Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījums Ventspils brīvostas likumā

Izdarīt Ventspils brīvostas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 3.nr.; 2001, 17.nr.) grozījumu un izslēgt 12.panta ceturto daļu.

 

 

 

 

LIKUMPROJEKTA

“Grozījumi Ventspils brīvostas likumā”

anotācija

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pašreiz spēkā esošās Ventspils brīvostas likuma redakcijas 12.panta ceturtā daļa nosaka, ka Finansu un kapitāla tirgus dalībnieki, kuri saņēmuši Finansu un kapitāla tirgus komisijas speciālo atļauju (licenci) darbībai finansu un kapitāla tirgū bez tiesībām apkalpot Latvijas Republikā reģistrētās juridiskās vai fiziskās personas, noslēdz līgumu par uzņēmējdarbību brīvās zonas režīmā un saņem Brīvostas pārvaldes atļauju šādas darbības veikšanai, nepiemērojot attiecībā uz pakalpojumu sniegšanu šā likuma 13.panta pirmajā daļā paredzētos nosacījumus – t.i. nenodrošinot norobežotu teritoriju ar muitas robežas caurlaides punktiem un apsardzi. Brīvo zonu režīma piemērošana finansu pakalpojumiem ir pretrunā ar Eiropas Padomes 1977.gada 17.maija Sestās direktīvas (77/388/EEC), kas regulē pievienotās vērtības nodokļa darbību Eiropas Savienībā, prasībām, Eiropas Savienības Muitas kodeksu, bet īpaša nodokļu režīma piemērošana ierobežotā teritorijā un tikai nerezidentiem sniegtiem pakalpojumiem ir pretrunā ar Uzvedības kodeksa uzņēmējdarbības aplikšanai ar nodokļiem prasībām.

2. Tiesību akta projekta būtība

 

 

 

 

 

 

 

 

Izstrādātie grozījumi Ventspils brīvostas likumā paredz izslēgt minēto likuma normu, kas paredz tiesības Finansu un kapitāla tirgus dalībniekiem, kuri saņēmuši Finansu un kapitāla tirgus komisijas speciālo atļauju (licenci) darbībai finansu un kapitāla tirgū bez tiesībām apkalpot Latvijas Republikā reģistrētās juridiskās vai fiziskās personas, veikt uzņēmējdarbību brīvās zonas režīmā. Tādējādi Ventspils brīvostas likums tiek saskaņots ar Eiropas Savienības prasībām nodokļu un muitas jomā, un Uzvedības kodeksa uzņēmējdarbības aplikšanai ar nodokļiem prasībām.

 

 

II. Kāda var būt tiesību akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

 

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

 

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtē-

jais

gads

 

Trīs nākamie gadi

 

 

*)

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 

 

2001.

 

 

2002.

 

 

2003.

 

 

2004.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

-

-

-

-

-

3. Finansiālā ietekme

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

-

-

-

-

-

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

-

-

-

-

-

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Nav paredzēta papildu likumu vai citu normatīvo aktu izdošana.

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

   

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tiesību akta projekts ir saistīts ar Eiropas Savienības prasībām nodokļu jomā:

  1. Uzvedības kodeksa uzņēmējdarbības aplikšanai ar nodokļiem prasību ievērošanu, ko 1997.gada 1.decembrī ir pieņēmusi Eiropas Savienības Padome un dalībvalstu valdību pārstāvji. Minētā kodeksa prasību ievērošanu Latvijas valdība ir uzņēmusies savā sarunu nostājā ar Eiropas Savienību;
  2. Eiropas Savienības Muitas kodeksa ievērošanu;
  3. Eiropas Padomes 1977.gada 17.maija Sestās direktīvas 77/388/EEC (turpmāk – ES 6.direktīva), kas regulē pievienotās vērtības nodokļa darbību Eiropas Savienībā, prasībām.
   

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

 

 

 

 

 

Resolution of the Council and the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council of 1 December 1997 on a Code of Conduct for Business Taxation

Celex number: 498Y0106(01)

OJ No C002p.2, 1998/01/06

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

Ventspils brīvostas likuma 12.panta ceturtā daļas izslēgšana

Annex 1, B

Atbilst

(Panta daļa izslēdzama, jo neatbilst ES Uzvedības kodeksa uzņēmējdarbības aplikšanai ar nodokļiem , ES Muitas kodeksa un ES 6.direktīvas prasībām)

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Ar likumprojektu iepazīstināta Latvijas Ostu asociācija

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Latvijas Ostu asociācija par minētajiem likuma grozījumiem savu attieksmi nav paudusi.

 

 

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Likumprojekts nosūtīts izskatīšanai Eiropas Komisijas ģenerāldirektorātiem (DG TAXUD un DG COMP), kuru atzinums ir bijis pozitīvs.

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Lai īstenotu paredzētos grozījumus Ventspils brīvostas likumā nav nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas.

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Indivīda tiesību aizsardzību paredzēts īstenot likumā “Par nodokļiem un nodevām” un citos Latvijas likumos noteiktajā kārtībā

 

 

Ministrs G. Bērziņš