Grozījums likumā "Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām"

Likumprojekts

 

Grozījums likumā "Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām"

 

Izdarīt likumā "Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 16.nr.; 2002, 23.nr.; 2003, 14.nr.; 2004, 8.nr.) šādu grozījumu:

 

Izteikt 4.panta trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Ministru kabinets nosaka militāra rakstura preču sarakstu, kā arī kārtību, kādā tiek veikti militāra rakstura preču iepirkumi un tādu pakalpojumu iepirkumi, kuri ir saistīti ar militāra rakstura preču piegādi un lietošanu un norādīti attiecīgās iepirkuma procedūras tehniskajā specifikācijā vai darba uzdevumā (transportēšana, apdrošināšana, ieviešana, ierīkošana, uzturēšana, modernizācija, personāla apmācība, apkalpošana)."

 

 

 

 

 

 

 

Aizsardzības ministrs

E.Repše

 

 

 

 

 


Likumprojekta

“Grozījums likumā „Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām”” anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1.Pašreizējās situācijas raksturojums

 

Likuma „Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām” 4.pants nosaka šī likuma piemērošanas izņēmumus. Minētā panta trešā daļa deleģē Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā tiek veikti militāra rakstura preču un pakalpojumu iepirkumi. Lai nodrošinātu vienotu izpratni par militāra rakstura precēm un pakalpojumiem, nepieciešams apstiprināt militāra rakstura preču un pakalpojumu sarakstu.

2. Normatīvā akta projekta būtība  

Izstrādātais projekts uzdod Ministru kabinetam izveidot militāra rakstura preču un pakalpojumu sarakstu un noteikt kārtību, kādā tās tiek iepirktas.

3. Cita informācija

 

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Projektam nav tiešas ietekmes uz makroekonomisko vidi.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Projektam nav tiešas ietekmes uz uzņēmējdarbības vidi. Netieši normatīvā akta projekts ietekmē uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru veikšanu, jo sniedz skaidrību gan pašām pasūtītāja institūcijām, gan pretendentiem par to, kādas preces un pakalpojumi ir militāra rakstura.

 

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 


 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

 

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

 

 

 

 

 

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

3. Finansiālā ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Jāapstiprina militāro preču saraksts. Militāro preču saraksts iekļauts Aizsardzības ministrijas sagatavotajā Ministru kabineta noteikumu projektā „Kārtība, kādā tiek veikti militāra rakstura preču un pakalpojumu iepirkumi”.

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

1995.gada 12.jūnija Eiropas līgums par asociācijas izveidošanu starp Eiropas Kopienām un to dalībvalstīm no vienas puses un Latvijas Republiku no otras puses.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Tiek noteikta kārtība, kādā Latvija iepērk militāra rakstura preces un pakalpojumus atbilstoši līgumam ar Pasaules Tirdzniecības organizāciju.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums                                                                                                     1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Padomes 1993.gada 14.jūnija Direktīva 93/36/EEC, kas koordinē valsts piegāžu līgumu piešķiršanas procedūru (OJ L 199 09.08.1993).

Eiropas Parlamenta un padomes 1997.gada 13.oktobra Direktīva 97/52/EC, kas groza Direktīvu 92/50/EEC, Direktīvu 93/36/EEC un Direktīvu 93/37/EEC, par to, kā koordinēt procedūras, ar ko attiecīgi piešķir pakalpojumu valsts līgumus, piegāžu valsts līgumus un būvdarbu valsts līgumus (OJ L 328 28.11.1997).

Likuma projekts tieši neievieš iepriekš minētās Direktīvas, jo šīs Direktīvas ir ieviestas ar likumu “Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām”. Likuma projektā tiek precizēts likumā noteiktais izņēmuma stāvoklis attiecībā uz militāru preču un pakalpojumu iepirkšanu.

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

 Papildus sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

 Konsultācijas nav notikušas.

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Projekta izpildei jaunas valsts institūcijas netiek radītas, funkcijas tiks nodrošinātas esošo institūciju ietvaros. Iepirkumus realizēs Aizsardzības ministrija, Iekšlietu ministrija un Tieslietu ministrija likumā noteiktajā kārtībā.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likuma teksts tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un interneta tīklā – Iepirkumu uzraudzības biroja mājas lapā.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Projekts neierobežo indivīda tiesības. Indivīds var aizstāvēt savas tiesības vispārējā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

 

 

Aizsardzības ministrs                                                      E.Repše

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

E.Rinkēvičs

S.Araslanova

I.Kalna

I.Angere

 

 

 

 

03.01.2005. 13:09

769

M.Paškēvičs

7335228, martins.paskevics@mod.gov.lv