Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās

un speciālajās ekonomiskajās zonās"

Izdarīt likumā "Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 17.nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 3.pantu šādā redakcijā:

"3.pants. Netiešo nodokļu piemērošana preču piegādēm un pakalpojumiem

(1) Gala patēriņam vai izmantošanai paredzētās preces, ko licencētai uzņēmējsabiedrībai, zonas uzņēmējsabiedrībai, zonas pārvaldei vai brīvostas pārvaldei piegādā ar pievienotās vērtības nodokli apliekamā persona, apliekamas ar pievienotās vērtības nodokļa 18 procentu vai 9 procentu likmi saskaņā ar likumu "Par pievienotās vērtības nodokli". Šā punkta norma nav attiecināma uz šā panta otrajā un trešajā daļā minētajām preču piegādēm.

(2) Ar pievienotās vērtības nodokļa 0 procentu likmi apliekamas preču piegādes, kuras ar pievienotās vērtības nodokli apliekamā persona no iekšzemes ieved brīvostas vai zonas teritorijā ietilpstošajā brīvajā zonā (turpmāk – brīvā zona) to tālākai eksportēšanai. Ja šīs preces brīvajā zonā tiek pārdotas, tās ir apliekamas ar pievienotās vērtības nodokļa 18 procentu vai 9 procentu likmi saskaņā ar likumu "Par pievienotās vērtības nodokli".

(3) Preču ievešanai no ārvalstīm un darbībām ar ārvalstu precēm brīvās zonas teritorijā, kā arī minēto preču izvešanai uz ārvalstīm piemērojami muitas maksājumi saskaņā ar Muitas likumu.

(4) Brīvajā zonā ievestās preces reģistrē preču uzskaites reģistrā saskaņā ar Muitas likuma 105.pantu, norādot preču statusu un ar precēm veiktās darbības.

(5) Ar pievienotās vērtības nodokļa 0 procentu likmi apliekami:

1) ar pievienotās vērtības nodokli apliekamo personu sniegtie pakalpojumi brīvajā zonā, kas tieši saistīti ar precēm, kuras nav paredzētas gala patēriņam vai izmantošanai Latvijas Republikas muitas teritorijā (to skaitā transporta, ekspedīcijas, preču uzglabāšanas, iekraušanas, ekspertīzes, šķirošanas, iepakošanas, fasēšanas pakalpojumi);

2) preču piegādes un pakalpojumi, kas sniegti starptautiskajās līnijās kursējošiem kuģiem saskaņā ar likuma "Par pievienotās vērtības nodokli" 7.panta pirmās daļas 4.punktu.

(6) Ar akcīzes nodokli apliekamo preču ražošana, pārstrāde, glabāšana, realizēšana, saņemšana vai nosūtīšana, kā arī akcīzes nodokļa piemērošana šīm precēm brīvās zonas teritorijā notiek, ievērojot konkrētos akcīzes nodokļa likumus un šā panta septīto, astoto un devīto daļu.

(7) Naftas produkti, kurus piegādā licencētai uzņēmējsabiedrībai, zonas uzņēmējsabiedrībai, zonas pārvaldei vai brīvostas pārvaldei, ir atbrīvoti no akcīzes nodokļa, kamēr naftas produkti atrodas licencētas uzņēmējsabiedrības, zonas uzņēmējsabiedrības, zonas pārvaldes vai brīvostas pārvaldes brīvās zonas teritorijā.

(8) No akcīzes nodokļa atbrīvo naftas produktus, kurus licencēta uzņēmējsabiedrība, zonas uzņēmējsabiedrība, zonas pārvalde vai brīvostas pārvalde izmanto:

1) kuģos un citos peldošos objektos, kuri netiek izmantoti atpūtas un izklaides vajadzībām;

2) kuģos to ražošanas, izmēģināšanas un uzturēšanas vajadzībām;

3) kuģos un citos peldošos objektos, kurus izmanto ūdensceļu un ostu rakšanas un paplašināšanas darbos.

(9) Likuma "Par akcīzes nodokli naftas produktiem" 6.panta otrās, trešās un ceturtās daļas nosacījumus piemēro naftas produktiem, kurus licencēta uzņēmējsabiedrība, zonas uzņēmējsabiedrība, zonas pārvalde vai brīvostas pārvalde brīvās zonas teritorijā izmanto:

1) elektrības ražošanai vai kombinētās iekārtās, kas ražo enerģiju un siltumu;

2) stacionārās iekārtās;

3) celtņos un citos tamlīdzīgos objektos;

4) iekārtās, kuras tiek izmantotas celtniecības darbos tikai brīvās zonas teritorijā;

5) tehnikā, kura pēc konstrukcijas nav paredzēta satiksmei pa koplietošanas ceļiem."

2. Izteikt 4.panta otro daļu šādā redakcijā:

"(2) Šā panta pirmās daļas 1. un 2.punktā minētās mazumtirdzniecībā piegādātās preces un sniegtie pakalpojumi uzņēmējsabiedrības brīvās zonas teritorijā apliekami ar pievienotās vērtības nodokļa 18 procentu vai 9 procentu likmi saskaņā ar likumu "Par pievienotās vērtības nodokli", izņemot tās preces un pakalpojumus, kuri ir atbrīvojami no pievienotās vērtības nodokļa saskaņā ar likuma "Par pievienotās vērtības nodokli" 6.pantu."

3.  8.pantā:

izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Zonas uzņēmējsabiedrība vai licencēta uzņēmējsabiedrība šā likuma 6.panta pirmajā un otrajā daļā un 7.panta pirmajā daļā noteiktās atlaides taksācijas periodā piemēro, ja uzkrātā tiešo nodokļu atlaižu summa un taksācijas periodā saskaņā ar šā likuma 6.panta pirmo un otro daļu un 7.panta pirmo daļu aprēķinātās atlaides kopā nepārsniedz attiecīgajai uzņēmējsabiedrībai piemērojamos procentus no uzkrātās ieguldījumu summas (ja ir ievēroti šā panta ceturtajā daļā noteiktie ierobežojumi):

1) zonas uzņēmējsabiedrībai vai licencētai uzņēmējsabiedrībai, kura pārsniedz likumā "Par uzņēmējdarbībai sniegtā valsts un pašvaldību atbalsta kontroli" noteiktos maza un vidēja uzņēmuma kritērijus, – 50 procentus no uzkrātās ieguldījumu summas;

2) zonas uzņēmējsabiedrībai vai licencētai uzņēmējsabiedrībai, kura atbilst likumā "Par uzņēmējdarbībai sniegtā valsts un pašvaldību atbalsta kontroli" noteiktajiem maza un vidēja uzņēmuma kritērijiem, – 65 procentus no uzkrātās ieguldījumu summas.";

aizstāt otrajā daļā skaitli un vārdu "50 procentus" ar vārdiem "šā panta pirmās daļas 1. un 2.punktā noteiktos procentus";

papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

"(4) Ja zonas uzņēmējsabiedrība vai licencēta uzņēmējsabiedrība saskaņā ar Valsts atbalsta uzraudzības komisijā apstiprinātu valsts atbalsta projektu vai programmu saņem citu valsts atbalstu sākotnējo investīciju veikšanai, Valsts atbalsta uzraudzības komisija likumā "Par uzņēmējdarbībai sniegtā valsts un pašvaldību atbalsta kontroli" noteiktajā kārtībā nosaka pieļaujamos procentus, kādus taksācijas periodā drīkst sasniegt uzkrātā tiešo nodokļu atlaižu summa attiecībā pret zonas uzņēmējsabiedrības vai licencētas uzņēmējsabiedrības uzkrāto ieguldījumu summu. Šo ierobežojumu ņem vērā, piemērojot šā likuma 10.pantu un 11.panta otro daļu."

4. Aizstāt 10.pantā un 11.panta otrajā daļā skaitli un vārdu "50 procentus" ar vārdiem "šā likuma 8.panta pirmās daļas 1. un 2.punktā noteiktos procentus".

5. Papildināt pārejas noteikumus ar 6., 7. un 8.punktu šādā redakcijā:

"6. Tiesības piemērot šā likuma 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12. un 13.pantā paredzētos tiešo nodokļu atvieglojumus licencētai uzņēmējsabiedrībai un brīvostas pārvaldei ir spēkā līdz taksācijas periodam, kas beidzas 2017.gadā (ieskaitot).

7. Šā likuma 8., 9., 10. un 11.pantā noteiktie tiešo nodokļu atvieglojumu ierobežojumi tiek piemēroti atbilstoši Latvijas reģionālā atbalsta kartē noteiktajai valsts atbalsta intensitātei, nepārsniedzot šā likuma 8.panta pirmās daļas 1. un 2.punktā noteiktos procentus no uzkrātās tiešo nodokļu atlaižu attiecības pret uzkrāto ieguldījumu summu. Šajā kartē noteiktos ierobežojumus piemēro, sākot ar nākamo taksācijas periodu pēc Eiropas Kopienu un Latvijas Republikas Asociācijas komitejas (turpmāk – Asociācijas komiteja) lēmuma spēkā stāšanās, kas saskaņā ar Eiropas Līguma 64.pantu apstiprina minēto karti.

8. Zonas uzņēmējsabiedrība vai licencēta uzņēmējsabiedrība, kurai atbilstoši Latvijas reģionālā atbalsta kartei ir tiesības piemērot valsts atbalsta intensitāti, kas ir mazāka par šā likuma 8.panta pirmās daļas 1. un 2.punktā noteiktajiem procentiem, ar nākamo taksācijas periodu pēc Asociācijas komitejas lēmuma spēkā stāšanās uzkrāto ieguldījumu summu un uzkrāto tiešo nodokļu atlaižu summu aprēķina šādi:

1) ja līdz taksācijas periodam, kurā saskaņā ar Asociācijas komitejas lēmumu ir samazināta valsts atbalsta intensitāte, zonas uzņēmējsabiedrības vai licencētas uzņēmējsabiedrības uzkrāto tiešo nodokļu atlaižu attiecība pret uzkrāto ieguldījumu summu ir pārsniegusi šā likuma 8.panta pirmās daļas 1. un 2.punktā noteiktos procentus, zonas uzņēmējsabiedrība vai licencētā uzņēmējsabiedrība nav tiesīga piemērot tiešo nodokļu atlaides, bet turpina veikt ieguldījumus līdz šā likuma 8.panta pirmās daļas 1. un 2.punktā noteikto procentu attiecības sasniegšanai. Ar nākamo taksācijas periodu pēc šā likuma 8.panta pirmās daļas 1. un 2.punktā noteikto procentu attiecības sasniegšanas zonas uzņēmējsabiedrība vai licencētā uzņēmējsabiedrība sāk jaunu uzkrātās ieguldījumu summas un uzkrātās tiešo nodokļu atlaižu summas aprēķinu, neņemot vērā iepriekšējos taksācijas periodos uzskaitītās summas;

2) ja līdz taksācijas periodam, kurā saskaņā ar Asociācijas komitejas lēmumu ir samazināta valsts atbalsta intensitāte, zonas uzņēmējsabiedrības vai licencētas uzņēmējsabiedrības uzkrāto tiešo nodokļu atlaižu attiecība pret uzkrāto ieguldījumu summu nav sasniegusi šā likuma 8.panta pirmās daļas 1. un 2.punktā noteiktos procentus, zonas uzņēmējsabiedrība vai licencētā uzņēmējsabiedrība turpina izmantot tiešo nodokļu atlaides, kamēr tiešo nodokļu atlaižu attiecība pret uzkrāto ieguldījumu summu sasniedz šā likuma 8.panta pirmās daļas 1. un 2.punktā noteiktos procentus. Nosakot uzkrāto ieguldījumu summu, tiek ņemti vērā tikai tie ieguldījumi, kuri veikti līdz tam taksācijas periodam (ieskaitot), kurā ir pieņemts Asociācijas komitejas lēmums, kas paredz valsts atbalsta intensitātes samazināšanu. Ar nākamo taksācijas periodu, pēc tam kad tiešo nodokļu atlaižu attiecība pret uzkrāto ieguldījumu summu ir sasniegusi šā likuma 8.panta pirmās daļas 1. un 2.punktā noteiktos procentus, zonas uzņēmējsabiedrība vai licencētā uzņēmējsabiedrība sāk jaunu uzkrātās ieguldījumu summas un uzkrātās tiešo nodokļu atlaižu summas aprēķinu. Jaunajā uzkrāto ieguldījumu summā ieskaita ieguldījumus, kas veikti pēc tā taksācijas perioda, kurā ir pieņemts Asociācijas komitejas lēmums, kas paredz valsts atbalsta intensitātes samazināšanu."

 

 

 

LIKUMPROJEKTA

Grozījumi likumā “Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās”

ANOTĀCIJA

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

  1. 1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Valsts atbalsta kontroles jomā

Likums “Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās” pamatā atbilst atbalsta sniegšanai izvirzītajām prasībām (t.i., likuma “Par uzņēmējdarbībai sniegtā valsts un pašvaldību atbalsta kontroli” un ES normatīvajos aktos noteiktajām prasībām saskaņā ar Eiropas Līguma 64.panta otro daļu). Tomēr Eiropas Komisijas Konkurences direktorāts, izvērtējot likuma normas no valsts atbalsta kontroles viedokļa, konstatēja nepilnības, kuras Latvijas puse iestāšanās ES sarunu sadaļas “Konkurences politika” pozīcijas papildinājumā apņēmās novērst jau līdz 2002.gada 1.janvārim.

Akcīzes nodokļa jomā

Likuma “Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās” 3.panta septītā daļa nosaka, ka no akcīzes nodokļa tiek atbrīvoti naftas produkti, kurus brīvās zonas teritorijā izmanto celtņos, ceļamkrānos un tamlīdzīgos objektos. Šī norma ir pretrunā ar Eiropas Padomes Direktīvu 92/81/EEC, kas nepieļauj šādu atbrīvojumu.

Pievienotās vērtības nodokļa jomā

Likuma ² Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās² 3.panta pirmā daļa nosaka, ka ar pievienotās vērtības nodokļa 0 procentu likmi apliekamas gan tās preces, kas paredzētas gala patēriņam un lietošanai brīvās zonas teritorijā, gan arī eksportam paredzētās preces. Minētā panta ceturtā daļa nosaka, ka pakalpojumi, kurus ar pievienotās vērtības nodokli apliekamā persona sniedz licencētai uzņēmējsabiedrībai vai zonas uzņēmējsabiedrībai brīvās zonas teritorijā, brīvostas pārvaldei vai zonas pārvaldei apliekami ar pievienotās vērtības nodokli 0 procentu likmi likuma ² Par pievienotās vērtības nodokli² noteiktajā kārtībā. Minētās normas ir pretrunā ar Eiropas Padomes Direktīvu 77/388/EEC, kas nepieļauj šādu pievienotās vērtības nodokļa piemērošanas režīmu.

  • 2. Normatīvā akta projekta būtība
  • Valsts atbalsta kontroles jomā

    Grozījumi likumā “Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās” paredz:

    1. atbalsta programmas darbības beigu termiņu attiecībā uz tiešo nodokļu atvieglojumu piemērošanu Rīgas un Ventspils brīvostā, kas nedrīkst pārsniegt Liepājas un Rēzeknes speciālajām ekonomiskajām zonām noteikto darbības termiņu (Liepājas un Rēzeknes speciālajai ekonomiskajai zonai nodokļu atvieglojumi piemērojami līdz 2017.gadam saskaņā ar Liepājas un Rēzeknes SEZ likumiem);
    2. saglabāt likumā noteikto 50% intensitāti nodokļu atlaides aprēķināšanai tikai lielām uzņēmējsabiedrībām, bet mazajām un vidējām uzņēmējsabiedrībām noteikt 65% intensitāti līdz būs stājies spēkā Eiropas Kopienu un Latvijas Republikas Asociācijas komitejas (turpmāk - Asociācijas komiteja) lēmums, kas saskaņā ar Eiropas Līguma 64. pantu apstiprina Latvijas reģionālo atbalsta karti.
    3. likumā noteiktās intensitātes nodokļu atlaides aprēķināšanai pēc Asociācijas komitejas lēmuma spēkā stāšanās aizstāt ar atsauci uz Latvijas reģionālajā atbalsta kartē noteikto atbalsta intensitāti;
    4. nodrošināt maksimāli pieļaujamā atbalsta apmēra pilnvērtīgu kontroli gadījumos, kad zonas vai brīvostas komercsabiedrība vēlas saņemt atbalstu citas investīciju atbalsta programmas ietvaros.

    Neveicot likumā “Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās” iepriekš minētos grozījumus, Eiropas Komisija var atvērt pagājušā gada novembrī slēgto iestāšanās ES sarunu sadaļu ² Konkurences politika² , jo Latvija nebūs izpildījusi savas uzņemtās saistības.

    Akcīzes un pievienotās vērtības nodokļa jomā

    Likuma ² Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās² grozījumi paredz saskaņot likuma normas ar ES normatīvajiem aktiem akcīzes un pievienotās vērtības nodokļa jomā. Tas tiks panākts:

    1. nosakot, ka naftas produktiem piemēro samazinātu akcīzes nodokļa likmi, ja naftas produktus brīvās zonas teritorijā izmanto:
      1. celtņos, ceļamkrānos un tamlīdzīgos objektos,
      2. stacionārās iekārtās,
      3. iekārtās, kuras izmanto celtniecības darbos,
      4. tehnikā, kura nav paredzēta satiksmei pa koplietošanas ceļiem;
    2. nosakot, ka samazinātu akcīzes nodokļa likmi piemēro naftas produktiem, ko licencēta uzņēmējsabiedrība, zonas uzņēmējsabiedrība, zonas pārvalde vai brīvostas pārvalde izmanto elektrības ražošanai vai kombinētās iekārtās, kas ražo enerģiju un siltumu;
    3. ieviešot atbrīvojumu no akcīzes nodokļa naftas produktiem, kurus licencēta uzņēmējsabiedrība, zonas uzņēmējsabiedrība, zonas pārvalde vai brīvostas pārvalde izmanto kuģos to ražošanas, izmēģināšanas un uzturēšanas vajadzībām, kā arī kuģos un citos peldošos objektos, veicot ūdensceļu un ostu rakšanas un paplašināšanas darbus;
    4. ieviešot tādu pievienotās vērtības nodokļa piemērošanas režīmu, kādu brīvajās zonās paredz ES normatīvie akti – preču piegādēm un pakalpojumiem, kas paredzēti gala patēriņam un lietošanai tiek piemērota pievienotās vērtības nodokļa standartlikme vai samazinātā likme, savukārt eksportam paredzētajām preču piegādēm un ar tām saistītajiem pakalpojumiem tiek noteikta pievienotās vērtības nodokļa 0 procentu likme.

    1. 3. Cita informācija

    ___

  • II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
  • un tautsaimniecības attīstību

    1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar

    2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar

    3. Sociālo seku izvērtējums

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar

    4. Ietekme uz vidi

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar

    5. Cita informācija

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar

    III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme

    uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu)

     

    Rādītāji

    Kārtējais gads

     

    Nākamie trīs gadi

    Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

    __

    __

    __

    __

    __

    2. Izmaiņas budžeta izdevumos

    __

    __

    __

    __

    __

    3. Finansiālā ietekme

    __

    __

    __

    __

    __

    4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

    __

    __

    __

    __

    __

    5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

    __

    __

    __

    __

    __

    6. Cita informācija

    __

    IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme

    uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

    1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura

    galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt

    Nav paredzēta papildus tiesību aktu vai citu normatīvo aktu izdošana

     

     

     

    2. Cita informācija

    __

    V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

  • 1. Saistības pret Eiropas Savienību
  • Valsts atbalsta kontroles jomā

    Likuma grozījumi ievieš Eiropas Savienībā pastāvošos atbalsta principus, kas Latvijai ir saistoši un piemērojami saskaņā ar Eiropas Līguma 64.panta otro daļu.

    Akcīzes un pievienotās vērtības nodokļa jomā

    Likuma grozījumu rezultātā likums tiks saskaņots ar Eiropas Padomes Direktīvas 92/81/EEC un 77/388/EEC prasībām. Grozījumu veikšana ir viens no nosacījumiem, lai slēgtu Latvijas iestāšanās ES sarunu sadaļu “Nodokļi”.

  • 2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām
  • Tiesību akts projekts šo jomu neskar

  • 3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem
  • Tiesību akts projekts šo jomu neskar

    4. Atbilstības izvērtējums

    1.tabula

  • Attiecīgie Eiropas Savienības tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija
  • Valsts atbalsta kontroles jomā likumprojekts ievieš Eiropas Kopienas 1998.gada vadlīnijas par nacionālo reģionālo atbalstu OJ C74, 10/3/1998, 9. lpp., kā arī prasības, kas noteiktas reģionālā atbalsta shēmu standarta pieteikuma formā.

    Akcīzes nodokļa jomā

    Likumprojekts ievieš Eiropas Padomes 1992. gada 19.oktobra Direktīvas 92/81/EEC par akcīzes nodokļu struktūras saskaņošanu attiecībā uz minerāleļļām prasības (publikācija – OJ L 316/31.10.92)

    Pievienotās vērtības nodokļa jomā

    Likumprojekts ievieš Eiropas Padomes 1977.gada 17.maija Eiropas Padomes Sestās direktīvas (77/388/EEC) normas, kas regulē PVN darbību Eiropas Savienībā. (publikācija – OJ L 145/13.06.19977.)

    2.tabula

  • Latvijas normatīvā akta projekta norma
  • (attiecīgā panta, punkta Nr.)
  • Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.
  • Atbilstības pakāpe
  • Komentāri
  • 3.panta pirmā daļa
  • Padomes Direktīvas 77/388/EEC 2., 8. un 12.pants
  • Pilnībā atbilst
  •  

  • 3.panta otrā daļa
  • Padomes Direktīvas 77/388/EEC 16.panta B daļas b) apakšpunkts
  • Pilnībā atbilst
  •  

  • 3.panta trešā daļa
  • Padomes Direktīvas 77/388/EEC 16.panta B daļas b) apakšpunkts
  • Pilnībā atbilst
  •  

  • 3.panta piektā daļa
  • Padomes Direktīvas 77/388/EEC 16.panta C daļa
  • Pilnībā atbilst
  •  

  • 3.panta astotās daļas 1.punkts
  • Padomes Direktīvas 92/81/ EEC 8.panta 1.punkta c) apakšpunkts un 2.punkta b) apakšpunkts
  • Pilnībā atbilst
  •  

  • 3.panta astotās daļas 2.punkts
  • Padomes Direktīvas 92/81/ EEC 8.panta 2.punkta e) apakšpunkts
  • Pilnībā atbilst
  •  

  • 3.panta astotās daļas 3.punkts
  • Padomes Direktīvas 92/81/ EEC 8.panta 2.punkta g) apakšpunkts
  • Pilnībā atbilst
  •  

  • 3.panta devītās daļas 1.punkts
  • Padomes Direktīvas 92/81/ EEC 8.panta 2.punkta a) apakšpunkts
  • Pilnībā atbilst
  •  

  • 3.panta devītās daļas 2.punkts
  • Padomes Direktīvas 92/81/ EEC 8.panta 3.punkta a) apakšpunkts
  • Pilnībā atbilst
  •  

  • 3.panta devītās daļas 3.punkts
  • Padomes Direktīvas 92/81/ EEC 8.panta 3.punkta b) apakšpunkts
  • Pilnībā atbilst
  •  

  • 3.panta devītās daļas 4.punkts
  • Padomes Direktīvas 92/81/ EEC 8.panta 3.punkta b) apakšpunkts
  • Pilnībā atbilst
  •  

  • 3.panta devītās daļas 5.punkts
  • Padomes Direktīvas 92/81/ EEC 8.panta 3.punkta c) apakšpunkts
  • Pilnībā atbilst
  •  

  • 4.panta otrā daļa
  • Padomes Direktīvas 77/388/EEC 2., 8. un 12.pants
  • Pilnībā atbilst
  •  

  • 8.panta pirmā, ceturtā daļa
  • 1998.gada vadlīnijas par nacionālo reģionālo atbalstu, 4.18.-4.21. apakšpunkts
  • Pilnībā atbilst
  •  

  • Pārejas noteikumu 6.punkts
  • - 1998.gada vadlīnijas par nacionālo reģionālo atbalstu,
  • 5.2.-5.8. apakšpunkts,
  • - reģionālā atbalsta shēmu standarta pieteikuma forma, 10.punkts
  • Pilnībā atbilst
  • Eiropas Savienības dalībvalstīm reģionālā atbalsta programmu darbības termiņš ir sasaistīts ar reģionālā atbalsta kartes darbības termiņu. Latvijas gadījumā reģionālā atbalsta karte darbosies līdz 2004.gada 31.decembrim vai datumam, kad Latvija iestāsies Eiropas Savienībā (atkarībā no tā, kurš termiņš iestāsies ātrāk). Pēc tam reģionālā atbalsta karte Latvijai būs jāapstiprina no jauna Latvijas reģionālā atbalsta kartes darbības termiņš varētu tikt pagarināts līdz 2006.gadam, kad reģionālā atbalsta karte tiks pārska tīta jau esošajām ES dalībvalstīm.
  • Attiecībā uz likuma “Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās” darbības termiņu – ņemot vērā to, ka Liepājas un Rēzeknes speciālo ekonomisko zonu likumos (kas bija pieņemti jau 1998.gadā) 2017.gads bija noteikts kā zonu darbības beigu termiņš, Eiropas Komisija, piekrita, ka arī Rīgas un Ventspils brīvostās atbalsta programmas darbības beigu termiņš var tikt noteikts 2017.gads.
  • Pārejas noteikumu 7-8.punkts
  • 1998.gada vadlīnijas par nacionālo reģionālo atbalstu,
  • 5.2., 5.4. apakšpunkts,
  • - reģionālā atbalsta shēmu standarta pieteikuma forma, 10.2. apakšpunkts
  • Pilnībā atbilst
  •  
     

  • 5. Cita informācija
  • __

    VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

  • 1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas
  • Ar likumprojektu iepazīstināta Latvijas Ostu asociācija

  • 2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)
  • __

  • 3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis
  • __

  • 4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem
  • Valsts atbalsta kontroles jomā

    Konsultācijas notikušas ar Eiropas Komisijas Konkurences direktorāta darbiniekiem.

    Akcīzes un pievienotās vērtības nodokļu jomā

    Notikusi projekta saskaņošana ar Eiropas Komisijas Nodokļu un muitas direktorātu.

  • 5. Cita informācija
  • __

    VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

    1. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

    Likumprojekta normu izpilde tiks nodrošināta esošās nodokļu administrācijas ietvaros. Likuma izpildei netiks radītas jaunas valsts institūcijas, kā arī paplašinātas esošo institūciju funkcijas

    2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

  • __
  • 3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo.

    Indivīda tiesību aizsardzību paredzēts īstenot likumā ² Par nodokļiem un nodevām² un citos Latvijas likumos noteiktajā kārtībā.

    4. Cita informācija

    __

  • Finansu ministra vietā –

    Izglītības un zinātnes ministrs K.Greiškalns