Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:

1. 146.pantā:

aizstāt panta nosaukumā un tekstā vārdu "pārdošana" ar vārdu "realizācija";

papildināt pirmās un otrās daļas sankciju aiz vārdiem "elektromagnētisko lauku izstarojošās iekārtas" ar vārdiem "un ar administratīvo pārkāpumu izdarīšanu saistītos rīkus un priekšmetus".

2. Izteikt 146.2 pantu šādā redakcijā:

"146.2 pants. Radiosakarus reglamentējošo noteikumu un radio un televīzijas programmu raidīšanai un izplatīšanai normatīvajos aktos paredzētās radioviļņus izstarojošu iekārtu uzstādīšanas un lietošanas kārtības pārkāpšana

Par radiosakarus reglamentējošo noteikumu pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu no divdesmit līdz simt piecdesmit latiem.

Par tādām pašām darbībām, ja tās atkārtoti izdarītas gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, –

uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem.

Par radio vai televīzijas programmu raidīšanai vai izplatīšanai normatīvajos aktos paredzētās radioviļņus izstarojošo iekārtu uzstādīšanas vai lietošanas kārtības pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, konfiscējot ar administratīvo pārkāpumu izdarīšanu saistītās iekārtas, rīkus un priekšmetus."

3. Papildināt kodeksu ar 147.1 pantu šādā redakcijā:

"147.1 pants. Televīzijas un skaņas apraides signālu izplatīšanas kabeļtīklu sistēmas ierīkošana un ekspluatācija bez atļaujas

Par televīzijas vai skaņas apraides signālu izplatīšanas kabeļtīklu sistēmas ierīkošanu vai ekspluatāciju bez atļaujas –

uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz simt piecdesmit latiem.

Par tādām pašām darbībām, ja tās atkārtoti izdarītas gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, –

uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem."

4. Izteikt 149.1 pantu šādā redakcijā:

"149.1 pants. Telekomunikāciju iekārtu patvaļīga pieslēgšana publiskajam telekomunikāciju tīklam un patvaļīga pieslēgšanās televīzijas un skaņas apraides signālu izplatīšanas kabeļtīklu sistēmai vai tās bojāšana

Par telekomunikāciju iekārtu patvaļīgu pieslēgšanu publiskajam telekomunikāciju tīklam –

uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem.

Par patvaļīgu pieslēgšanos televīzijas un skaņas apraides signālu izplatīšanas kabeļtīklu sistēmai vai tās bojāšanu –

uzliek naudas sodu no desmit līdz simt piecdesmit latiem.

Par tādām pašām darbībām, ja tās atkārtoti izdarītas gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, –

uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem."

5. Izslēgt 260.panta piektajā daļā un 270.panta trešajā daļā skaitli "146.".

6. Papildināt 304.panta 9.punktu aiz skaitļa un vārdiem "146.1 panta otrajā un trešajā daļā" ar skaitli un vārdiem "146.2 panta trešajā daļā".

 

 

 

 

 

 

Normatīvā akta projekta

Grozījumi Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

Patreiz ir spēkā Radio un televīzijas likums, kurā paredzēts, ka šī likuma pārkāpēji saucami pie atbildības saskaņā ar Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksu. Patreiz kodekss nenosaka administratīvo atbildību par pārkāpumiem televīzijas un skaņas apraides signālu izplatīšanā kabeļtīklu sistēmās.

2. Normatīvā akta projekta būtība

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Likumprojekts nepieciešams, lai reglamentētu administratīvo atbildību par normatīvo aktu pārkāpumiem. Likums noteiks administratīvo atbildību par pārkāpumiem skaņas apraides signālu izplatīšanā kabeļtīklu sistēmās. Izpilde tiks nodrošināta ar Valsts elektrosakaru inspekcijas un Satiksmes ministrijas Sakaru departamenta resursiem. Jaunas institūcijas netiks radītas.

3. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šajā jomā sakārto televīzijas un skaņas apraides signālu izplatīšanas kabeļtīklu sistēmu tiesiskās regulēšanas jautājumus.

3. Sociālo seku izvērtējums

 

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta darbības sekas izpaudīsies uzreiz pēc tā pieņēmšanas – būs iespējams saukt pie administratīvās atbildības šī likuma pārkāpējus. Likumprojekta ietekme uz iedzīvotāju dzīves līmeni ir netieša – gadījumā, ja kāds iedzīvotājs pārkāps likumu viņš tiks sodīts ar naudas sodu.

4. Ietekme uz vidi

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

-

-

-

-

-

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

-

-

-

-

-

3. Finansiālā ietekme

-

-

-

-

-

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

-

-

-

-

-

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

-

-

-

-

-

6. Cita informācija

Likumprojektā par likuma pārkāpšanu paredzēts naudas sods, kurš tiks ieskaitīts valsts budžetā. Summa nav prognozējama

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

-

-

-

-

 

5. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Ir veiktas konsultācijas ar bezpeļņas organizāciju valsts akciju sabiedrība “Latvijas valsts elektrosakaru inspekcija”, kura likumprojektu atbalsta.

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 

 

 

Likumprojekta izpilde tiks nodrošināta ar Valsts elektrosakaru inspekcijas un Satiksmes ministrijas Sakaru departamenta resursiem. Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. Normatīvā akta izpilde iespējama uzreiz pēc tā pieņemšanas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

 

 

 

 

 

Komunikācijas plāns likumprojekta ieviešanai nav izstrādāts. Likums tiks publicēts Latvijas Republikas oficiālajā laikrakstā ”Latvijas Vēstnesis” un ievietots Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS).

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

 

Indivīds var vērsties pie augstākstāvošas instances, vai pārsūdzēt lēmumu tiesā.

4. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

 

Ministrs A.Gorbunovs