Likumprojekts

Likumprojekts

 

 

 

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

 

Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:

  1. 122.1pantā:
  2. izslēgt otrajā daļā vārdus “vai pāri gājēju pārejām regulējošo noteikumu pārkāpšanu”;

    papildināt trešo daļu aiz vārdiem “regulētāja žesta neievērošanu” ar vārdiem “par pāri gājēju pārejām regulējošo noteikumu pārkāpšanu”;

    izteikt trešās daļas sankciju šādā redakcijā:

    “uzliek naudas sodu piecdesmit latu apmērā vai atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku līdz sešiem mēnešiem”.

  3. Izteikt 124.panta pirmās daļas sankciju šādā redakcijā:

“uzliek naudas sodu no simt piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, atņemot transportlīdzekļa vadīšanas tiesības uz laiku no sešiem līdz deviņiem mēnešiem.”.

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta

”Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šobrīd Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā paredzētie sodi par pāri gājēju pārejām regulējošo noteikumu pārkāpšanu un par transportlīdzekļu vadīšanu alkoholisko dzērienu iespaidā ir neefektīvi. To pierāda statistikas dati par ceļu satiksmes negadījumos cietušo personu skaitu. Liela daļa minētajos negadījumos cietuši tieši gājēji. 2002.gada pirmajos septiņos mēnešos ceļu satiksmes negadījumu rezultātā traumas guvuši 215 gājēji, bet 6 gājēji gājuši bojā. Salīdzinājumā ar pagājušo 2001.gadu pieaudzis uz ceļiem cietušo bērnu skaits. Minētajā laika periodā ceļu satiksmes negadījumu rezultātā traumas guvuši 398 bērni, bet 13 bērni gājuši bojā (2001.gada septiņos mēnešos – traumas guvuši 340 bērni un 5 gājuši bojā). Minētā problēma saasinājusies sākoties jaunajam mācību gadam, 2002.gada 2.septembrī ceļu satiksmes negadījumos cietuši 7 bērni vecumā līdz 14 gadiem, no kuriem 3 traumas guvuši tieši uz gājēju pārejām.

Kā liecina statistikas dati, viens no galvenajiem ceļu satiksmes negadījumu cēloņiem ir transportlīdzekļu vadīšana alkoholisko dzērienu ietekmē. Pie stūres alkohola ietekmē virs 0,5 promilēm 2002.gada septiņos mēnešos aizturēti 8126 vadītāji. Bez tam plānveida pārbaužu veikšanas laikā katram desmitajam autovadītājam tiek konstatēta alkohola ietekme līdz 0,5 promilēm.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

 

 

 

 

  

Ņemot vērā lielo ceļu satiksmes negadījumu skaitu, kas notikuši uz gājēju pārejām un autovadītājam atrodoties alkoholisko dzērienu ietekmē, likumprojektā noteikts lielāks naudas sods (50 lati) par pāri gājēju pārejām regulējošo noteikumu pārkāpšanu, kā arī, konstatējot autovadītājiem alkohola ietekmi

no 0,5 līdz 1,0 promilei, paredzēts visos gadījumos piemērot gan naudas sodu, gan arī transportlīdzekļa vadītāja tiesību atņemšanu.

3. Cita informācija 

 

   II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi 

 Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu 

 Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums 

Iespējama ceļu satiksmes negadījumos, kas saistīti ar ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu uz gājēju pārejām un transportlīdzekļa vadīšanu alkoholisko dzērienu ietekmē, cietušo personu skaita samazināšanās.

4. Ietekme uz vidi 

 Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

 

  III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 1

 2

 3

 4

 5

 6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

  

 Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

Likumprojekts šo jomu neskar.

   1

 2

 3

 4

 5

 6

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai 

Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

6. Cita informācija

 IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Papildus normatīvos aktus nav nepieciešams izdot.

2. Cita informācija

 

 V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

  1. Saistības pret Eiropas Savienību  

 Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

 Likumprojekts šo jomu neskar.

 4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju 

 

 2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

 

 

 

 

5. Cita informācija

 

 VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas 

 Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju

 

pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

 

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Par paredzamajiem grozījumiem Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā sabiedrību informējuši plašsaziņas līdzekļi.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem 

 Konsultācijas nav notikušas.

5. Cita informācija

 

 VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 

 

 

Likumprojekta izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā. Jaunas valsts institūcijas netiks radītas un arī esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Par normatīvā akta ieviešanu sabiedrība tiks informēta līdzšinējā kārtībā.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

 Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija