Likumprojekts „Grozījumi Iedzīvotāju reģistra likumā”

Likumprojekts

 

Grozījumi Iedzīvotāju reģistra likumā

 

Izdarīt Iedzīvotāju reģistra likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 19.nr.; 2002, 7., 21.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Izteikt 3.pantu šādā redakcijā:

 

"3.pants. Reģistra uzdevums ir nodrošināt Latvijas pilsoņu, Latvijas nepilsoņu, kā arī Latvijā uzturēšanās atļaujas saņēmušo ārzemnieku uzskaiti, likumā noteiktajā kārtībā Reģistrā iekļaujot un aktualizējot ziņas par šīm personām."

 

2. Papildināt 8.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

 

"(4) Šā panta otrā un trešā daļa neattiecas uz ārzemnieku, kura pirmuzskaites veidlapu aizpilda darbinieks atbilstoši ziņām, ko ārzemnieks vai tā likumiskais pārstāvis sniedzis uzturēšanās atļaujas pieprasīšanai."

 

3. Aizstāt 9.pantā vārdus "ārvalstnieku, bezvalstnieku un bēgļu" ar vārdu "ārzemnieku".

 

4. Aizstāt 11.panta otrajā daļā vārdu "ārvalstnieks" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "ārzemnieks" (attiecīgā locījumā).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs

Ē.Jēkabsons

 

 

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta „Grozījumi Iedzīvotāju reģistra likumā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Saskaņā ar Iedzīvotāju reģistra likuma 3.pantu Iedzīvotāju reģistrā tiek iekļautas un aktualizētas ziņas par Latvijas pilsoņiem, Latvijas nepilsoņiem, kā arī par Latvijā uzturēšanās atļaujas saņēmušajiem ārvalstniekiem, bezvalstniekiem un bēgļiem.

Saskaņā ar Iedzīvotāju reģistra likuma 8.panta otro daļu personām, kuras sniedz ziņas iekļaušanai Iedzīvotāju reģistrā, tās jāapliecina ar savu parakstu. Šī prasība ir attiecināta arī uz ārvalstniekiem, bezvalstniekiem un bēgļiem, lai gan viņi nepārvalda latviešu valodu un nevar būt atbildīgi par to, vai Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes darbinieks pirmuzskaites veidlapu aizpildījis pareizi.

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

 

 

 

 

 

Grozījumi Iedzīvotāju reģistra likumā sagatavoti, lai tehniski precizētu personu loku, ziņas par kurām tiek iekļautas Iedzīvotāju reģistrā, saskaņotu likumā lietoto terminoloģiju ar Imigrācijas likumā lietoto un vienkāršotu administratīvās procedūras attiecībā uz uzturēšanās atļauju saņemšanu.

3. Cita informācija

Normatīvais akts šo jomu neskar.

 


II. Kāda var būt normatīvā akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

 

1.Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Normatīvais akts šo jomu neskar.

 

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvais akts vienkāršo administratīvās procedūras uzturēšanās atļaujas saņemšanai.

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvais akts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvais akts šo jomu neskar.

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtējais

gads

Trīs nākamie gadi

 

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvais akts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvais akts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

Normatīvais akts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvais akts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvais akts šo jomu neskar.

6. Cita informācija

Normatīvais akts šo jomu neskar.

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

1. Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

   Papildus normatīvie akti nav jāizdod.

2. Cita informācija

Normatīvais akts šo jomu neskar.

 


V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

 

 

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

Normatīvais akts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijā

Normatīvais akts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvais akts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums                                                                                              1. tabula

 

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

 

 

Normatīvais akts šo jomu neskar.

                                                                                                                                     2. tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvā akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

Normatīvais akts šo jomu neskar

5. Cita informācija

 

Normatīvais akts šo jomu neskar.

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

 

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav veiktas.

5. Cita informācija

Normatīvais akts šo jomu neskar.

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas netiek radītas, jau esošo institūciju funkcijas netiek paplašinātas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Normatīvais akts šo jomu neskar.

 

Iekšlietu ministrs      Ē.Jēkabsons

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

J.Rekšņa

M.Rāzna

I.Livčāne

I.Bitēna

 

 

 

 

 

 

22.10.2004.    14.00

675

Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes

Juridiskās nodaļas vadītāja I.Bitēna

7219377, fakss 7219376

indra.bitena@pmlp.gov.lv