Likumprojekts

 

 

 

 

 

 

 

 

2005. gada 4. janvārī

 

Latvijas Republikas

Saeimas Prezidijam

 

 

          Likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam izskatīšanai likumprojektu "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā".

 

Pielikumā:           likumprojekts uz 1 lapas,

                    anotācija likumprojektam uz 2 lapām.

 

 

Saeimas deputāti:

 

1.     _____________________________

2.     _____________________________

3.     _____________________________

4.     _____________________________

5.     _____________________________


 

Likumprojekts

 

 

 

 

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

 

 

 

1. Papildināt kodeksu ar jaunu 151. pantu šādā redakcijā:

 

"151. Īres valdes lēmuma nepildīšana.

Par īres valdes lēmuma dzīvojamo telpu izīrēšanas, uzturēšanas un apsaimniekošanas jautājumos nepildīšanu, pārkāpjot īres valdes noteiktos izpildes termiņus - uzliek naudas sodu līdz 250 latiem";

 

2. Papildināt kodeksa 210. panta pirmo daļu pēc skaitļa ''150'' ar skaitli "151".

 

3.Papildināt kodeksu ar jaunu 153. pantu šādā redakcijā;

 

''153. pants. Izvairīšanās no namīpašuma apsaimniekošanas vai pamatpakalpojumu sniegšanas.

Par izvairīšanos no namīpašuma apsaimniekošanas vai pamatpakalpojumu sniegšanas dzīvojamo telpu īrniekiem - uzliek naudas sodu namīpašniekiem vai viņa pārstāvim (pārvaldniekam) līdz piecsimt latiem'';

 

4. Papildināt kodeksa 210. panta pirmo daļu pēc skaitļa "152" ar skaitli "153".

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta

“Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Pašreiz Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss neparedz sodu par īres valdes lēmumu nepildīšanu. APK neparedz sodu namīpašniekam vai viņa pārstāvim (pārvaldniekam) par izvairīšanos no namīpašuma apsaimniekošanas vai pamatpakalpojumu sniegšanas dzīvojamo telpu īrniekiem.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Noteikt sodu par īres valdes lēmuma nepildīšanu un par izvairīšanos no namīpašuma apsaimniekošanas vai pamatpakalpojumu sniegšanas dzīvojamo telpu īrniekiem

3. Cita informācija

-

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

Likumprojekts būtiski neietekmēs valsts budžetu un pašvaldību budžetus

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod

MK noteikumi “Par Otrā pasaules kara Antihitleriskās koalīcijas cīnītāja statusa piešķiršanas kārtību un apliecības paraugu”

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

Likumprojekts šo jomu neskar

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Likumprojekts šo jomu neskar

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas netiks radītas

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Saskaņā ar likumu “Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību” normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā “Latvijas Vēstnesis” un “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības.