilās aizsardzības likuma projektu.

 

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme

uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Paaugstināsies drošības garantijas iedzīvotājiem.

4. Ietekme uz vidi

Dos iespēju izmantot materiālo rezervju resursus vides piesārņojuma ierobežošanai.

5. Cita informācija

Nav

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz

valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst.latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1.

2.

3.

4.

5.

6.

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Finanšu ietekme

Likumprojekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumi finansēšanai

Likumprojekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likumprojekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

Nav

 

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz

spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Jaunus normatīvos aktus nav nepieciešams izdot.

2. Cita informācija

Nav

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Būs iespējams iesaistīt rezervju resursus gadījumos, ja Latvija piedalīsies katastrofās pārvaldīšanā ārvalstīs, vai sniegs palīdzību.

 

4. Atbilstības izvērtējums                                                                                                 1. tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Likumprojekts šo jomu neskar

 

2. tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

 

5. Cita informācija

Nav

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas notikušas

Konsultācijas nav veiktas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav veiktas

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav veiktas

5. Cita informācija

Nav

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas netiks radītas, esošo institūciju funkcijas netiek paplašinātas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likumprojekts tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts tās ierobežo

Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības.

4. Cita informācija

Nav

 

 

 

Iekšlietu ministrs                           Dz.Jaundžeikars

 

 

 

 

 

Valsts

sekretārs

Juridiskā

departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

A.Straume

M.Rāzna

T.Stragova

A.Pencis

 

 

 

 

 

 

 

07.03.2006. 15:31

761

T.Mihailova

7075889, tatjana.mihailova@vugd.gov.lv