Likumprojekts

Likumprojekts

 

 

Grozījumi Epidemioloģiskās drošības likumā

Izdarīt Epidemioloģiskās drošības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, 1998, 3.nr., 2000, 10.nr., Latvijas Vēstnesis, 2004, 22. nr.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt 1.panta 7.punktā vārdus “cita augstākā” ar vārdiem “sabiedrības veselības”.

2. Izteikt 1.panta 11. punktu šādā redakcijā:

"11) epidemioloģiskā uzraudzība - nepārtraukta, dinamiska un kompleksa infekcijas slimību izplatīšanās novērošana, nodrošinot sistemātisku epidemioloģisko datu vākšanu, analīzi, skaidrojumu un izplatīšanu, ieskaitot infekcijas slimību epidemioloģiskos pētījumus, it īpaši tādos aspektos, kas attiecas uz šo slimību izplatīšanos laikā, teritorijā, iedzīvotāju vidū, kā arī šo slimību inficēšanās riska faktoru analīzi, ar mērķi izzināt, prognozēt un ietekmēt epidemioloģisko situāciju, veicot atbilstošus profilakses un pretepidēmijas pasākumus, kā arī vērtēt to efektivitāti;”.

3. Aizstāt 1. panta 12. punktā vārdu „lipīgu” ar vārdu „infekcijas”.

4. Papildināt 1.panta 23. punktu pēc vārdiem “laboratoriskā pārbaude” ar vārdu “(testēšana)”.

5. Izteikt 1. panta 26. punktu šādā redakcijā:

“26) pretepidēmijas pasākumi (infekcijas slimību epidemioloģiskās kontroles pasākumi) – pasākumu kopums, ieskaitot infekcijas slimību gadījumu epidemioloģisko izmeklēšanu, infekcijas slimību izplatības apturēšanai un to likvidēšanai. “

6. Papildināt 1. pantu ar punktiem šādā redakcijā:

“33) references laboratorija – noteiktā profilā akreditēta un Ministru kabineta pilnvarota laboratorija, kas veic infekcijas slimību diagnostiku, to izraisītāju noteikšanu un izpēti atbilstoši starptautiski atzītajām testēšanas metodēm un standartiem, veicina testēšanas metožu attīstību valstī;

34) zoonoze – infekcijas slimība, ar kuru slimo gan cilvēki, gan dzīvnieki.”.

7. Izteikt 3.panta 1.punktu šādā redakcijā:

“1) pasākumus veselīgas vides nodrošināšanai;”.

8. Aizstāt 3.panta 7.punktā vārdu “epidēmijas” ar vārdu “infekcijas slimību perēkļu”.

9. Izslēgt 5.panta pirmās daļas 3.punktu.

10. Papildināt 5. panta pirmo daļu ar punktiem šādā redakcijā:

“9) izdod instrukcijas un ieteikumus atsevišķu infekcijas slimību, to sindromu vai infekcijas slimību grupu epidemioloģiskajai uzraudzībai un profilaksei;

10) sagatavo priekšlikumus Ministru kabinetam par pilnvarojuma piešķiršanu references laboratorijām epidemioloģiskās drošības jomā.”

11. Izslēgt 6.panta pirmo daļu.

12. Izteikt 7.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Valsts aģentūra “Sabiedrības veselības aģentūra” (turpmāk – Sabiedrības veselības aģentūra):

1) uzrauga, pēta un izvērtē sabiedrības veselības stāvokli un veselības riska faktorus;

2) plāno un koordinē infekcijas slimību profilakses un apkarošanas pasākumus;

3) piedalās infekcijas slimību profilakses un apkarošanas valsts programmu projektu izstrādāšanā un īstenošanā, kā arī sadarbojas ar ārvalstu un starptautiskajām epidemioloģiskās uzraudzības institūcijām;

4) nodrošina epidemioloģisko uzraudzību, vāc, uzkrāj un analizē datus par:

a) cilvēku saslimstību ar infekcijas slimībām (slimnieku un infekciozo personu reģistrācija un uzskaite),

b) slimnieku, infekciozo personu un kontaktpersonu laboratorisko pārbaužu rezultātiem,

c) infekcijas slimību izraisītāju cirkulāciju ūdeņos un citos vides objektos, pārtikas produktos, kā arī infekcijas slimību pārnēsātāju vidū,

d) iedzīvotāju vakcināciju un imunitāti.

5) koordinē Imunizācijas valsts programmas īstenošanu, novērtē tās efektivitāti, plāno iedzīvotāju vakcināciju, organizē un veic iedzīvotāju specifiskās imunitātes izpēti;

6) veic epidemioloģisko izmeklēšanu, organizē vides objektu un kontaktpersonu laboratorisko pārbaudi, organizē profilakses un pretepidēmijas pasākumus infekcijas slimību perēkļos;

7) informē un konsultē ieinteresētās personas, institūcijas un iedzīvotājus ar plašsaziņas līdzekļu starpniecību, izplata īpašus informatīvos materiālus par infekcijas slimību profilaksi un apkarošanu, kā arī par epidemioloģisko situāciju valstī un brīdina par epidēmijām ārvalstīs;

8) organizē medicīniski sanitāros pasākumus infekcijas slimību izraisītāju ievešanas un šo slimību izplatīšanās novēršanai, neatliekamus pretepidēmijas pasākumus katastrofu gadījumos un citās ārkārtējās situācijās;

9) informē par šā likuma un citu epidemioloģisko drošību reglamentējošo normatīvo aktu pārkāpumiem, ja tie konstatēti, veicot epidemioloģisko izmeklēšanu, attiecīgas kontrolējošās institūcijas.”.

13. Izteikt 12.panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2)Oficiālās informācijas sniegšanu, t.sk. Pasaules Veselības organizācijai un Eiropas Savienības institūcijām par epidemioloģisko situāciju Latvijā, nodrošina Veselības ministrija vai cita tās pilnvarota institūcija.“.

14. Izteikt 13.panta 2.punktu šādā redakcijā:

“2) institūcijām, kas reģistrē infekcijas slimības, veic to epidemioloģisko uzraudzību, organizē un kontrolē pretepidēmijas pasākumus;”.

15. Izslēgt 15.pantā vārdus “Veselības ministrijas noteiktajā kārtībā”.

16 . Izslēgt 16.panta :

16.1. trešajā daļā vārdus “Veselības ministrijas noteiktajā kārtībā”;

16.2. ceturtajā daļā vārdus “ ar savu rīkojumu”.

17. Izslēgt 17.panta pirmās daļas otro teikumu.

18. Aizstāt 19.panta pirmajā daļā vārdus “Veselības ministrija”ar vārdiem “Ministru kabinets”.

19. Izslēgt 22.panta otrās daļas pēdējo teikumu.

20. Aizstāt 23.panta pirmajā daļā vārdus “Veselības ministrija”ar vārdiem “Ministru kabinets”.

21. Izteikt 28.pantu šādā redakcijā:

“28.pants. Zoonocu profilakse un apkaroana

Ja dzīvniekam tiek konstatēta zoonoze, vai ir radušās profesionāli pamatotas aizdomas, ka šīs slimības izraisītāji atrodas dzīvnieka organismā vai ārējā vidē, un ir draudi, ka ar šo slimību var inficēties arī cilvēki, nepieciešamos pretepidēmijas pasākumus organizē un veic Sabiedrības veselības aģentūra, bet epizootiju profilakses pasākumus – Pārtikas un veterinārais dienests, savstarpēji saskaņojot savu darbību.”.

22. Izteikt 29.pantu šādā redakcijā:

“29. pants. Rīcība ar miruša cilvēka ķermeni, lai novērstu infekcijas slimības izplatīšanos

Kārtību, kādā miruša cilvēka ķermeni ieved valstī vai izved no tās, kā arī kārtību, kādā no infekcijas slimības miruša cilvēka ķermeni pārvadā, glabā, apbedī vai kremē, un kā tiek veikta pēc slimnieka nāves obligātā patologanatomiskā izmeklēšana diagnozes precizēšanai, nosaka Ministru kabinets.”.

23. Aizstāt 31.panta otrajā un ceturtajā daļā vārdus “Veselības ministrijas”ar vārdiem “Ministru kabineta”.

24. 32.pantā:

24.1. aizstāt pirmajā daļā vārdus “Veselības ministrijas”ar vārdiem “Ministru kabineta”;

24.2. izteikt otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Vakcinācijas izraisītās komplikācijas izmeklē Sabiedrības veselības aģentūras epidemiologi, bet ārstniecības personu darbību vērtē Medicīniskās aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitātes kontroles inspekcija.”.

25. 33.pantā:

25.1. izslēgt pirmajā daļā vārdu “tikai”;

25.2. papildināt pirmo daļu pēc vārdiem “citādi atzītās iestādēs” ar vārdiem “tai skaitā laboratorijās.”;

25.3. papildināt otrās daļas 2.punktu pēc vārda “konstatēšanai” ar vārdiem “un izdalīto izraisītāju izpētei.”.

26. Aizstāt 38.panta otrajā un trešajā daļā vārdus “Veselības ministrija” (attiecīgā locījumā) ar vārdiem “Ministru kabinets” (attiecīgā locījumā).

27. Izteikt Pārejas noteikumus šādā redakcijā:

“1. Līdz atbilstošu Ministru kabineta noteikumu pieņemšanai, bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 1.janvārim ir spēkā Ministru kabineta 2000.gada 14.marta noteikumi Nr.101 “Ar infekcijas slimību miruša cilvēka ķermeņa pārvadāšanas, glabāšanas un apbedīšanas kārtība.”

2. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.janvārim izdod šā likuma 19.panta pirmajā daļā, 23.panta pirmajā daļā, 31.panta otrajā un ceturtajā daļā, 32.panta pirmajā daļā un 38.panta otrajā un trešajā daļā minētos noteikumus.”.

Ministru prezidents E.Repše

Veselības ministre I.Circene

 

 

 

Veselības ministre

Valsts sekretārs

Juriskā dienesta vadītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

         

I.Circene

U.Līkops

A.Vembre

M.Briede

D.Viļuma

 

 

 

 

 

 

11.03.2004 14:47

971

D.Viļuma, 7021648

Dace_Vļuma@vm.gov.lv

 

 

 

 

Likumprojekta “Grozījumi Epidemioloģiskās drošības likumā”

ANOTĀCIJA

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Likumā lietotie termini nav saskaņoti ar Eiropas Parlamenta un Padomes lēmumu Nr. 2119/98/EC par atsevišķu terminu skaidrojumu (epidemiologs, pretepidēmijas pasākumi), kas var radīt problēmas sniedzot ziņojumus Eiropas Komisijai par epidemioloģisko uzraudzību valstī.

Latvijā nav normatīvā akta, kas noteiktu references laboratorijas kompetenci epidemioloģiskās drošības jomā.

Atbilstoši noteiktajai kompetenču sadalei pārtikas aprites uzraudzības un kontroles jomā, nepieciešams veikt izmaiņas arī likumā.

2003.gada 1.janvārī stājās spēkā Valsts pārvaldes iekārtas likums, kas nosaka valsts pārvaldes institucionālo sistēmu un darbības pamatnoteikumus. Šī likuma 6.pants nosaka, ka valsts pārvalde ir organizēta vienotā hierarhiskā sistēmā un 7.pants nosaka, ka Ministru kabinets īsteno padotību pār valsts pārvaldes organizāciju (institucionālā padotība) un pār valsts pārvaldes funkciju pildīšanu (funkcionālā padotība). Ministru kabinets padotību īsteno ar atsevišķa Ministru kabineta locekļa starpniecību, savukārt Ministru kabineta loceklis padotību īsteno tieši vai ar tiešās pārvaldes iestādes, tās struktūrvienības vai amatpersonas starpniecību. Turklāt padotību īsteno pakļautības vai pārraudzības formā. Šī likuma 16.pants nosaka, ka tiešās pārvaldes institucionālo sistēmu veido un tās darba organizāciju nosaka Ministru kabinets.

Lai varētu precizēt šobrīd spēkā esošos normatīvos aktus atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajam, jāiesniedz Ministru kabinetā priekšlikumi par nepieciešamajiem grozījumiem likumos attiecībā uz tiešo pārvaldes iestāžu statusu un darbību.

Epidemioloģiskās drošības likuma 6.pants nosaka, ka Valsts sanitārā inspekcija ir Veselības ministrijas pakļautībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas darbojas saskaņā ar Ministru kabineta apstiprinātu nolikumu. Savukārt šī likuma 7.pants nosaka Sabiedrības veselības aģentūras kompetenci, neatrunājot kā un kāda veida padotībā aģentūra atrodas.

2004.gada 1.februārī stājās spēkā Administratīvā procesa likums, kas nosaka, ka iestāde, izdodot administratīvo aktu, var atsaukties tikai uz ārējiem normatīvajiem aktiem. Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanās likuma 17.panta otrā daļa nosaka, ka, ja likums paredz pārvaldes iestādei kompetenci izdot ārējus normatīvus aktus, šādi normatīvie akti zaudē spēku 2006.gada 1.janvārī. Šobrīd Epidemioloģiskās drošības likumā vairākos pantos ir dots uzdevums veselības ministram noteikt kārtību, kā veicamas atsevišķas darbības saistībā ar pretepidēmijas pasākumiem. Šie noteiktie pasākumi attiecas ne tikai uz Veselības ministrijas padotībā esošām iestādēm, bet arī uz trešajām personām un ir uzskatāmi par ārējiem normatīvajiem aktiem. Lai nodrošinātu Epidemioloģiskās drošības likuma atbilstību Administratīvā procesa likumam, ir veikti grozījumi atsevišķos likuma pantos, dodot Ministru kabinetam uzdevumu pieņemt noteikumus. Tie jāpieņem līdz 2006.gada 1.janvārim.

Likuma 29.pantā noteiktais “no infekcijas slimības miruša cilvēka ķermenis” ierobežo likuma piemērošanu, kad nepieciešams pārvadāt (ievest Latvijā vai izvest no tās) miruša cilvēka ķermeni, jo arī šajos gadījumos ir jāveic pasākumi infekcijas slimību izplatīšanās ierobežošanai.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts atspoguļo terminu “epidemioloģiskā uzraudzība” un “pretepidēmijas pasākumi” saskaņošanu ar Eiropas Parlamenta un Padomes lēmumu Nr. 2119/98/EC 2.panta 1.punktu. Kā arī termina “epidemiologs” saskaņošanu ar Ārstu speciālitāšu sarakstu, nosakot, ka epidemiologs ir persona ar augstāko medicīnisko izglītību.

Likumprojekts paredz izslēgt šobrīd likumā noteikto Valsts sanitārā inspekcijas un Sabiedrības veselības aģentūras padotību. Likumprojekts paredz arī svītrot vairākas Sabiedrības veselības aģentūras noteiktās funkcijas, jo tās ir atrunātas Sabiedrības veselības aģentūras nolikumā.

Likumprojekts paredz dot uzdevumu Ministru kabinetam pieņemt atsevišķus noteikumus, kas šobrīd ir pieņemti ar Veselības ministrijas rīkojumu, bet pēc būtības ir uzskatāmi par ārējiem normatīvajiem aktiem.

Papildināti un precizēti Likumprojektā lietotie termini. Likumprojektā iestrādāta noteiktā kompetenču sadale pārtikas aprites uzraudzības un kontroles jomā starp Pārtikas un veterināro dienestu un Valsts sanitāro inspekciju.

Izmainīta 29.panta redakcija, kas nosaka ne tikai rīcību ar no infekcijas slimības miruša cilvēka ķermeni, bet rīcību ar miruša cilvēka ķermeni, lai ierobežotu infekcijas slimību izplatību.

3.Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtē-jais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2003

2004

2005

2006

 

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Norma-

tīvā

akta

projekts šo

jomu

neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Norma-

tīvā

akta

projekts

šo

jomu

neskar

3. Finansiālā ietekme

Norma-

tīvā

akta

projekts

šo

jomu

neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildus izdevumu finansēšanai

Norma-

tīvā

akta

projekts

šo

jomu

neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Norma-

tīvā

akta

projekts

šo

jomu

neskar

6. Cita informācija

Norma-

tīvā

akta

projekts

šo

jomu

neskar

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Nepieciešams veikt grozījumus Ministru kabineta 2000.gada 14.marta noteikumos Nr. 101 “Ar infekcijas slimību miruša cilvēka ķermeņa pārvadāšanas, glabāšanas un apbedīšanas kārtība”, jo mainās Epidemioloģiskās drošības likuma 29.panta redakcija, pamatojoties uz kuru, izdoti šie Ministru kabineta noteikumi.

Grozījumi tiks sagatavoti un iesniegti Ministru kabinetā 6 mēnešu laikā pēc likumprojekta pieņemšanas. Līdz 2005.gada 1.janvārim spēkā ir Ministru kabineta 200.gada 14.marta noteikumi Nr.101 “Ar infekcijas slimību miruša cilvēka ķermeņa pārvadāšanas, glabāšanas un apbedīšanas kārtība”.

Būs nepieciešams sagatavot šādus Ministru kabineta noteikumus:

1.Par kontaktpersonu primārās medicīniskās un laboratoriskās pārbaudes kārtību, kas noteiks veicamās primārās medicīniskās un laboratoriskās pārbaudes kontaktpersonām infekcijas slimību perēkļos;

2. Par vakcinācijas izraisīto komplikāciju (blakusparādību) ziņošanas kārtību, kas noteiks ārstniecības personām vienotu ziņošanas kārtību valstī;

3. Par higiēniskā un pretepidēmiskā režīma prasībām ārstniecības iestādēs, kas noteiks vienotas prasības ārstniecības iestādēm, lai nepieļautu infekcijas slimību izplatīšanos;

4. Par vakcīnu drošību, nekaitīgumu un kvalitātes saglabāšanu, kas noteiks īpašas prasības vakcīnu uzglabāšanai un pārvadāšanai, kā arī reglamentēs vakcīnu uzglabāšanas un kontroles nosacījumus;

5.Par kārtību, kādā obligāti reģistrējamas veiktās vakcinācijas, kas noteiks vienotas prasības veikto vakcināciju reģistrācijai noteiktā medicīniskajā dokumentācijā;

6.Par kārtību, kādā obligātai laboratoriskai pārbaudei tiek pakļauti asins, audu, orgānu, spermas un citu bioloģisko substrātu donori, lai nepieļautu infekcijas slimību izplatīšanos;

7.Par bioloģisko materiālu kvalitātes laboratorisko pārbaužu un kontroles kārtību un attiecīgās informācijas izmantošanu, kas noteiks vienotas prasības bioloģisko materiālu kvalitātes kontrolei.

Ministru kabineta noteikumu projekti saskaņā ar Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanās likuma 17.panta otrajā daļā noteikto, tiks izdoti līdz 2006.gada 1.janvārim.

2. Cita informācija

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvā akta projekts saskaņots ar Eiropas Parlamenta un Padomes lēmumu Nr. 2119/98/EC .

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Eiropas Parlamenta un Padomes 1998.gada 24.septembra lēmums Nr.2119/98/EC par epidemioloģiskās uzraudzības un infekcijas slimību kontroles tīkla izveidošanu Kopienā (O.J. L268 of 3/10/1998, p.1)

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

       

Likumprojekta 2.punkts (likuma1.panta

11.punkts )

Lēmuma Nr.2119/98/EC 2.panta pirmā daļa

Atbilst

 

Likumprojekta 13.punkts (likuma 12.panta otrā daļa)

Lēmuma Nr.2119/98/EC 6.panta trešā daļa

Atbilst

 

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar


VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav veiktas

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Normatīvā akta projekta izpilde notiks līdzšinējā kārtībā. Jaunas valsts institūcijas netiks radītas un netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Normatīvais akts tiks ievietots Veselības ministrijas mājas lapā, publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS).

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtība.

4. Cita informācija

—

Veselības ministre I.Circene

 

Valsts sekretārs

Juridiskās nodaļas vadītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

     

U. Līkops

A. Vembre

M. Briede

D.Viļuma

11.03.2004 14:48  
1401
Viļuma, 7021648, Dace_Viluma@vm.gov.lv,