spēkā esošs no 15

Likumprojekts

 

Piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildes likums

 

I nodaļa. Vispārīgie noteikumi

 

1.pants. Likuma darbības joma

Likums nosaka Krimināllikumā paredzēto piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildes kārtību un valsts iestāžu kompetenci piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildē.

 

2.pants. Piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildes pamats

Pamats piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildei ir likumīgā spēkā stājies tiesas spriedums.

 

3.pants. Piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildes kārtība

Piespiedu ietekmēšanas līdzekļus izpilda:

1) maksātnespējas procesa administrators – likvidāciju;

2) tiesu izpildītāji – naudas piedziņu, mantas konfiskāciju, kaitējuma atlīdzināšanu, tiesību ierobežošanu.

 

II nodaļa. Likvidācijas izpilde

 

4.pants. Sprieduma par likvidāciju nodošana izpildei

Tiesa, kas juridiskajai personai piemērojusi likvidāciju, pēc sprieduma stāšanās likumīgā spēkā nosūta sprieduma norakstu reģistra iestādei, kas reģistrējusi juridisko personu, attiecīga ieraksta izdarīšanai un tiesai pēc piekritības maksātnespējas lietas ierosināšanai.

 

5.pants. Likvidācijas izpildes kārtība

Izpildot likvidāciju, tiek piemērotas likuma "Par uzņēmumu un uzņēmēj­sabiedrību maksātnespēju" un Civilprocesa likuma normas, ja šajā likumā nav noteikts citādi.

 

6.pants. Maksātnespējas lietas ierosināšana

(1) Tiesa pēc šā likuma 4.pantā minētā sprieduma saņemšanas ierosina maksātnespējas lietu.

(2) Ja krimināllietas ietvaros ir uzlikts arests mantai, tiesa, kas ierosina maksātnespējas lietu, nelemj jautājumu par kredītiestādēs parādnieka kontos esošo naudas līdzekļu, viņam piederošo publiskā apgrozībā esošo vērtspapīru un pamatlīdzekļu apķīlāšanu.

 


7.pants. Juridiskas personas pasludināšana par maksātnespējīgu

(1) Likumīgā spēkā stājies tiesas spriedums par likvidācijas piemērošanu juridiskai personai ir pamats juridiskās personas pasludināšanai par maksāt­nespējīgu.

(2) Par maksātnespējas iestāšanās dienu atzīstama kriminālprocesa uzsāk­šanas diena.

 

8.pants. Aresta noņemšana mantai

Arestu, kas krimināllietas ietvaros uzlikts juridiskās personas mantai, pēc maksātnespējas procesa administratora lūguma atceļ tiesa, kas izskata maksāt­nespējas lietu.

 

9.pants. Kreditoru sapulces pilnvaru īstenošana

(1) Ja maksātnespējas procesā līdz tiesas izsludinātā kreditoru pieteik­šanās termiņa beigām nav pieteicies neviens kreditors, likumā noteiktās kredi­toru sapulces pilnvaras īsteno valsts aģentūra "Maksātnespējas administrācija" (turpmāk – aģentūra).

(2) Par šā panta pirmajā daļā minēto apstākļu iestāšanos maksātnespējas procesa administrators nekavējoties informē aģentūru. Aģentūra pilnvaro pārstāvi kreditoru sapulces pilnvaru īstenošanai.

 

10.pants. Maksātnespējas stāvokļa risinājums

Piemērojot likvidāciju, vienīgais maksātnespējas stāvokļa risinājums ir bankrots.

 

11.pants. Maksātnespējas procesa izbeigšana

Piemērojot likvidāciju, vienīgais maksātnespējas procesa izbeigšanas pamats ir bankrota procedūras pabeigšana. Maksātnespējas procesa izbeigšanai par pamatu nevar būt citi likumā "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju" norādītie apstākļi.

 

12.pants. Darbinieku prasījumu apmierināšana

(1) Piemērojot likvidāciju, likvidējamās juridiskās personas darbinieku prasījumus apmierina darba devēja maksātnespēju reglamentējošajos normatī­vajos aktos noteiktajā kārtībā.

(2) No likvidējamās juridiskās personas līdzekļiem vai darbinieku prasī­jumu garantiju fonda līdzekļiem attiecīgajā maksātnespējas procesā netiek segti to darbinieku prasījumi, kuri attiecīgās krimināllietas ietvaros notiesāti par noziedzīga nodarījuma izdarīšanu un rīkojušies individuāli vai kā attiecīgās juridiskās personas koleģiālās institūcijas locekļi, pamatojoties uz tiesībām pārstāvēt juridisko personu, darboties tās uzdevumā vai pieņemt lēmumus juridiskās personas vārdā, vai īstenojuši kontroli juridiskās personas ietvaros, vai bijuši juridiskās personas dienestā.

 

13.pants. Kreditoru prasījumu apmierināšana

(1) Piemērojot likvidāciju, likvidējamās juridiskās personas kreditoru prasījumus apmierina maksātnespējas procesu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

(2) No likvidējamās juridiskās personas līdzekļiem attiecīgajā maksāt­nespējas procesā netiek segti to kreditoru prasījumi, kuri attiecīgās krimināllietas ietvaros notiesāti par noziedzīga nodarījuma izdarīšanu un  rīkojušies individuāli vai kā attiecīgās juridiskās personas koleģiālās institūcijas locekļi, pamatojoties uz tiesībām pārstāvēt juridisko personu, darboties tās uzdevumā vai pieņemt lēmumus juridiskās personas vārdā, vai īstenojuši  kontroli juridiskās personas ietvaros, vai bijuši juridiskās personas dienestā.

 

14.pants. Atlikušo līdzekļu piekritība

(1) Līdzekļi, kas paliek pāri pēc maksātnespējas procesa administrācijas izmaksu un likvidējamās juridiskās personas parādu segšanas, ir piekritīgi valstij.

(2) Šā panta pirmajā daļā minētos līdzekļus maksātnespējas procesa administrators iemaksā valsts pamatbudžeta ieņēmumos.

 

15.pants. Paziņošana par sprieduma izpildi

Maksātnespējas procesa administrators par sprieduma izpildi nekavējoties paziņo tiesai, kas taisījusi spriedumu krimināllietā, nosūtot tai tiesas lēmumu par bankrota procedūras pabeigšanu un maksātnespējas procesa izbeigšanu un reģistra iestādes lēmumu par juridiskās personas izslēgšanu no reģistra.

 

III nodaļa. Tiesību ierobežošanas izpilde

 

16.pants. Sprieduma par tiesību ierobežošanu nodošana izpildei

Tiesa, kas piemērojusi tiesību ierobežošanu, pēc sprieduma stāšanās likumīgā spēkā izdod tiesas izpildrakstu un nosūta to izpildīšanai tiesu izpildītājam pēc juridiskās personas juridiskās adreses.

 

17.pants. Tiesību ierobežošanas izpildes kārtība

(1) Saņēmis izpildrakstu par juridiskās personas tiesību ierobežošanu, tiesu izpildītājs nosūta attiecīgai institūcijai rīkojumu veikt konkrētas darbības izpildrakstā noteikto ierobežojumu īstenošanai. Attiecīgā institūcija par tiesu izpildītāja rīkojuma izpildes uzsākšanu paziņo tiesu izpildītājam, kā arī kontrolē, vai tiesas spriedums tiek izpildīts visā piespiedu ietekmēšanas līdzekļa izpildes laikā.


(2) Par tiesas noteiktajā tiesību ierobežošanas izpildes laikā konstatēto tiesas noteikto tiesību ierobežojumu pārkāpumu attiecīgā institūcija paziņo tiesu izpildītājam.

(3) Pēc šā panta otrajā daļā minētā paziņojuma saņemšanas tiesu izpildītājs rīkojas saskaņā ar Tiesu izpildītāju likuma nosacījumiem.

(4) Pēc tiesas noteikto ierobežojumu termiņa izbeigšanās attiecīgā institūcija paziņo tiesu izpildītājam par viņa rīkojuma izpildi.

(5) Tiesu izpildītājs par sprieduma izpildi nekavējoties paziņo tiesai, kas taisījusi spriedumu.

 

IV nodaļa. Mantas konfiskācijas izpilde

 

18.pants. Sprieduma par mantas konfiskāciju nodošana izpildei

(1) Tiesa, kas juridiskajai personai piemērojusi mantas konfiskāciju, pēc sprieduma stāšanās likumīgā spēkā nosūta izpildrakstu un protokola par aresta uzlikšanu mantai kopiju tiesu izpildītājam pēc mantas atrašanās vietas un vienlaikus informē par to reģistra iestādi, kas reģistrējusi juridisko personu, un finanšu institūcijas.

(2) Mantas konfiskāciju izpilda tā iecirkņa tiesu izpildītājs, kura teritorijā atrodas konfiscējamā manta.

 

19.pants. Tiesu izpildītāja darbības, izpildot mantas konfiskāciju

Saņēmis izpildrakstu un protokola par aresta uzlikšanu mantai kopiju, tiesu izpildītājs nekavējoties pārbauda protokolā par aresta uzlikšanu mantai norādītās mantas un konfiscējamās mantas esību, kā arī apķīlā konfiskācijai pakļauto mantu.

 

20.pants. Konfiscējamā manta

Konfiscējama ir tā manta, kas norādīta tiesas spriedumā un iekļauta protokolā par aresta uzlikšanu mantai kā juridiskajai personai piederošā manta.

 

21.pants. Konfiscētās mantas nodošana realizēšanai

Izpildot mantas konfiskāciju, tiesu izpildītājs nodod realizēšanai juridiskās personas mantu, kas palikusi pēc sprieduma izpildes izdevumu un visu to prasījumu apmierināšanas, kas radušies, pirms juridiskās personas mantai arestu uzlikušas pirmstiesas izmeklēšanas iestādes vai tiesa.

 

22.pants. Paziņošana par sprieduma izpildi

Tiesu izpildītājs par sprieduma izpildi nekavējoties paziņo tiesai, kas taisījusi spriedumu.

 


V nodaļa. Naudas piedziņas izpilde un nodarītā kaitējuma
atlīdzināšanas izpilde

 

23.pants. Sprieduma par naudas piedziņu un nodarītā kaitējuma atlīdzināšanu nodošana izpildei

(1) Naudas piedziņu vai nodarītā kaitējuma atlīdzināšanu krimināllietās izpilda, pamatojoties uz tiesas izpildrakstu, kas izdots saskaņā ar likumīgā spēkā stājušos tiesas spriedumu krimināllietā.

(2) Izpildrakstu izdod tā pirmās instances tiesa, kura juridiskajai personai piemērojusi naudas piedziņu vai nodarītā kaitējuma atlīdzināšanu. Attiecīgā tiesa nosūta izpildrakstu izpildīšanai tiesu izpildītājam pēc juridiskās personas juridiskās adreses.

 

24.pants. Naudas piedziņas un kaitējuma atlīdzināšanas izpildes kār­tība

Naudas piedziņa vai kaitējumu atlīdzināšana notiek Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā.

 

 

 

 

 

 

Tieslietu ministra vietā –

ekonomikas ministrs

A.K.Kariņš


Likumprojekta

“Piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildes likums”

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturo-jums

2005.gada 5.maijā Saeima pieņēma likumu „Grozījumi Krimināllikumā”, kas turpmāk paredzēs iespēju juridiskai personai piemērot piespiedu ietekmēšanas līdzekļus, ja noziedzīgais nodarījums ir izdarīts juridiskās personas interesēs un to ir izdarījusi fiziskā persona, rīkodamās individuāli vai kā attiecīgās juridiskās personas koleģiālās institūcijas loceklis, balstoties uz tiesībām pārstāvēt juridisko personu, darboties tās uzdevumā vai pieņemt lēmumus juridiskās personas vārdā, vai īstenodama kontroli juridiskās personas ietvaros, vai būdama juridiskās personas dienestā.

Likums „Grozījumi Krimināllikumā” noteic, ka juridiskajai personai var noteikt vienu no šādiem piespiedu ietekmēšanas pamata līdzekļiem – likvidācija, tiesību ierobežošana, mantas konfiskācija un naudas piedziņa. Turklāt juridiskajai personai var noteikt arī piespiedu ietekmēšanas papildu līdzekļus, proti, mantas konfiskāciju un kaitējuma atlīdzināšanu.

Tomēr ir būtiski norādīt, ka Latvijas Sodu izpildes kodeksā nav paredzēta kārtība, kādā piemērot piespiedu ietekmēšanas līdzekļus juridiskai personai, tādēļ, lai nodrošinātu likuma „Grozījumi Krimināllikumā” realizāciju, ir nepieciešams izstrādāt likumprojektu, kas nosaka juridiskai personai piemērojamo piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildes kārtību.

Līdz ar to ar Tieslietu ministrijas 2004.gada 24.decembra rīkojumu Nr.1-1/432 ir izveidota darba grupa, lai izstrādātu likumprojektu, kas reglamentētu juridiskai personai piemērojamo piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildi. Izveidotajā darba grupā piedalījās Tieslietu ministrijas, Augstākās tiesas, Rīgas apgabaltiesas, Ģenerālprokuratūras, Valsts ieņēmumu dienesta, Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes, Uzņēmumu reģistra un valsts aģentūras „Maksātnespējas administrācija” pārstāvji.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekta mērķis ir noteikt Krimināllikumā paredzēto piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildes kārtību, valsts iestāžu kompetenci piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildē.

Pamats piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildei ir likumīgā spēkā stājies tiesas spriedums krimināllietā.

Likumprojekta 3.pants noteic, ka piespiedu ietekmēšanas līdzekli – likvidāciju – izpilda maksātnespējas procesa administrators. Savukārt pārējos piespiedu ietekmēšanas līdzekļus (naudas piedziņu, mantas konfiskāciju, kaitējuma atlīdzināšanu un tiesību ierobežošanu) izpilda tiesu izpildītāji.

Tiesu izpildītāji un maksātnespējas procesa administratori, kuri Latvijas Republikas teritorijā izpilda ar tiesas spriedumu piemēroto piespiedu ietekmēšanas līdzekli, par sprieduma izpildi nekavējoties paziņo tiesai, kura taisījusi spriedumu.

 

3. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2005.gada 8.jūlija rīkojuma Nr.428 „Par Koncepciju par piespiedu ietekmēšanas līdzekļa – likvidācijas – izpildes institūciju” 3.punktam Tieslietu ministrijai ir uzdots četru mēnešu laikā izstrādāt un iesniegt noteiktajā kārtībā Ministru kabinetā likumprojektu „Piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildes likums”.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts tieši neietekmē makroekonomisko vidi, tomēr, ievērojot piespiedu ietekmēšanas līdzekļu piemērošanas vispārpreventīvo nozīmi, makroekonomiskā vide var tikt ietekmēta pozitīvi.

 

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

 Likumprojekts paredz piespiedu ietekmēšanas līdzekļu piemērošanu juridiskām personām, kas būs izveidotas vai izmantotas noziedzīgu nodarījumu izdarīšanai, netieši nodrošinot labākus apstākļus uzņēmējdarbības videi.

 

3. Sociālo seku izvērtējums 

Tiks nodrošināta lielāka sociālā taisnīguma nodrošināšana, jo tiks sodīta ne tikai fiziskā persona – noziedzīgā nodarījuma faktiskā izdarītāja, bet arī juridiskai personai, kuras labā vai kuras interesēs noziedzīgais nodarījums būs izdarīts, tiks piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi.

 

4. Ietekme uz vidi 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

5. Cita informācija 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

 

(tūkst. latu)

 

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

 1

 2

 3

 4

 5

 6

 

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos 

Likumprojekts šo jomu neskar              

 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos  

 

Likumprojekts šo jomu neskar

33,1

33,1

33,1

33,1

 

3. Finansiālā ietekme  

-33,1

-33,1

-33,1

-33,1

 

   1

 2

 3

 4

 5

 6

 

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai 

Prognozējamās izmaksas, kas saistītas ar piespiedu ietekmēšanas līdzekļa – likvidācija – izpildi, pirmajā tā izpildes gadā ir paredzamas ne mazāk kā 33 128,- Ls apmērā. Funkcijas realizēšanai ir nepieciešami papildu finanšu līdzekļi no valsts budžeta dotācijām 20 561,- Ls apmērā.

Darbinieku prasījumu un ar to saistīto nodokļu maksājumu segšana 12 567,- Ls apmērā pirmajā piespiedu ietekmēšanas līdzekļu izpildes gadā tiks veikta, novirzot daļu budžeta apakšprogrammā 35.02.00 “Darbinieku prasījumu garantiju fonds” esošo budžeta līdzekļu.

 

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins:

 

Papildus nepieciešamo finanšu līdzekļu sadalījums 2006.gadam

 pa ekonomiskās klasifikācijas kodiem

 

Kods

Budžeta izdevumu ekonomiskās

klasifikācijas koda nosaukums

Summa, Ls

1100

Atalgojumi

9 232

1115

Pārējo institūciju algas

6 000

1149

Piemaksas

1 500

1150

Pabalsti un kompensācijas

500

1170

Atalgojums ārštata darbiniekiem

1 232

1200

Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas

2 224

                     Atalgojuma izmaksas                                                                            11 456

 

1300

Komandējumu un dienesta braucienu izdevumi

48

1413

Pārējo sakaru pakalpojumu apmaksa

429

1420

Darba devēja apmaksātie veselības pasākumi

176

1440

Ar administrācijas darbības nodrošināšanu saistīto pakalpojumu apmaksa

842

1453

Iekārtas, inventāra un aparatūras remonts, tehniskā apkalpošana

165

1454

Ēku un telpu uzturēšana

212

1471

Telpu īre un noma

958

1479

Pārējā īre un noma

875

1511

Kancelejas preces un materiāli

489

1512

Inventārs

50

1528

Maksa par degvielu

120

1550

Kārtējie remonta un iestāžu uzturēšanas materiāli

21

                     Regulārās izmaksas un izmaksas apmācību organizēšanai                4 385

 

 

Pamatlīdzekļi

600

                     Ilgtermiņa ieguldījumi                                                                           600

 

3429

Dotācijas iestādēm, organizācijām un uzņēmumiem

4 120

                     “Tukšo” uzņēmumu administrēšana                                                    4 120

 

 

Kopā papildus nepieciešamais finansējums

         20 561

 

1200

Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās izmaksas

3 351

1494

Iedzīvotāju ienākuma nodoklis (no maksātnespējīga darba devēja darbinieku prasījumu summām)

2 238

3591

Dotācijas iedzīvotājiem

6 978

                     Darbinieku prasījumu segšana                                                             12 567

           

                 Kopā:                                                                               33 128

 

 

6. Cita informācija

Finansējums likumprojekta īstenošanai ir paredzēts likumā „Par valsts budžetu 2006.gadam”.

 

Paskaidrojums pie budžeta ieņēmumiem un izdevumiem

 

Lai veiktu likvidācijas procesa uzraudzību, kā arī izskatītu ar likvidācijas procesa finansēšanu un darbinieku prasījumu segšanu saistītos pieprasījumus, valsts aģentūrai “Maksātnespējas administrācija” ir nepieciešams izveidot vienu štatu vietu. Finansiālajos aprēķinos izdarīts pieņēmums, ka gada laikā piespiedu ietekmēšanas līdzeklis – likvidācija – tiks piemērots 5 krimināllietās.

 

2006.gads

Piespiedu ietekmēšanas līdzekļa – likvidācija - izpildes kopējās izmaksas 2006.gadā ir plānotas Ls 33 128 apmērā, no tām funkciju paplašināšanai un īstenošanai budžetā papildus paredzēts finansējums Ls 20 561 apmērā. Ls 12 567 tiek finansēti, novirzot daļu budžeta apakšprogrammā 35.02.00 “Darbinieku prasījumu garantiju fonds” esošo budžeta līdzekļu.

 

2007.gads

Piespiedu ietekmēšanas līdzekļa – likvidācija – izpildes kopējās izmaksas 2007.gadā ir plānotas Ls 33 078 apmērā, no tām funkciju īstenošanai nepieciešamais finansējums Ls 20 511 apmērā. Salīdzinot ar 2006.gadu, finansējums ir samazināts par vienreizējo izmaksu kopsummu (Ls 50). Ls 12 567 tiek finansēti, novirzot daļu budžeta apakšprogrammā 35.02.00 “Darbinieku prasījumu garantiju fonds” esošo budžeta līdzekļu.

Turpmākajos gados, ja netiek paplašinātas funkcijas vai nepieaug darba apjoms, finansējums paliek nemainīgs.

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

2. Cita informācija 

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

 

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām 

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 

  4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

 

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 2.tabula

 

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

Likumprojekts šo jomu neskar.

Likumprojekts šo jomu neskar.

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

 

5. Cita informācija 

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

 

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

 Par likumprojektu savu viedokli ir izteikusi Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padome.

 

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Likumprojekta tālākai virzībai ir izteikts atbalsts.

 

 

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

 Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

 

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

 Konsultācijas nav notikušas.

 

5. Cita informācija

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas netiek radītas, taču paplašinās maksātnespējas administratoru funkcijas.

 

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos “Latvijas Vēstnesis” un “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”.

 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

 Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

 

4. Cita informācija 

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tieslietu ministre                                                                                                 S.Āboltiņa

 

 

 

 

 

Valsts sekretārs

Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

M.Bičevskis

I.Nikuļceva

L.Popova

K.Mackeviča

 

 

 

 

 

06.12.2005 15.00

1392

K.Mackeviča, 7036790

Kristīne.Mackeviča@tm.gov.lv