Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi likumā "Par mērījumu vienotību"

Izdarīt likumā "Par mērījumu vienotību" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 7.nr.; 1998, 9.nr.; 1999, 7.nr.; 2001, 10.nr.) šādus grozījumus:

1. Izslēgt 9.panta ceturtajā daļā vārdus "ņemot vērā Metroloģijas centra ieteikumu".

2. Izteikt 14.panta otro un trešo daļu šādā redakcijā:

"(2) Metroloģijas centrs ir valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību.

(3) Metroloģijas centra galvenie uzdevumi ir:

1) nodrošināt fizikālo lielumu mērvienību etalonu bāzi un mērvienību reproducēšanu;

2) apstiprināt mērīšanas līdzekļu tipus un iekļaut tos mērīšanas līdzekļu reģistrā;

3) verificēt valsts metroloģiskajai kontrolei pakļautos mērīšanas līdzekļus;

4) sniegt rūpnieciskās metroloģijas un kalibrēšanas pakalpojumus;

5) sadarboties ar citu valstu metroloģijas organizācijām;

6) piedalīties starptautiskajās metroloģijas organizācijās."

3. Izteikt 15.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Valsts metroloģiskā inspekcija ir Ekonomikas ministrijas pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde."

4. Izteikt pārejas noteikumus šādā redakcijā:

"Pārejas noteikums

Valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Nacionālais metroloģijas centrs" funkcijas līdz tās reģistrācijai komercreģistrā pilda valsts bezpeļņas organizācija sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas Nacionālais metroloģijas centrs"."

 

Ekonomikas ministra vietas izpildītājs –

reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs

I.Gaters

 

 

Likumprojekta “Grozījumi likumā “Par mērījumu vienotību”” anotācija

 

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1.Pašreizējās situācijas raksturojums

Atbilstoši likuma “Par mērījumu vienotību” 14.panta 2.daļai, Metroloģijas centrs ir bezpeļņas valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada 8.aprīļa rīkojumu Nr.204 “Par koncepciju “Par valsts un pašvaldību aģentūru izveidi” un Koncepciju “Par valsts un pašvaldību aģentūru izveidi, Valsts kanceleja un Ekonomikas ministrija ir izvērtējušas Latvijas Nacionālā metroloģijas centra funkcijas un uzdevumus un uzskata, ka Metroloģijas centra vēlamais juridiskais statuss būtu kapitālsabiedrība.

2.Tiesību akta projekta būtība

Saskaņā ar paredzamo BO VSIA “Metroloģijas centrs” pārveidošanu, tiesību akta projekts paredz grozīt likumā “Par mērījumu vienotību” noteikto šīs valsts pārvaldes iestādes statusu, nosakot, ka “Metroloģijas centrs” ir valsts kapitālsabiedrība, valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību. Tiesību akta projekts paredz arī grozījumus likuma “Par mērījumu vienotību” 14.panta 3.daļā, kas nosaka Metroloģijas centra galvenos uzdevumus. Grozījums nepieciešams, lai saskaņotu Metroloģijas centra funkcijas un uzdevumus ar Komerclikuma prasībām.

Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2003.gada 26.februāra rīkojumam Nr.129 “Par Valsts pārvaldes iekārtas likuma ieviešanas plānu”, likumprojekta 2.pants stāsies spēkā 2004.gada 1.jūlijā, kad pārveidošanas rezultātā paredzēts izveidot valsts kapitālsabiedrību, valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Metroloģijas centrs”, kas būs BO VSIA “Metroloģijas centrs” tiesību un saistību pārņēmēja.

 

II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1.Ietekme attiecībā uz

makroekonomisko vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

2.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

3.Sociālo seku izvērtējums

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

 

4. Ietekme uz vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

 

5. Cita informācija

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

 

 

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtējaisgads

Trīs nākamie gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

*)

1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

2.Izmaiņas budžeta izdevumos

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

3.Finansiālā ietekme

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

-

-

-

-

-

 

5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

 

 

 

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti - Likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti

Papildus normatīvie akti nav jāizdod

 

 

 

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piem. Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml., numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija)

 

2.tabula

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe

(atbilst / neatbilst)

Komentāri

       
       
       
       
       

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1.Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Konsultācijas nav notikušas

 

2.Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas

3.Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4.Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas ar starptautiskiem konsultantiem nav notikušas.

5.Cita informācija

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses- vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas institūcijas nav jārada, esošās institūcijas funkcija tiek paplašināta ar informācijas apmaiņas funkciju.

 

 

 

 

 

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Grozījumus likumā publicēs laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

 

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

 

Ekonomikas ministrs J. Lujāns

Ekonomikas ministrs

Valsts sekretārs

Juridiskā dienesta vadītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

J.Lujāns

K.Gerhards

M.Līdumniece

J.Eglītis

I.Pilmanis

 

 

05.03.2004. 09:46

632

R.Kārkliņš

7013273, Raimonds.Karklins@em.gov.lv