Likumprojekts

Likumprojekts

 

Grozījums likumā “Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli”

Izdarīt likumā “Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 23.nr.) šādu grozījumu:

Papildināt ar pārejas noteikumu šādā redakcijā:

Pārejas noteikums

Par tiem transportlīdzekļiem, kuri ievesti izlaišanai brīvam apgrozījumam Latvijas Republikā no ārvalstīm līdz 2004.gada 30.aprīlim, nodokli nemaksā, ja par minētajiem transportlīdzekļiem samaksāts akcīzes nodoklis saskaņā ar likumu „Par akcīzes nodokli”.

Likums stājas spēkā ar 2004.gada 1.maiju.

 

 

 

Finanšu ministrs

Valsts sekretāre

Juridiskā dienesta vadītājs

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

O.Spurdziņš

V.Andrējeva

E.Strazdiņa

M.Radeiko

K.Birznieks

 

 

00.00.0000. 0:00

K.Birznieks

7095517, karlisb@fm.gov.lv

 

 

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta “Grozījums likumā “Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli””

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Atbilstoši likumam “Par akcīzes nodokli”, kas ir spēkā līdz 2004.gada 30.aprīlim, par vieglajiem automobiļiem un motocikliem ir jāmaksā akcīzes nodoklis. Fiziskā un juridiskā persona aprēķināto nodokli par vieglo automobili vai motociklu (turpmāk – transportlīdzekli), kuras no ārvalstīm ievests Latvijas Republikas muitas teritorijā izlaišanai brīvam apgrozījumam, samaksā kredītiestādē pirms uzrādīšanas muitas iestādē.

Savukārt ar 2004.gada 1.maiju par transportlīdzekļiem būs jāmaksā vieglo automobiļu un motociklu nodoklis (turpmāk – nodoklis) saskaņā ar likumu “Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli” (turpmāk – likums). Saskaņā ar likumu, nodoklis ir maksājams valsts budžetā pirms attiecīgā transportlīdzekļa reģistrācijas Ceļu satiksmes drošības direkcijā.

Saskaņā ar Ceļu satiksmes likumu, transportlīdzeklis ir jāreģistrē Ceļu satiksmes drošības direkcijā piecu dienu laikā no to iegādes vai ievešanas dienas. Tas nozīmē, ka transportlīdzekļus, kas Latvijā tiks ievesti 2004.gada aprīļa beigās, varēs reģistrēt Ceļu satiksmes drošības direkcijā arī maija sākumā. Tādejādi var rasties situācija, kurā nodokļa maksātājam nodoklis par transportlīdzekli ir jāmaksā divas reizes – pirms ievešanas Latvijā un pirms reģistrācijas.

Šī problēma daļēji ir novērsta, Ministru kabineta noteikumos “Vieglo automobiļu un motociklu nodokļa maksāšanas, iekasēšanas un administrēšanas kārtība” iekļaujot normu, kas nosaka, ka transportlīdzekļiem, kuri ievesti izlaišanai brīvam apgrozījumam Latvijas Republikā no ārvalstīm līdz 2004.gada 30.aprīlim, maksājuma dokumenta, kas apliecina vieglo automobiļu un motociklu nodokļa nomaksu, vietā transportlīdzekļa reģistrēšanai ir derīgs maksājuma dokuments, kas apliecina nodokļa samaksu saskaņā ar likumu „Par akcīzes nodokli”. Taču, ņemot vērā, ka Ministru kabineta noteikumi ir zemāka ranga normatīvais akts, pārejas noteikumu normu ir nepieciešams iestrādāt arī likumā.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts nosaka, ka par tiem vieglajiem automobiļiem un motocikliem, kuri ir ievesti izlaišanai brīvam apgrozījumam Latvijas Republikā no ārvalstīm līdz 2004.gada 30.aprīlim, bet Ceļu satiksmes drošības direkcijā tiks reģistrēti pēc 2004.gada 1.maija, vieglo automobiļu un motociklu nodoklis nebūs jāmaksā, ja par minētajiem transportlīdzekļiem būs samaksāts akcīzes nodoklis saskaņā ar likumu „Par akcīzes nodokli”.

3. Cita informācija

Nav.

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts neietekmē makroekonomisko vidi.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts novērš situāciju, kurā nodokļa maksātājam nodoklis par transportlīdzekli būtu jāmaksā divas reizes – pirms ievešanas Latvijā un pirms reģistrācijas.

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojektam nav sociālu seku.

4. Ietekme uz vidi

Nav.

5. Cita informācija

Nav.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtē-

jais

gads

Trīs nākamie gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

 

2004

2005

2006

2007

 

  1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likumprojekts neietekmē budžeta ieņēmumus

  • Izmaiņas budžeta izdevumos
  • Likumprojekts neietekmē budžeta izdevumus

  • Finansiālā ietekme
  • Nav

  • Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
  • Kompensējošie pasākumi nav nepieciešami.

  • Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
  • Nav

  • Cita informācija
  • Nav.

     

    IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

    1. Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

    Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

    Papildus normatīvie akti nav jāizdod. Ministru kabineta noteikumos “Vieglo automobiļu un motociklu nodokļa maksāšanas, iekasēšanas un administrēšanas kārtība” jau ir iekļauta norma, kas nosaka, ka transportlīdzekļiem, kuri ievesti izlaišanai brīvam apgrozījumam Latvijas Republikā no ārvalstīm līdz 2004.gada 30.aprīlim, maksājuma dokumenta, kas apliecina vieglo automobiļu un motociklu nodokļa nomaksu, vietā transportlīdzekļa reģistrēšanai ir derīgs maksājuma dokuments, kas apliecina nodokļa samaksu saskaņā ar likumu „Par akcīzes nodokli”.

    2. Cita informācija

    Nav.

     

     

    V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

    1. Saistības pret Eiropas Savienību

     

     

     

     

     

    Likumprojekts šo jomu neskar.

    2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

    Likumprojekts šo jomu neskar.

    3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

    Likumprojekts šo jomu neskar.

    4. Atbilstības izvērtējums

    Attiecīgie ES normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesu spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

    Likumprojekts šo jomu neskar.

    Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

    ES normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

    Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst)

    Komentāri

    Likumprojekts šo jomu neskar.

     

    VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

    1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

    Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav veiktas.

    2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

    Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav veiktas.

    3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

    Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

    4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

    Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas.

    5. Cita informācija

    Nav

    VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

    1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

    Likumprojektā paredzēto normu īstenošana neradīs vajadzību pēc jaunām struktūrvienībām vai institūcijām. Likumprojekta normu administrēšanu veiks Valsts ieņēmumu dienests likumā “Par Valsts ieņēmumu dienestu” noteikto funkciju ietvaros.

    2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

    Sabiedrība par likumprojekta ieviešanu tiks informēta vispārējā kārtībā. Pēc tā pieņemšanas Saeimā likums tiks publicēts oficiālajā laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, un pēc tam arī "Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā".

    3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

    Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības.

    4. Cita informācija

    Nav

    Finanšu ministrs O.Spurdziņš

     

    Valsts sekretāre

    Juridiskā departamenta direktore

    Par kontroli atbildīgā amatpersona

    Atbildīgā amatpersona

    V.Andrējeva

    E.Strazdiņa

    M.Radeiko

    K.Birznieks

    00.00.0000. 0:00

    K.Birznieks

    7095517, karlisb@fm.gov.lv