Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Valsts darba inspekcijas likumā

Izdarīt Valsts darba inspekcijas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 2.nr.; 2003, 15.nr.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt 1.pantā vārdus "uzdevumu un funkcijas" ar vārdiem "funkciju un uzdevumus".

2.  2.pantā:

izteikt pirmo un otro daļu šādā redakcijā:

"(1) Valsts darba inspekcija (turpmāk – Darba inspekcija) ir Labklājības ministrijas pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde.

(2) Darba inspekcijai ir zīmogs ar papildinātā mazā Latvijas valsts ģerboņa attēlu un pilnu Darba inspekcijas nosaukumu.";

izslēgt trešo daļu.

3.  3.pantā:

izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā:

"3.pants. Darba inspekcijas funkcija un uzdevumi";

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Darba inspekcijas funkcija ir valsts uzraudzības un kontroles īstenošana darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jomā.";

izteikt otrās daļas ievaddaļu šādā redakcijā:

"(2) Lai nodrošinātu šā panta pirmajā daļā minētās funkcijas izpildi, Darba inspekcija veic šādus uzdevumus:";

papildināt otro daļu ar 16.punktu šādā redakcijā:

"16) izsniedz, pārreģistrē, pagarina derīguma termiņu vai anulē reģistrācijas apliecības komersantiem, kuri vēlas veikt rūpnieciskos spridzināšanas darbus, sniegt pirotehniskos pakalpojumus, ražot (izgatavot) un remontēt elektrošoka ierīces, glabāt minēto darbu un pakalpojumu veikšanai paredzētos pirotehniskos izstrādājumus, sprāgstvielas, detonatorus vai to palīgierīces."

 

4.  5.pantā:

papildināt otro daļu ar 9. un 10.punktu šādā redakcijā:

"9) kontrolēt, vai darba devēji un bīstamo iekārtu valdītāji veic efektīvus pasākumus, lai nodrošinātu Darba inspekcijas rīkojumu izpildi, un ņem vērā izteiktos brīdinājumus;

10) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegt tiesībaizsardzības iestādēs materiālus par darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības normatīvo aktu pārkāpumiem.";

papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

"(4) Darba inspekcijas struktūrvienību vadītāji plāno un organizē struktūrvienību darbu, un ir atbildīgi par struktūrvienībai noteikto uzdevumu izpildi."

5. Izteikt 7.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Darba inspekcija tiek finansēta no valsts budžeta, un tai ir valsts budžeta konts Valsts kasē."

6. Aizstāt 8.panta 5.punktā vārdus "licences normatīvajos aktos noteiktajos komercdarbības veidos" ar vārdiem "reģistrācijas apliecības".

7.  10.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Tiešās un pastarpinātās pārvaldes iestādes bez maksas sniedz Darba inspekcijai informāciju, kas nepieciešama tās funkcijas un uzdevumu veikšanai.";

papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

"(3) Informācijas operatīvas apmaiņas kārtību nosaka Ministru kabinets."

 

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta

“Grozījumi Valsts darba inspekcijas likumā”

ANOTĀCIJA

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

Valsts darba inspekcijas likums stājās spēkā 2002.gada 1.janvārī.

Valsts darba inspekcijas likuma atsevišķas normas neatbilst Valsts pārvaldes iekārtas likuma prasībām.

Ar 2003.gada 23.septembrī pieņemtajiem Ministru kabineta noteikumiem Nr.538 “Ieroču, munīcijas, speciālo līdzekļu, sprāgstvielu, spridzināšanas ietaišu un pirotehnisko izstrādājumu komerciālās aprites, pirotehnisko izstrādājumu klasificēšanas un izmantošanas noteikumi” Valsts darba inspekcijai noteikts papildus uzdevums – izsniegt reģistrācijas apliecības.

Nepieciešams precizēt likuma normu, jo atbilstoši 2003.gada 17.septembra Ministru kabineta rīkojumam Nr.589 “Par bezpeļņas organizācijas valsts akciju sabiedrības “Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra” reorganizāciju” izveidota Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra.

Likumu nepieciešams papildināt ar deleģējumu Ministru kabinetam izdot noteikumus par koordinācijas mehānisma modeli operatīvai informācijas apmaiņai.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

 

 

 

 

Projektā ir precizēts Valsts darba inspekcijas tiesiskais statuss un tās darbības regulējums ir saskaņots ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma prasībām.

Projektā ir precizētas Valsts darba inspekcijas funkcijas un uzdevumi.

Saskaņā ar 2003.gada 23.septembrī pieņemtajiem Ministru kabineta noteikumiem Nr.538 “Ieroču, munīcijas, speciālo līdzekļu, sprāgstvielu, spridzināšanas ietaišu un pirotehnisko izstrādājumu komerciālās aprites, pirotehnisko izstrādājumu klasificēšanas un izmantošanas noteikumi” ir papildināts Valsts darba inspekcijas uzdevumu uzskaitījums un saskaņota lietotā terminoloģija.

Valsts darba inspekcijas likuma 10.pants ir precizēts atbilstoši Ministru kabineta 2003.gada 17.septembra rīkojumam Nr.589 “Par bezpeļņas organizācijas valsts akciju sabiedrības “Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra” reorganizāciju”, kas paredz izveidot Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūru.

Saskaņā ar 2004.gada 29.janvāra Ministru kabineta rīkojuma Nr.60 “Par pamatnostādnēm “Par nelegālās nodarbinātības samazināšanas pasākumiem”” 3.2. apakšpunktu, likumprojektā paredzēts deleģējums Ministru kabinetam izdot noteikumus par koordinācijas mehānisma modeli operatīvai informācijas apmaiņai.

3. Cita informācija

 

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekta ieviešana palīdzēs sakārtot kopējo valsts pārvaldes iekārtu.

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Normatîvâ akta projekts ðo jomu neskar.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

6. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Papildus normatîvie akti nav jâizdod.

2. Cita informācija

Normatîvâ akta projekts ðo jomu neskar.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

Normatîvâ akta projekts ðo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatîvâ akta projekts ðo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatîvâ akta projekts ðo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

     

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe

Komentāri

       

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

Konsultâcijas nav notikuðas

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem

konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

Normatîvâ akta projekts ðo jomu neskar.

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 

Likumprojekta normu izpildei netiek radītas jaunas valsts institūcijas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 

Likumprojekts pēc tā pieņemšanas Saeimā tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un periodiskajā izdevumā “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

 

 

Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības.

4. Cita informācija

Normatîvâ akta projekts ðo jomu neskar.

 

Labklājības ministre D.Staķe

 

 

Valsts sekretāre

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Eiropas un juridisko lietu departamenta direktors

Atbildīgā amatpersona

 

B.Paðevica

Z.Uzuliņa

M.Badovskis

K.Keiða

 

 

 

 

 

 

11.03.04. 16:29

739

Kristīne Keiša

7021718, Kristine.Keisa@lm.gov.lv