Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās, vides un

Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās, vides un

reģionālās politikas komisija

 

                                                                             Likumprojekts

 

 

 

 

Grozījumi likumā “Par koku ciršanas kārtību fiziskajām personām pastāvīgā lietošanā piešķirtajās meža zemēs”

 

Izdarīt likumā “Par koku ciršanas kārtību fiziskajām personām pastāvīgā lietošanā piešķirtajās meža zemēs” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, nr.4 )šādus grozījumus:

 

1. panta pirmajā daļā:

 izteikt 3. punktu šādā redakcijā:

“3) cirst kokus vējgāžu, vējlaužu un snieglaužu seku likvidēšanai, kā arī sausos kokus;”;

papildināt daļu ar 4. punktu šādā redakcijā:

“4) ja pirms šīs daļas 2. un 3. punktā minēto koku ciršanas paredzams, ka mežaudzes šķērslaukums  būs mazāks par kritisko šķērslaukumu, tad mežaudzi atļauts nocirst galvenajā cirtē pēc Valsts meža dienesta sanitārā atzinuma saņemšanas.”

 

Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.

 

 

 

 

 


Likumprojekta ”Grozījumi likumā “Par koku ciršanas kārtību fiziskajām personām pastāvīgā lietošanā piešķirtajās meža zemēs””

 

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Zemkopības ministrija ir apkopojusi pieejamo informāciju un izvērtējusi Zemkopības ministrijas padotības institūciju un Latvijas Kokrūpniecības federācijas un tās asociāciju viedokļus par 2005.gada 8. - 9.janvāra viesuļvētras izraisītajiem postījumiem Latvijas mežos.

Apkopotā sākotnējā informācija liecina, ka Latvijas mežiem ir nodarīti ievērojami postījumi: viesuļvētras ietekmē iznīcinātas mežaudzes vai atsevišķi koki ievērojamā platībā visā valsts teritorijā, izgāzto koku apjoms pārsniedz 7,3 miljonu kubikmetru. Situācijas kritiskumu pastiprina iespējamā kukaiņu masveida savairošanās 2005.gada vasarā un ierobežotās ugunsgrēku dzēšanas iespējas.

Dabas stihijas seku likvidēšana ir jāuzsāk nekavējoties, jo savlaicīgi nenovākti vēja izgāztie un lauztie koki var radīt kukaiņu masveida savairošanos valsts mērogā jau vasaras sākumā. Tikai saskaņota visas meža nozares valsts pārvaldes institūciju, meža nozares uzņēmumu un privāto meža īpašnieku rīcība ļaus novērst vidi un saimnieciskās darbības stabilitāti negatīvi ietekmējošos faktorus.

Ņemot vērā to, ka ar likumu “Par koku ciršanas kārtību fiziskajām personām pastāvīgā lietošanā piešķirtajās meža zemēs” fiziskajām personām, kurām zeme piešķirta pastāvīgā lietošanā un zemes robežas likumā noteiktajā kārtībā ierādītas dabā nav paredzētas   tiesības cirst kokus  dabas stihiju (vējgāzes, vējlauzes un snieglauzes) seku likvidēšanai, ir nepieciešams izstrādāt grozījumus likumā “Par koku ciršanas kārtību fiziskajām personām pastāvīgā lietošanā piešķirtajās meža zemēs” , kas ļautu veikt operatīvu rīcību dabas stihiju radīto seku likvidēšanai.

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts paredz fiziskajām personām, kurām zeme piešķirta pastāvīgā lietošanā un zemes robežas likumā noteiktajā kārtībā ierādītas dabā tiesības cirst kokus vējgāžu, vējlaužu, un snieglaužu seku likvidēšanai .

3. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts tiešā veidā makroekonomisko vidi neietekmēs.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Tiks samazināti vējgāžu, vējlaužu un snieglaužu rezultātā radītie zaudējumi.

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts ļaus operatīvi stabilizēt meža sanitāro stāvokli

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst. Ls)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

Likumprojekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Likumprojekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likumprojekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Saskaņā ar likumprojektu ir izstrādāts likumprojekts “Grozījumi Meža likumā”

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe

Komentāri

Projekta 1., 2. un 3.pants

 

Netiek regulēts

Nav

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Likumprojekta izstrādes gaitā notikušas konsultācijas ar Latvijas Kokrūpniecības federāciju un tās asociācijām, privāto mežu īpašnieku asociāciju un  nevalstiskajām dabas aizsardzības organizācijām

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Atbalsta

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrība informēta vispārīgā kārtībā ar masu mēdiju starpniecību

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Normatīvā akta izpildei nav nepieciešama jaunu institūciju radīšana vai paplašināšana.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), Latvijas Avīzē, LETA un citos plašsaziņas līdzekļos un sistēmās.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Persona savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.