Likumprojekts
Grozījums likumā Par pievienotās vērtības nodokli
Izdarīt likumā Par pievienotās vērtības nodokli(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs 1995, 24.nr.; 1996, 11.nr.; 1997, 24.nr.; 1999, 10., 24.nr.; 2001, 1., 7., 24.nr.) šādu grozījumu:
papildināt likuma 6.1 pantu ar 11. un 12.punktu šādā redakcijā:
11) sabiedriskā transporta pakalpojumiem:
a) pasažieru regulārajiem pārvadājumiem ar autobusiem (pilsētas maršrutos, rajonu maršrutos, tālsatiksmes maršrutos),
b) pasažieru regulārajiem pārvadājumiem ar pilsētas elektrotransportu (tramvaji, trolejbusi),
c) pasažieru regulārajiem pārvadājumiem ar dzelzceļa transportu (ar elektrovilcieniem, ar dīzeļvilcieniem, ar iekšzemes pasažieru vilcieniem),
d) autoostu sniegtajiem pakalpojumiem sabiedriskajam transportam (biļešu tirdzniecība, autobusu apkalpošana, informācijas sniegšanas pakalpojumi);
12) autoceļu ikdienas uzturēšanas darbiem.
Likums stājas spēkā 2003.gada 1.janvārī.
Likumprojekta Grozījumi likumā Par pievienotās vērtības nodokli
ANOTĀCIJA
1. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs?
Spēkā esošā likuma normas paredz, ka pievienotās vērtības nodokļa likme 18% piemērojama sabiedriskā transporta pakalpojumiem un autoceļu ikdienas uzturēšanas darbiem. Ņemot vērā sabiedriskā transporta infrastruktūras un autoceļu katastrofālo stāvokli, nepieciešams minētajiem pakalpojumiem no 2003.gada 1.janvāra noteikt zemāku pievienotās vērtības nodokļa likmi. Jāņem vērā, ka Eiropas Savienība pieļauj noteikt pievienotās vērtības nodokļa diferencētas likmes likumprojekta 11.punkta a c apakšpunktos minētajiem pakalpojumiem, savukārt ES direktīvas, kas neparedz likumprojekta 11.punkta d apakšpunktā un 12.punktā paredzētajiem pakalpojumiem samazinātās PVN likmes, Latvijā vēl nav spēkā, jo Latvija vēl nav Eiropas Savienības dalībvalsts.
2. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz tautsaimniecības attīstību?
Pozitīva. Likumprojekta pieņemšana veicinās sabiedriskā transporta pakalpojumu attīstību.
3. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz valsts budžetu?
Pieņemot iesniegto likumprojektu, valsts budžeta ieņēmumi no šī nodokļa samazinās, bet jāņem vērā, ka palielinātos sabiedriskā transporta pakalpojumu skaits, kas gan pievienotās vērtības nodokļa veidā, gan citu nodokļu veidā samazinātu valsts budžeta ieņēmumu prognozējamo samazinājumu.
4. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu un vai nepieciešami grozījumi citos normatīvajos aktos?
Likumprojekts šo jomu neskar.
5. Vai likumprojekts atbilst starptautiskajām saistībām?
Likumprojekts atbilst Latvijas starptautiskajām saistībām saistībā ar Latvijas virzību uz Eiropas Savienību.
6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot likumprojektu?
Konsultācijas notikušas ar Latvijas iedzīvotājiem, Latvijas pašvaldību savienību, kā arī ar Latvijas pasažieru autopārvadātāju asociāciju.
7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?
Ieviešot likumu, nav nepieciešams radīt jaunas valsts vai pašvaldības institūcijas, kā arī netiek paplašinātas esošo institūciju funkcijas.