Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās, vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts pirmajam lasījumam
Grozījums Enerģētikas likumā
Izdarīt Enerģētikas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 20.nr., 2000, 17.nr., 2001, 12.nr.) šādu grozījumu:
Izslēgt 40.panta piektajā daļā vārdu otrajā.
Likumprojekta
Grozījums Enerģētikas likumā
anotācija
|
I. Kādēļ likums ir vajadzīgs |
|
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
2001.g. 10.maijā (spēkā no 2001.g. 1.jūnija) Enerģētikas likuma 40.pantā likumdevējs veica grozījumus, salīdzinoši pasliktinot iepriekš labvēlīgos nosacījumus noteiktu, tā saukto alternatīvo, elektroenerģijas veidu ražotājiem. Lai neciestu ražotāji, kas gatavojās uzsākt ražošanu pie iepriekšējiem likuma nosacījumiem, likumdevējs iestrādāja likumā normu (40.panta 5.daļa), ka uz tiem ražotājiem, kas saņēmuši licenci līdz 2001.g. 1.jūnijam un licencē noteiktajā termiņā uzsākuši ražošanu, attiecināmi likuma nosacījumi, kas bija spēkā līdz 2001.g. 1.jūnijam. BO SIA Getliņi EKO bija viens no šādiem uzņēmumiem, kas varēja pretendēt uz likuma normu, kas nosaka licencētajam elektroenerģijas sadales uzņēmumam pienākumu iepirkt no alternatīvās elektroenerģijas ražotāja (Getliņi EKO) elektroenerģiju par cenu, kas atbilst pusotrkāršai importētās elektroenerģijas iepirkuma vidējai cenai. Lai gan uzņēmums licenci elekroenerģijas ražošanai saņēmis jau 1998.gadā, tas nav uzsācis ražošanu licencē noteiktajā termiņā un tādējādi neatbilst likuma 40.panta 5.daļā noteiktajiem kritērijiem, un nevar pretendēt uz tarifu, kas atbilst pusotrkāršai importētās elektroenerģijas iepirkuma vidējai cenai. Taču pilnīgi pamatoti var pretendēt uz likuma 40.panta 2001.g. 10.maija redakcijā noteikto tarifu, kas atbilst elektroenerģijas realizācijas vidējam tarifam. Tomēr valsts vienīgais licencētais elektroenerģijas sadales uzņēmums (VAS Latvenergo), interpretējot Enerģētikas likuma 40.pantu savā labā, nepiekrīt slēgt līgumu par elektroenerģijas realizācijas vidējo tarifu, bet piedāvā vienoties par tirgus cenu.
|
|
2. Likumprojekta būtība
|
Lai novērstu Enerģētikas likuma 40.panta dažādas interpretācijas iespējas komisija ir izstrādājusi likumprojektu un ierosina Saeimai izdarīt grozījumu 40.panta 5.daļā, izslēdzot no tās atsauci uz šā paša panta 2.daļu. Šāds risinājums ir iespējams, jo pēc Ekonomikas ministrijas informācijas SIA Getliņi EKO ir vienīgais uzņēmums Latvijā, kas varēja pretendēt uz paaugstinātiem tarifiem, ražojot elektroenerģiju, izmantojot ģeotermālo enerģiju, biodegvielu (izņemot koksni un kūdru), koksnes atkritumus, sadzīves atkritumus vai to pārstrādes produktus (biogāzi). |
|
II. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
|
Likumprojekts šo jomu neskar, jo tikai paredz novērst likuma dažādas interpretācijas iespējas. |
|
|
III. Kāda var būt likuma ietekme uz |
|
|
Likumprojekts šo jomu neskar, jo tikai paredz novērst likuma dažādas interpretācijas iespējas. |
|
|
IV. Kāda var būt likuma ietekme uz |
|
Papildus normatīvie akti nav jāizdod. |
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
Notikušas konsultācijas ar Ekonomikas ministrijas, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas, VAS Latvenergo, SIA Getliņi EKO pārstāvjiem. |
|
VII. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde |
|
Likumprojektā ietverto prasību īstenošanu nodrošinās esošās valsts institūcijas. |