Projekts 2

Projekts 2. lasījumam

21.04.04.

Sagatavojusi Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija

 

Priekðlikumi likumprojektam

“Grozījumi Reklāmas likumā”

(dok.nr.2202; reģ.nr.720)

 

Likuma redakcija

1. lasījuma redakcija

Pr.

nr.

Iesniegtie priekðlikumi

Komisijas atzinums

Komisijas sagatavotā redakcija

2. lasījumam

Reklāmas likums

Izdarīt Reklāmas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, 2000, 3.nr.) šādus grozījumus:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Izdarīt Reklāmas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 3.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Aizstāt visā likumā vārdu “institūcija” (attiecīgajā locījumā) ar vārdu “iestāde” (attiecīgajā locījumā).

     

1. Aizstāt visā likumā vārdu “institūcija” (attiecīgā locījumā) ar vārdu “iestāde” (attiecīgā locījumā).

1.pants

Reklāma ir ar uzņēmējdarbību vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem.

2. Aizstāt 1.pantā vārdu “uzņēmējdarbību” ar vārdiem “saimniecisko darbību”.

1.

Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija

Aizstāt likumprojekta 2. pantā, likuma 1.pantā vārdu “uzņēmējdarbību” ar vārdu “saimniecisko”.

 

 

Atbalstīt

2. Aizstāt 1.pantā vārdu “uzņēmējdarbību” ar vārdu “saimniecisko”.

6.pants

(1) Reklāmai, kurā izteikts speciāls piedāvājums vai pasludināta izpārdošana, jāatbilst vispārējiem reklāmas noteikumiem un tajā norāda:

 

2.

Saeimas Juridiskais birojs

Aizstāt 6.panta pirmajā daļā vārdus “vispārējiem reklāmas noteikumiem” ar vārdiem “vispārējām reklāmas prasībām”.

 

 

 

Atbalstīt

3. Aizstāt 6.panta pirmajā daļā vārdus “vispārējiem reklāmas noteikumiem” ar vārdiem “vispārējām reklāmas prasībām”.

7.pants

(1) Papildu noteikumus attiecībā uz atsevišķu preču, preču grupu vai pakalpojumu reklāmas saturu, noformējumu vai izplatīšanas kārtību (arī reklāmas izplatīšanas kārtību atsevišķos masu informācijas līdzekļos) var noteikt citos likumos un normatīvajos aktos.

 

 

 

 

 

 

(2) Pašvaldības, ievērojot šā likuma un citu normatīvo aktu noteikumus reklāmas jomā, var izdot saistošos noteikumus par reklāmas izplatīšanu publiskās vietās attiecīgajā administratīvajā teritorijā.

3. 7.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus “var noteikt citos likumos un normatīvajos aktos” ar vārdiem “nosaka Ministru kabinets

 

 

 

 

 

 

 

 

 

papildināt otro daļu ar vārdiem “tai skaitā nosakot vietas, kurās aizliegta atsevišķu preču, preču grupu vai pakalpojumu reklāmas izplatīšana

3.

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Saeimas Juridiskais birojs

Papildināt likuma 7.pantu ar jaunu pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Papildu prasības reklāmas jomā var noteikt citos likumos.”

Saeimas Juridiskais birojs

Aizstāt likuma 7.panta līdzšinējā pirmajā daļā vārdus “Papildu noteikumus” ar vārdiem “Papildu prasības” un

uzskatīt līdzšinējo panta pirmo un otro daļu attiecīgi par otro un trešo daļu.

 

 

 

 

 

 

Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija

Azstāt likumprojekta 3. pantā, likuma 7. panta otrajā daļā vārdus “tai skaitā” ar vārdu “arī”.

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

4. 7.pantā:

papildināt pantu ar jaunu pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Papildu prasības reklāmas jomā var noteikt citos likumos.”;

aizstāt līdzšinējā pirmajā daļā vārdus “Papildu noteikumus” ar vārdiem “Papildu prasības” un vārdus - “var noteikt citos likumos un normatīvajos aktos” ar vārdiem “nosaka Ministru kabinets”;

 

 

 

 

 

 

 

papildināt otro daļu ar vārdiem “arī nosakot vietas, kurās aizliegta atsevišķu preču, preču grupu vai pakalpojumu reklāmas izplatīšana” ;

uzskatīt līdzšinējo panta pirmo un otro daļu attiecīgi par otro un trešo daļu.

12.pants

(2) Reklāmas izplatītājs ir tiesīgs izplatīt reklāmu jebkādā veidā, ja tas atbilst šā likuma un citu normatīvo aktu noteikumiem, kā arī līgumam, kas noslēgts starp reklāmas izplatītāju un reklāmas devēju vai tā pilnvarotu personu.

 

6.

Saeimas Juridiskais birojs

Aizstāt 12.panta otrajā daļā vārdus “ja tas atbilst šā likuma un citu normatīvo aktu noteikumiem” ar vārdiem “ja tā atbilst šā likuma un citu normatīvo aktu prasībām”.

 

 

 

Atbalstīt

5. Aizstāt 12.panta otrajā daļā vārdus “ja tas atbilst šā likuma un citu normatīvo aktu noteikumiem” ar vārdiem “ja tā atbilst šā likuma un citu normatīvo aktu prasībām”.

 

 

14.pants

(1) Uzraudzības institūcija sāk lietas izpēti par iespējamiem pārkāpumiem reklāmas jomā, pamatojoties uz iesniegumu vai sūdzību vai pēc savas iniciatīvas.

(2) Lietas par iespējamiem pārkāpumiem reklāmas jomā izskata 10 dienu laikā no dienas, kad saņemts iesniegums vai sūdzība vai konstatēts iespējams šā likuma pārkāpums. Ja no lietas apstākļiem izriet, ka noteiktajā termiņā nevarēs pieņemt vismaz vienu no šā likuma 15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem, Uzraudzības institūcija ir tiesīga pieņemt lēmumu par lietas izskatīšanas termiņa pagarināšanu par 10 dienām.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(3) Uzraudzības institūcija pēc materiālu izvērtēšanas konstatē pārkāpumu un pieņem vismaz vienu no šā likuma 15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem vai konstatē, ka pārkāpums nav noticis, un lietvedību izbeidz. Par pieņemto lēmumu Uzraudzības institūcija rakstveidā informē par vainīgu atzīto personu.

(4) Uzraudzības institūcija konstatē pārkāpumu, tikai pamatojoties uz tiem pierādījumiem, par kuriem pārkāpumā iesaistītajām personām tiek dota iespēja izteikt savu viedokli.

(5) Uzraudzības institūcija lietvedību nevar sākt, bet sākto lietvedību izbeidz, ja par to pašu faktu jau ir citas Uzraudzības institūcijas pieņemts vismaz viens no šā likuma 15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem vai lēmums par lietvedības izbeigšanu.

4. Izteikt 14.pantu šādā redakcijā:

“(1) Uzraudzības iestāde izvērtē reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām, pamatojoties uz personas iesniegumu, citas iestādes sniegto informāciju vai pēc savas iniciatīvas.

(2) Uzraudzības iestāde izvērtē reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām 20 dienu laikā no personas iesnieguma vai citas iestādes sniegtās informācijas saņemšanas dienas, vai no dienas, kad pēc savas iniciatīvas Uzraudzības iestāde ir uzsākusi izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām. Ja objektīvu iemeslu dēļ šajā termiņā nav iespējams izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām, Uzraudzības iestāde ir tiesīga pagarināt reklāmas atbilstības normatīvo aktu prasībām izvērtēšanas termiņu uz laiku, ne ilgāku par četriem mēnešiem no personas iesnieguma vai citas iestādes sniegtās informācijas saņemšanas dienas, vai no dienas, kad pēc savas iniciatīvas Uzraudzības iestāde ir uzsākusi izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām, par to informējot iesniedzēju.

 

 

 

(3) Uzraudzības iestāde pēc materiālu izvērtēšanas ir tiesīga pieņemt vismaz vienu no šā likuma 15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem. Par pieņemto lēmumu Uzraudzības iestāde rakstveidā informē procesa dalībniekus.

(4) Ja Uzraudzības iestāde izvērtējot reklāmu konstatē, ka reklāma atbilst normatīvo aktu prasībām, tā par to rakstveidā informē iesniedzēju vai iestādi, kas sniegusi informāciju.

(5) Uzraudzības iestāde neuzsāk reklāmas atbilstības normatīvo aktu prasībām izvērtēšanu vai to pārtrauc, ja par konkrēto reklāmas neatbilstību normatīvo aktu prasībām jau ir citas Uzraudzības iestādes pieņemts vismaz viens no šā likuma 15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem.

7.

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija

Aizstāt likumprojekta 4. panta ievaddaļā vārdus

“14.pantu” ar vārdiem “14. panta tekstu”.

Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija

Papildināt likumprojekta 4.pantu, likuma 14. panta otrās daļas pirmo teikumu pēc vārda “kad” ar vārdu “tā” un izslēgt vārdus “Uzraudzības iestāde ir”.

Saeimas Juridiskais birojs

Izteikt likuma 14.panta otrās daļas otro teikumu (likumprojekta 4.pants) kā otro un trešo teikumu šādā redakcijā:

“Ja objektīvu iemeslu dēļ šajā termiņā nav iespējams izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām, Uzraudzības iestāde ir tiesīga pagarināt reklāmas izvērtēšanas termiņu uz laiku līdz četriem mēnešiem, skaitot termiņu no dienas, kad saņemts personas iesniegums vai saņemta iestādes sniegtā informācija, vai no dienas, kad Uzraudzības iestāde pēc savas iniciatīvas uzsākusi izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām. Par reklāmas izvērtēšanas termiņa pagarināšanu Uzraudzības iestāde rakstveidā informē personu, kas iesniegusi iesniegumu, vai iestādi, kas sniegusi attiecīgo informāciju.”

Saeimas Juridiskais birojs

Izteikt 14.panta trešās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā (likumprojekta 4.pants):

“Ja Uzraudzības iestāde, izvērtējot reklāmu, konstatē, ka reklāma neatbilst normatīvo aktu prasībām, tā pieņem vismaz vienu no šā likuma 15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem.”

Saeimas Juridiskais birojs

Aizstāt 14.panta ceturtajā daļā (likumprojekta 4.pants) vārdus “par to rakstveidā informē iesniedzēju ar vārdiem “rakstveidā informē par to personu, kas iesniegusi iesniegumu”.

Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija

Aizstāt likumprojekta 4.pantā, likuma 14. panta piektajā daļā vārdus “Uzraudzības iestāde neuzsāk reklāmas atbilstības normatīvo aktu prasībām izvērtēšanu vai to pārtrauc,” ar vārdiem “Uzraudzības iestāde neuzsāk izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām vai izvērtēšanu pārtrauc”

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

6. Izteikt 14. panta tekstu šādā redakcijā:

“(1) Uzraudzības iestāde izvērtē reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām, pamatojoties uz personas iesniegumu, citas iestādes sniegto informāciju vai pēc savas iniciatīvas.

(2) Uzraudzības iestāde izvērtē reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām 20 dienu laikā no personas iesnieguma vai citas iestādes sniegtās informācijas saņemšanas dienas vai no dienas, kad tā pēc savas iniciatīvas uzsākusi izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām. Ja objektīvu iemeslu dēļ šajā termiņā nav iespējams izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām, Uzraudzības iestāde ir tiesīga pagarināt reklāmas izvērtēšanas termiņu uz laiku līdz četriem mēnešiem, skaitot termiņu no dienas, kad saņemts personas iesniegums vai saņemta iestādes sniegtā informācija, vai no dienas, kad Uzraudzības iestāde pēc savas iniciatīvas uzsākusi izvērtēt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām. Par reklāmas izvērtēšanas termiņa pagarināšanu Uzraudzības iestāde rakstveidā informē personu, kas iesniegusi iesniegumu, vai iestādi, kas sniegusi attiecīgo informāciju.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(3) Ja Uzraudzības iestāde, izvērtējot reklāmu, konstatē, ka reklāma neatbilst normatīvo aktu prasībām, tā pieņem vismaz vienu no šā likuma 15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem. Par pieņemto lēmumu Uzraudzības iestāde rakstveidā informē procesa dalībniekus.

 

 

(4) Ja Uzraudzības iestāde, izvērtējot reklāmu, konstatē, ka reklāma atbilst normatīvo aktu prasībām, tā rakstveidā informē par to personu, kas iesniegusi iesniegumu, vai iestādi, kas sniegusi informāciju.

(5) Uzraudzības iestāde neuzsāk izvērtēt reklāmas atbilstību norma tīvo aktu prasībām vai izvērtēšanu pārtrauc, ja par konkrēto reklāmas neatbilstību normatīvo aktu prasībām jau ir citas Uzraudzības iestādes pieņemts vismaz viens no šā likuma 15.panta ceturtajā daļā minētajiem lēmumiem.

 

 

 

15.pants

(1) Izskatot lietas par pārkāpumiem reklāmas jomā, Uzraudzības institūcija ir tiesīga pieprasīt un saņemt no reklāmas devēja, reklāmas izgatavotāja vai reklāmas izplatītāja paskaidrojumus, informāciju vai dokumentus un, ja tas īpaši nepieciešamas lietas apstākļu noskaidrošanai konkrētajā gadījumā, pierādījumus par reklāmā sniegto paziņojumu (apgalvojumu) precizitāti, pareizību un atbilstību šā likuma un citu normatīvo aktu noteikumiem, kā arī noteikt to iesniegšanas termiņu.

(2) Ja saskaņā ar šā panta pirmo daļu pieprasītie pierādījumi noteiktā termiņā netiek iesniegti vai tie nav pietiekami, Uzraudzības institūcija ir tiesīga uzskatīt reklāmā sniegto paziņojumu (apgalvojumu) par neprecīzu vai nepareizu.

(3) Pirms lēmuma pieņemšanas Uzraudzības institūcijas uzdevums ir censties panākt pārkāpuma izbeigšanu, veicot pārrunas ar šajā pārkāpumā iesaistītajām personām.

(4) Ja konstatēti šā likuma un citu normatīvo aktu pārkāpumi reklāmas jomā, Uzraudzības institūcija ir tiesīga pieņemt lēmumu, kurā:

1) uzdod reklāmas devējam sniegt reklāmā, preču marķējumā vai citādā veidā papildu informāciju, kas ir būtiska no personu aizsardzības vai uzņēmēju likumīgo tiesību viedokļa;

2) pieprasa izslēgt no reklāmas atsevišķus elementus (informāciju, vizuālos attēlus, skaņu vai citus speciālos efektus);

3) aizliedz reklāmas izplatīšanu;

4) pieprasa reklāmas atsaukumu;

5) nosaka administratīvā soda piemērošanu likumā noteiktajā kārtībā.

(5) Šā panta ceturtajā daļā minētās darbības tiek veiktas arī tad, ja nav pierādījumu par nodarītajiem zaudējumiem, kā arī trūkst pierādījumu par to, ka reklāmas devējs darbojies ļaunā nolūkā vai nevērīgi.

(6) Uzraudzības institūcija lēmumā norāda tā pieņemšanas pamatojumu.

(7) Pieņemot lēmumu, Uzraudzības institūcija ņem vērā reklāmas devēja un citu iesaistīto personu likumīgās intereses.

5. 15.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Izvērtējot reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām, Uzraudzības iestāde ir tiesīga pieprasīt un saņemt no reklāmas devēja, reklāmas izgatavotāja vai reklāmas izplatītāja paskaidrojumus, informāciju vai dokumentus un, ja tas īpaši nepieciešams lietas apstākļu noskaidrošanai konkrētajā gadījumā, pierādījumus par reklāmā sniegto paziņojumu (apgalvojumu) precizitāti, pareizību un atbilstību šā likuma un citu normatīvo aktu prasībām, kā arī noteikt to iesniegšanas termiņu.”

 

izteikt trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Pirms lēmuma pieņemšanas Uzraudzības iestāde, ja reklāmas neatbilstība normatīvo aktu prasībām nav radījusi vai nevar radīt vērā ņemamu kaitējumu citu personu interesēm, izvērtējot reklāmas neatbilstības normatīvo aktu prasībām raksturu un būtību, kā arī lietderības apsvērumus, aicina reklāmas devēju, reklāmas izgatavotāju vai reklāmas izplatītāju noteiktā termiņā nodrošināt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām

ceturtajā daļā:

aizstāt ceturtajā daļā vārdus “Ja konstatēti šā likuma un citu normatīvo aktu pārkāpumi reklāmas jomā” ar vārdiem “Ja reklāma neatbilst normatīvo aktu prasībām”;

izteikt 5.punktu šādā redakcijā:

“5) lemj par lietvedības uzsākšanu administratīvā pārkāpuma lietā.”

 

 

 

 

 

 

papildināt ar jaunu astoto daļu šādā redakcijā:

“Šā panta ceturtās daļas 3.punktā minēto lēmumu Uzraudzības iestāde var pieņemt arī tad, ja normatīviem aktiem neatbilstoša reklāma vēl nav izplatīta, bet tās izplatīšana ir nenovēršama. Vēl neizplatītas reklāmas atbilstības normatīvo aktu prasībām izvērtēšana notiek 14.pantā noteiktajā kārtībā.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15.

 

 

 

 

 

 

 

 

16.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Saeimas Juridiskais birojs

Izteikt 15.panta trešo daļu (likumprojekta 5.pants) šādā redakcijā:

“(3) Ja reklāmas neatbilstība normatīvo aktu prasībām nav radījusi vai nevar radīt vērā ņemamu kaitējumu citu personu interesēm, Uzraudzības iestāde pirms lēmuma pieņemšanas, izvērtējot reklāmas raksturu un būtību, kā arī citus aspektus, aicina reklāmas devēju, reklāmas izgatavotāju vai reklāmas izplatītāju noteiktā termiņā nodrošināt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Saeimas Juridiskais birojs

Izteikt 15.panta ceturtās daļas 5.punktu (likumprojekta 5.pants) šādā redakcijā:

“5) lemj par lietvedības uzsākšanu administratīvā pārkāpuma lietā un par administratīvā soda piemērošanu likumā noteiktajā kārtībā”.

 

 

 

 

 

 

 

 

Saeimas Juridiskais birojs

Izslēgt 15.panta astotās daļas otrajā teikumā (likumprojekta 5.pants) vārdu “Vēl” un papildināt pirms skaitļa un vārda “14.pantā” ar vārdiem “šā likuma”.

Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija

Redakcionāli precizēt likumprojekta 5. pantu, likuma 15. panta astoto daļu un izteikt to šādā redakcijā:

“(8) Šā panta ceturtās daļas 3.punktā minēto lēmumu Uzraudzības iestāde var pieņemt arī tad, ja normatīvo aktu prasībām neatbilstoša reklāma vēl nav izplatīta, bet tās izplatīšana ir nenovēršama. Neizplatītās reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām izvērtē šā likuma 14.pantā noteiktajā kārtībā.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

7. 15.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Izvērtējot reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām, Uzraudzības iestāde ir tiesīga pieprasīt un saņemt no reklāmas devēja, reklāmas izgatavotāja vai reklāmas izplatītāja paskaidrojumus, informāciju vai dokumentus un, ja tas īpaši nepieciešams lietas apstākļu noskaidrošanai konkrētajā gadījumā, pierādījumus par reklāmā sniegto paziņojumu (apgalvojumu) precizitāti, pareizību un atbilstību šā likuma un citu normatīvo aktu prasībām, kā arī noteikt to iesniegšanas termiņu.”;

 

 

 

 

izteikt trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Ja reklāmas neatbilstība normatīvo aktu prasībām nav radījusi vai nevar radīt vērā ņemamu kaitējumu citu personu interesēm, Uzraudzības iestāde pirms lēmuma pieņemšanas, izvērtējot reklāmas raksturu un būtību, kā arī citus aspektus, aicina reklāmas devēju, reklāmas izgatavotāju vai reklāmas izplatītāju noteiktā termiņā nodrošināt reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām.”;

aizstāt ceturtajā daļā vārdus “Ja konstatēti šā likuma un citu normatīvo aktu pārkāpumi reklāmas jomā” ar vārdiem “Ja reklāma neatbilst normatīvo aktu prasībām”;

 

 

 

 

 

 

izteikt ceturtās daļas 5.punktu šādā redakcijā:

“5) lemj par lietvedības uzsākšanu administratīvā pārkāpuma lietā un par administratīvā soda piemērošanu likumā noteiktajā kārtībā.”;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

papildināt pantu ar astoto daļu šādā redakcijā:

“(8) Ðā panta ceturtās daļas 3.punktā minēto lēmumu Uzraudzības iestāde var pieņemt arī tad, ja normatīvo aktu prasībām neatbilstoša reklāma vēl nav izplatīta, bet tās izplatīšana ir nenovēršama. Neizplatītās reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām izvērtē šā likuma 14.pantā noteiktajā kārtībā.”

 

 

16.pants

(1) Reklāmas atsaukums izplatāms ar tā paša masu informācijas līdzekļa starpniecību, ar kuru izplatīta aizliegtā reklāma. Ja šādas iespējas nav, reklāmas atsaukumu var izplatīt citā veidā.

(2) Lēmumā par reklāmas atsaukumu norāda personu, kura ir atbildīga par reklāmas atsaukuma izplatīšanu, kā arī veidu, kādā reklāmas atsaukums izplatāms. Reklāmas atsaukuma izplatīšanas izmaksas sedz persona, kura Uzraudzības institūcijas lēmumā norādīta kā atbildīgā persona.

6. Papildināt 16.panta otrās daļas pirmo teikumu aiz vārda “izplatīšanu” ar vārdiem “atsaukuma saturu”.

     

8. Papildināt 16.panta otrās daļas pirmo teikumu pēc vārda “izplatīšanu” ar vārdiem “atsaukuma saturu”.

 

17.pants

(1) Uzraudzības institūcijas lēmums ir spēkā no tā pieņemšanas brīža.

(2) Uzraudzības institūcijas lēmumu var pārsūdzēt tiesā viena mēneša laikā no lēmuma pieņemšanas dienas. Lēmuma pārsūdzēšana neaptur lēmuma izpildi.

(3) Lai novērstu aizliegtās reklāmas izplatīšanu, Uzraudzības institūcija, ja nepieciešams, ir tiesīga pieņemto lēmumu publicēt laikrakstā "Latvijas Vēstnesis". Pieņemtā lēmuma publicēšanas izdevumus maksā reklāmas devējs.

7. 17.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdu “pieņemšanas” ar vārdu “paziņošanas”;

aizstāt otrajā daļā vārdus “lēmuma pieņemšanas dienas” ar vārdiem “dienas, kad lēmums stājies spēkā”;

izteikt trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Uzraudzības iestāde, lai novērstu normatīviem aktiem neatbilstošas reklāmas izplatīšanu vai mazinātu tās sekas, ir tiesīga reklāmas devējam uzlikt par pienākumu pilnībā vai daļēji publicēt pieņemto lēmumu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis.”

 

 

17.

 

Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija

Redakcionāli precizēt likumprojekta 7. pantu, likuma 17. panta trešo daļu un izteikt to šādā redakcijā:

“(3) Lai novērstu normatīvo aktu prasībām neatbilstošas reklāmas izplatīšanu vai mazinātu tās sekas, Uzraudzības iestāde ir tiesīga reklāmas devējam uzlikt par pienākumu pilnībā vai daļēji publicēt pieņemto lēmumu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.”

 

 

 

 

 

Atbalstīt

9. 17. pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdu “pieņemšanas” ar vārdu “paziņošanas”;

aizstāt otrajā daļā vārdus “lēmuma pieņemšanas dienas” ar vārdiem “dienas, kad lēmums stājies spēkā”;

izteikt trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Lai novērstu normatīvo aktu prasībām neatbilstošas reklāmas izplatīšanu vai mazinātu tās sekas, Uzraudzības iestāde ir tiesīga reklāmas devējam uzlikt par pienākumu pilnībā vai daļēji publicēt pieņemto lēmumu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.”

19.pants

Ja noskaidrots, ka Uzraudzības institūcijas lēmums ir bijis nepamatots un tāpēc reklāmas devējam, reklāmas izgatavotājam vai reklāmas izplatītājam radušies zaudējumi, reklāmas devējs, izgatavotājs vai izplatītājs ir tiesīgs celt tiesā prasību par zaudējumu atlīdzināðanu.

 

8. Izslēgt 19.pantu.

     

10. Izslēgt 19.pantu.

 

9. Papildināt likumu ar informatīvu atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:

“Informatīvā atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no direktīvām 84/450/EEK un 97/55/EK.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija

Papildināt likumprojektu ar norādi par Likuma stāšanos spēkā šādā redakcijā:

“Likums stājas spēkā 2004. gada 1. maijā.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

11. Papildināt likumu ar informatīvu atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:

“Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām

Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no direktīvām 84/450/EEK un 97/55/EK.”

Likums stājas spēkā 2004. gada 1. maijā.