PROJEKTS

PROJEKTS

 

Grozījumi Reģionālās attīstības likumā

 

Izdarīt Reģionālās attīstības likumā (Latvijas Vēstnesis, 2002, 53.nr.) šādus grozījumus:

1. 6.pantā:

izslēgt pirmās daļas 4.punktā vārdus "nacionālās un";

izslēgt otrajā daļā vārdus "nacionālo un nozaru attīstības programmu".

2. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā:

"10.pants. Nozares attīstības programma

"(1) Nozares attīstības programma ir vidēja termiņa (septiņi gadi) politikas plānošanas dokuments, kas attiecas uz noteiktu jomu un nosaka mērķus, galvenos uzdevumus un sasniedzamos rezultātus šīs jomas attīstībā.

(2) Nozares attīstības programmu izstrādā un īsteno saskaņā ar reģionālās politikas pamatnostādnēm, nacionālo plānojumu un nacionālo attīstības plānu.".

3. Izteikt 14.panta 1. un 2.punktu šādā redakcijā:

"1) apstiprina reģionālās politikas pamatnostādnes un nacionālo attīstības plānu;";

2) nosaka valsts reģionālās attīstības atbalsta pasākumu īstenošanas, novērtēšanas un finansēšanas kārtību;”.

4. Izslēgt 17.panta piektās daļas 5.punktā vārdu "nacionālo".

5. Izslēgt 18.panta otrās daļas 1.punktā vārdus "nacionālajām vai".

6. Izslēgt 21.panta trešajā daļā vārdus “reģionālās attīstības finansējuma piešķiršanas kārtību un”.

7. Pārejas noteikumos:

izslēgt 5.punkta 2.apakšpunktā vārdus un skaitļus “un izdod šā likuma 14.pantā paredzētos noteikumus”;

papildināt pārejas noteikumu 5.punktu ar 4., 5. un 6.apakšpunktu šādā redakcijā:

"4) līdz 2003.gada 31.decembrim izdod šā likuma 6.panta otrajā daļā paredzētos noteikumus par nacionālā attīstības plāna izstrādes, ieviešanas, uzraudzības un sabiedriskās apspriešanas kārtību;

5) līdz 2003.gada 1.novembrim izdod šā likuma 14.panta 1. un 2.punktā un 21.panta trešajā daļā paredzētos noteikumus;

6) līdz 2003.gada 1.decembrim saskaņā ar šā likuma 20.panta pirmo un trešo daļu izveido Reģionālo fondu un apstiprina tā nolikumu;";

izslēgt 8.punktu.

 

Likums Saeimā pieņemts …

 

 

01.10.2002. 10:00

269

I.Bergmane

7770400; ingmara.bergmane@rppp.gov.lv

 

 

Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām

 

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

         

R.Zīle

V.Andrējeva

E.Strazdiņa

M.Radeiko

I.Bergmane

 

 

 

Normatīvā akta projekta

Grozījumi Reģionālās attīstības likumā

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reģionālās attīstības likums pieņemts 2002.gada 21.martā un tas ir spēkā no 2002.gada 23.aprīļa. Likuma piemērošanas ceļā ir apzinātas tās likuma normas, kuru precizēšana vai izslēgšana ir nepieciešama, lai turpmāk nodrošinātu likuma harmonisku darbību. Tādēļ arī ir sagatavots likumprojekts Grozījumi Reģionālās attīstības likumā un tā izskatīšana steidzamības kārtā Ministru kabinetā ir nepieciešama, ievērojot to, ka Saeimā pašlaik ir atvērts Reģionālās attīstības likums (reģ.Nr.1337) un pēc tā izskatīšanas 1.lasījumā ir noteikts priekšlikumu iesniegšanas termiņš - 2002.gada 20.oktobris.

Saskaņā ar Reģionālās attīstības likuma 14.panta 2.punktu Ministru kabinetam līdz 2002.gada 15.oktobrim jānosaka reģionālās attīstības valsts atbalsta pasākumu īstenošanas un novērtēšanas, kā arī sabiedriskās apspriešanas kārtību.

Saskaņā ar Reģionālās attīstības likuma 21.panta trešo daļu Ministru kabinets līdz 2002.gada 23.oktobrim nosaka reģionālās attīstības finansējuma piešķiršanas kārtību. Tā kā pašlaik nav izstrādāta un skaidri noteikta struktūrfondu vadības kārtība, kā arī nav apstiprinātas reģionālās politikas pamatnostādnes, nav iespējams izstrādāt kvalitatīvus un darboties spējīgus Ministru kabineta noteikumus.

Saskaņā ar Reģionālās attīstības likuma 20.panta pirmo un trešo daļu, Ministru kabinets izveido Reģionālo fondu un apstiprina tā nolikumu. Tā kā 27.05.2002 Valsts kancelejā tika iesniegts (Nr.9-10/396) Finansu ministrijas sagatavotais MK rīkojuma projekts "Par Reģionālās attīstības valsts aģentūras izveidošanu", ar kuru BO valsts SIA Reģionu attīstība tiek pārveidota par Reģionālās attīstības valsts aģentūru. Tā kā aģentūras statūti var tikt apstiprināti tikai pēc tās dibināšanas, tad pirms minētā rīkojuma par aģentūras izveidošanu pieņemšanas nav iespējams izstrādāt Reģionālā fonda nolikumu. Kā arī nolikumā būs nepieciešams iekļaut attiecīgi aģentūras veicamās funkcijas, kuras būs iespējams konkretizēt tikai pēc MK noteikumu projekta par reģionālās attīstības valsts atbalsta pasākumu īstenošanas un novērtēšanas, kā arī sabiedriskās apspriešanas kārtības izstrādes un MK noteikumu projekta par reģionālās attīstības finansējuma piešķiršanas kārtības izstrādes.

Saskaņā ar Reģionālās attīstības likuma 6.panta otro daļu Ministru kabinets līdz 2002.gada 1.septembrim nosaka nacionālā plānojuma, nacionālā attīstības plāna, nacionālo un nozaru attīstības programmu izstrādes, ieviešanas, uzraudzības un sabiedriskās apspriešanas kārtību. Tā kā nacionālo un nozaru attīstības programmu izstrādes, ieviešanas, uzraudzības un sabiedriskās apspriešanas kārtības regulēšana nav Reģionālās attīstības likuma regulēšanas priekšmets un tiek veidota jauna politikas plānošanas sistēma, no likuma 6.panta otrās daļas ir nepieciešams svītrot vārdus "nacionālo un nozaru attīstības programmu". Attiecīgi tiek precizēts 10., 17. un 18.pants.

Savukārt, pārejas noteikumu 5.punkta 1.apakšpunkts netiek grozīts, lai saglabātu likuma 6.panta otrās daļas deleģējumu Ministru kabineta noteikumu par nacionālo plānojumu izstrādei, kā arī saglabātu pārejas noteikumu 5.punkta 1.apakšpunkta deleģējumu priekšlikuma par plānošanas reģionu teritorijām izstrādei un noteikumu par kārtību, kādā jautājums par plānošanas reģionu teritorijām saskaņojams ar tajos ietilpstošajām pašvaldībām izstrādei.

Saskaņā ar Reģionālās attīstības likuma 6.panta otro daļu Ministru kabinetam līdz 2002.gada 1.septembrim jānosaka nacionālā attīstības plāna izstrādes, ieviešanas, uzraudzības un sabiedriskās apspriešanas kārtība. Minēto noteikumu projekta izstrāde pašlaik nav iespējama, tā kā noteikumi ir jāsaskaņo ar Eiropas Savienības prasībām Attīstības plāna sagatavošanai, jo nacionālais attīstības plāns ir pamats Attīstības plāna sagatavošanai, un paredzams, ka nākotnē tas būs viens un tas pats dokuments. Tāpēc vēlams minēto noteikumu sagatavošanu veikt pēc pirmā Attīstības plāna iesniegšanas Eiropas Komisijā, lai izvairītos no noteikumu pārstrādes jau tuvākajā nākotnē. Kā arī, noteikumiem ir jābūt saistītiem ar MK noteikumiem par ES strukturālo instrumentu vadības, uzraudzības, novērtēšanas un kontroles sistēmu, kuriem ir jābūt sagatavotiem līdz 2003.gada 30.jūnijam, atbilstoši Latvijas sarunu pozīcijas 21.sadaļā “Reģionālā politika un strukturālo instrumentu koordinācija” dotajam laika grafikam.

Likumprojekts sagatavots, lai pagarinātu iepriekš minēto normatīvo aktu izstrādes termiņus.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts izstrādāts, lai precizētu vai izslēgtu atsevišķas Reģionālās attīstības likuma normas, lai turpmāk nodrošinātu likuma harmonisku darbību. Nepieciešamie grozījumi Reģionālās attīstības likumā apzināti, likumu piemērojot.

Likumprojekts "Grozījumi Reģionālās attīstības likumā" izstrādāts atbilstoši Ministru prezidenta 25.09.2002 rezolūcijai Nr. 12/SAN-1707/13599 un 09.09.2002 rezolūcijai Nr.12/SAN-1707 un saskaņā ar Valsts kancelejas Juridiskā departamenta 09.09.2002 atzinumā Nr.12/SAN-1707 izteikto priekšlikumu izdarīt grozījumus Reģionālās attīstības likumā, nosakot Ministru kabinetam jaunus uzdevumu izpildes termiņus. Ar šo likumprojektu Reģionālās attīstības likuma 6.panta otrajā daļā tiek svītrots deleģējums izstrādāt nacionālo un nozaru attīstības programmu izstrādes, ieviešanas, uzraudzības un sabiedriskās apspriešanas kārtību, tā kā šī jautājuma regulējumam ir jābūt visaptverošam, ne tikai reģionālās attīstības līmenī. Atbilstoši 6.panta otrajā daļā izdarītajiem grozījumiem, tiek precizēts 10.pants, 14.panta 1.punkts, 17. un 18.pants.

14.panta 2.punkts tiek izteikts jaunā redakcijā un atbilstoši 21.panta trešajā daļā, izslēdzot vārdus "reģionālās attīstības finansējuma piešķiršanas kārtību un", tiek novērsta vienu Ministru kabineta noteikumu sadalīšana starp 14.panta 2.punktu un 21.panta trešo daļu, jo pašreizējā redakcijā uz 14.panta 2.punkta un 21.panta trešās daļas pamata būtu jāizdod vieni MK noteikumi. Tādēļ 14.panta 2.punkts tiek izteikts jaunā redakcijā, lai MK noteikumu izdošanas pamats nebūtu likuma divi panti, bet gan viens.

Tiek precizēts likuma pārejas noteikumu 5.punkts, paredzot jaunus uzdevumu izpildes termiņus.

 

II. Kāda var būt normatīvā akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

Tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtējais

Gads

 

Trīs nākamie gadi

*)

  1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
  2. Likumprojekts šo jomu neskar.

  • Izmaiņas budžeta izdevumos
  • Likumprojekts šo jomu neskar.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  • Finansiālā ietekme.
  • Likumprojekts šo jomu neskar.

  • Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai.
  • Likumprojekts šo jomu neskar.

  • Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
  • Likumprojekts šo jomu neskar.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

    Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

    Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

    1) Reģionālās attīstības likuma 6.panta otrajā daļā noteikto Ministru kabineta noteikumu par nacionālā attīstības plāna izstrādes, ieviešanas, uzraudzības un sabiedriskās apspriešanas kārtību izstrādes termiņš tiek pagarināts līdz 2003.gada 31.decembrim. Pārejas noteikumu 5.punkta 1.apakšpunkts netiek grozīts, lai saglabātu likuma 6.panta otrās daļas deleģējumu Ministru kabineta noteikumu par nacionālo plānojumu izstrādei, kā arī saglabātu pārejas noteikumu 5.punkta 1.apakšpunkta deleģējumu priekšlikuma par plānošanas reģionu teritorijām izstrādei un noteikumu par kārtību, kādā jautājums par plānošanas reģionu teritorijām saskaņojams ar tajos ietilpstošajām pašvaldībām izstrādei;

    2) Reģionālās attīstības likuma 14.panta 1.un 2.punkta Ministru kabinetam noteikumu par reģionālās attīstības valsts atbalsta pasākumu īstenošanas un novērtēšanas, un finansēšanas kārtību izstrādes termiņš ar šo likumprojektu tiek pagarināts līdz 2003.gada 1.novembrim;

    3) Reģionālās attīstības likuma 20.panta pirmās un trešās daļas Ministru kabineta tiesību aktu par Reģionālā fonda izveidošanu un nolikuma apstiprināšanu izstrādes termiņš ar šo likumprojektu tiek pagarināts līdz 2003.gada 1.decembrim;

    4) Reģionālās attīstības likuma 21.panta trešās daļas Ministru kabinets noteikumu par reģionālās attīstības finansējuma piešķiršanas kārtību termiņš tiek pagarināts līdz 2003.gada 1.novembrim.

    V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

    1. Saistības pret Eiropas Savienību

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Ir pabeigta un slēgta sarunu sadaļa "Reģionālā politika", Latvija ir apņēmusies ieviest Acquis communautaire reģionālās attīstības un strukturālo instrumentu koordinācijas jomā, tajā skaitā Acquis communautaire, kas pieņemts 1999. Un 2000.gadā.

    Tā kā pašlaik nav izstrādāta un skaidri noteikta struktūrfondu vadības kārtība, kā arī nav apstiprinātas reģionālās politikas pamatnostādnes, nav iespējams izstrādāt kvalitatīvus un darboties spējīgus Ministru kabineta noteikumus, tā rezultātā nepieciešams šis likumprojekts ar atbilstošiem MK noteikumu projektu izstrādes termiņu pagarinājumiem.

    2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

    Likumprojekts šo jomu neskar.

    3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

     

    4. Atbilstības izvērtējums

    Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

    Acquis communautaire

    1. Padomes Nolikums (EK) Nr. 1260/1999, pieņemts 1999.gada 21.jūnijā, kas nosaka vispārīgus noteikumus par struktūrfondiem, publicēts “Eiropas Kopienu Oficiālajā vēstnesī”.
    2. Komisijas Regula (EK) Nr. 1159/2000, pieņemta 2000. gada 30. maijā par informācijas un publicitātes pasākumiem, kas dalībvalstīm veicami sakarā ar palīdzību no struktūrfondiem, publicēta “Eiropas Kopienu Oficiālajā vēstnesī”.

    Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

    ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

    Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

    Komentāri

    Likumprojekts tieši šo jomu neskar

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    5. Cita informācija

         

     

    VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

    1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas

    ir notikušas

    Konsultācijas tieši nav notikušas

    2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

    Likumprojekts šo jomu neskar

    3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

    Likumprojekts šo jomu neskar

    4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

     

    VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

    1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldības puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

    Likumprojekts šo jomu neskar

  • Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu
  • Likumprojekts tiešā veidā neskar sabiedrības intereses

  • Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo
  • Likumprojekts indivīda tiesības neierobežo

  • Cita informācija
  •  

     

     

    Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar

    starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle

    01.10.2002 10.00

    1478

    I.Bergmane 7770400; ingmara.bergmane@rppp.gov.lv

    Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām

     

    Valsts sekretāre

    Juridiskā departamenta direktore

    Par kontroli atbildīgā amatpersona

    Atbildīgā amatpersona

     

     

           

    R.Zīle

    V.Andrējeva

    E.Strazdiņa

    M.Radeiko

    I.Bergmane