Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījums likumā "Par zemes lietošanu un zemes ierīcību"

Izdarīt likumā "Par zemes lietošanu un zemes ierīcību" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 31./32.nr.; 1993, 18./19.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 24.nr.) šādu grozījumu:

Papildināt likumu ar pārejas noteikumu šādā redakcijā:

"Pārejas noteikums

Likums ir spēkā līdz 2005.gada 31.decembrim."

 

Tieslietu ministrs

A.Aksenoks

 

Likumprojekta

“Grozījums likumā “Par zemes lietošanu

un zemes ierīcību””

anotācija


I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Likums “Par zemes lietošanu un zemes ierīcību” ir pieņemts 1991.gada 21.jūnijā. Tā uzdevums ir aizsargāt zemes lietotāju tiesības un regulēt zemes lietošanas un zemes ierīcības pamatnoteikumus. Pakāpeniski attīstoties likumdošanai, kas regulē zemes reformu un zemes privatizāciju, likums “Par zemes lietošanu un zemes ierīcību” zaudējis savu sākotnējo nozīmi. Zemes reformas realizācijas gaitā zeme tiek nodota lietošanā, kārtībā, kādu paredz zemes reformas likumi, zemes strīdi par lietošanā esošo zemi tiek izskatīti kārtībā, kādu nosaka likumi “Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos” un “Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās.” Minēto divu likumu, Ministru kabinetā akceptētie grozījumi, paredz, ka zemi pastāvīgā lietošanā var pieprasīt tikai līdz 2004.gada 31.decembrim. Līdz ar to likums “Par zemes lietošanu un zemes ierīcību” ir zaudējis savu nozīmi.

2.Normatīvā akta projekta būtība

Veidojot normatīvo bāzi Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas valsts stratēģijai (pamatnostādnēm) daļā par zemes pastāvīgā lietotāja statusa maiņu, ir jāgroza likums “Par zemes lietošanu un zemes ierīcību”. Likums jāpapildina ar pārejas noteikumiem, nosakot, ka likums ir spēkā līdz 2005.gada 31.decembrim. 2005.gadā izbeigsies zemes piešķiršana pastāvīgā lietošanā un privatizācijai nepieprasītā zeme piekritīs valstij un pašvaldībām.

3. Cita informācija

Citas informācijas nav.

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvais akts šo jomu neskar

 

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likuma grozījums nodrošinās zemes reformas likumos noteikto zemes piešķiršanas kārtību un šo likumu viennozīmīgu darbību.

 

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvais akts šo jomu neskar.

 

 

4. Ietekme uz vidi

Normatīvais akts šo jomu neskar.

 

 

5. Cita informācija

Citas informācijas nav.

 

 

 


































































 

 

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Papildus ieņēmumi nav gaidāmi.

 

 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Papildus izdevumi nav nepieciešami.

 

 

3. Finansiālā ietekme

Normatīvais akts šo jomu neskar

 

 

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Nav nepieciešami.

 

 

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvais akts finansiālo ietekmi neradīs.

6. Cita informācija

Citas informācijas nav.

 

 


































































 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Lai nodrošinātu zemes pārvaldību:

1. Līdz 2004.gada 30.jūnijam jāiesniedz Ministru kabinetā sagatavots likumprojekts “Nekustamā īpašuma valsts kadastra likums”, kas regulēs kadastra objektu formēšanu reģistrāciju, kadastra darbības, kadastra datu glabāšanu un apriti un strīdu izskatīšanas kārtību.

2. Līdz 2004.gada 30.novembrim jāsagatavo un jāiesniedz ministru kabinetā likumprojekts “Zemes ierīcības likums”, kas regulēs zemes ierīcības darbības un noteiks to saturu, zemes iegūšanas, izmantošanas un pārvaldīšanas nosacījumus.

2. Cita informācija

Citas informācijas nav.

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām

atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Normatīvais akts šo jomu neskar

 

 

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvais akts šo jomu neskar

 

 

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvais akts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

 

1. tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvais akts šo jomu neskar

 

 

 

 

 






































































 

 

2. tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma

attiecīgā panta, punkta Nr.)

 

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst)

Komentāri

Normatīvais akts šo jomu neskar

 

 

5. Cita informācija

Citas informācijas nav.

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,

Sagatavojot normatīvā akta projektu

1.Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas.

3.Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

 

5. Cita informācija

Citas informācijas nav.

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Likuma izpildi nodrošinās esošās institūcijas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Publikācija izdevumos “Latvijas Vēstnesis” un “Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Tiesiskajām attiecībām, kas izriet no likuma, ir piemērojams vispārējais administratīvais process.

4. Cita informācija

Citas informācijas nav.





















































09.01.2004.

771

Veitners

7038640, solvita.pormale@vzd.gov.lv

Tieslietu

ministrs

Valsts sekretārs

Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

A.Aksenoks

G.Kūtris

I.Nikuļceva

I.Brazauska

G.Grūbe