Likumprojekts
Grozījums Ventspils brīvostas likumā
Izdarīt Ventspils brīvostas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 3.nr.; 2001, 17.nr.) grozījumu un izslēgt 12.panta ceturto daļu.
LIKUMPROJEKTA
Grozījumi Ventspils brīvostas likumā
anotācija
|
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Pašreiz spēkā esošās Ventspils brīvostas likuma redakcijas 12.panta ceturtā daļa nosaka, ka Finansu un kapitāla tirgus dalībnieki, kuri saņēmuši Finansu un kapitāla tirgus komisijas speciālo atļauju (licenci) darbībai finansu un kapitāla tirgū bez tiesībām apkalpot Latvijas Republikā reģistrētās juridiskās vai fiziskās personas, noslēdz līgumu par uzņēmējdarbību brīvās zonas režīmā un saņem Brīvostas pārvaldes atļauju šādas darbības veikšanai, nepiemērojot attiecībā uz pakalpojumu sniegšanu šā likuma 13.panta pirmajā daļā paredzētos nosacījumus t.i. nenodrošinot norobežotu teritoriju ar muitas robežas caurlaides punktiem un apsardzi. Brīvo zonu režīma piemērošana finansu pakalpojumiem ir pretrunā ar Eiropas Padomes 1977.gada 17.maija Sestās direktīvas (77/388/EEC), kas regulē pievienotās vērtības nodokļa darbību Eiropas Savienībā, prasībām, Eiropas Savienības Muitas kodeksu, bet īpaša nodokļu režīma piemērošana ierobežotā teritorijā un tikai nerezidentiem sniegtiem pakalpojumiem ir pretrunā ar Uzvedības kodeksa uzņēmējdarbības aplikšanai ar nodokļiem prasībām. |
|
2. Tiesību akta projekta būtība
|
Izstrādātie grozījumi Ventspils brīvostas likumā paredz izslēgt minēto likuma normu, kas paredz tiesības Finansu un kapitāla tirgus dalībniekiem, kuri saņēmuši Finansu un kapitāla tirgus komisijas speciālo atļauju (licenci) darbībai finansu un kapitāla tirgū bez tiesībām apkalpot Latvijas Republikā reģistrētās juridiskās vai fiziskās personas, veikt uzņēmējdarbību brīvās zonas režīmā. Tādējādi Ventspils brīvostas likums tiek saskaņots ar Eiropas Savienības prasībām nodokļu un muitas jomā, un Uzvedības kodeksa uzņēmējdarbības aplikšanai ar nodokļiem prasībām. |
|
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. . |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|
3. Sociālo seku izvērtējums
|
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
|
tūkst. Ls |
||||||
|
Rādītāji |
Kārtē- jais gads |
Trīs nākamie gadi
|
*) |
|||
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
|
2001. |
2002. |
2003. |
2004. |
||
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|
3. Finansiālā ietekme |
||||||
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
- |
- |
- |
- |
|
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
|
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Nav paredzēta papildu likumu vai citu normatīvo aktu izdošana.
|
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību
|
Tiesību akta projekts ir saistīts ar Eiropas Savienības prasībām nodokļu jomā:
|
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
|
|
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija
|
Resolution of the Council and the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council of 1 December 1997 on a Code of Conduct for Business Taxation Celex number: 498Y0106(01) OJ No C002p.2, 1998/01/06 |
|
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
Ventspils brīvostas likuma 12.panta ceturtā daļas izslēgšana |
Annex 1, B |
Atbilst |
(Panta daļa izslēdzama, jo neatbilst ES Uzvedības kodeksa uzņēmējdarbības aplikšanai ar nodokļiem , ES Muitas kodeksa un ES 6.direktīvas prasībām) |
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Ar likumprojektu iepazīstināta Latvijas Ostu asociācija |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Ostu asociācija par minētajiem likuma grozījumiem savu attieksmi nav paudusi.
|
|
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Likumprojekts nosūtīts izskatīšanai Eiropas Komisijas ģenerāldirektorātiem (DG TAXUD un DG COMP), kuru atzinums ir bijis pozitīvs. |
|
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai īstenotu paredzētos grozījumus Ventspils brīvostas likumā nav nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas. |
|
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīda tiesību aizsardzību paredzēts īstenot likumā Par nodokļiem un nodevām un citos Latvijas likumos noteiktajā kārtībā |
Ministrs G. Bērziņš