Likumprojekts

Likumprojekts

 

 

 

 

Grozījumi likumā “Par pievienotās vērtības nodokli”

 

 

 

Izdarīt likumā “Par pievienotās vērtības nodokli”(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs 1995, 24.nr.; 1996, 11.nr.; 1997, 24.nr.; 1999, 10., 24.nr.; 2001, 1., 7., 24.nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt 6.1 pantu ar 10.punktu šādā redakcijā:

“10) apkurei.”.

2. Izteikt Pārejas noteikumu 20. un 21.punktu šādā redakcijā:

“20. Likuma “Par pievienotās vērtības nodokli” 7.panta 4.1 daļa un 12.1 pants ir spēkā līdz 2002.gada 31.decembrim, bet 6.panta pirmās daļas 9.punkts, 14.punkta “c” apakšpunkts un 15.punkts ir spēkā līdz 2006.gada 1.janvārim.

21. Likuma “Par pievienotās vērtības nodokli” 5.panta trešā daļa, 6.panta pirmās daļas 9.1 un 9.2 punkts un 12.2 pants stājas spēkā 2003.gada 1.janvārī, bet 6.1 pants stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī.”

 

 

 

Likumprojekta “Grozījumi likumā “Par pievienotās vērtības nodokli””

ANOTĀCIJA

1. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs?

Spēkā esošā likuma normas paredz sākot ar 2003.gada 1.janvārī pievienotās vērtības nodokļa likme – 18% piemērojama iedzīvotāju maksājumiem par apkuri, bet pievienotās vērtības nodokļa likme – 9% piemērojama ūdens piegādei centralizētā ūdensapgādes sistēmā; kanalizācijas pakalpojumiem; sadzīves atkritumu savākšanas, pārvadāšanas un apglabāšanas pakalpojumiem; medicīnas pakalpojumiem, medikamentu un medicīnas preču piegādēm iekšzemē pēc Labklājības ministrijas apstiprināta un ar Finansu ministriju saskaņota saraksta, kā arī veterinārmedicīnas pakalpojumiem, veterināro medikamentu un veterinārmedicīnas preču piegādēm iekšzemē pēc Zemkopības ministrijas apstiprināta un ar Finansu ministriju saskaņota saraksta, zīdaiņiem paredzēto specializēto produktu piegādēm pēc Labklājības ministrijas apstiprināta un ar Finansu ministriju saskaņota saraksta; grāmatu piegādēm; masu informācijas līdzekļu piegādēm (izņemot erotiska un pornogrāfiska rakstura masu informācijas līdzekļus); viesu izmitināšanas pakalpojumiem viesu izmitināšanas mītnēs (viesnīcās, moteļos, viesu mājās, lauku tūrismam izmantojamās mājās, kempingos, tūrisma mītnēs). Tas būtiski paaugstinās iedzīvotāju maksājumus komercstruktūrām par šiem pakalpojumiem. Ņemot vērā iedzīvotāju jau tā zemo maksātspēju, nav nepieciešams minētos pakalpojumus aplikt ar pievienotās vērtības nodokli jau no 2003.gada 1.janvāra, jo Latvija vēl nav Eiropas savienības dalībvalsts un tās likumdošana Latvijai vēl nav obligāta.

2. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz tautsaimniecības attīstību?

Pozitīva. Likumprojekta pieņemšana veicinās pašvaldību un uzņēmumu, kas sniedz publiskos pakalpojumus, infrastruktūras attīstību un nodrošinās iedzīvotājiem iespēju saņemt kvalitatīvus pakalpojumus.

3. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz valsts budžetu?

Pieņemot iesniegto likumprojektu, valsts budžeta ieņēmumi nesamazinās, salīdzinot ar esošo situāciju, jo patlaban visi Anotācijas 1.punktā uzskaitītie pakalpojumi netiek aplikti ar pievienotās vērtības nodokli.

4. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu un vai nepieciešami grozījumi citos normatīvajos aktos?

Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Vai likumprojekts atbilst starptautiskajām saistībām?

Likumprojekts atbilst Latvijas starptautiskajām saistībām saistībā ar Latvijas virzību uz Eiropas Savienību.

6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot likumprojektu?

Konsultācijas notikušas ar Latvijas iedzīvotājiem, kā arī ar Latvijas pašvaldību Savienību, Latvijas Lielo pilsētu pašvaldību asociāciju.

7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?

Ieviešot likumu, nav nepieciešams radīt jaunas valsts vai pašvaldības institūcijas, kā arī netiek paplašinātas esošo institūciju funkcijas.