2002

 

2002.gada 4.septembris

Latvijas Republikas

Saeimas Prezidijam

 

Saeimas deputāti iesniedz izskatīšanai Saeimā likumprojektu ''Grozījumi likumā ''Par nodokļiem un nodevām'' un lūdz iekļaut minēto likumprojektu š.g.5.septembra Saeimas sēdes darba kārtībā.

 

P i e l i k u m ā: likumprojekta teksts un anotācija, 3 lapas.

 

 

 

 

 

Likumprojekts

''Grozījumi likumā ''Par nodokļiem un nodevām''.

 

Papildināt Pārejas noteikumus ar 45., 46., 47. un 48.punktiem šādā redakcijā:

“45. Ministru kabinetam līdz 2003.gada 31.decembrim ir tiesības pagarināt privatizētiem un privatizējamiem uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) valsts un pašvaldību budžetos ieskaitāmo nokavēto nodokļu maksājumu, kas izveidojušies līdz 2000.gada 31.decembrim, samaksas termiņus līdz pieciem gadiem, neaprēķinot šajā likumā un konkrēto nodokļu likumos noteikto nokavējuma naudu un dzēst šiem nodokļu maksājumiem iepriekš aprēķināto soda naudu un nokavējuma naudu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

a) uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) no 2002.gada 1.janvāra ir veicis visus kārtējos nodokļu maksājumus pilnā apmērā;

b) uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) parādu saistības nepārsniedz tā aktīvus. Nosakot uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) parādu saistības, netiek ņemtas vērā saskaņā ar šo punktu dzēšamās summas;

c) attiecībā uz pašvaldību budžetos ieskaitāmo nodokļu maksājumu termiņa pagarinājumu un nokavējuma naudas dzēšanu ir saņemta tās pašvaldības piekrišana, kuras budžetā ir ieskaitāmi vairāk par 50 procentiem no attiecīgā nodokļa maksājumiem.

46. Pārejas noteikumu 43.punktā paredzēto nokavēto nodokļu maksājumu termiņa pagarinājumu uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai) pēc finansu ministra ieteikuma ar Ministru kabineta rīkojumu piešķir ne vairāk kā vienu reizi. Ministru kabinets nosaka nokavēto nodokļu maksājumu veikšanas termiņus un apmērus, dzēš šiem nodokļu maksājumiem iepriekš aprēķināto soda naudu un nokavējuma naudu, kā arī paredz nokavējuma naudas un soda naudas atjaunošanu par nodokļu parāda nesamaksāto daļu rīkojumā noteiktajos termiņos.

47. Pārejas noteikumu 44.punktā noteikto ieteikumu finansu ministrs sniedz, pamatojoties uz:

a) uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) iesniegtiem dokumentiem, kas apliecina uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) atbilstību pārejas noteikumu 43.punktā noteiktajiem nosacījumiem;

b) uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) iesniegtiem priekšlikumiem par pagarināmo nodokļu maksājumu saistību izpildi;

c) nodokļu administrācijas izziņu par konkrēto nodokļu pamatparādiem, pamatparāda palielinājuma, nokavējuma naudas un soda naudas summām.

48. Uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai), kuram ir izsniegta Pārejas noteikumu 45.punktā “c)” apakšpunktā noteiktā nodokļu administrācijas izziņa nokavēto nodokļu maksājumu pagarināšanai, nodokļu administrācija pārtrauc pagarināmo nodokļu nokavējuma naudas aprēķināšanu. Ja nodokļu maksājumu samaksas termiņš netiek pagarināts, nokavējuma naudas aprēķins tiek turpināts vispārējā kārtībā no tā pārtraukšanas dienas.”

 

 

 

 

 

 

 

ANOTĀCIJA

Likumprojektam

''Grozījumi likumā ''Par nodokļiem un nodevām''''

Jautājums

Iesniedzēja sniegtā informācija

1. Kādēļ likums ir vajadzīgs?

Palīdzēs uzņēmumiem atrisināt iepriekšējos periodos no uzņēmumiem neatkarīgu apstākļu dēļ izveidojošos nodokļu parādu nomaksu.

2. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz tautsaimniecības attīstību?

Sekmēs uzņēmējdarbības attīstību.

3. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?

Esošo budžeta gadu neietekmē, nākošajos periodos palielināsies budžeta ieņēmumi.

4. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu, un vai nepieciešami grozījumi citos normatīvajos aktos?

Uzlabojoši vai sakārtojoši grozījumi citos likumos nav nepieciešami.

5. Vai likumprojekts atbilst Latvijas starptautiskajām saistībām?

Likumprojekts neskar Latvijas valsts starptautiskās juridiskās saistības.

6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu?

Konsultācijas ir notikušas ar Nodokļu maksātāju konsultantu asociācijas pārstāvjiem, ar atsevišķu lielo uzņēmumu vadītājiem.

 

7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?

Likums neprasīs speciālu izpildes mehānismu.