Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

Iesniedz Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija 

Likums

otrreizējai caurlūkošanai

Grozījumi Publisko aģentūru likumā (reģ.nr. 871)

 

Spēkā esošā likuma attiecīgo pantu redakcija

Saeimas sēdē 2004. gada 25 novembrī pieņemtā likuma redakcija  (dok. nr. 3338)

 

 

Nr.

Likuma otrreizējai caurlūkošanai iesniegtie priekšlikumi

Komisijas atzinums

Komisijas sagatavotā redakcija

likuma otrreizējai caurlūkošanai

Publisko aģentūru likums

Grozījumi

Publisko aģentūru likumā

 

 

 

Grozījumi

Publisko aģentūru likumā

 

Izdarīt Publisko aģentūru likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta  Ziņotājs, 2001, 10. nr.; 2002, 23.nr.) šādus grozījumus:

 

 

 

 

Izdarīt Publisko aģentūru likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta  Ziņotājs, 2001, 10. nr.; 2002, 23.nr.) šādus grozījumus:

 

 

1. Aizstāt visā likumā vārdu "finansu" ar vārdu "finanšu".

 

 

 

1. Aizstāt visā likumā vārdu "finansu" ar vārdu "finanšu".

 

3.pants. Aģentūru veidi

 

    Valsts var izveidot valsts aģentūras, bet pašvaldības var izveidot pašvaldību aģentūras.

    

                                                         

    

   

    

 

   

    

2. 3.pantā:

     papildināt pantu ar otro daļu šādā redakcijā:

"(2) Ja atvasinātai publisko tiesību juridiskajai personai likumā ir piešķirtas tiesības izveidot valsts pārvaldes iestādi, tā var veidot aģentūru. Uz šādu aģentūru ir attiecināmas tiesību normas, kas regulē pašvaldības aģentūru izveidošanu un darbību.";

 

     uzskatīt līdzšinējo panta tekstu par pirmo daļu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 2.   3.pantā:

     papildināt pantu ar otro daļu šādā redakcijā:

"(2) Ja atvasinātai publisko tiesību juridiskajai personai likumā ir piešķirtas tiesības izveidot valsts pārvaldes iestādi, tā var veidot aģentūru. Uz šādu aģentūru ir attiecināmas tiesību normas, kas regulē pašvaldības aģentūru izveidošanu un darbību.";

 

     uzskatīt līdzšinējo panta tekstu par pirmo daļu.

II nodaļa

Valsts aģentūra

4.pants. Valsts aģentūras juridiskais statuss

   

       (1) Valsts aģentūra ir ministrijas pārraudzībā esoša valsts iestāde, kurai ar likumu vai Ministru kabineta noteikumiem uzdots veikt noteiktas valsts funkcijas un kura tās veic saskaņā ar pārvaldes līgumu, ko noslēdz ministrs, kura vadītās ministrijas pārraudzībā nodota attiecīgā valsts aģentūra (turpmāk — ministrs), ar valsts aģentūras direktoru.

   (2) Valsts aģentūras nosaukumā ietver vārdkopu "valsts aģentūra" vai tās saīsinājumu "v/a".

 

 

 

3. Izteikt 4.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Valsts aģentūra ir Ministru kabineta locekļa (turpmāk – ministrs) pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kurai ar likumu vai Ministru kabineta noteikumiem uzdotas noteiktas valsts pārvaldes funkcijas un kura tās veic atbilstoši pārvaldes līgumam, ko noslēdz ministrs ar valsts aģentūras direktoru."

 

 

 

 

 

 

 

3. Izteikt 4.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Valsts aģentūra ir Ministru kabineta locekļa (turpmāk – ministrs) pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kurai ar likumu vai Ministru kabineta noteikumiem uzdotas noteiktas valsts pārvaldes funkcijas un kura tās veic atbilstoši pārvaldes līgumam, ko noslēdz ministrs ar valsts aģentūras direktoru."

 

5.pants. Valsts aģentūras funkcijas

 

    Valsts aģentūrai var uzdot veikt šādas valsts funkcijas:

    1) sniegt pakalpojumus valsts un pašvaldību iestādēm;

    2) sniegt publiskos pakalpojumus fiziskajām un juridiskajām personām (6.pants);

    3) vadīt un realizēt  valsts, pašvaldību un starptautiskus projektus un programmas.

 

 

 

4. Aizstāt 5.pantā vārdus "valsts funkcijas" ar vārdiem "valsts pārvaldes funkcijas".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Aizstāt 5.pantā vārdus "valsts funkcijas" ar vārdiem "valsts pārvaldes funkcijas" un vārdus “fiziskajām un juridiskajām personām” - ar vārdu “privātpersonām”.

 

 

6.pants. Valsts aģentūras sniegtie publiskie pakalpojumi

 

    (1) Publisko pakalpojumu sniegšana ir likumā vai Ministru kabineta noteikumos minētajos gadījumos materiālu vai nemateriālu labumu piedāvāšana fiziskajām un juridiskajām personām kultūras, izglītības, veselības aizsardzības, sociālajā, vides aizsardzības vai citā jomā, lai nodrošinātu sabiedrības vajadzību ievērošanu šo pakalpojumu saņemšanā.

   

(2) Ministru kabinets valsts aģentūras nolikumā norāda, vai valsts aģentūrai ir tiesības par tās sniegtajiem publiskajiem pakalpojumiem iekasēt maksu. Publisko pakalpojumu izcenojumus apstiprina ministrs pēc valsts aģentūras direktora priekšlikuma. Publisko pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodiku apstiprina

Ministru kabinets, ņemot vērā, ka maksa par publisko pakalpojumu nedrīkst pārsniegt valsts aģentūras funkciju veikšanai nepieciešamo līdzekļu apjomu.

  

(3) Valsts aģentūras sniegto publisko pakalpojumu izcenojumi publicējami laikrakstā "Latvijas Vēstnesis". Publicējot izcenojumus, nosaka to spēkā stāšanās laiku, ņemot vērā, ka izcenojumi stājas spēkā ne agrāk kā vienu mēnesi pēc publicēšanas.

 

 

 

 

 

5. 6.pantā:

     aizstāt pirmajā daļā vārdus “fiziskajām un juridiskajām personām” ar vārdu “privātpersonām”;

 

 

 

 

 

 

 

 

        izteikt otro un trešo daļu šādā redakcijā:

"(2) Publisko pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodiku un izcenojumu apstiprināšanas kārtību nosaka Ministru kabinets, ņemot vērā, ka maksa par publisko pakalpojumu nedrīkst pārsniegt valsts aģentūras funkciju veikšanai nepieciešamo līdzekļu apjomu.

 

 

 

 

 

 

 

(3) Informācija par  valsts aģentūras sniegto publisko pakalpojumu izcenojumiem publicējama valsts aģentūras mājas lapā internetā.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. 6.pantā:

     aizstāt pirmajā daļā vārdus “fiziskajām un juridiskajām personām” ar vārdu “privātpersonām”;

 

 

 

 

 

 

 

 

        izteikt otro un trešo daļu šādā redakcijā:

"(2) Publisko pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodiku un izcenojumu apstiprināšanas kārtību nosaka Ministru kabinets, ņemot vērā, ka maksa par publisko pakalpojumu nedrīkst pārsniegt valsts aģentūras funkciju veikšanai nepieciešamo līdzekļu apjomu.

 

 

 

 

 

 

 

(3) Informācija par  valsts aģentūras sniegto publisko pakalpojumu izcenojumiem publicējama valsts aģentūras mājas lapā internetā.”

 

7. pants. Valsts aģentūras administratīvo aktu izdošana un apstrīdēšana

 

(1) Likumā noteiktajos gadījumos valsts aģentūra izdod administratīvos aktus, izņemot administratīvos aktus par administratīvo sodu uzlikšanu. Kārtību, kādā  valsts aģentūra izdod administratīvos aktus, reglamentē likumi un Ministru kabineta noteikumi.

  (2) Valsts aģentūras izdota administratīvā akta tiesiskumu var apstrīdēt attiecīgajā ministrijā administratīvo procesu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Lēmumu par apstrīdētu administartīvo aktu pieņem saskaņā ar  vispārējām administratīvo procesu regulējošajām tiesību normām, ja likums nenosaka citādi.

 

 

6. Izteikt 7. panta pirmo daļu šādā redakcijā:

 

“(1) Likumā un Ministru kabineta noteikumos paredzētajos gadījumos un noteiktajā kārtībā valsts aģentūra izdod administratīvos aktus, izņemot administratīvos aktus par administratīvo sodu uzlikšanu.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Izteikt 7. panta pirmo daļu šādā redakcijā:

 

“(1) Likumā un Ministru kabineta noteikumos paredzētajos gadījumos un noteiktajā kārtībā valsts aģentūra izdod administratīvos aktus, izņemot administratīvos aktus par administratīvo sodu uzlikšanu.”

 

8.pants. Valsts aģentūras izveidošana, reorganizēšana un likvidēšana

 

    (1) Valsts aģentūru izveido, reorganizē un likvidē Ministru kabinets, pamatojoties uz likumu vai pēc savas iniciatīvas.

   

      (2) Izveidojot, reorganizējot vai likvidējot valsts aģentūru, Ministru kabinets izvērtē izveidošanas, reorganizēšanas vai likvidēšanas nepieciešamību atkarībā no lietderīguma, efektivitātes un citiem Ministru kabineta noteiktajiem kritērijiem.

  

    (3) Valsts aģentūras darbību regulē Ministru kabineta apstiprināts nolikums, kurā norāda:

    1) valsts aģentūras nosaukumu;

    2) ministriju, kuras pārraudzībā valsts aģentūra nodota;

    3) valsts aģentūras izveidošanas mērķi;

    4) valsts aģentūras funkcijas;

    5) valsts aģentūras kompetenci;

    6) valsts aģentūras finansēšanas kārtību;

    7) apjomu un kārtību, kādā valsts aģentūra rīkojas ar nekustamo un kustamo mantu, kā arī uzņemas saistības, kas nav minētas šīs daļas 9.punktā;

    8) valsts aģentūras tiesības iekasēt maksu par tās sniegtajiem publiskajiem pakalpojumiem;

    9) valsts aģentūras tiesības ņemt aizņēmumus un uzņemties garantijas, to apjomu "Likumā par budžetu un finansu vadību" noteiktajā kārtībā;

    10) konsultatīvās padomes izveidošanas nepieciešamību un tās uzdevumus.

   

(4) Valsts aģentūras nolikumā var ietvert arī citus valsts aģentūras darbību regulējošus noteikumus, kas nav minēti šā panta trešajā daļā.

  

 (5) Valsts aģentūras reorganizēšanas vai likvidēšanas gadījumā sastāda valsts aģentūras slēguma bilanci, nosaka mantas vērtību un saistību apjomu, kā arī paredz

mantas un saistību nodošanu citai institūcijai.

   

(6) Valsts aģentūru var reorganizēt:

    1) pievienojot to citai valsts iestādei, — tā rezultātā pievienojamā valsts aģentūra beidz pastāvēt;

    2) apvienojot to ar citu valsts iestādi vai vairākām citām valsts iestādēm, — tā rezultātā apvienojamās iestādes beidz pastāvēt un uz to bāzes tiek izveidota jauna

valsts iestāde;

    3) sadalot tās struktūrvienības starp citām valsts iestādēm, — tā rezultātā sadalāmā valsts aģentūra beidz pastāvēt.

 

 

 

 

 

7. 8.pantā:

    papildināt otro daļu ar teikumu šādā redakcijā:

"Valsts aģentūru izveidošanas kārtību nosaka Ministru kabinets.";

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

    

   izteikt trešās daļas 2.punktu šādā redakcijā:

"2) ministru vai institūciju, kuras pārraudzībā valsts aģentūra nodota un valsts aģentūras pārraudzības kārtību;";

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

izslēgt sesto daļu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. 8.pantā:

    papildināt otro daļu ar  teikumu šādā redakcijā:

"Valsts aģentūru izveidošanas kārtību nosaka Ministru kabinets.";

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         izteikt trešās daļas 2.punktu šādā redakcijā:

"2) ministru vai institūciju, kuras pārraudzībā valsts aģentūra nodota un valsts aģentūras pārraudzības kārtību;";

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      izslēgt sesto daļu.

 

 

 

 

 

 

9.pants. Valsts aģentūras pārraudzība

 

    (1) Valsts aģentūras darbības pārraudzībai ministrs veic šādus pasākumus:

    1) apstiprina valsts aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģiju, gadskārtējo darbības plānu un gadskārtējo budžetu (12.pants);

    2) pieņem darbā, atlaiž no darba un disciplināri soda valsts aģentūras direktoru, pamatojoties uz darba tiesiskās attiecības regulējošiem normatīvajiem aktiem;

    3) noslēdz ar valsts aģentūras direktoru pārvaldes līgumu (13.pants);

    4) ieceļ no ministrijas civildienesta ierēdņu vidus par valsts aģentūras darbības uzraudzību atbildīgo amatpersonu (turpmāk — atbildīgā amatpersona) (14.pants);

    5) izveido konsultatīvo padomi, ja tas paredzēts valsts aģentūras nolikumā, un apstiprina tās nolikumu (15.pants);

    6) novērtē valsts aģentūras darbības rezultātus;

    7) ierosina audita veikšanu valsts aģentūrā;

    8) atceļ valsts aģentūras direktora prettiesiskus lēmumus.

   

(2) Ministram, izņemot šā panta pirmajā daļā minēto pasākumu veikšanu, nav tiesību ar tiešiem rīkojumiem iejaukties valsts aģentūras darbā.

 

(3) Ministram savu pienākumu veikšanai ir tiesības pieprasīt un saņemt informāciju par valsts aģentūras darbību.

 

 

8. 9.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Ministrs valsts aģentūras pārraudzību īsteno tieši vai ar ministrijas vai citas tiešās valsts pārvaldes iestādes starpniecību (turpmāk – pārraudzības institūcija).  Lai pārraudzītu valsts aģentūras darbību, ministrs veic šādus pasākumus:

1) apstiprina valsts aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģiju, gadskārtējo darbības plānu un gadskārtējo budžetu (12.pants);

2) pieņem darbā, atlaiž no darba, kā arī disciplināri soda valsts aģentūras direktoru, pamatojoties uz darba tiesiskās attiecības regulējošiem normatīvajiem aktiem;

3) noslēdz ar valsts aģentūras direktoru pārvaldes līgumu (13.pants);

4) izveido konsultatīvo padomi, ja tas paredzēts valsts aģentūras nolikumā, un apstiprina tās nolikumu (15.pants);

5) novērtē valsts aģentūras darbības rezultātus;

6) ierosina pārbaužu veikšanu valsts aģentūrā;

7) atceļ valsts aģentūras direktora prettiesiskus lēmumus.";

 

     

 

 

 

 

 

          papildināt otro un trešo daļu pēc  vārda "Ministram" ar vārdiem "un pārraudzības institūcijai".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.  9. pantā:

     izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

 

“(1) Ministrs valsts aģentūras pārraudzību īsteno tieši vai ar ministrijas vai citas tiešās valsts pārvaldes iestādes starpniecību (turpmāk – pārraudzības institūcija). Lai pārraudzītu valsts aģentūras darbību, ministrs veic šādus pasākumus:

1) apstiprina valsts aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģiju, gadskārtējo darbības plānu un gadskārtējo budžetu (12.pants);

2) pieņem darbā, atlaiž no darba, kā arī disciplināri soda valsts aģentūras direktoru, pamatojoties uz darba tiesiskās attiecības regulējošiem normatīvajiem aktiem;

3) noslēdz ar valsts aģentūras direktoru pārvaldes līgumu (13.pants);

4) izveido konsultatīvo padomi, ja tas paredzēts valsts aģentūras nolikumā, un apstiprina tās nolikumu (15.pants);

5) novērtē valsts aģentūras darbības rezultātus;

6) ierosina pārbaužu veikšanu valsts aģentūrā;

7) atceļ valsts aģentūras direktora prettiesiskus lēmumus.";

 

 

 

        papildināt otro un trešo daļu pēc vārda "Ministram" ar vārdiem "un pārraudzības institūcijai".

 

10.pants. Valsts aģentūras direktors

    (1) Valsts aģentūras darbu vada direktors, kas rīkojas saskaņā ar likumā, valsts aģentūras nolikumā un pārvaldes līgumā minētajiem noteikumiem. Valsts aģentūras direktors ir atbildīgs par pārvaldes līguma izpildi.

 

    (2) Valsts aģentūras direktors:

    1) vada un organizē valsts aģentūras administratīvo darbu un nodrošina tās darbības nepārtrauktību, nosaka valsts aģentūras darbinieku kompetenci un atbildību;

    2) izstrādā valsts aģentūras darbības un attīstības stratēģiju, darbības plānu un budžetu;

    3) nodrošina pārvaldes līguma izpildi;

    4) nosaka valsts aģentūras struktūru un štatu sarakstu;

    5) nosaka valsts aģentūras darbinieku atalgojumu (11.pants);

    6) pieņem darbā un atlaiž no darba valsts aģentūras darbiniekus;

    7) bez īpaša pilnvarojuma pārstāv valsts aģentūru, ja likums nenosaka citu pārstāvības kārtību;

    8) nodrošina valsts aģentūras personāla vadību;

    9) atbild par valsts aģentūras funkciju veikšanu;

    10) atbild par valsts aģentūras resursu lietderīgu izmantošanu;

    11) atbild par valsts aģentūras darbības tiesiskumu;

    12) sniedz ministram un atbildīgajai amatpersonai nepieciešamo informāciju un priekšlikumus valsts aģentūras darbības jautājumos;

    13) veic citas normatīvajos aktos noteiktās darbības.

 

    (3) Uz valsts aģentūras direktora amatu tiek izsludināts atklāts konkurss laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

 

    (4) Darba līgumu ar valsts aģentūras direktoru ministrs noslēdz uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus. Izbeidzoties darba līgumā noteiktajam termiņam, līgumu var atjaunot uz jaunu termiņu, kas nepārsniedz piecus gadus.

 

 

 

 

9. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā:

"10.pants. Valsts aģentūras direktors

 

(1) Valsts aģentūras darbu vada direktors. Valsts aģentūras direktors rīkojas saskaņā ar likumu, valsts aģentūras nolikumu un pārvaldes līgumu un ir atbildīgs par pārvaldes līguma izpildi.

 

(2) Valsts aģentūras direktors pilda Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās valsts pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas, kā arī:

    1) izstrādā valsts aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģijas, gadskārtējā darbības plāna un budžeta projektus;

   2) nodrošina pārvaldes līguma izpildi;

    3) sniedz pārraudzības institūcijai nepieciešamo informāciju un priekšlikumus valsts aģentūras darbības jautājumos;

   4) veic citus uzdevumus, kas noteikti valsts aģentūras darbību reglamentējošos normatīvajos aktos.

 

 

 

 

 

 

 

(3) Valsts aģentūras direktoru pieņem darbā konkursa kārtībā. Kārtību, kādā organizējami konkursi uz valsts aģentūras direktora amatu, nosaka Ministru kabinets. Lēmumu par valsts aģentūras direktora apstiprināšanu amatā pēc ministra ierosinājuma pieņem Ministru kabinets. Darba līgumu ar valsts aģentūras direktoru noslēdz ministrs uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus. Valsts aģentūras direktoru var iecelt amatā atkārtoti. Vismaz trīs mēnešus pirms darba līguma termiņa beigām ministrs pieņem lēmumu par darba līguma termiņa pagarināšanu vai motivētu lēmumu par aģentūras direktora atbrīvošanu no amata un informē par attiecīgo lēmumu aģentūras direktoru."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā:

"10.pants. Valsts aģentūras direktors

 

(1) Valsts aģentūras darbu vada direktors. Valsts aģentūras direktors rīkojas saskaņā ar likumu, valsts aģentūras nolikumu un pārvaldes līgumu un ir atbildīgs par pārvaldes līguma izpildi.

 

(2) Valsts aģentūras direktors pilda Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās valsts pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas, kā arī:

   1) izstrādā valsts aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģijas, gadskārtējā darbības plāna un budžeta projektus;

   2) nodrošina pārvaldes līguma izpildi;

   3) sniedz pārraudzības institūcijai nepieciešamo informāciju un priekšlikumus valsts aģentūras darbības jautājumos;

   4) veic citus uzdevumus, kas noteikti valsts aģentūras darbību reglamentējošos normatīvajos aktos.

 

 

 

 

(3) Valsts aģentūras direktoru pieņem darbā konkursa kārtībā. Kārtību, kādā organizējami konkursi uz valsts aģentūras direktora amatu, nosaka Ministru kabinets. Lēmumu par valsts aģentūras direktora apstiprināšanu amatā pēc ministra ierosinājuma pieņem Ministru kabinets. Darba līgumu ar valsts aģentūras direktoru noslēdz ministrs uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus. Valsts aģentūras direktoru var iecelt amatā atkārtoti. Vismaz trīs mēnešus pirms darba līguma termiņa beigām ministrs pieņem lēmumu par darba līguma termiņa pagarināšanu vai motivētu lēmumu par aģentūras direktora atbrīvošanu no amata un informē par attiecīgo lēmumu aģentūras direktoru."

 

12.pants. Valsts aģentūras darbības plānošana

 

    (1) Valsts aģentūras direktors izstrādā valsts aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģiju uz pārvaldes līguma darbības laiku, paredzot noteiktā laika posmā sasniedzamos darbības rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai prognozējamos resursus. Valsts aģentūras direktors iesniedz valsts aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģiju ministram apstiprināšanai.

   

(2) Pamatojoties uz valsts aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģiju, valsts aģentūra izstrādā valsts aģentūras gadskārtējo darbības plānu. Gadskārtējā darbības plānā nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai nepieciešamos pasākumus. Pamatojoties uz gadskārtējo darbības plānu, tiek apstiprināts valsts aģentūras gadskārtējais budžets.

 

 

 

10. Izteikt 12.pantu šādā redakcijā:

"12.pants. Valsts aģentūras darbības plānošana

 

(1) Valsts aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģiju izstrādā uz pārvaldes līguma darbības laiku, pamatojoties uz attiecīgās nozares vidēja termiņa darbības stratēģiju. Valsts aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģijā paredz noteiktā laikposmā sasniedzamos darbības un politikas rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai prognozējamos resursus.

 

(2) Pamatojoties uz valsts aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģiju, izstrādā valsts aģentūras gadskārtējo darbības plānu, kurā nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai nepieciešamos pasākumus. Pamatojoties uz gadskārtējo darbības plānu, apstiprina valsts aģentūras gadskārtējo budžetu."

 

 

 

 

 

 

10. Izteikt 12.pantu šādā redakcijā:

"12.pants. Valsts aģentūras darbības plānošana

 

(1) Valsts aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģiju izstrādā uz pārvaldes līguma darbības laiku, pamatojoties uz attiecīgās nozares vidēja termiņa darbības stratēģiju. Valsts aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģijā paredz noteiktā laikposmā sasniedzamos darbības un politikas rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai prognozējamos resursus.

 

(2) Pamatojoties uz valsts aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģiju, izstrādā valsts aģentūras gadskārtējo darbības plānu, kurā nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai nepieciešamos pasākumus. Pamatojoties uz gadskārtējo darbības plānu, apstiprina valsts aģentūras gadskārtējo budžetu."

 

13.pants. Pārvaldes līgums

    (1) Pārvaldes līgums ir vienošanās par valsts aģentūrai nodoto valsts funkciju veikšanu atbilstoši ministra apstiprinātajai valsts aģentūras vidēja termiņa darbības  un attīstības stratēģijai. Pārvaldes līgumu valsts vārdā paraksta ministrs, bet valsts aģentūras vārdā — valsts aģentūras direktors.

    (2) Pārvaldes līgumā nosaka:

    1) valsts aģentūras darbības kvantitatīvos un kvalitatīvos rādītājus, to skaitā publisko pakalpojumu sniegšanas un klientu apkalpošanas rādītājus;

    2) valsts aģentūras funkciju veikšanai paredzamos finansu līdzekļus un to avotus, ja nepieciešams, citus paredzamos resursus un to avotus;

    3) valsts aģentūras darbības rezultātu izvērtēšanas kārtību un kritērijus;

    4) kārtību, kādā valsts aģentūra sniedz ministrijai kārtējo un gada pārskatu;

    5) pārvaldes līguma grozīšanas nosacījumus un kārtību;

    6) kārtību, kādā izdarāmi grozījumi pārvaldes līgumā, ja tiek izdarīti grozījumi gadskārtējā valsts budžeta likumā vai citos likumos;

    7) valsts aģentūras darbinieku materiālās stimulēšanas kārtību un kārtību, kādā viņiem tiek piemērotas sankcijas atbilstoši pārvaldes līguma izpildes novērtējumam;

    8) pārvaldes līguma darbības termiņu, kas nevar būt īsāks par trim gadiem;

    9) citus jautājumus, kurus ministrs un valsts aģentūras direktors uzskata par būtiskiem.

 

 

 

11. 13.pantā:

      aizstāt pirmajā daļā vārdus “valsts funkciju” ar vārdiem “valsts pārvaldes funkciju”;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        aizstāt otrās daļas 4.punktā vārdu "ministrijai" ar vārdiem "pārraudzības institūcijai".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. 13.pantā:

      aizstāt pirmajā daļā vārdus “valsts funkciju” ar vārdiem “valsts pārvaldes funkciju”;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        aizstāt otrās daļas 4.punktā vārdu "ministrijai" ar vārdiem "pārraudzības institūcijai".

 

14.pants. Atbildīgās amatpersonas kompetence

    (1) Ministra ieceltā atbildīgā amatpersona uzrauga valsts aģentūras darbību un informē par to ministru.

    (2) Atbildīgajai amatpersonai ir šādi pienākumi:

    1) sniegt ministram atzinumu par valsts aģentūras direktora izstrādāto valsts aģentūras darbības un attīstības stratēģiju;

    2) sniegt ministram atzinumu par valsts aģentūras direktora izstrādāto valsts aģentūras gadskārtējo darbības plānu un gadskārtējā budžeta projektu;

    3) sniegt ministram atzinumu par valsts aģentūras direktora izstrādāto pārvaldes līgumu;

    4) sniegt ministram atzinumu par valsts aģentūras kārtējo un gada pārskatu, kā arī par valsts aģentūras darbību un finansu līdzekļu izlietojumu;

    5) sniegt ministram priekšlikumus attiecībā uz valsts aģentūras direktora darbības novērtēšanu (arī materiālās stimulēšanas vai disciplinārās sodīšanas jautājumos);

    6) ministra uzdevumā pieprasīt no valsts aģentūras direktora informāciju valsts aģentūras darbības jautājumos un izvērtēt to;

    7) izskatīt sūdzības par valsts aģentūras darbību un sniegt priekšlikumu ministram attiecībā uz nepieciešamo rīcību.

    (3) Atbildīgajai amatpersonai nav tiesību ar tiešiem rīkojumiem iejaukties valsts aģentūras darbā.

    (4) Atbildīgajai amatpersonai savu pienākumu veikšanai ir tiesības pieprasīt un saņemt informāciju par valsts aģentūras darbību.

 

12. Izslēgt 14.pantu.

 

 

 

 

 

 

12. Izslēgt 14.pantu.

 

15.pants. Konsultatīvā padome

    (1) Konsultatīvās padomes sastāvā — atkarībā no valsts aģentūras darbības specifikas — iekļauj valsts un pašvaldību pilnvarotas personas, attiecīgo nozaru speciālistus un nevalstisko organizāciju pilnvarotus pārstāvjus. Konsultatīvās padomes darbā bez balsstiesībām piedalās atbildīgā amatpersona, valsts aģentūras direktors vai viņa pilnvarotas personas.

    (2) Konsultatīvajai padomei ir padomdevēja tiesības valsts aģentūras darbības jautājumos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13. Izslēgt 15.panta pirmajā daļā vārdus "atbildīgā amatpersona".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13. Izslēgt 15.panta pirmajā daļā vārdus "atbildīgā amatpersona".

 

16.pants. Valsts aģentūras manta

    (1) Valsts aģentūras manta ir valsts manta, kura atrodas valsts aģentūras valdījumā.

   

  (2) Tiesiskajās attiecībās ar fiziskajām un juridiskajām personām valsts aģentūra atbild ar tās valdījumā nodoto valsts mantu. Ja ar to nepietiek vai valsts aģentūras saistību izpilde var traucēt valsts aģentūras funkciju veikšanu, par valsts aģentūras saistībām atbild valsts. Kārtību, kādā valsts atbild par valsts aģentūras saistībām, reglamentē Ministru kabineta apstiprināti noteikumi.

 

 

 

 

 

 

14. Aizstāt 16.panta otrajā daļā vārdus "fiziskajām un juridiskajām personām" ar vārdu "privātpersonām".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14. Aizstāt 16.panta otrajā daļā vārdus "fiziskajām un juridiskajām personām" ar vārdu "privātpersonām".

 

17.pants. Valsts aģentūras finansēšana

     Valsts aģentūra tiek finansēta no valsts budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem, īpašiem mērķiem iezīmētiem ieņēmumiem, kā arī no pašu ieņēmumiem, to skaitā ieņēmumiem par valsts aģentūras sniegtajiem maksas pakalpojumiem, no valsts vai pašvaldību pasūtījumiem, no ziedojumiem, dāvinājumiem un ārvalstu finansiālās palīdzības līdzekļiem.

 

 

 

 

 

 

 

 

15. Izslēgt 17.pantā vārdus "no valsts vai pašvaldību pasūtījumiem".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15. Izslēgt 17.pantā vārdus "no valsts vai pašvaldību pasūtījumiem".

 

20.pants. Valsts aģentūras iekšējais audits

   

      Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā valsts aģentūrā tiek veikts iekšējais audits, lai nodrošinātu efektīvu valsts aģentūras darbību.

 

 

16. Izslēgt 20.pantu.

 

 

 

 

 

16. Izslēgt 20.pantu.

 

21.pants. Valsts aģentūras kārtējais un gada pārskats

   

     Valsts aģentūras direktors pārvaldes līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā iesniedz atbildīgajai amatpersonai kārtējo un gada pārskatu par pārvaldes līguma izpildi un finansu resursu izlietojumu. Kārtējā un gada pārskatā iekļaujamo informāciju nosaka ministrs.

 

 

17. Aizstāt 21.pantā vārdus "atbildīgajai amatpersonai" ar vārdiem "pārraudzības institūcijai".

 

 

 

 

 

17. Aizstāt 21.pantā vārdus "atbildīgajai amatpersonai" ar vārdiem "pārraudzības institūcijai".

 

 

III nodaļa

Pašvaldības aģentūra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24.pants. Pašvaldības aģentūras funkcijas

   

    Pašvaldības aģentūrai var uzdot veikt šādas pašvaldības kompetencē esošas funkcijas:

    1) sniegt pakalpojumus valsts un pašvaldību iestādēm;

    2) sniegt publiskos pakalpojumus fiziskajām un juridiskajām personām (25.pants);

    3) vadīt un realizēt pašvaldības, valsts un starptautiskus projektus un programmas.

 

 

18. Aizstāt 24.pantā vārdus "fiziskajām un juridiskajām personām" ar vārdu "privātpersonām".

 

 

 

 

 

 

18. Aizstāt 24.pantā vārdus "fiziskajām un juridiskajām personām" ar vārdu "privātpersonām".

 

25.pants. Pašvaldības aģentūras sniegtie publiskie pakalpojumi

    (1) Pašvaldības aģentūra sniedz publiskos pakalpojumus likumā noteiktās pašvaldības kompetences ietvaros. Publisko pakalpojumu sniegšana ir pašvaldības saistošajos noteikumos minētajos gadījumos materiālu vai nemateriālu labumu piedāvāšana fiziskajām un juridiskajām personām kultūras, izglītības, veselības aizsardzības, sociālajā, vides aizsardzības vai citā jomā, lai nodrošinātu sabiedrības vajadzību ievērošanu šo pakalpojumu saņemšanā attiecīgajā administratīvajā teritorijā.

 

 

 

 

 

19. 25.panta pirmajā daļā:

    izslēgt vārdus "pašvaldības saistošajos noteikumos minētajos gadījumos";

 

    aizstāt vārdus "fiziskajām un juridiskajām personām" ar vārdu "privātpersonām".

 

 

 

 

 

 

 

 

19. 25.panta pirmajā daļā:

    izslēgt vārdus "pašvaldības saistošajos noteikumos minētajos gadījumos";

 

    aizstāt vārdus "fiziskajām un juridiskajām personām" ar vārdu "privātpersonām".

27.pants. Pašvaldības aģentūras izveidošana, reorganizēšana un likvidēšana

    (1) Pašvaldības aģentūru izveido, reorganizē un likvidē pašvaldības dome (padome).

    (2) Izveidojot, reorganizējot vai likvidējot pašvaldības aģentūru, noteicošais ir lietderīguma un efektivitātes princips.

    (3) Pašvaldības aģentūras darbību regulē pašvaldības domes (padomes) apstiprināts nolikums, kurā norāda:

    1) pašvaldības aģentūras nosaukumu;

    2) pašvaldības aģentūras izveidošanas mērķi;

    3) pašvaldības aģentūras funkcijas;

    4) pašvaldības aģentūras kompetenci;

    5) pašvaldības aģentūras finansēšanas kārtību;

    6) apjomu un kārtību, kādā pašvaldības aģentūra rīkojas ar nekustamo un kustamo mantu;

    7) pašvaldības aģentūras tiesības iekasēt maksu par tās sniegtajiem publiskajiem pakalpojumiem;

    8) pašvaldības aģentūras tiesības ņemt aizņēmumus un uzņemties garantijas, to apjomu "Likumā par budžetu un finansu vadību" noteiktajā kārtībā;

    9) konsultatīvās padomes izveidošanas nepieciešamību un tās uzdevumus.

    (4) Pašvaldības aģentūras nolikumā var ietvert arī citus pašvaldības aģentūras darbību regulējošus noteikumus, kas nav minēti šā panta trešajā daļā.

    (5) Pašvaldības aģentūras reorganizēšanas vai likvidēšanas gadījumā sastāda pašvaldības aģentūras slēguma bilanci, nosaka mantas vērtību un saistību apjomu, kā arī paredz mantas un saistību nodošanu citai pašvaldības iestādei.

     (6) Pašvaldības aģentūru var reorganizēt:

    1) pievienojot to citai pašvaldības iestādei, — tā rezultātā pievienojamā pašvaldības aģentūra beidz pastāvēt;

    2) apvienojot to ar citu pašvaldības iestādi vai vairākām citām pašvaldības iestādēm, — tā rezultātā apvienojamās iestādes beidz pastāvēt un uz to bāzes tiek

izveidota jauna pašvaldības iestāde;

    3) sadalot tās struktūrvienības starp citām pašvaldības iestādēm, — tā rezultātā sadalāmā pašvaldības aģentūra beidz pastāvēt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20. Izslēgt 27.panta sesto daļu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20. Izslēgt 27.panta sesto daļu.

 

29.pants. Pašvaldības izpilddirektora vai citas atbildīgās amatpersonas kompetence pašvaldības aģentūras darbības uzraudzībā

    (1) Pašvaldības izpilddirektors uzrauga pašvaldības aģentūras darbību un informē pašvaldības domi (padomi) par pašvaldības aģentūras darbības jautājumiem.

    (2) Attiecībā uz pašvaldības izpilddirektora kompetenci pašvaldības aģentūras darbības uzraudzībā ir piemērojami šā likuma 14.panta otrās daļas noteikumi, ņemot vērā to, ka pašvaldības dome (padome) realizē 14.panta otrajā daļā ministram noteikto kompetenci.

    (3)Pašvaldības izpilddirektors nedrīkst ar tiešiem rīkojumiem iejaukties pašvaldības aģentūras darbā.

 (4)Pašvaldības izpilddirektoram savu pienākumu veikšanai ir tiesības pieprasīt un saņemt informāciju par pašvaldības aģentūras darbību.

 (5) Ja pašvaldības aģentūras darbību uzrauga nevis pašvaldības izpilddirektors, bet cita pašvaldības domes (padomes) iecelta amatpersona, uz šo amatpersonu attiecināma šā panta pirmajā, otrajā, trešajā un ceturtajā daļā noteiktā kompetence.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21. 29.pantā:

      izslēgt otro daļu;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      izslēgt piektajā daļā vārdu “otrajā”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21. 29.pantā:

      izslēgt otro daļu;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         izslēgt piektajā daļā vārdu “otrajā”.

 

 

31.pants. Pašvaldības aģentūras direktors

   

(1) Pašvaldības aģentūras darbu vada direktors, kas rīkojas saskaņā ar likumā, pašvaldības aģentūras nolikumā un pārvaldes līgumā minētajiem noteikumiem.

Pašvaldības aģentūras direktors ir atbildīgs par pārvaldes līguma izpildi.

    (2) Uz pašvaldības aģentūras direktora amatu tiek izsludināts atklāts konkurss attiecīgās administratīvās teritorijas laikrakstā.

   (3) Darba līgumu ar pašvaldības aģentūras direktoru pašvaldības domes (padomes) priekšsēdētājs noslēdz uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus. Izbeidzoties darba līgumā noteiktajam termiņam, līgumu var atjaunot uz jaunu termiņu, kas nepārsniedz piecus gadus.

    (4) Attiecībā uz pašvaldības aģentūras direktora kompetenci ir piemērojami šā likuma 10.panta otrās daļas noteikumi, ņemot vērā to, ka pašvaldības dome (padome) realizē 10.panta otrās daļas 12.punktā ministram noteikto kompetenci.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22. 31.pantā:

      izteikt trešās daļas otro teikumu šādā redakcijā:

"Pašvaldības aģentūras direktoru var iecelt amatā atkārtoti.";

 

 

 

 

 

 

 

      aizstāt ceturtajā daļā skaitli un vārdus “12.punktā ministram” ar skaitli un vārdiem “3.punktā pārraudzības institūcijai”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22. 31.pantā:

      izteikt trešās daļas otro teikumu šādā redakcijā:

"Pašvaldības aģentūras direktoru var iecelt amatā atkārtoti.";

 

 

 

 

 

 

 

 

    aizstāt ceturtajā daļā skaitli un vārdus “12.punktā ministram” ar skaitli un vārdiem “3.punktā pārraudzības institūcijai”.

 

 

33.pants. Pašvaldības aģentūras darbības plānošana

    (1) Pašvaldības aģentūras direktors izstrādā pašvaldības aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģiju uz pārvaldes līguma darbības laiku, paredzot noteiktā laika posmā sasniedzamos darbības rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai prognozējamos resursus. Pašvaldības aģentūras direktors iesniedz pašvaldības aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģiju pašvaldības domei (padomei) apstiprināšanai.

    (2) Pamatojoties uz pašvaldības aģentūras vidēja termiņa darbības un attīstības stratēģiju, pašvaldības aģentūra izstrādā pašvaldības aģentūras gadskārtējo darbības plānu. Gadskārtējā darbības plānā nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai nepieciešamos pasākumus. Pamatojoties uz gadskārtējo darbības plānu, tiek apstiprināts pašvaldības aģentūras gadskārtējais budžets.

 

 

 

23. Izteikt 33.pantu šādā redakcijā:

"33.pants. Pašvaldības aģentūras darbības plānošana

 

(1) Pašvaldības aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģijā paredz noteiktā laikposmā sasniedzamos pārvaldes līguma darbības rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai prognozējamos resursus.

 

(2) Pamatojoties uz pašvaldības aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģiju, izstrādā pašvaldības aģentūras gadskārtējo darbības plānu, kurā nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai nepieciešamos pasākumus. Pamatojoties uz gadskārtējo darbības plānu, apstiprina pašvaldības aģentūras gadskārtējo budžetu."

 

 

 

 

23. Izteikt 33.pantu šādā redakcijā:

"33.pants. Pašvaldības aģentūras darbības plānošana

 

(1) Pašvaldības aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģijā paredz noteiktā laikposmā sasniedzamos pārvaldes līguma darbības rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai prognozējamos resursus.

 

 

(2) Pamatojoties uz pašvaldības aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģiju, izstrādā pašvaldības aģentūras gadskārtējo darbības plānu, kurā nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai nepieciešamos pasākumus. Pamatojoties uz gadskārtējo darbības plānu, apstiprina pašvaldības aģentūras gadskārtējo budžetu."

 

35.pants. Pašvaldības aģentūras manta

    (1) Pašvaldības aģentūras manta ir pašvaldības manta, kura atrodas pašvaldības aģentūras valdījumā.

    (2) Tiesiskajās attiecībās ar fiziskajām un juridiskajām personām pašvaldības aģentūra atbild ar tās valdījumā nodoto pašvaldības mantu. Ja ar to nepietiek vai pašvaldības aģentūras saistību izpilde var traucēt pašvaldības aģentūras funkciju veikšanu, par pašvaldības aģentūras saistībām pašvaldības domes (padomes)

noteiktajā kārtībā atbild attiecīgā pašvaldība.

    (3) Pašvaldības aģentūrai ir tiesības likumā noteiktajā kārtībā iegādāties savai darbībai nepieciešamo mantu, kā arī atsavināt pašvaldības aģentūras valdījumā esošo pašvaldības kustamo mantu. Līdzekļus, kas iegūti pašvaldības kustamās mantas atsavināšanas rezultātā, ieskaita pašvaldības aģentūras budžetā.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24. Aizstāt 35.panta otrajā daļā vārdus “fiziskajām un juridiskajām personām” ar vārdu “privātpersonām”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24. Aizstāt 35.panta otrajā daļā vārdus “fiziskajām un juridiskajām personām” ar vārdu “privātpersonām”.

 

36.pants. Pašvaldības aģentūras finansēšana

    Pašvaldības aģentūra tiek finansēta no pašvaldības budžeta dotācijas, īpašiem mērķiem iezīmētiem ieņēmumiem, kā arī no pašu ieņēmumiem, to skaitā

ieņēmumiem par pašvaldības aģentūras sniegtajiem maksas pakalpojumiem, no valsts vai pašvaldības pasūtījumiem, no ziedojumiem, dāvinājumiem un ārvalstu finansiālās palīdzības līdzekļiem.

 

 

 

 

25. Izslēgt 36.pantā vārdus "no valsts vai pašvaldības pasūtījumiem".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25. Izslēgt 36.pantā vārdus "no valsts vai pašvaldības pasūtījumiem".

 

42.pants. Pašvaldību kopīgā aģentūra

   (1) Pašvaldību kompetencē esošo funkciju veikšanai pašvaldības, savstarpēji vienojoties, var izveidot kopīgu iestādi — pašvaldību kopīgo aģentūru, nosakot tās finansēšanas kārtību un tās valdījumā nododamās mantas apjomu.

    (2) Uz pašvaldību kopīgo aģentūru attiecas šā likuma I un III nodaļas noteikumi, ja šajā pantā nav noteikts citādi.

    (3) Pašvaldību kopīgās aģentūras uzraudzībai pašvaldību domes (padomes) izveido kopīgu lēmējinstitūciju — padomi, deleģē šajā padomē pārstāvjus no attiecīgo pašvaldību deputātu vidus un p ieņem pašvaldību kopīgās aģentūras nolikumu.

    (4) Padomei ir šā likuma 28.pantā pašvaldības domei (padomei) noteiktā kompetence.

   (5) Par pašvaldību kopīgās aģentūras darbības uzraudzību atbildīgajai personai, kuru iecēlusi padome, ir šajā likumā pašvaldības izpilddirektoram noteiktā kompetence.

    (6) Pašvaldību kopīgās aģentūras direktoram ir šajā likumā pašvaldības aģentūras direktoram noteiktā kompetence.

   (7) Ja tiesiskajās attiecībās ar fiziskajām un juridiskajām personām pašvaldību kopīgās aģentūras saistību izpilde var traucēt pašvaldību kopīgās aģentūras funkciju veikšanu vai pašvaldību kopīgās aģentūras mantas nepietiek tā tās saistību izpildei, par pašvaldību kopīgās aģentūras saistībām atbild attiecīgās pašvaldības proporcionāli katras pašvaldības ieguldītajai mantas daļai.

 

 

 

26. Izteikt 42. pantu šādā redakcijā:

“42.pants. Pašvaldību kopīgā aģentūra

    (1) Likumā paredzētajos gadījumos vai savstarpēji vienojoties pašvaldības izveido kopīgu iestādi — pašvaldību kopīgo aģentūru.

 

(2) Pašvaldību kopīgās aģentūras manta un budžets ir nošķirti no šo aģentūru izveidojušo pašvaldību mantas un budžetiem. Pašvaldību kopīgā aģentūra var atvērt kontu Valsts kasē.

 

(3) Pašvaldību kopīgās aģentūras nolikumu apstiprina ar šo aģentūru izveidojušo pašvaldību domju (padomju) lēmumiem, ja likumā nav noteikts citādi.

 

(4) Uz pašvaldību kopīgo aģentūru attiecas šā likuma I un III nodaļas noteikumi, ja likumā nav  noteikts citādi.

 

(5) Likums, kas nosaka pašvaldību kopīgās aģentūras izveidošanu, vai pašvaldību kopīgās aģentūras nolikums nosaka  amatpersonas un institūcijas, kuras pilda šajā likumā paredzētās amatpersonu un institūciju funkcijas attiecībā uz pašvaldību kopīgajām aģentūrām.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Juridiskais birojs

Izteikt likuma 26. pantu šādā redakcijā:

“26. Izslēgt 42. pantu.”

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26. Izslēgt 42. pantu.

 

 

 

27. Papildināt likumu ar  42.1 pantu šādā redakcijā:

“42.1 pants. Pašvaldību kopīgo aģentūru un to izveidojušo pašvaldību atbildība

 (1) Par pašvaldību kopīgās aģentūras administratīvajiem aktiem atbild tā pašvaldība, kuras vārdā attiecīgais administratīvais akts ir izdots.

(2) Par pašvaldību kopīgās aģentūras privāttiesiskajiem darījumiem atbild pašvaldību kopīgā aģentūra sava budžeta un mantas ietvaros.

(3) Zaudējumus, kas pašvaldībai tieši nodarīti ar pašvaldību kopīgās aģentūras nelikumīgu lēmumu, atlīdzina likumā noteiktajā kārtībā tādā apmērā, kas atbilst attiecīgo amatpersonu civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas apmēram, un šādu zaudējumu atlīdzību regresa kārtībā piedzen no šīm amatpersonām.

(4)Pašvaldību kopīgās aģentūras amatpersonām, kuras izdod administratīvos aktus vai piedalās koleģiālu lēmumu pieņemšanā par šo aktu izdošanu, stājoties amatā, jāapdrošina sava civiltiesiskā atbildība. Šīs civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas minimālo summu nosaka pašvaldību kopīgās aģentūras nolikums.”

 

 

 

2.

 

 

 Juridiskais birojs

Izslēgt  likuma 27. pantu un uzskatīt 28. pantu par 27. pantu.

 

atbalstīt

 

 

 

 

Pārejas noteikumi

 

    1....5.

6. Reorganizējamā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pārveidošana par valsts (pašvaldības) aģentūru uzskatāma par uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) reorganizāciju, kuras rezultātā uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) zaudē uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) statusu un vienlaikus iegūst valsts  (pašvaldības) aģentūras statusu un visa uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) manta un saistības pāriet valstij (pašvaldībai).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28. Papildināt pārejas noteikumus ar  6.1  punktu šādā redakcijā:

 

"6.1  Ministrs izvērtē reorganizējamā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) vadītāja darbību. Ministrs var uzteikt darba līgumu ar reorganizējamā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) vadītāju Dar ba likumā noteiktajā kārtībā."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27. Papildināt pārejas noteikumus ar 6.1 punktu šādā redakcijā:

 

"6.1 Ministrs izvērtē reorganizējamā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) vadītāja darbību. Ministrs var uzteikt darba līgumu ar reorganizējamā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) vadītāju Darba likumā noteiktajā kārtībā."