Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Republikas Augstākās Padomes lēmumā
Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu
Izdarīt Latvijas Republikas Augstākās padomes lēmumā Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu (Latvijas Republikas Augstākās padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 46./47./48. nr., Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, 1997, 6., 16.nr., 1999, 2. nr., 2001, 102. nr. ) grozījumus un papildināt 1. punktu ar vārdiem BO SIA Olimpiskais centrs Limbaži, SIA Stadions.
LIKUMPROJEKTA
Grozījumi Latvijas Republikas Augstākās Padomes lēmumā Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu
ANOTĀCIJA
|
I. Kādēļ likums ir vajadzīgs |
||||||
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Sportam ir nozīmīga vieta veselības aizsardzībā, garīgajā un fiziskajā izglītošanā un starptautiskas sapratnes veicināšanā. Viens no valsts sporta politikas galvenajiem uzdevumiem ir nodrošināt iespējas ikvienam Latvijas iedzīvotājam nodarboties ar sportu, radot tam arī nepieciešamo materiāli tehnisko bāzi. Valstī ir 1039 sporta bāzes, kuras apvieno 2755 objektus- sporta zāles, ledus halles, stadionus, sporta laukumus, peldbaseinus, sacensību trases u.c. Lai saglabātu valsts galvenās sporta bāzes un celtu jaunas, nodrošinātu iespēju rīkot starptautiska līmeņa sacensības, kā arī lai radītu apstākļus Latvijas sportistu sagatavošanai Olimpiskajām spēlēm, pasaules un Eiropas čempionātiem un citām starptautiskajām sacensībām, Latvijas Republikas Augstākā Padome 1992.gadā pieņēma lēmumu Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu. Ar šo lēmumu un grozījumiem šajā lēmumā nacionālās sporta bāzes statuss piešķirts 14 sporta bāzēm, neatkarīgi no tā, kā īpašumā tās atrodas. Bez tam ir izdarīti vairāki grozījumi šajā lēmumā, kas nosaka, kādi kritēriji ir jāievēro nacionālajai sporta bāzei. Viens no galvenajiem normatīviem aktiem, kas reglamentē nacionālās sporta bāzes darbību ir Nolikums par nacionālas sporta bāzes darbību un tās finansēšanas kārtību, kurš apstiprināts ar LR MP 1993.gada 23.marta lēmumu Nr.145. Šajā nolikumā ir noteikti nacionālās sporta bāzes galvenie uzdevumi, atvieglojumi, ierobežojumi, kā arī noteikta kārtība, kā saņemt papildu finansējumu no valsts budžeta līdzekļiem. Olimpiskās kustības popularizēšanai, jaunatnes un augstu sasniegumu sporta attīstības nodrošināšanai īpaša nozīme ir multifunkcionāliem, starptautisku sporta federāciju kritērijiem atbilstošiem sporta kompleksiem. 2000.gada 14.decembrī tika nodibināts BO SIA Olimpiskais centrs Limbaži , Uzņēmuma reģistrā reģistrēts 28.decembrī reģ.Nr.410302178, 2001.gadā Limbažu pilsētas pašvaldība nodeva BO SIA Olimpiskais centrs Limbaži apsaimniekošanai :
2002.gadā Limbažu rajona pašvaldība nodeva BO SIA Olimpiskais centrs Limbaži apsaimniekošanai universālu sporta halli, kura nodota ekspluatācijā 2000.gada 27.decembrī. Sporta halles kopējā platība 2600m2, tajā atrodas 150m vieglatlētikas skrejceļš, taisne 80m, divi basketbola laukumi, volejbola laukums, divi tenisa laukumi. Vieglatlētikas skrejceļiem un sektoriem uzklāts speciālais segums REGUPOL. Sporta spēļu laukumos ieklāts universālais REGUPOL segums, kurš paredzēts sporta spēlēm. Reizē ar sporta halli, Limbažu rajona pašvaldība BO SIA Olimpiskais centrs Limbaži nodeva apsaimniekošanā airēšanas bāzi. Smaiļošanai un kanoe airēšanai Latvijā ir dziļas un sportiskiem panākumiem bagātas tradīcijas. Tas ir viens no nedaudzajiem sporta veidiem, kura pārstāvji pēc Latvijas valstiskuma atjaunošanas ir spējuši Olimpiskajās spēlēs izcīnīt medaļas. Patreizējā situācijā Limbažu airēšanas bāze ir vienīgā Latvijā, kur var rīkot valsts un starptautiskas sacensības smaiļošanā un kanoe airēšanā, kā arī sagatavoties Olimpiskajām spēlēm, Eiropas un pasaules čempionātiem un citām starptautiskām sacensībām. Tā ir viena no labākajām sporta bāzēm Baltijas valstīs - airēšanas kanāls ar 9 celiņiem, sportistu viesnīca 40 vietām, laivu elingi, trenažieru zāle, sportistu ēdināšanas serviss, brīvdabas sporta laukumi. Tādejādi tika izveidots sporta komplekss, kurā ietilpst:
Sporta kompleksa kopējā platība ir 67120m2. Izveidotajā sporta kompleksā notiek sekojošas sacensības:
Regulāri treniņu nometnes Limbažos rīko Rīgas Futbola skola, Latvijas Kamaniņu sporta federācija, Siguldas Kalnu slēpošanas sporta skola, Basketbola savienības sporta klubi. Kompleksu regulāri izmanto trīs Limbažu vidusskolas, kā arī pārējās Limbažu rajona mācību iestādes. Sporta kompleksa finansiālais pamats ir Limbažu rajona un pilsētas pašvaldību budžeta līdzekļi, LOK programmu mērķfinansējums, kā arī saimnieciskā darbība un citi finansu līdzekļi. BO SIA Olimpiskais centrs Limbaži ir izstrādājis attīstības programmu, kurā paredzēts veikt Limbažu stadiona un tribīņu rekonstrukcijas darbus. Izveidot 3 tenisa kortus, pilnveidot atklātos sporta spēļu laukumus, paplašināt futbola laukumu ar mākslīgo segumu, izveidot treniņu futbola laukumu. Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu iestājas Latvijas Kanoe federācija, to atbalsta Latvijas Sporta federāciju padome, Latvijas Olimpiskā komiteja, lielākās sporta federācijas Futbola federācija, Basketbola savienība, Vieglatlētikas savienība un citas. Uzņēmējsabiedrība SIA Stadions ir reģistrēta LR Uzņēmumu reģistrā 1992.gada 5.jūnijā ar Nr. 000307767. Šobrīd SIA Stadions apsaimnieko sporta kompleksu Rīgā, Melngaiļa ielā 1a, kurā ietilpst daudzfunkcionāla sporta halle, kas nodota ekspluatācijā 1996.gadā, kā arī futbola stadions ar tribīnēm 8581 skatītāju vietām, kas nodots ekspluatācijā 2000.gadā. Sporta hallē ir transformējams mākslīgais futbola segums, kas dod iespēju halles grīdu pārklāt ar cita veida segumiem, kas atbilstu attiecīgo sporta spēļu noteikumu prasībām. Hallē ir saliekamas tribīnes ar 800 skatītāju vietām. Par pamatbāzi sporta kompleksu izmanto futbola klubs Skonto, Jaunatnes futbola centrs un nacionālā futbola izlase. Stadionā regulāri notiek dažādu līmeņu sacensības futbolā. Hallē ir notikušas starptautiska līmeņa sacensības - Eiropas strādājošo volejbolistu sacensības, Pasaules čempionāts florbolā, Eiropas kauss sēdvolejbolā, kā arī starptautiskas sacensības futbolā. Sporta kompleksa finansiālais pamats ir saimnieciskā darbība, dāvinājumi un ziedojumi. Komplekss bez maksas ir pieejams bērniem un jauniešiem; to izmanto arī apkārt esošo skolu audzēkņi. Šobrīd SIA Stadions, Rīgā, Melngaiļa ielā 1a un Rīgā, starp Kr. Valdemāra, Hanzas un E.Melngaiļa ielām ir uzsākusi daudzfunkcionāla sporta kompleksa izveidošanu, kas kopā ar darbojošos sporta kompleksu (sporta halle un stadions) atbilst nacionālās sporta bāzes statusa prasībām. Ir apstiprināta sporta bāzes attīstības programma 2002.-2006. gadam. Kvartālā starp Kr. Valdemāra, Hanzas un Melngaiļa ielām paredzēts uzbūvēt šī sporta kompleksa otro kārtu, kurā ietilptu hokeja halle 2000 skatītāju vietām, basketbola- handbola halle ar 3000 skatītāju vietām, daudzfunkcionālā halle ar 1000 skatītāju vietām. Vienotais sporta komplekss aizņems 51728m platību. Ir saņemta būvatļauja, ir apstiprināti objekta skiču un tehniskie projekti. SIA Stadions ir saņēmis nepieciešamos kredīta līdzekļus un ir uzsācis celtniecības darbus jaunajā kompleksā. Daudzfunkcionālajā sporta hallē jau tiek veikta kolonu montāža. Jaunais sporta komplekss dos iespēju nodarboties ar sportu papildus vairāk kā 1000 jauniešiem 7 sporta veidos: futbolā, hokejā, basketbolā, volejbolā, rokasbumbā, florbolā, tenisā. Kopā ar halli un stadionu tiks veidota universāla sporta būve. SIA Stadions administrācija 2002.gada 27.jūnija vēstulē Nr.1-1\32 lūdz atbalstīt tās priekšlikumu piešķirt vienotajam sporta kompleksam nacionālās sporta bāzes statusu. Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu iestājas arī lielākās valsts sporta federācijas: Latvijas Futbola federācija, Latvijas Handbola federācija, Latvijas Basketbola savienība, Latvijas Volejbola federācija u.c. To atbalsta arī Latvijas Nacionālā Sporta padome, Latvijas Olimpiskā komiteja, Latvijas Sporta federācijas padome. Izvērtējot abu šo sporta kompleksu atbilstību nolikumam Par nacionālās sporta bāzes darbību un finansēšanas kārtību, ir nepieciešams veikt grozījumu LR Augstākās padomes lēmumā Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu, iekļaujot sarakstā BO SIA Olimpiskais centrs Limbaži un SIA Stadions sporta kompleksus. |
|||||
|
2. Likuma projekta būtība |
Normatīvā akta projekta būtība ir piešķirt nacionālās sporta bāzes statusu BO SIA Olimpiskais centrs Limbaži un SIA Stadions sporta kompleksiem, kuri atbilst starptautisko sporta veidu federāciju prasībām. |
|||||
|
II. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Ieviešot likumu, tiks radīta iespēja dažādu sociālo grupu pārstāvjiem nodarboties ar sportu. Valstij būs iespēja organizēt starptautiska līmeņa sacensības, tādējādi veicinot Latvijas tēla nešanu pasaulē. |
|||||
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Sporta nodarbības veido veselu un stipru cilvēku, atjauno veselību invalīdiem. Tādējādi sports uzlabo tautas veselību un sekmē valsts attīstību kopumā. Sports ietaupa to valsts līdzekļu daļu, kas jāizdod veselības aprūpei. |
|||||
|
4. Ietekme uz vidi |
Saistībā ar vides aizsardzības principiem un programmām tiks veidotas un uzturētas ekoloģiski tīras aktīvās atpūtas un sporta zonas. |
|||||
|
III. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
|
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
tūkst. Ls |
|||
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
- |
||||
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
- |
||||
|
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
- |
||||
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
- |
||||
|
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. principiem |
- |
||||
|
IV. Kāda var būt likumprojekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Pēc Likumprojekta pieņemšanas ir jāveic sekojoši grozījumi Ministru kabineta noteikumos: 1. Grozījumi Ministru kabineta noteikumos Nr.396 Noteikumi par masu aktīvās atpūtas centru, sporta būvju un to uzturēšanai nepieciešamās zemes neaplikšanu ar nekustamā īpašuma nodokli |
|||||
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts |
||||||
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīva akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
|
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
||||||
|
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
||||||
|
Latvijas tiesību aksta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
||||||
|
1. Ar kurām sabiedriskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Latvijas Olimpiskā komiteju, Nacionālo sporta padomi, Latvijas Sporta federāciju padomi, Latvijas Handbola federāciju, Latvijas Futbola federāciju, Latvijas Basketbola savienību, Latvijas Volejbola federāciju, Latvijas Florbola federāciju, Latvijas Vieglatlētu savienība, Latvijas BMX federāciju, Latvijas Kanoe federāciju |
|||||
|
2. Kāda ir šo sabiedrisko organizāciju pozīcija |
Minētās sabiedriskās organizācijas ir šī likumprojekta sagatavošanas iniciatores un aktīvi piedalījušās likuma projekta izstrādes procesā. |
|||||
|
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
|
VII. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde |
||||||
|
1. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde no valsts puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
|
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||