Likumprojekts Grozījumi likumā "Personu apliecinošu dokumentu likums"

Likumprojekts

 

Grozījums Personu apliecinošu dokumentu likumā

 

Izdarīt Personu apliecinošu dokumentu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 13.nr.; 2004, 9.nr.) šādu grozī­jumu:

 

Izteikt 16.panta otro daļu šādā redakcijā:

 

"(2) Ministru kabinets nosaka nederīgu personu apliecinošu dokumentu un to neaizpildīto veidlapu veidus, kas iekļaujami nederīgo dokumentu reģistrā, kā arī nederīgo dokumentu reģistra izveidošanas, uzturēšanas un izmantošanas kārtību."

 

 

 

 

 

 

Iekšlietu ministra vietā –

satiksmes ministrs

A.Šlesers

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta „Grozījums Personu apliecinošu dokumentu likumā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     2004.gada 30.novembrī tika pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr.993 “Noteikumi par nederīgo dokumentu reģistru” (stājās spēkā ar 2004.gada 4.decembri), kas nosaka nederīgo dokumentu un to neaizpildīto veidlapu veidus, kas iekļaujami Nederīgo dokumentu reģistrā, kā arī šo dokumentu un veidlapu uzskaites kārtību. 

Lai tiesiski nostiprinātu Ministru kabinetam deleģējumu noteikt Nederīgo dokumentu reģistra izveidošanas, uzturēšanas un izmantošanas kārtību nepieciešams izdarīt grozījumu Personu apliecinošu dokumentu likumā, paredzot Ministru kabinetam attiecīgu deleģējumu.

Likumprojekts izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 30.novembra sēdes protokola Nr.68 40.§ 2.2.apakšpunktu:

“2. Iekšlietu ministrijai sagatavot un iekšlietu ministram līdz 2005.gada 10.janvārim iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā:…

2.2.likumprojektu par grozījumu Personu apliecinošu dokumentu likumā, paredzot, ka Ministru kabinets nosaka nederīgo dokumentu reģistra izveidošanas, uzturēšanas un izmantošanas kārtību”

 

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

     Likumprojektā Ministru kabinetam paredzēts deleģējums noteikt nederīgo dokumentu reģistra izveidošanas, uzturēšanas un izmantošanas kārtību

 

3. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme

uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi 

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības  vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

 

 

Pastāvot komersantu (komercsabiedrību), īpaši – kredītiestāžu, pieejas tiesībām Nederīgo dokumentu reģistra informācijai, tām būs iespējas sekmīgāk cīnīties pret krāpšanas mēģinājumiem, kuri veikti ar nederīgo personu apliecinošo dokumentu palīdzību. Pateicoties informācijas pieejamībai tiešsaistes režīmā, tiks uzlabota komersantu (komercsabiedrību) saskarsme ar valsts institūcijām. Pateicoties elektroniskai datu apmaiņai, uzlabosies sadarbība starp iesaistītām valsts institūcijām.

 

3. Sociālo seku izvērtējums

 

Tiks pozitīvi ietekmēta sociālā drošība valstī, t.i., tiesību aizsardzības un citām iestādēm, kā arī komercsabiedrībām tiks nodrošinātas iespējas pārbaudīt uzrādāmā personu apliecinošā dokumenta derīgumu, kas palīdzēs novērst vai atklāt likumpārkāpumus, kuri tiek izdarīti ar nederīgo personu apliecinošo dokumentu palīdzību. Tiks paaugstināta iedzīvotāju disciplinētība attiecībā uz ziņošanu par notikumiem ar personu apliecinošiem dokumentiem. Tiks nodrošināta iestāžu, kuras reģistrē notikumus ar personu apliecinošiem dokumentiem, darbības koordinācija.

 

4. Ietekme uz vidi

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme

uz valsts budžeta un pašvaldības budžetiem

 

(tūkst.latu)

Rādītāji

Kārtējais

gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji

piecu

gadu

laikā

pēc

kārtējā

gada

1

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

3. Finansu ietekme

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

1

2

 

3

 

4

 

5

 

6

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā

pamatojuma aprēķins

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz

spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1.     Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

 

 

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

 

Ministru kabineta 2004.gada 30.novembra noteikumi Nr.993 „Par nederīgo dokumentu reģistru” tiks izdoti jaunajā redakcijā

2. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

V. Kādam Latvijas starptautiskajām saistībām

atbilst normatīvais akts

1.     Saistības pret Eiropas Savienību

 

 

Šengenas konvencijas 100.panta trešās daļas apakšpunkti d) un e) reglamentē informācijas apmaiņu par nozagtām, piesavinātām vai pazaudētām dokumentu veidlapām un nozagtiem, piesavinātiem vai pazaudētiem personas dokumentiem (pasēm, personas apliecībām, vadītāju apliecībām). Iestājoties Eiropas Savienībā un pievienojoties Šengenas konvencijai, informācijas apmaiņa par minētiem objektiem tiks nodrošināta ar Nederīgo dokumentu reģistra starpniecību.

 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem  līgumiem

 

Latvijas Republikas Iekšlietu ministrijas, Lietuvas Republikas Iekšlietu ministrijas un Igaunijas Republikas Iekšlietu ministrijas 2002.gada 26.jūlija līguma “Par savstarpēju informācijas apmaiņu ar telekomunikācijas līdzekļu starpniecību” 1.panta otrā daļa reglamentē informācijas apmaiņu par nederīgiem personību apliecinošiem dokumentiem (arī transportlīdzekļu vadītāju apliecībām). Informācijas apmaiņa par minētiem objektiem tiks nodrošināta ar Nederīgo dokumentu reģistra starpniecību.

 

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības

Pakāpe

(atbilst/

neatbilst)

Komentāri

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

 

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

VI. Kādas konsultācijas notikušas,

Sagatavojot normatīvā akta projektu

1.Ar kurām nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

2. Kādi ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

 

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

 

Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldības puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas 

Jaunas institūcijas netiks radītas

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 

 

Laikraksts “Latvijas Vēstnesis”, Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS) un citi masu saziņas līdzekļi un sistēmas

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds var aizstāvēt savas tiesības vispārējā administratīvā procesa noteiktajā kārtībā

4. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

 

Iekšlietu ministrs                                                                           Ē.Jēkabsons

 

 

 

Valsts sekretārs

 

Juridiskā departamenta direktors

 

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

J.Rekšņa

M.Rāzna

I.Livčāne

A.Kairišs

 

 

 

 

 

 

Iekšlietu ministrijas Informācijas centra

Analītiskās nodaļas priekšnieks

A.Kairišs

7208044, Andris.Kairiss@ic.iem.gov.lv

1080

05.01.2005. 09:18