04

08.10.2002

Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta “Grozījumi likumā “Par nodokļiem un nodevām”” izskatīšanai 2.lasījumā

Spēkā esošā redakcija

1.lasījumā nobalsotā redakcija

 

Priekšlikumi

Komisijas attieksme

Komisijas atbalstītā redakcija

 

Izdarīt likumā “Par nodokļiem un nodevām” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998, 2., 18., 22., 24.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002, 2.nr.) šādus grozījumus:

     

Izdarīt likumā “Par nodokļiem un nodevām” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998, 2., 18., 22., 24.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002, 2.nr.) šādus grozījumus:

1.pants. Likumā lietotie termini

Likumā ir lietoti šādi termini:

 

1

Finansu ministra vietā, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs V.Makarovs

Papildināt 1.pantu ar 14.punktu šādā redakcijā:

“14) izvairīšanās no nodokļu vai nodevu maksāšanas — deklarācijas, pārskata vai nodokļa aprēķina neiesniegšana, apzināta nepatiesas informācijas sniegšana nodokļu deklarācijā, nelikumīga nodokļa atvieglojuma vai atlaides piemērošana vai jebkura cita apzināta rīcība, kuras rezultātā nav nodrošināta normatīvajiem aktiem atbilstoša nodokļu vai nodevu aprēķināšana un samaksa.”

Atbalstīt

1. Papildināt 1.pantu ar 14.punktu šādā redakcijā:

“14) izvairīšanās no nodokļu vai nodevu maksāšanas — deklarācijas, pārskata vai nodokļa aprēķina neiesniegšana, apzināta nepatiesas informācijas sniegšana nodokļu deklarācijā, nelikumīga nodokļa atvieglojuma vai atlaides piemērošana vai jebkura cita apzināta rīcība, kuras rezultātā nav nodrošināta normatīvajiem aktiem atbilstoša nodokļu vai nodevu aprēķināšana un samaksa.”

11.pants. Valsts nodevu objekti

(2) Valsts nodevas ir maksājamas par valsts sniegto nodrošinājumu, šādiem juridiskajiem pakalpojumiem un likumos paredzētajiem speciāliem mērķiem:

15) par iedzīvotāju reģistrāciju dzīvesvietā;

1. 11.pantā:

izteikt otrās daļas 15.punktu šādā redakcijā:

“15) par deklarētās dzīvesvietas reģistrāciju;”;

     

2. 11.pantā:

izteikt otrās daļas 15.punktu šādā redakcijā:

“15) par deklarētās dzīvesvietas reģistrāciju;”;

 

 

37) par jūras navigācijas pakalpojumiem (bāku nodeva);

izslēgt otrās daļas 37.punktu;

     

izslēgt otrās daļas 37.punktu;

 

papildināt otro daļu ar 48., 49., 50., 51., 52. un 53.punktu šādā redakcijā:

“48) par nodrošinājumu darbinieku prasījumu apmierināšanai no darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļiem un citiem likumā paredzētiem speciāliem mērķiem (uzņēmējdarbības riska valsts nodeva);

49) par būvprojektēšanai nepieciešamo tehnisko un īpašo noteikumu saņemšanu valsts un pašvaldību institūcijās;

50) par apsardzes darbības kvalifikācijas pārbaudījuma kārtošanu un apsardzes sertifikāta izsniegšanu;

51) par medību atļauju un atļauju izvest medību trofejas no Latvijas Republikas;

52) par personas datu apstrādes sistēmas reģistrēšanu vai Fizisko personu datu aizsardzības likumā noteikto reģistrējamo izmaiņu izdarīšanu;

53) par sertifikācijas pakalpojumu sniedzēja akreditāciju un akreditācijas atjaunošanu (šo akreditāciju un akreditācijas atjaunošanu veic Datu valsts inspekcija).”

2

Deputāts M.Vītols

Papildināt 11.panta otro daļu ar 54.punktu šādā redakcijā:

"54) par informācijas sniegšanu no Valsts adrešu reģistra."

Atbalstīt

papildināt otro daļu ar 48., 49., 50., 51., 52., 53. un 54.punktu šādā redakcijā:

“48) par nodrošinājumu darbinieku prasījumu apmierināšanai no darbinieku prasījumu garantiju fonda līdzekļiem un citiem likumā paredzētiem speciāliem mērķiem (uzņēmējdarbības riska valsts nodeva);

49) par būvprojektēšanai nepieciešamo tehnisko un īpašo noteikumu saņemšanu valsts un pašvaldību institūcijās;

50) par apsardzes darbības kvalifikācijas pārbaudījuma kārtošanu un apsardzes sertifikāta izsniegšanu;

51) par medību atļauju un atļauju izvest medību trofejas no Latvijas Republikas;

52) par personas datu apstrādes sistēmas reģistrēšanu vai Fizisko personu datu aizsardzības likumā noteikto reģistrējamo izmaiņu izdarīšanu;

53) par sertifikācijas pakalpojumu sniedzēja akreditāciju un akreditācijas atjaunošanu (šo akreditāciju un akreditācijas atjaunošanu veic Datu valsts inspekcija);

54) par informācijas sniegšanu no Valsts adrešu reģistra."

15.pants. Nodokļu maksātāju pienākumi

(2) Fiziskajām personām kā nodokļu maksātājiem ir šādi papildu pienākumi:

1) izņemt algas nodokļa grāmatiņu un algas nodokļa gada karti atbilstoši likumam "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli";

 

3

Finansu ministra vietā, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs V.Makarovs

15. pantā:

izslēgt otrās daļas 1. punktā vārdus “un algas nodokļa gada karti”.

Atbalstīt

3. 15. pantā:

izslēgt otrās daļas 1. punktā vārdus “un algas nodokļa gada karti”;

2) iesniegt algas nodokļa grāmatiņu un algas nodokļa gada karti pamata darbavietā un papildu darbavietās vai ienākumu gūšanas vietās;

 

4

Finansu ministra vietā, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs V.Makarovs

izteikt 15.panta otās daļas 2. punktu šādā redakcijā:

“2) iesniegt algas nodokļa grāmatiņu pamatdarba vietā;”

Atbalstīt

izteikt otās daļas 2. punktu šādā redakcijā:

“2) iesniegt algas nodokļa grāmatiņu pamatdarba vietā;”;

6) uzskaitīt individuālā darba ieņēmumus un izdevumus un aprēķināt ienākuma nodokli.

 

5

Finansu ministra vietā, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs V.Makarovs

otrās daļas 6.punktā aizstāt vārdus “individuālā darba” ar vārdiem “ar saimniecisko darbību saistītus”;

Atbalstīt

aizstāt otrās daļas 6.punktā vārdus “individuālā darba” ar vārdiem “ar saimniecisko darbību saistītus”;

(3) Fiziskajām personām, ja tās ir darba devēji, un juridiskajām personām kā nodokļu maksātājiem ir šādi papildu pienākumi:

5) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā iesniegt nodokļu administrācijai deklarāciju par visiem iepriekšējā mēnesī atsevišķi veiktajiem darījumiem skaidrā naudā (arī par pirkumiem), kuri pārsniedz vienu tūkstoti latu;

 

6

Finansu ministra vietā, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs V.Makarovs

trešās daļas 5.punktā aizstāt vārdus “Ministru kabineta noteiktajā kārtībā” ar vārdiem “šajā likumā un Ministru kabineta noteikumos noteiktajā kārtībā”.

Atbalstīt

aizstāt trešās daļas 5.punktā vārdus “Ministru kabineta noteiktajā kārtībā” ar vārdiem “šajā likumā un Ministru kabineta noteikumos noteiktajā kārtībā”.

16.pants. Nodokļu maksātāju tiesības

Nodokļu maksātājiem ir tiesības:

6) iesniegt nodokļu administrācijā vai tiesā pieteikumus par nodokļu un nodevu samaksas pārskatīšanu triju gadu laikā pēc likumā noteiktā maksāšanas termiņa;

 

7

Finansu ministra vietā, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs V.Makarovs

Izteikt 16.panta 6.punktu šādā redakcijā:

“6) iesniegt nodokļu administrācijā pieteikumu par nodevu samaksas pārskatīšanu, deklarācijas labojumu vai nodokļu (ar nodokli apliekamā objekta) aprēķina precizējumu triju gadu laikā pēc konkrētajos likumos noteiktā maksāšanas termiņa, ja šajā laikā par konkrētiem nodokļiem un attiecīgajiem taksācijas periodiem nav uzsākta vai veikta nodokļu revīzija (audits). Attiecībā uz valsts budžetā ieskaitāmiem nodokļu maksājumiem šajā punktā noteikto termiņa nokavējumu var atjaunot Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors, ja nodokļu maksātājs iesniedz pieteikumu par termiņā nesamaksāto nodokļu samaksu;”;

Atbalstīt

4. Izteikt 16.panta 6.punktu šādā redakcijā:

“6) iesniegt nodokļu administrācijā pieteikumu par nodevu samaksas pārskatīšanu, deklarācijas labojumu vai nodokļu (ar nodokli apliekamā objekta) aprēķina precizējumu triju gadu laikā pēc konkrētajos likumos noteiktā maksāšanas termiņa, ja šajā laikā par konkrētiem nodokļiem un attiecīgajiem taksācijas periodiem nav uzsākta vai veikta nodokļu revīzija (audits). Attiecībā uz valsts budžetā ieskaitāmiem nodokļu maksājumiem šajā punktā noteikto termiņa nokavējumu var atjaunot Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors, ja nodokļu maksātājs iesniedz pieteikumu par termiņā nesamaksāto nodokļu samaksu;”.

21.pants. Nodokļu administrācijas autonomija

Iejaukšanās nodokļu administrācijas kompetencē ietilpstošajos finansu kontroles jautājumos ir aizliegta, izņemot likumos paredzētos gadījumus.

 

8

Finansu ministra vietā, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs V.Makarovs

Izteikt 21.pantu šādā redakcijā:

“21.pants. Nodokļu administrācijas autonomija

Nodokļu administrācija patstāvīgi īsteno šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus. Iejaukšanās nodokļu administrācijas kompetencē ietilpstošajos nodokļu un muitas kontroles jautājumos un jebkāda nodokļu administrācijas ietekmēšana, lai panāktu prettiesisku lēmumu, privileģētu stāvokli vai gūtu citus labumus, ir aizliegta.”

Atbalstīt

5. Izteikt 21.pantu šādā redakcijā:

“21.pants. Nodokļu administrācijas autonomija

Nodokļu administrācija patstāvīgi īsteno šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus. Iejaukšanās nodokļu administrācijas kompetencē ietilpstošajos nodokļu un muitas kontroles jautājumos un jebkāda nodokļu administrācijas ietekmēšana, lai panāktu prettiesisku lēmumu, privileģētu stāvokli vai gūtu citus labumus, ir aizliegta.”

24.pants. Nodokļu samaksas termiņu pagarināšana un nodokļu parādu kapitalizācija

(1) Nodokļu administrācijai, kura atbilstoši šā likuma 20.pantam administrē konkrētos nodokļus, uz nodokļu maksātāja motivēta rakstveida iesnieguma pamata ir tiesības:

3) sadalīt termiņos vai atlikt uz laiku līdz vienam gadam bezstrīda kārtībā piedzenamo valsts budžetā ieskaitāmo maksājumu un soda naudas samaksu.

 

9

Finansu ministra vietā, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs V.Makarovs

24.pantā:

izteikt pirmās daļas 3.punktu šādā redakcijā:

“3) sadalīt termiņos vai atlikt uz laiku līdz vienam gadam nodokļu administrācijas veiktās kontroles (pārbaudes, revīzijas) rezultātā aprēķināto nodokļu maksājumu un soda naudas samaksu;”;

Atbalstīt

6. 24.pantā:

izteikt pirmās daļas 3.punktu šādā redakcijā:

“3) sadalīt termiņos vai atlikt uz laiku līdz vienam gadam nodokļu administrācijas veiktās kontroles (pārbaudes, revīzijas) rezultātā aprēķināto nodokļu maksājumu un soda naudas samaksu;”;

   

10

Finansu ministra vietā, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs V.Makarovs

papildināt pirmo daļu ar 4.punktu šādā redakcijā:

“4) sadalīt termiņos vai atlikt uz laiku līdz vienam gadam nokavēto nodokļu maksājumu samaksu, ja termiņa nokavējums radies nepārvaramas varas rezultātā.”;

Atbalstīt

papildināt pirmo daļu ar 4.punktu šādā redakcijā:

“4) sadalīt termiņos vai atlikt uz laiku līdz vienam gadam nokavēto nodokļu maksājumu samaksu, ja termiņa nokavējums radies nepārvaramas varas rezultātā.”;

(5) Nodokļu parādus, kuri izveidojušies nodokļu administrācijas pārbaužu rezultātā, un bezstrīda kārtībā iekasējamo maksājumu samaksas termiņus var atlikt uz laiku atbilstoši šā panta pirmās daļas 3.punktam.

 

11

Finansu ministra vietā, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs V.Makarovs

izslēgt piekto daļu;

Atbalstīt

izslēgt piekto daļu;

(16) Gadījumā, kad privatizētiem uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) valsts un pašvaldības budžetā iekasējamo nodokļu parāds ir izveidojies pēc privatizācijas un nav samaksāts vai ir izveidojies līdz privatizācijai un nebija kapitalizējams, Ministru kabinets ir tiesīgs noteikt īpašu nodokļu parādu apmaksas kārtību, vienlaikus norakstot nokavējuma un soda naudas, ja uzņēmums pēc nodokļu parādu kapitalizācijas nodokļu maksājumus veicis lielākā apjomā par šajā periodā aprēķinātajiem nodokļiem (neņemot vērā nokavējuma un soda naudas). Nokavējuma un soda naudas Ministru kabineta noteiktā kārtībā dzēš finansu ministrs.

(17) Šā panta sešpadsmitā daļa ir piemērojama šā likuma 8.pantā minētajiem nodokļiem un tiem nodokļu pamatparādiem, kuri izveidojušies līdz 2000.gada 31.decembrim, un ar tiem saistītām nokavējuma un soda naudām, kuras izveidojušās līdz kapitalizācijas brīdim.

2. Izslēgt 24.panta sešpadsmito un septiņpadsmito daļu.

 

 

 

 

izslēgt sešpadsmito un septiņpadsmito daļu.

28.pants. Nepareizi piedzīto maksājumu un pārmaksāto nodokļu summu atmaksāšana

(1) Nodokļu administrācijas nepareizi piedzīto maksājumu summas jāatmaksā atpakaļ nodokļu maksātājam 15 dienu laikā no tās dienas, kad nodokļu administrācija vai tiesa pieņēmusi lēmumu, ka maksājums piedzīts nepareizi. Atmaksājamās summas nosaka, ievērojot Latvijas Bankas noteiktās refinansēšanas likmes laikā, kad summa nepareizi piedzīta. Ja nepareizi piedzītās maksājumu summas netiek atmaksātas 15 dienu laikā, atpakaļ atmaksājamās summas palielinās par 0,05 procentiem no nepareizi piedzītās maksājumu summas par katru nokavēto dienu, un tās tiek izmaksātas no nodokļu administrācijas speciālā budžeta līdzekļiem.

 

12

Finansu ministra vietā, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs V.Makarovs

28.pantā:

pirmajā daļā aizstāt vārdus “no nodokļu administrācijas speciālā budžeta līdzekļiem” ar vārdiem “no tā budžeta līdzekļiem, kurā ieskaitīta nepareizi piedzīta summa”;

Atbalstīt

7. 28.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus “no nodokļu administrācijas speciālā budžeta līdzekļiem” ar vārdiem “no tā budžeta līdzekļiem, kurā ieskaitīta nepareizi piedzīta summa”;

(3) Šā panta pirmās un otrās daļas nosacījumi nav piemērojami nodokļu maksātājiem, kuriem ir nokavētie nodokļu maksājumi nokavēto nodokļu un ar tiem saistīto maksājumu apmērā.

 

13

Finansu ministra vietā, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs V.Makarovs

papildināt trešo daļu aiz vārda “apmērā” ar šādu tekstu “kā arī nodokļu maksātājiem, pret kuriem vai kuru amatpersonām ierosināta krimināllieta par krāpšanu, dokumentu viltošanu, izvairīšanos no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas vai citiem noziedzīgiem nodarījumiem, kas var ietekmēt nodokļu apmēra noteikšanu, izņemot gadījumus, ja pieņemts lēmums par krimināllietas izbeigšanu vai likumīgā spēkā ir stājies attaisnojošs tiesas spriedums.”

Atbalstīt

papildināt trešo daļu aiz vārda “apmērā” ar šādu tekstu “kā arī nodokļu maksātājiem, pret kuriem vai kuru amatpersonām ierosināta krimināllieta par krāpšanu, dokumentu viltošanu, izvairīšanos no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas vai citiem noziedzīgiem nodarījumiem, kas var ietekmēt nodokļu apmēra noteikšanu, izņemot gadījumus, ja pieņemts lēmums par krimināllietas izbeigšanu vai likumīgā spēkā ir stājies attaisnojošs tiesas spriedums.”.

29.pants. Pamatparāda palielinājuma naudas un nokavējuma naudas aprēķināšana

(3) Pamatparāda palielinājuma naudu un nokavējuma naudu neaprēķina, ja valsts budžets vai pašvaldības budžets tam piekritīgo nodokļa maksājumu ir saņēmis piecu dienu laikā pēc maksājuma termiņa iestāšanās. Ja minētais nosacījums netiek ievērots, pamatparāda palielinājumu un nokavējuma naudu aprēķina, sākot ar nākamo dienu pēc konkrētā nodokļa likumā noteiktā maksāšanas termiņa iestāšanās. Ja maksāšanas termiņš sakrīt ar brīvdienu (svētku dienu), tad par maksāšanas dienu uzskatāma pirmā darbdiena pēc brīvdienas (svētku dienas).

 

14

Finansu ministra vietā, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs V.Makarovs

Aizstāt 29.panta trešajā daļā vārdu “dienu” ar vārdiem “darba dienu”.

Atbalstīt

8. Aizstāt 29.panta trešajā daļā vārdu “dienu” ar vārdiem “darba dienu”.

30.pants. Skaidrās naudas lietošanas ierobežojumi

(1) Juridiskās personas vai ar līgumu saistīta šādu personu grupa, vai šādu personu vai grupas pārstāvji katru mēnesi Ministru kabineta noteiktajā kārtībā deklarē visus mēneša laikā savstarpēji skaidrā naudā veiktos darījumus (neatkarīgi no tā, vai darījums notiek vienā operācijā vai vairākās operācijās), kuru summa pārsniedz 1000 latu. Ja nav deklarēti skaidrā naudā veiktie darījumi, kuru summa pārsniedz 1000 latu, maksājama soda nauda 5 procentu apmērā no nedeklarēto darījumu kopsummas.

 

15

Finansu ministra vietā, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs V.Makarovs

30.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus “Juridiskās personas vai ar līgumu saistīta šādu personu grupa, vai šādu personu vai grupas pārstāvji” ar vārdiem “Nodokļu maksātāji, izņemot fiziskās personas”;

Atbalstīt

9. 30.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus “Juridiskās personas vai ar līgumu saistīta šādu personu grupa, vai šādu personu vai grupas pārstāvji” ar vārdiem “Nodokļu maksātāji, izņemot fiziskās personas”;

(3) Kuģu aģentēšanas uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām), kā arī starptautisko autopārvadājumu un kravas ekspedīcijas uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) tikai attiecībā uz starptautiskajiem autopārvadājumiem un kravas ekspedīcijas darījumiem, kuriem deklarējamo darījumu kopsumma mēneša laikā pārsniedz 3000 latu un kuri šos darījumus ir deklarējuši Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, netiek piemērota soda nauda 10 procentu apmērā no šo darījumu kopsummas.

(4) Kuģu aģentēšanas uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kā arī starptautisko autopārvadājumu un kravas ekspedīcijas uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kuri nav ievērojuši šā panta trešās daļas nosacījumus, maksā soda naudu atbilstoši šā panta otrās daļas nosacījumiem.

 

16

Finansu ministra vietā, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs V.Makarovs

aizstāt trešajā un ceturtajā daļā vārdus “Kuģu aģentēšanas” ar vārdiem “Kuģu aģentēšanas un gaisa kuģu aģentēšanas”.

Atbalstīt

aizstāt trešajā un ceturtajā daļā vārdus “Kuģu aģentēšanas” ar vārdiem “Kuģu aģentēšanas un gaisa kuģu aģentēšanas”.

32.pants. Atbildība par nodokļu bāzes samazināšanu

(2) Soda naudu neaprēķina un nepiedzen, ja ievēroti abi šādi nosacījumi:

2) piecu dienu laikā no deklarācijas labojuma vai nodokļu (ar nodokli apliekamā objekta) aprēķina precizējuma iesniegšanas dienas ir samaksājis samazināto nodokļa summu un ar to saistīto pamatparāda palielinājumu un nokavējuma naudu, kas izveidojusies līdz deklarācijas labojuma vai nodokļu (ar nodokli apliekamā objekta) aprēķina precizējuma iesniegšanas dienai.

(21) Šā panta otrās daļas 2.punktā noteikto piecu dienu laikā no deklarācijas labojuma vai nodokļu (ar nodokli apliekamā objekta) aprēķina precizējuma iesniegšanas dienas samazinātā nodokļa summai neaprēķina pamatparāda palielinājuma un nokavējuma naudu. Ja maksājumi noteikto piecu dienu laikā netiek veikti, ar deklarācijas labojuma vai nodokļu (ar nodokli apliekamā objekta) aprēķina precizējuma iesniegšanas dienu piemērojami šā likuma 29.panta pirmās un otrās daļas nosacījumi.

 

17

Finansu ministra vietā, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs V.Makarovs

Aizstāt 32.panta otrās daļas 2.punktā un 2.1 daļā vārdu “dienu” ar vārdiem “darba dienu”.

Atbalstīt

10. Aizstāt 32.panta otrās daļas 2.punktā un 2.1 daļā vārdu “dienu” ar vārdiem “darba dienu”.

 

3. Papildināt Pārejas noteikumus ar 45., 46., 47., 48., 49. un 50.punktiem šādā redakcijā:

“45. Ministru kabinetam līdz 2003.gada 31.decembrim ir tiesības pagarināt privatizētiem un privatizējamiem uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) valsts un pašvaldību budžetos ieskaitāmo nokavēto nodokļu maksājumu, kas izveidojušies līdz 2000.gada 31.decembrim, samaksas termiņus līdz septiņiem gadiem, neaprēķinot šajā likumā un konkrēto nodokļu likumos noteikto nokavējuma naudu un dzēst šiem nodokļu maksājumiem iepriekš aprēķināto soda naudu un nokavējuma naudu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

a) uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) no 2001.gada 1.janvāra ir veicis visus kārtējos nodokļu maksājumus pilnā apmērā;

b) uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) parādu saistības nepārsniedz tā aktīvus. Nosakot uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) parādu saistības, netiek ņemtas vērā saskaņā ar šo punktu dzēšamās summas;

c) attiecībā uz pašvaldību budžetos ieskaitāmo nodokļu maksājumu termiņa pagarinājumu un nokavējuma naudas dzēšanu ir saņemta tās pašvaldības piekrišana, kuras budžetā ir ieskaitāmi vairāk par 50 procentiem no attiecīgā nodokļa maksājumiem.

46. Pārejas noteikumu 45.punktā paredzēto nokavēto nodokļu maksājumu termiņa pagarinājumu uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai) pēc finansu ministra ieteikuma ar Ministru kabineta rīkojumu piešķir ne vairāk kā vienu reizi. Ministru kabinets nosaka nokavēto nodokļu maksājumu veikšanas termiņus un apmērus, dzēš šiem nodokļu maksājumiem iepriekš aprēķināto soda naudu un nokavējuma naudu, kā arī paredz nokavējuma naudas un soda naudas atjaunošanu par nodokļu parāda nesamaksāto daļu rīkojumā noteiktajos termiņos.

47. Pārejas noteikumu 46.punktā noteikto ieteikumu finansu ministrs sniedz, pamatojoties uz:

a) uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) iesniegtiem dokumentiem, kas apliecina uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) atbilstību pārejas noteikumu 45.punktā noteiktajiem nosacījumiem;

b) uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) iesniegtiem priekšlikumiem par pagarināmo nodokļu maksājumu saistību izpildi;

c) nodokļu administrācijas izziņu par konkrēto nodokļu pamatparādiem, pamatparāda palielinājuma, nokavējuma naudas un soda naudas summām.

48. Uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai), kuram ir izsniegta Pārejas noteikumu 47.punktā “c)” apakšpunktā noteiktā nodokļu administrācijas izziņa nokavēto nodokļu maksājumu pagarināšanai, nodokļu administrācija pārtrauc pagarināmo nodokļu nokavējuma naudas aprēķināšanu. Ja nodokļu maksājumu samaksas termiņš netiek pagarināts, nokavējuma naudas aprēķins tiek turpināts vispārējā kārtībā no tā pārtraukšanas dienas.

18

Deputāts J.Lāčplēsis

Pārejas noteikumu 45.punkta “a” apakšpunktā aizstāt 2001.gada 1.janvāri ar 2002.gada 1.janvāri.

Neatbalstīt

11. Papildināt Pārejas noteikumus ar 45., 46., 47., 48., 49. un 50.punktiem šādā redakcijā:

“45. Ministru kabinetam līdz 2003.gada 31.decembrim ir tiesības pagarināt privatizētiem un pri vatizējamiem uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) valsts un pašvaldību budžetos ieskaitāmo nokavēto nodokļu maksājumu, kas izveidojušies līdz 2000.gada 31.decembrim, samaksas termiņus līdz septiņiem gadiem, neaprēķinot šajā likumā un konkrēto nodokļu likumos noteikto nokavējuma naudu un dzēst šiem nodokļu maksājumiem iepriekš aprēķināto soda naudu un nokavējuma naudu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

a) uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) no 2001.gada 1.janvāra ir veicis visus kārtējos nodokļu maksājumus pilnā apmērā;

b) uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) parādu saistības nepārsniedz tā aktīvus. Nosakot uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) parādu saistības, netiek ņemtas vērā saskaņā ar šo punktu dzēšamās summas;

c) attiecībā uz pašvaldību budžetos ieskaitāmo nodokļu maksājumu termiņa pagarinājumu un nokavējuma naudas dzēšanu ir saņemta tās pašvaldības piekrišana, kuras budžetā ir ieskaitāmi vairāk par 50 procentiem no attiecīgā nodokļa maksājumiem.

46. Pārejas noteikumu 45.punktā paredzēto nokavēto nodokļu maksājumu termiņa pagarinājumu uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai) pēc finansu ministra ieteikuma ar Ministru kabineta rīkojumu piešķir ne vairāk kā vienu reizi. Ministru kabinets nosaka nokavēto nodokļu maksājumu veikšanas termiņus un apmērus, dzēš šiem nodokļu maksājumiem iepriekš aprēķināto soda naudu un nokavējuma naudu, kā arī paredz nokavējuma naudas un soda naudas atjaunošanu par nodokļu parāda nesamaksāto daļu rīkojumā noteiktajos termiņos.

47. Pārejas noteikumu 46.punktā noteikto ieteikumu finansu ministrs sniedz, pamatojoties uz:

a) uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) iesniegtiem dokumentiem, kas apliecina uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) atbilstību pārejas noteikumu 45.punktā noteiktajiem nosacījumiem;

b) uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) iesniegtiem priekšlikumiem par pagarināmo nodokļu maksājumu saistību izpildi;

c) nodokļu administrācijas izziņu par konkrēto nodokļu pamatparādiem, pamatparāda palielinājuma, nokavējuma naudas un soda naudas summām.

48. Uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai), kuram ir izsniegta Pārejas noteikumu 47.punktā “c)” apakšpunktā noteiktā nodokļu administrācijas izziņa nokavēto nodokļu maksājumu pagarināšanai, nodokļu administrācija pārtrauc pagarināmo nodokļu nokavējuma naudas aprēķināšanu. Ja nodokļu maksājumu samaksas termiņš netiek pagarināts, nokavējuma naudas aprēķins tiek turpināts vispārējā kārtībā no tā pārtraukšanas dienas.

 

49. Grozījumi likuma 11.panta otrās daļas 15.punktā stājas spēkā vienlaikus ar Dzīvesvietas deklarēšanas likuma spēkā stāšanos.

     

49. Grozījumi likuma 11.panta otrās daļas 15.punktā stājas spēkā vienlaikus ar Dzīvesvietas deklarēšanas likuma spēkā stāšanos.

 

50. Likuma 11.panta otrās daļas:

a) 48.punkts stājas spēkā vienlaikus ar likumu “Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā”;

b) 52.punkts stājas spēkā vienlaikus ar atbilstošajiem grozījumiem Fizisko personu datu aizsardzības likumā;

c) 53.punkts stājas spēkā vienlaikus ar elektronisko dokumentu likuma spēkā stāšanos.”

     

50. Likuma 11.panta otrās daļas:

a) 48.punkts stājas spēkā vienlaikus ar likumu “Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā”;

b) 52.punkts stājas spēkā vienlaikus ar atbilstošajiem grozījumiem Fizisko personu datu aizsardzības likumā;

c) 53.punkts stājas spēkā vienlaikus ar elektronisko dokumentu likuma spēkā stāšanos.”.