Aizsardzības un iekšlietu komisija

Aizsardzības un iekšlietu komisija

Likumprojekts otrajam lasījumam

Grozījumi Valsts drošības iestāžu likumā

(reģ.nr.325)

Spēkā esošā redakcija

1.lasījumā pieņemtā redakcija

Pr.nr.

Priekšlikumi 2.lasījumam

Atbildīgās komisijas

atzinums

Komisijas ieteiktā redakcija 2.lasījumam

1

2

3

4

5

6

 

Izdarīt Valsts drošības iestāžu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 11.nr.; 1995, 18.nr.; 1996, 23.nr.; 1998, 12.nr.; 1999, 14.nr.; 2000, 15.nr.; 2002, 2., 16.nr.) šādus grozījumus:

     

Izdarīt Valsts drošības iestāžu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 11.nr.; 1995, 18.nr.; 1996, 23.nr.; 1998, 12.nr.; 1999, 14.nr.; 2000, 15.nr.; 2002, 2., 16.nr.) šādus grozījumus:

   

1

Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Aizstāt visā likumā vārdus “Militārās pretizlūkošanas dienests” attiecīgajā locījumā ar vārdiem “Militārās izlūkošanas un drošības dienests”.

Atbalstīt

1. Aizstāt visā likumā vārdus “Militārās pretizlūkošanas dienests” (attiecīgā locījumā) ar vārdiem “Militārās izlūkošanas un drošības dienests” (attiecīgā locījumā).

3.pants. Izlūkošana un pretizlūkošana

(1) (Izslēgta ar 27.06.2002. likumu).

(2) . . .

(5) Izlūkošanas (pretizlūkošanas) darbību saturu nosaka attiecīgās valsts drošības iestādes izlūkošanas (pretizlūkošanas) darbību nolikums, kuru pēc saskaņošanas ar Satversmes aizsardzības biroja direktoru apstiprina attiecīgās valsts drošības iestādes vadītājs.

(6) . . .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Aizstāt 3.panta piektajā daļā vārdus "Satversmes aizsardzības biroja direktoru" ar vārdiem "Valsts drošības iestāžu padomi".

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Aizstāt 3.panta piektajā daļā vārdus "Satversmes aizsardzības biroja direktoru" ar vārdiem "Valsts drošības iestāžu padomi".

5.pants. Valsts drošības iestāžu darbības pamatprincipi

(1) Valsts drošības iestāžu darbība organizējama un veicama, pamatojoties uz likumību, ievērojot vispārējās cilvēka tiesības, sadarbojoties ar pilsoņiem un citiem iedzīvotājiem un balstoties uz viņu palīdzību.

(2) . . .

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

8.Saeimas deputāts V.Buzajevs:

Izslēgt 5.panta pirmajā daļā vārdus “pilsoņiem un citiem”.

 

 

 

 

Noraidīt

 

7.pants. Saeimas kompetence

(Izslēgts ar 27.06.2002. likumu, kas stājas spēkā no 25.07.2002.)

 

3

8.Saeimas deputāts A.Golubovs:

Izteikt 7.pantu “Saeimas kompetence” šādā redakcijā:

“Nacionālās drošības padome ir Saeimas pārraudzībā.”.

Noraidīt

 

10.pants. Valsts drošības iestāžu galvenie uzdevumi

Valsts drošības iestāžu galvenie uzdevumi ir:

1) politiskās, ekonomiskās, sociālās, militārās, zinātniskās, tehniskās un citas ar valsts drošības un ekoloģiskajiem apdraudējumiem saistītās informācijas vākšana, uzkrāšana, analīze un izmantošana likumā noteiktajā kārtībā;

2) valsts noslēpumu un citu valstij vitāli svarīgu interešu aizsardzība;

3) valsts drošības apdraudējumu prognozēšana, priekšlikumu, rekomendāciju un programmu izstrādāšana valsts drošības jautājumos;

4) valsts drošības apdraudējumu novēršana vai neitralizācija;

5) valsts varu un pārvaldi realizējošo institūciju savlaicīga un pilnīga informēšana par jebkuru valsts drošības apdraudējumu;

6) atzinuma sniegšana par iespēju izsniegt licenci stratēģisko materiālu un ieroču eksportam, importam un tranzītam. Negatīvs valsts drošības iestādes atzinums var būt par pamatu licences neizsniegšanai vai anulēšanai;

7) par valsts drošības jomā konstatētajiem noziedzīgajiem nodarījumiem iegūtās informācijas un materiālu iesniegšana prokuratūrai vai izziņas iestādei, kuras kompetencē ir veikt izziņu un pirmstiesas izmeklēšanu par konkrēto noziedzīgo nodarījumu;

8) izziņas veikšana tām noteiktās kompetences ietvaros;

9) sadarbība un līdzdalība starptautiskā miera uzturēšanā.

 

 

 

 

 

 

 

2. Papildināt 10.pantu ar otro daļu šādā redakcijā:

"(2) Visu sagatavoto informāciju, kura skar vai var skart valsts drošības intereses, valsts drošības iestādes nodod Informācijas analīzes dienestam, neatklājot informācijas avotu identitāti."

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

8.Saeimas deputāts A.Golubovs:

Izslēgt 10.panta otro daļu, kas ir šādā redakcijā:

“(2) Visu sagatavoto informāciju, kura skar vai var skart valsts drošības intereses, valsts drošības iestādes nodod Informācijas analīzes dienestam, neatklājot informācijas avotu identitāti."

8.Saeimas deputāts A.Tolmačovs:

Papildināt 10.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Informācijas analīzes dienests ir LR Saeimas Nacionālās drošības komisijas pārraudzībā esoša institūcija, kuras darbību reglamentē speciāls likums.”.

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

3. 10.pantā:

papildināt pantu ar otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Visu sagatavoto informāciju, kas skar vai var skart valsts drošības intereses, valsts drošības iestādes nodod Informācijas analīzes dienestam, neatklājot informācijas avotus.”;

uzskatīt līdzšinējo panta tekstu par pirmo daļu.

11.pants. Valsts drošības iestāžu kopums

(1) Valsts drošības iestāžu kopumu veido:

1) Satversmes aizsardzības birojs;

2) Militārās pretizlūkošanas dienests;

3) Drošības policija;

4) (izslēgts ar 06.05.98. likumu).

(2) . . .

 

 

 

 

6

 

 

 

8.Saeimas deputāts A.Golubovs:

Papildināt 11.panta pirmo daļu ar ceturto punktu un izteikt to šādā redakcijā:

“4) Valsts drošības iestāžu padome”.

 

 

 

Noraidīt

 

 

12.pants. Valsts drošības iestāžu padome

(1) Valsts drošības iestāžu vadītāju kopums ir Valsts drošības iestāžu padome, kuras vadītājs pēc amata ir Satversmes aizsardzības biroja direktors. Valsts drošības iestāžu padome ir valsts institūcija, kuras darbību nodrošina Satversmes aizsardzības birojs.

(2) Valsts drošības iestāžu padome:

1) izskata valsts drošības iestāžu darbības prioritātes, šīm iestādēm izvirzāmās prasības un uzdevumus;

2) saskaņo informācijas apriti, tās analīzes un izmantošanas kārtību valsts drošības iestādēs;

3) izstrādā valsts drošības iestāžu budžeta projektu;

4) apkopo valsts drošības iestāžu priekšlikumus un prasības, iesniedz un uztur tās valsts varu un pārvaldi realizējošās institūcijās;

5) izskata normatīvo aktu projektus valsts drošības iestāžu darbības jautājumos;

6) izvērtē valsts drošības iestāžu darbības efektivitāti.

(3) Valsts drošības iestāžu padome ar vienkāršu balsu vairākumu sēdēs pieņem lēmumus, kuriem ir ieteikuma raksturs.

3. 12.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Valsts drošības iestāžu padomi vada Ministru prezidents, un tās sastāvu veido aizsardzības ministrs, ārlietu ministrs, finanšu ministrs, iekšlietu ministrs un tieslietu ministrs.";

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

papildināt otro daļu ar 7.punktu šādā redakcijā:

"7) izskata un saskaņo valsts drošības iestāžu izlūkošanas (pretizlūkošanas) darbību nolikumus.";

 

 

 

 

 

papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

"(4) Valsts drošības iestāžu padomes sēdēs ar padomdevēja tiesībām var piedalīties ģenerālprokurors un valsts drošības iestāžu vadītāji."

7

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

11

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

8.Saeimas deputāts A.Golubovs:

12.panta pirmo daļu atstāt likuma spēkā esošajā redakcijā.

8.Saeimas deputāts J.Dalbiņš:

Izteikt 12.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Valsts drošības iestāžu vadītāju kopums ir valsts drošības iestāžu padome, kuras vadītājs tiek izvirzīts no drošības iestāžu vadītāju vidus balsojot;”.

8.Saeimas deputāts A.Golubovs:

Izteikt 12.panta otrās daļas pirmo punktu šādā redakcijā:

“1) izskata un nosaka valsts drošības iestāžu darbības prioritātes, šīm iestādēm izvirzāmās prasības un uzdevumus;”.

 

 

 

 

 

8.Saeimas deputāts D.Turlais:

Svītrot 12.panta trešo daļu.

 

8.Saeimas deputāts D.Turlais:

Papildināt 12.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

“4) Valsts drošības iestāžu padomes sēdēs var piedalīties ģenerālprokurors.”.

8.Saeimas deputāti I.Ūdre, L.Mūrniece, V.Krištopans, J.Dobelis, O.Kastēns:

Izteikt likumprojekta 3.pantu šādā redakcijā:

“12.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Valsts drošības iestāžu vadītāju kopums ir Valsts drošības iestāžu padome. Valsts drošības iestāžu padomes locekļi no sava vidus ieceļ tās vadītāju.”;

papildināt otro daļu ar 7.punktu šādā redakcijā:

“7) izskata un saskaņo valsts drošības iestāžu izlūkošanas (pretizlūkošanas) darbību nolikumus.”;

papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Valsts drošības iestāžu padomes sēdēs ar padomdevēja tiesībām var piedalīties ģenerālprokurors.””

Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Izteikt likumprojekta 3.panta tekstu šādā redakcijā:

“12.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Valsts drošības iestāžu vadītāju kopums ir valsts drošības iestāžu padome, kuras vadītājs tiek izvirzīts no drošības iestāžu vadītāju vidus.”;

papildināt otro daļu ar 7.punktu šādā redakcijā:

“7) izskata un saskaņo valsts drošības iestāžu izlūkošanas un pretizlūkošanas darbību nolikumus.”;

izslēgt trešo daļu;

papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Valsts drošības iestāžu padomes sēdēs var piedalīties ģenerālprokurors.”.

Noraidīt

 

 

 

Atbalstīt AIeK redakcijā

 

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīts AIeK redakcijā

Atbalstīts AIeK redakcijā

 

 

 

Daļēji atbalstīts AIeK redakcijā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

4. 12.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Valsts drošības iestāžu vadītāju kopums ir Valsts drošības iestāžu padome, kuras vadītāju izvirza no drošības iestāžu vadītāju vidus.”;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

papildināt otro daļu ar 7.punktu šādā redakcijā:

“7) izskata un saskaņo valsts drošības iestāžu izlūkošanas un pretizlūkošanas darbības nolikumus.”;

 

izslēgt trešo daļu;

 

 

 

papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Valsts drošības iestāžu padomes sēdēs var piedalīties ģenerālprokurors.

13.pants. Satversmes aizsardzības birojs

Satversmes aizsardzības birojs ir patstāvīga valsts drošības iestāde, kuras darbību reglamentē speciāls likums.

4. Izteikt 13.pantu šādā redakcijā:

"13.pants. Satversmes aizsardzības birojs

Satversmes aizsardzības birojs ir Ministru prezidenta pārraudzībā esoša valsts drošības iestāde, kuras darbību reglamentē speciāls likums."

14

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

8.Saeimas deputāts A.Golubovs:

13.pantu atstāt likuma spēkā esošajā redakcijā.

8.Saeimas deputāts A.Tolmačovs:

Izteikt 13.pantu šādā redakcijā:

“13.pants. Satversmes aizsardzības birojs

Satversmes aizsardzības birojs ir LR Saeimas Nacionālās drošības komisijas pārraudzībā esoša valsts drošības iestāde, kuras darbību reglamentē speciāls likums.”

8.Saeimas deputāts J.Dalbiņš:

Izteikt 13.pantu šādā redakcijā:

“13.pants. Satversmes aizsardzības birojs

Satversmes aizsardzības birojs ir Ministru kabineta pārraudzībā esoša valsts drošības iestāde, kuras darbību reglamentē speciāls likums."

Noraidīt

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

5. Izteikt 13.pantu šādā redakcijā:

"13.pants. Satversmes aizsardzības birojs

Satversmes aizsardzības birojs ir Ministru kabineta pārraudzībā esoša valsts drošības iestāde, kuras darbību reglamentē speciāls likums."

14.pants. Militārās pretizlūkošanas dienests

(1) Militārās pretizlūkošanas dienests ir Aizsardzības ministrijas pakļautībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas veic militāro pretizlūkošanu un citus šajā likumā noteiktos uzdevumus.

(2) Militārās pretizlūkošanas dienests:

1) nodrošina Aizsardzības ministriju, tās pakļautībā un pārziņā esošās institūcijas un Nacionālos bruņotos spēkus ar to darbībai nepieciešamo pretizlūkošanas informāciju;

2) atklāj un sadarbībā ar citām valsts drošības iestādēm novērš ārvalstu speciālo dienestu, kā arī organizāciju vai atsevišķu personu graujošo darbību Aizsardzības ministrijā, tās pakļautībā un pārziņā esošajās institūcijās un Nacionālajos bruņotajos spēkos;

3) veic pasākumus, lai aizsargātu valsts noslēpumu Aizsardzības ministrijā, tās pakļautībā un pārziņā esošajās institūcijās un Nacionālajos bruņotajos spēkos, un kontrolē to izpildi;

4) pārbauda pretendentus, kas vēlas saņemt speciālas atļaujas (licences), kuras izsniedz Aizsardzības ministrija atsevišķu licencēšanai pakļautu uzņēmējdarbības veidu veikšanai, un sniedz atzinumu par speciālo atļauju (licenču) izsniegšanu

(3) Militārās pretizlūkošanas dienests darbojas atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātam nolikumam.

(4) Militārās pretizlūkošanas dienests savas kompetences ietvaros ir operatīvās darbības subjekts.

(5) Militārās pretizlūkošanas dienesta personālsastāvā ir karavīri un darbinieki.

5. Izteikt 14.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Militārās pretizlūkošanas dienests ir Aizsardzības ministrijas pakļautībā esoša valsts drošības iestāde, kas veic militāro pretizlūkošanu un citus šajā likumā noteiktos uzdevumus."

17

 

 

 

 

18

 

 

 

 

 

 

 

19

 

 

 

 

 

20

Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Aizstāt likumprojekta 5.pantā vārdu “pakļautībā” ar vārdu “padotībā”.

Aizsardzības ministrs Ģ.V.Kristovskis:

Aizstāt visā 14.panta tekstā vārdus “tās pārziņā un pakļautībā esošās institūcijas” attiecīgajā locījumā ar vārdiem “tās padotībā esošās iestādes” attiecīgajā locījumā.

Aizsardzības ministrs Ģ.V.Kristovskis:

Aizstāt 14.panta pirmajā daļā vārdus “pretizlūkošanu un” ar vārdiem “pretizlūkošanu, izlūkošanu un”.

Aizsardzības ministrs Ģ.V.Kristovskis:

Aizstāt 14.panta otrās daļas 1.punktā vārdus “pretizlūkošanas informāciju” ar vārdiem “pretizlūkošanas un izlūkošanas informāciju”.

 

Atbalstīt

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

Atbalstīt

6. 14.pantā:

aizstāt visā panta tekstā vārdus “tās pakļautībā un pārziņā esošās institūcijas” (attiecīgā locījumā) ar vārdiem “tās padotībā esošās iestādes” (attiecīgā locījumā);

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Militārās pretizlūkošanas dienests ir Aizsardzības ministrijas padotībā esoša valsts drošības iestāde, kas veic militāro pretizlūkošanu, izlūkošanu un citus šajā likumā noteiktos uzdevumus.";

 

aizstāt otrās daļas 1.punktā vārdus “pretizlūkošanas informāciju” ar vārdiem “pretizlūkošanas un izlūkošanas informāciju”.

15.pants. Drošības policija

(1) Drošības policija ir Iekšlietu ministrijas pārraudzībā esoša iestāde, kas veic šajā likumā noteiktos uzdevumus un atbild par to izpildi.

(2) Drošības policija valsts drošības jomā veic:

1) izlūkošanas (pretizlūkošanas) un operatīvās darbības pasākumus, lai apkarotu organizēto un ekonomisko noziedzību, terorismu, kaitniecību, bandītismu, korupciju, naudas viltošanu, kā arī narkotisko un citu (ķīmisko, radioaktīvo) stipras iedarbī bas vielu, šaujamo un cita veida ieroču, sprāgstvielu nesankcionētu izplatīšanu;

 

 

 

 

 

2) pretizlūkošanas un operatīvās darbības pasākumus, kas nepieciešami Iekšlietu ministrijas struktūrvienību aizsardzībai;

3) . . .

(3) . . .

(4) Drošības policija darbojas saskaņā ar Nacionālās drošības likumu, kā arī likumu “Par policiju”, šo likumu un Ministru kabineta apstiprinātu nolikumu.

(5) . . .

6. 15.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Drošības policija ir Iekšlietu ministrijas pārraudzībā esoša valsts drošības iestāde, kas veic šajā likumā noteiktos uzdevumus un atbild par to izpildi.";

izteikt otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā:

"1) pretizlūkošanas un operatīvās darbības pasākumus, lai apkarotu noziegumus pret cilvēci, kara noziegumus, genocīdu, organizēto un ekonomisko noziedzību, terorismu, kaitniecību un citus valsts drošību un varu apdraudošus noziedzīgus nodarījumus, bandītismu, korupciju, naudas viltošanu, kā arī kodolmateriālu, narkotisko un citu (ķīmisko, radioaktīvo) stipras iedarbības vielu vai dubultā lietojuma preču, šaujamo un cita veida ieroču, sprāgstvielu nesankcionētu izplatīšanu;";

aizstāt otrās daļas 2.punktā vārdus "Iekšlietu ministrijas struktūrvienību" ar vārdiem "Iekšlietu ministrijas un tās sistēmas iestāžu";

papildināt ceturto daļu aiz vārdiem "Nacionālās drošības likumu" ar vārdiem "Operatīvās darbības likumu".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.Saeimas deputāts A.Golubovs:

Izslēgt 15.panta otrās daļas 1.punktā vārdu “korupcija”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Noraidīt

7. 15.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Drošības policija ir Iekšlietu ministrijas pārraudzībā esoša valsts drošības iestāde, kas veic šajā likumā noteiktos uzdevumus un atbild par to izpildi.";

izteikt otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā:

"1) pretizlūkošanas un operatīvās darbības pasākumus, lai apkarotu noziegumus pret cilvēci, kara noziegumus, genocīdu, organizēto un ekonomisko noziedzību, terorismu, kaitniecību un citus valsts drošību un varu apdraudošus noziedzīgus nodarījumus, bandītismu, korupciju, naudas viltošanu, kā arī kodolmateriālu, narkotisko un citu (ķīmisko, radioaktīvo) stipras iedarbības vielu vai dubultā lietojuma preču, šaujamo un cita veida ieroču, sprāgstvielu nesankcionētu izplatīšanu;";

aizstāt otrās daļas 2.punktā vārdus "Iekšlietu ministrijas struktūrvienību" ar vārdiem "Iekšlietu ministrijas un tās sistēmas iestāžu";

 

papildināt ceturto daļu pēc vārdiem "Nacionālās drošības likumu" ar vārdiem "Operatīvās darbības likumu".

17.pants. Informācijas aizsargāšana

(1) Valsts drošības iestāžu dienestā esošajām un atvaļinātajām amatpersonām un darbiniekiem bez iestādes vadītāja īpaša pilnvarojuma aizliegts izpaust informāciju, kas viņiem kļuvusi zināma vai ir pieejama sakarā ar dienesta pienākumu pildīšanu. Šādu informāciju kriminālprocesā var izpaust tikai ar Satversmes aizsardzības biroja direktora vai attiecīgās valsts drošības iestādes vadītāja atļauju.

(2) . . .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Svītrot 17.panta pirmajā daļā vārdus "Satversmes aizsardzības biroja direktora vai".

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Izslēgt 17.panta pirmajā daļā vārdus "Satversmes aizsardzības biroja direktora vai".

18.pants. Dienests valsts drošības iestādēs

(1) . . .

(2) Par valsts drošības iestāžu amatpersonu vai darbinieku nevar būt persona:

1) . . .

9) kura ir vai ir bijusi PSRS, Latvijas PSR vai kāda ārvalsts drošības dienesta (izlūkdienesta vai pretizlūkošanas dienesta) štata vai ārštata darbinieks, aģents, rezidents vai konspiratīvā dzīvokļa (segorganizācijas jebkurā tās formā) turētājs;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10) kura pēc 1991. gada 13. janvāra darbojusies PSKP (LKP), Latvijas PSR Darbaļaužu internacionālajā frontē, Darba kolektīvu apvienotajā padomē, Kara un darba veterānu organizācijā vai Vislatvijas sabiedrības glābšanas komitejā.

(3) . . .

 

22

 

 

 

 

 

23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25

 

 

 

26

8.Saeimas deputāts V.Buzajevs:

Izteikt 18.panta otrās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā:

“(2) Par valsts drošības iestāžu amatpersonu nevar būt persona:”

8.Saeimas deputāts V.Buzajevs:

Izteikt 18.panta otrās daļas 9.punktu šādā redakcijā:

“9) kura ir vai ir bijusi kāda ārvalsts drošības dienesta (izlūkdienesta vai pretizlūkošanas dienesta) štata vai ārštata darbinieks, aģents, rezidents vai konspiratīvā dzīvokļa (segorganizācijas jebkurā tās formā) turētājs;”.

8.Saeimas deputāts V.Buzajevs:

Papildināt 18.panta otro daļu ar jaunu 9.1 punktu šādā redakcijā:

“91) kura ir bijusi PSRS vai Latvijas PSR drošības dienesta (izlūkdienesta vai pretizlūkošanas dienesta) štata vai ārštata darbinieks, aģents, rezidents vai konspiratīvā dzīvokļa (segorganizācijas jebkurā tās formā) turētājs;”.

8.Saeimas deputāts V.Buzajevs:

Izslēgt 18.panta otrās daļas 10.punktu.

8.Saeimas deputāts V.Buzajevs:

Papildināt 18.pantu ar jaunu 21 daļu šādā redakcijā:

“(21) 18.panta otrās daļas 2-91 punktos minētie ierobežojumi attiecas arī uz valsts drošības iestāžu darbiniekiem.”.

Noraidīt

 

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

24.pants. Valsts drošības iestāžu struktūras un amatu saraksta apstiprināšana, šo iestāžu darbības finansēšana

(1) Valsts drošības iestādes personāla skaitlisko sastāvu, struktūru un amatu sarakstu izstrādā iestādes vadītājs un pakļautības kārtībā iesniedz Saeimas Nacionālās drošības komisijai izvērtēšanai un akceptēšanai.

(2) Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu darba samaksu (amatalgu, piemaksas, pabalstus) pēc biroja direktora priekšlikuma izvērtē un akceptē Saeimas Nacionālās drošības komisija piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros. Pārējo valsts drošības iestāžu amatpersonu darba samaksu nosaka Ministru kabinets piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.

(3) . . .

 

8. Izteikt 24.panta pirmo un otro daļu šādā redakcijā:

"(1) Valsts drošības iestādes personāla skaitlisko sastāvu, struktūru un amatu sarakstu izstrādā iestādes vadītājs un padotības kārtībā iesniedz atbildīgajam Ministru kabineta loceklim izvērtēšanai un akceptēšanai.

(2) Valsts drošības iestāžu amatpersonu darba samaksu nosaka Ministru kabinets piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros."

27

 

 

 

28

8.Saeimas deputāts A.Golubovs:

24.pantu atstāt likuma spēkā esošajā redakcijā.

8.Saeimas deputāts J.Dalbiņš:

Izteikt 24.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Valsts drošības iestādes personāla skaitlisko sastāvu, struktūru un amatu sarakstu izstrādā iestādes vadītājs un padotības kārtībā iesniedz atbildīgajam ministram. Satversmes aizsardzības birojs Ministru kabinetam, izvērtēšanai un akceptēšanai.”.

 

Noraidīt

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Izteikt 24.panta pirmo un otro daļu šādā redakcijā:

"(1) Valsts drošības iestādes personāla skaitlisko sastāvu, struktūru un amatu sarakstu izstrādā iestādes vadītājs un padotības kārtībā iesniedz atbildīgajam ministram, Satversmes aizsardzības birojs — Ministru kabinetam izvērtēšanai un akceptēšanai.

(2) Valsts drošības iestāžu amatpersonu darba samaksu nosaka Ministru kabinets piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros."

25.pants. Valsts drošības iestāžu darbības kontrole

(1) . . .

(4) Satversmes aizsardzības biroja direktors savas kompetences ietvaros kontrolē valsts drošības iestādēm noteikto prasību un doto uzdevumu izpildi.

 

 

9. Svītrot 25.panta ceturto daļu.

 

29

 

8.Saeimas deputāts A.Golubovs:

25.panta ceturto daļu atstāt likuma spēkā esošajā redakcijā.

 

 

Noraidīt

 

 

10. Izslēgt 25.panta ceturto daļu.

26.pants. Uzraudzība   pār   likumu  ievērošanu  valsts  drošības iestādēs

(1) . . .

(3) Valsts drošības iestāžu pārbaudes un šo pārbaužu apjoms jāsaskaņo ar Saeimas Nacionālās drošības komisiju un jāziņo tai par pārbaužu rezultātiem.

(4) . . .

 

 

 

 

 

10. Aizstāt 26.panta trešajā daļā vārdus "Saeimas Nacionālās drošības komisiju" ar vārdiem "Valsts drošības iestāžu padomi".

 

 

30

 

 

8.Saeimas deputāti I.Ūdre, L.Mūrniece, V.Krištopans, J.Dobelis, O.Kastēns:

Izslēgt likumprojekta 10.pantu.

 

 

 

Atbalstīt

 

 

Pārejas noteikumi

1. Ar šā likuma spēkā stāšanās brīdi atzīt par spēku zaudējušiem šādus Latvijas Republikas Augstākās padomes un Augstākās padomes Prezidija lēmumus:

1) Latvijas Republikas Augstākās padomes lēmumu "Par Latvijas Republikas Augstākās padomes Apsardzes dienesta izveidošanu" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 35./36.nr.);

2) Latvijas Republikas Augstākās padomes lēmumu "Par grozījumiem Latvijas Republikas Augstākās padomes lēmumā "Par Latvijas Republikas Augstākās padomes Apsardzes dienesta izveidošanu""(Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 35./36.nr.). 

2. Divu mēnešu laikā pēc šā likuma spēkā stāšanās Ministru kabinetam pārņemt Latvijas Republikas Drošības dienestu savā pakļautībā, izstrādājot šajā laikā jaunu Drošības dienesta nolikumu. 

3. Ar brīdi, kad Ministru kabinets pārņēmis savā pakļautībā Latvijas Republikas Drošības dienestu un apstiprinājis šā dienesta nolikumu, atzīt par spēku zaudējušiem:

1) Latvijas Republikas Augstākās padomes Prezidija lēmumu "Par Latvijas Republikas Drošības dienesta nolikuma apstiprināšanu" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 44./45.nr.);

2) Latvijas Republikas Augstākās padomes Prezidija lēmumu "Par Latvijas Republikas Drošības dienesta štatu saraksta apstiprināšanu";

3) Latvijas Republikas Augstākās padomes Prezidija lēmumu "Par grozījumiem Latvijas Republikas Augstākās padomes Prezidija 1992.gada 4.jūnija lēmumā "Par Latvijas Republikas Drošības dienesta nolikuma apstiprināšanu"" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 3./4.nr.);

4) Latvijas Republikas Augstākās padomes Prezidija lēmumu "Par Latvijas Republikas Augstākās padomes Apsardzes dienesta šaujamieroču, munīcijas un brizantīvo vielu iegādes, uzskaites, glabāšanas un izsniegšanas reglamentu" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 49./50.nr.);

5) Latvijas Republikas Augstākās padomes lēmumu "Par Latvijas Republikas Augstākās Padomes Apsardzes dienesta pārdēvēšanu" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 6./7.nr.).

 

 

 

 

 

 

31

 

 

 

 

 

 

32

 

 

 

 

 

 

8.Saeimas deputāts V.Buzajevs:

Papildināt Pārejas noteikumus ar jaunu 4.punktu šādā redakcijā:

“4. 18.panta otrās daļās 91 punkts zaudē spēku no 2004.g. 1.maija.”.

8.Saeimas deputāts A.Tolmačovs:

Papildināt pārejas noteikumus ar 4.pantu šādā redakcijā:

“4. Gada laikā no likuma grozījumu spēkā stāšanās brīža Ministru kabinetam ir jāizstrādā un jāiesniedz Saeimā Informācijas analīzes dienesta darbību reglamentējošs likums.”.

 

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

Noraidīt