Likumprojekts
Grozījums Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā
Izdarīt Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 15.nr.; 1999, 10.nr.; 2000, 13.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2002, 80.nr.) grozījumu un papildināt likumu ar 16.1 pantu šādā redakcijā:
"16.1 pants. Ja apdrošinātājs, kurš saņēmis licenci sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanai, tiek izslēgts vai izstājas no Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja, Finansu un kapitāla tirgus komisija anulē tā licenci sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanai."
Likums stājas spēkā 2003.gada 1.janvārī.
Likumprojekta
"Grozījumi Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā "
anotācija
|
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
ANO Eiropas Ekonomiskās komisijas Sauszemes transporta apakškomisijas Rekomendācija nr.5 (ar grozījumiem, kas veikti 2000.gada 16.novembrī) un Zaļās kartes sistēmas Biroju Padomes konstitūcija paredz, ka Zaļās kartes nacionālo biroju katrā valstī veido visi sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātajai apdrošināšanai licencētie apdrošinātāji, bet tie apdrošinātāji, kuri nav savu nacionālo biroju dalībnieki nav tiesīgi veikt sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu. Pieņemot Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumprojektu, radīsies situācija, ka Valsts Finansu un kapitāla tirgus uzraudzības komisijai ir jāanulē sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas licenci apdrošināšanas sabiedrībai, kas būs izstājies no Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (šobrīd pastāvošo Satiksmes biroju paredzēts reorganizēt par Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju). Lai novērstu iespējamās pretrunas, nepieciešams veikt grozījumu likumā Par apdrošināšanas sabiedrībām un to uzraudzību. |
|
2. Tiesību akta projekta būtība
|
Likumprojekts nosaka, ka Finansu un kapitāla tirgus komisija anulē licenci sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas veikšanai gadījumos, kad sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanai licencēts apdrošinātājs tiek izslēgts vai izstājas no Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja. |
|
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar.
|
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem 1) |
||||||
|
tūkst. Ls |
||||||
|
Rādītāji |
Kārtē- jais gads |
Trīs nākamie gadi
|
|
|||
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
|
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav nepieciešami |
Nav nepiecie-šami |
Nav nepiecie-šami |
Nav nepiecie-šami |
Nav nepiecie-šami |
|
|
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Nav nepieciešami |
|||||
|
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
|
|
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Notikušas konsultācijas ar Latvijas apdrošinātāju asociācijas sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas apakškomisijas locekļiem (turpmāk OCTA apakškomisija). |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijās OCTA apakškomisijas locekļi iesniedza priekšlikumus, kas tika apskatīti un apspriesti kopīgās LR Satiksmes biroja un OCTA apakškomisijas tikšanās reizēs. Likumprojekta izstrādē ņemti vērā OCTA apakškomisijas locekļu iesniegtie priekšlikumi, papildinājumi un iebildumi. OCTA apakškomisija atbalsta Likumprojekta tālāku virzību. |
|
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas.
|
|
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts šo jomu neskar.
|
|
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts šo jomu neskar.
|
Finansu ministrs G.Bērziņš
G.Janevičs 7241822