Saeimas Prezidijam

Saeimas Prezidijam

 

 

Juridiskā komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā likumprojektu “Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanās likums” (reģ.nr.1260) izskatīšanai pirmajā lasījumā.

Juridiskā komisija lūdz atzīt minēto likumprojektu par steidzamu.

Pielikumā: anotācija uz 10. lapām.

 

 

Komisijas priekšsēdētāja

biedrs Dz.Rasnačs

 

 

 

Likumprojekts

Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanās likums

 

1.pants. Likuma mērķis

Šā likuma mērķis ir nodrošināt tiesisku, precīzu un efektīvu tiesību normu piemērošanu administratīvajās lietās, kuras iestādē vai tiesā ierosinātas pirms Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanās.

 

2.pants. Likuma darbība

    1. Administratīvajā procesā ar 2003.gada 1.jūliju piemērojams Administratīvā procesa likums, ciktāl šā likuma normās nav noteikta cita kārtība. Administratīvā procesa likuma un šā likuma normas piemērojamas, ciktāl citu likumu speciālajās tiesību normās nav noteikta cita kārtība.
    2. Ar 2003.gada 1.jūliju kārtību, kādā izskata administratīvā pārkāpuma lietas un kādā izpilda lēmumus administratīvo pārkāpuma lietās, regulē īpašs likums.

 

3.pants. Fiziskās personas pārstāvības noformēšana

Ja fiziskās personas pārstāvība iestādē pirms 2003.gada 1.jūlija ir noformēta ar rakstveida pilnvaru, kura nav notariāli apliecināta, pilnvara ir derīga visu tajā paredzēto procesuālo darbību izpildei, ciktāl pārstāvim saskaņā ar likumu nav nepieciešams īpašs pilnvarojums.

 

4.pants. Administratīvā akta izdošanas termiņš

    1. Ja administratīvā lieta ierosināta uz iesnieguma pamata un iestāde tajā pirms 2003.gada 1.jūlija nav pieņēmusi lēmumu par administratīvā akta izdošanu vai lietas izbeigšanu, tad iestāde pieņem to piecpadsmit dienu laikā no iesnieguma iesniegšanas dienas.
    2. Ja objektīvu iemeslu dēļ piecpadsmit dienu termiņu nav iespējams ievērot, iestāde to var pagarināt uz laiku, ne ilgāku par trīsdesmit dienām no iesnieguma iesniegšanas dienas, par to paziņojot iesniedzējam. Ja nepieciešama ilgstoša faktu konstatācija, lēmuma pieņemšanas termiņu ministrijas valsts sekretārs vai pašvaldības administrācijas vadītājs, bet, ja iestāde neatrodas Ministru kabineta padotībā, - iestādes vadītājs ar motivētu lēmumu var pagarināt uz laiku, ne ilgāku par sešiem mēnešiem no iesnieguma iesniegšanas dienas, par to paziņojot iesniedzējam. Lēmumu par termiņa pagarināšanu var apstrīdēt un pārsūdzēt. Tiesas lēmums nav pārsūdzams.

 

5.pants. Tiesības apstrīdēt administratīvo aktu

Šā likuma 3.pants un 4.pants piemērojams arī lietā par administratīvā akta apstrīdēšanu, kura ierosināta pirms 2003.gada 1.jūlija.

 

6.pants. Administratīvā akta apstrīdēšanas termiņš

Ja pirms 2003.gada 1.jūlija izdotā spēkā esošā administratīvajā aktā nav norādes, kur un kādā termiņā to var apstrīdēt, un tā apstrīdēšanas termiņš nav notecējis, tad administratīvo aktu var apstrīdēt viena gada laikā no administratīvā akta spēkā stāšanās dienas.

 

7.pants. Atlīdzinājums

Administratīvā procesa likuma 93.panta trešās daļas noteikumi nav piemērojami, ja administratīvais akts kļuvis neapstrīdams pirms 2003.gada 1.jūlija, kā arī, ja mantiskie zaudējumi vai personiskais kaitējums (arī morālais kaitējums) personai ar iestādes faktisko rīcību nodarīts pirms 2003.gada 1.jūlija.

 

8.pants. Administratīvā lieta tiesā

    1. Administratīvajā lietā, kura pieņemta tiesvedībā saskaņā ar Civilprocesa likuma normām (ievērojot attiecīgās Latvijas Civilprocesa kodeksa normas), ar 2003.gada 1.jūliju piemērojami Administratīvā procesa likuma noteikumi, ievērojot izņēmumus, kas noteikti šajā likumā.
    2. Ja līdz 2003.gada 1.jūlijam administratīvās lietas izskatīšana pēc būtības nav pabeigta, tad tiesa vai tiesnesis atsevišķa procesuālā dokumenta veidā pieņem lēmumu par tiesvedības civilprocesa kārtībā izbeigšanu un uz lietas materiālu pamata Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā ierosina jaunu administratīvo lietu.
    3. Šā panta otrajā daļā minētajā gadījumā tiesa vai tiesnesis no jauna ierosinātajā administratīvajā lietā neatkārto tās procesuālās darbības, kuras jau izpildītas, lai administratīvo lietu sagatavotu iztiesāšanai.

 

9.pants. Izņēmuma gadījumi, kad pirmās instances tiesas spriedums atceļams un lieta nosūtāma jaunai izskatīšanai pirmās instances tiesai

Apelācijas instances tiesa neatkarīgi no apelācijas sūdzības motīviem ar lēmumu atceļ pirmās instances tiesas spriedumu un nosūta lietu jaunai izskatīšanai pirmās instances tiesai, ja tiesa, izskatot lietu, pārkāpusi šā likuma 8.panta otrās daļas noteikumus.

 

10.pants. Piekritība

(1) Administratīvo lietu, kuru apgabaltiesa kā pirmās instances tiesa pieņēmusi savā tiesvedībā pirms 2003.gada 1.jūlija, ja nav pabeigta lietas izskatīšana pēc būtības, nosūta pēc Administratīvā procesa likumā noteiktās piekritības.

(2) Administratīvo lietu, kuru Augstākās tiesas Civillietu palāta kā apelācijas instances tiesa pieņēmusi savā tiesvedībā pirms 2003.gada 1.jūlija, ja nav pabeigta lietas izskatīšana pēc būtības, nosūta attiecīgās apgabaltiesas Administratīvo lietu kolēģijai.

(3) Ja šā panta pirmajā daļā minētajā gadījumā ir pabeigta lietas izskatīšana pēc būtības, to apelācijas kārtībā izskata attiecīgās apgabaltiesas Administratīvo lietu kolēģija.

 

11.pants. Pieteikuma iesniegšanas termiņš

(1) Ja pirms 2003.gada 1.jūlija izdotā spēkā esošā administratīvajā aktā nav norādes, kur un kādā termiņā to var pārsūdzēt, un tā pārsūdzības termiņš nav notecējis, tad pieteikumu (Administratīvā procesa likuma 188.panta pirmajā un otrajā daļā minētajos gadījumos) var iesniegt viena gada laikā no administratīvā akta spēkā stāšanās dienas.

(2) Pieteikumu par iestādes faktisko rīcību, par kuru pieteicējam kļuvis zināms pirms 2003.gada 1.jūlija, var iesniegt Administratīvā procesa likumā noteiktajā termiņā.

(3) Ja iestāde vai augstāka iestāde nav pieteicējam paziņojusi par lēmumu sakarā ar viņa iesniegumu, kas iesniegts pirms 2003.gada 1.jūlija, pieteikumu tiesā, ja nav notecējis pārsūdzības termiņš, var iesniegt viena gada laikā no dienas, kad persona ar iesniegumu griezusies iestādē vai augstākā iestādē,.

 

12.pants. Blakus sūdzības piekritība

(1) Blakus sūdzību par apgabaltiesas kā apelācijas instances lēmumu, kuru Augstākās tiesas Civillietu palāta pirms 2003.gada 1.jūlija pieņēmusi savā tiesvedībā, ievērojot piekritības noteikumus, tiesa nosūta Senātam.

(2) Blakus sūdzību par apgabaltiesas kā pirmās instances lēmumu, kuru Augstākās tiesas Civillietu palāta pirms 2003.gada 1.jūlija pieņēmusi savā tiesvedībā, ievērojot piekritības noteikumus, nosūta izskatīšanai attiecīgās apgabaltiesas Administratīvo lietu kolēģijai.

 

13.pants. Blakus sūdzības iesniegšanas termiņš

Blakus sūdzības par tiesas vai tiesneša lēmumu, kurš pieņemts pirms 2003.gada 1.jūlija, iesniegšanai, ja blakus sūdzības iesniegšanas termiņš nav notecējis un Administratīvā procesa likums nosaka garāku termiņu, piemērojams garākais termiņš.

 

14.pants. Lietas jauna izskatīšana sakarā ar jaunatklātiem apstākļiem

Pieteikums par lietas ierosināšanu sakarā ar jaunatklātiem apstākļiem, kuru, ievērojot piekritības noteikumus, pirms 2003.gada 1.jūlija savā tiesvedībā pieņēmusi Augstākās tiesas Civillietu palāta, izskatāms saskaņā šā likuma 12.panta noteikumiem.

 

15.pants. Lietu jauna izskatīšana sakarā ar būtiskiem materiālo un procesuālo tiesību normu pārkāpumiem

(1) Augstākās tiesas priekšsēdētājs, Senāta Civillietu departamenta priekšsēdētājs vai ģenerālprokurors var iesniegt protestu Senātam par spēkā stājušos tiesas nolēmumu, kurš pieņemts pirms 2003.gada 1.jūlija, ja kopš nolēmuma spēkā stāšanās nav pagājuši vairāk kā trīs gadi.

(2) Pamats protesta iesniegšanai par šā panta pirmajā daļā minēto spēkā stājušos tiesas nolēmumu ir būtiski materiālo vai procesuālo tiesību normu pārkāpumi, kas konstatēti lietās, kuras izskatītas tikai pirmās instances tiesā, ja tiesas nolēmums nav pārsūdzēts likumā noteiktajā kārtībā no lietas dalībniekiem neatkarīgu iemeslu dēļ vai ar tiesas nolēmumu aizskartas valsts vai pašvaldību iestāžu tiesības vai to personu tiesības, kuras nav bijušas lietas dalībnieki.

(3) Protestu izskata Senāts Administratīvā procesa likuma 338.-352.pantā norādītajā kārtībā.

 

16.pants. Noilgums

Ja 2003.gada 1.jūlijā Civilprocesa likumā noteiktais noilguma termiņš nav notecējis un Administratīvā procesa likums nosaka īsāku termiņu, tad piemērojams Administratīvā procesa likumā noteiktais noilguma termiņš, kurš skaitāms no 2003.gada 1.jūlija. Ja pēc šāda aprēķina kopējais noilguma termiņš ir garāks par Civilprocesa likumā noteikto termiņu, noilguma termiņš izbeidzas tajā dienā, kad tas būtu notecējis pēc Civilprocesa likuma.

 

Pārejas noteikumi

 

1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Latvijas Civilprocesa kodeksa divdesmit otrā, divdesmit trešā, divdesmit trešā-A, divdesmit ceturtā, divdesmit ceturtā-A un divdesmit piektā nodaļa.

2. Lietu par vēlēšanu tiesību ierobežojumu konstatēšanu ar 2003.gada 1.jūliju tiesa izskata pēc Civilprocesa likuma noteikumiem par juridiska fakta konstatēšanu. Pēc sprieduma minētajā lietā stāšanās likumīgā spēkā tiesa tā norakstu nosūta vēlēšanu komisijai, kas reģistrējusi deputātu kandidātu sarakstu. Ja vēlēšanas jau notikušas, sprieduma noraksts nosūtāms arī Centrālajai vēlēšanu komisijai, kā arī attiecīgi Saeimai vai attiecīgās pašvaldības domei (padomei).

3. Ministru kabinets līdz 2003.gada 1.februārim izstrādā un iesniedz Saeimai:

1) likumprojektu par izpildiestādes pieeju budžeta līdzekļiem. Uz naudas maksājumu vērsta tiesas nolēmuma piespiedu izpildi attiecībā uz iestādi līdz dienai, kad spēkā stājas minētais likums, veic tiesu izpildītājs saskaņā ar Civilprocesa likuma noteikumiem;

2) nepieciešamos grozījumus spēkā esošajos likumos, lai saskaņotu tos ar Administratīvā procesa likuma noteikumiem.

4. Ministru kabinets, izstrādājot valsts budžeta likumprojektu 2003.gadam, iekļauj tajā nepieciešamo finansējumu Administratīvā procesa likuma ieviešanai.

 

 

 

Likumprojekta

“Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanās likums”

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

2001.gada 25.oktobrī Saeimā tika pieņemts Administratīvā procesa likums, kura spēkā stāšanās paredzēta 2003.gada 1.jūlijā. Likums veicina demokrātiskas, tiesiskas valsts pamatprincipu, it sevišķi cilvēktiesību, ievērošanu konkrētās publiski tiesiskajās attiecībās starp valsti, no vienas puses, un personu, no otras puses, pakļauj šīs attiecības neatkarīgas, objektīvas un kompetentas tiesu varas kontrolei, kā arī nodrošina tiesību normu tiesisku, precīzu un efektīvu piemērošanu publiski tiesiskajās attiecībās.

Administratīvā procesa likuma Pārejas noteikums paredz Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanās kārtību noteikt ar īpašu likumu.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekta mērķis ir nodrošināt tiesisku, precīzu un efektīvu tiesību normu piemērošanu administratīvajā procesā lietās, kuras iestādē vai tiesā ierosinātas pirms Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanās.

Ar 2003.gada 1.jūliju administratīvajā procesā būs piemērojams Administratīvā procesa likums, ciktāl Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanās likumā un citu likumu normās nebūs noteikta cita kārtība.

3. Cita informācija

Normatīvā akta projektā paredzēts, ka kārtību, kādā izskata administratīvā pārkāpuma lietas, kā arī kārtību, kādā izpilda lēmumus administratīvā pārkāpuma lietās, arī pēc 2003.gada 1.jūlija regulēs īpašs likums.

Attiecībā uz piekritības jautājumiem (10.pants) likumprojektā izmantota netipiska pieeja, respektīvi, līdzīgi kā koncepcijās piedāvāti 2 alternatīvi varianti. Šāda pieeja izmantota, lai veicinātu ne tikai ministriju, bet arī tiesnešu iesaistīšanos likumprojekta apspriešanā. Respektējot tiesnešu aizņemtību ar tiešajiem darba pienākumiem, piedāvājam jau izstrādātas alternatīvas normu redakcijas. Lūdzam arī ministrijas izteikt savu viedokli minētajā jautājumā.

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu tieši neskar. Lai gan jāatzīst, ka līdz ar Administratīvā procesa likuma ieviešanu tiks radīta uzņēmējam labvēlīga publisko tiesību vide, kas Latviju varētu padarīt pievilcīgāku ārvalstu investoru acīs. Tātad saasināsies konkurence, kā arī samazināsies korupcijas iespējas.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts ietekmēs visas tautsaimniecības nozares, plašu juridisko un fizisko personu loku attiecībā uz saskarsmi ar valsts vai pašvaldību institūcijām.

Ieviešot Administratīvā procesa likumu, tiks uzlabotas un vienkāršotas administratīvās procedūras, taču vienlaikus ar to uzņēmējam palielināsies laiks, kas jāpavada saskarsmē ar valsts un (vai) pašvaldības institūcijām, kā arī palielināsies minētajās institūcijās iesniedzamo dokumentu skaits.

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts šo jomu tieši neskar, tomēr jāuzsver, ka darba tirgū papildus tiks radītas jaunas darba vietas.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

 

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. Latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1

2

3

4

5

6

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

 

0,0

0,0

0,0

0,0

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

4’368,8

2’273,3

2’273,3

2’692,4

3. Finansiālā ietekme

 

-4’368,8

-2’273,3

-2’273,3

-2’692,4

 

1

2

3

4

5

6

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

         

5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Patstāvīgās izmaksas

Atalgojumi* (darbinieku skaits; vidējā amatalga latos), t.sk.:

Pirmā un Otrā instance

Pirmās instances tiesā

Priekšsēdētājs (1; 316,20)

Tiesneši (49; 268,77)

Tiesnešu kv. klase (50; 160,00)

Atvaļinājuma pabalsts tiesnešiem (50)

Tiesnešu palīgi (50; 115,00)

Apelācijas instances tiesā

Priekšsēdētāji (5; 372,00)

Tiesneši (17; 316,20)

Tiesnešu kv. klase (22; 239,00)

Atvaļinājuma pabalsts tiesnešiem (22)

Tiesnešu palīgi (22; 140,50)

Pārējie tiesu darbinieki

Sēžu sekretāri (72; 93,00)

Struktūrvienību vadītāji – kancelejas vadītāji (34; 140,50)

Tiesu sekretāres (40; 80,50)

Administratori (32; 63,50)

Tulki (39; 75,50)

Arhivāri (18; 60,50)

Apkalpojošais personāls (62; 60,50)

Grāmatveži (5; 134,00)

Pabalsti, atvaļinājumi u.c. (15% no algas)

Augstākā tiesa

Depart. priekšsēdētājs (1; 372,00)

Depart. priekšsēd. piemaksa (1; 55,80)

Senatori (6; 372,00)

Senatoru kvalifikācijas klases (7; 298)

Senatoru palīgi (7; 185)

Tiesas sēžu sekretāri (2; 110)

Sekretāri – referenti (2; 110)

Tulki (3; 120)

Konsultanti (2; 150)

Arhivārs (1; 110)

Tiesas ziņneši (2; 60)

Tiesas kārtībnieks (1; 120)

Ikmēneša piemaksas senatoriem (7; 250)

Atvaļinājuma pabalsts senatoriem (7; 678)

Centrālais aparāts

Departamenta direktors (1; 346)

Vecākais referents (2; 209)

Juriskonsults (2; 297)

Pabalsti, atvaļinājumi u.c. (15% no algas)

Pirmā un Otrā instance

Sociālā apdrošināšana – 26,09%

Augstākā tiesa

Sociālā apdrošināšana – 26,09%

Centrālais aparāts

Sociālā apdrošināšana – 26,09%

Komandējumi un dienesta braucieni (personu skaits, vidējā summa latos), t.sk.:

Pirmā un Otrā instance

Pirmās instances tiesā

Tiesnešu komandējumu izdevumi

Ceļš 8*2,5 (29; 20,00)

Viesnīca 20 Ls/dn (29; 500,00)

Dienas nauda 2 Ls dienā (29; 60,00)

Dienas nauda 50% (21; 30,00)

Tiesnešu palīgu komandējumu izdevumi

Ceļš (29; 20,00)

Viesnīca (29; 500,00)

Dienas nauda 2 Ls dienā (29; 60,00)

Dienas nauda 50% (21; 30,00)

Apelācijas instances tiesā

Tiesnešu komandējumu izdevumi

Ceļš (12; 20,00)

Viesnīca (12; 500,00)

Dienas nauda 2 Ls dienā (12; 60,00)

Dienas nauda 50% (10; 30,00)

Tiesnešu palīgu komandējumu izdevumi

Ceļš (12; 20,00)

Viesnīca (12; 500,00)

Dienas nauda 2 Ls dienā (12; 60,00)

Dienas nauda 50% (10; 30,00)

Augstākā tiesa

Senatoru komandējumu izdevumi

Dienas nauda 50% (7; 20,00)

Senatoru palīgu komandējumu izdevumi

Dienas nauda 50% (7; 20,00)

Pakalpojumu apmaksa, t.sk.:

Pirmā un Otrā instance

Tiesnešu apdrošināšana

Ekspertu pakalpojumi

Ceļa nauda procesa dalībniekiem

Pasta izdevumi

Telefonsakaru pakalpojumi

Interneta pakalpojumi

Telpu noma

Uzcelto telpu noma

NAIS abonēšana

Datorparka, lietotāju uztur., administrēšana

Programnodrošinājuma uzturēšana

Datu apmaiņa ar citiem reģistriem

Biroja tehnikas apkalpošana

Apsardze un ugunsdrošības signalizācija

Signalizācijas iekārtu apkalpošana

Atkritumu izvešana

Laikrakstu abonēšana

Dažādu materiālu tulkošana

Mantiju ķīmiskā tīrīšana

Juridiskās literatūras iegāde

Prezentācijas izdevumi

Pakalpojumi

Tiesnešu apmācība no 01.-06.2003.

Tiesnešu palīgu apmācība no 04.-06.2003.

Augstākā tiesa

Senatoru apdrošināšana

Ekspertu pakalpojumi

Ceļa nauda procesa dalībniekiem

Sakaru pakalpojumi

Pasta izdevumi

Interneta pakalpojumi

Telpu noma

Telpu uzkopšana un uzturēšana

Ugunsdzēsības pakalpojumi

Reprezentācijas izdevumi

Aparatūras tehniskā apkopšana

Mantiju tīrīšana 2x gadā

Pakalpojumi

Senatoru apmācība no 01.- 06.2003.

Senatoru palīgu apmācība 04.-06.2003.

Juridiskās literatūras iegāde

Centrālais aparāts

Pasta izdevumi

Telefonsakaru pakalpojumi

Interneta pakalpojumi

Telpu noma

Datorparka uztur., administrēšana

Programmnodrošinājuma uzturēšana

Biroja tehnikas apkalpošana

Juridiskās literatūras iegāde

Pakalpojumi

Materiālu, energoresursu, ūdens un inventāra līdz Ls 50 par 1 vienību iegāde, t.sk.:

Pirmā un Otrā instance

Komunālie pakalpojumi

Kancelejas preces un saimniecības materiāli (Ls 20 vienam darbiniekam, 405 darbin.)

Augstākā tiesa

Kancelejas preces un inventārs (20 Ls vienam darbiniekam)

Komunālie pakalpojumi

Maksa par degvielu

Centrālais aparāts

Komunālie pakalpojumi

Kancelejas preces un saimniecības materiāli

Patstāvīgās izmaksas kopā

Vienreizējās izmaksas

Pakalpojumu apmaksa, t.sk.:

Pirmā un Otrā instance

Telefona pieslēgums

Pieslēgums VNDPT punktam

Signalizācijas ierīkošana

Markojamās mašīnas adreses izveide

Sludinājumu publicēšana

Datortīkla ierīkošana

Datortīkla papildināšana

Datora pieslēgšana TIS

Augstākā tiesa

Amata zīmes

Mantiju izgatavošana

Vasaras mantiju izgatavošana

Datortīkla ierīkošana

Telefona pieslēgums

Centrālais aparāts

Telefona pieslēgums

Datortīkla ierīkošana

Mazvērtīga inventāra iegāde līdz Ls 50 par vienu vienību, t.sk.:

Pirmā un Otrā instance

Galda lampas

Žalūzijas

Spiedogu izgatavošana

Metāliskās atkritumu tvertnes

Telefona aparāti

Durvju plāksnes

Informācijas plāksnes

Sanitāro mezglu papildierīces (dvieļu turētājs, ziepju rezervuārs, papīra turētājs, tualetes tīr. pied., spogulis; 58 komplekti)

Darba vietas ergonomiskais aprīkojums

Ugunsdzēšamie aparāti

Amatu zīmes

Centrālais aparāts

Telefona aparāti

Atkritumu tvertne

Krēsli

Galda lampas

Žalūzijas

Pamatlīdzekļu iegāde virs Ls 50 par vienu vienību, t.sk.:

Pirmā un Otrā instance

Tiesnešu kabineta komplekts (77)

Tiesnešu palīgu un sekretāru darba vietas komplekts (144)

Tehnisko darbinieku darba vietas komplekts (163)

Tiesas sēžu zāles iekārtojums (47)

Lietisko pierādījumu telpa (plaukti) (34)

Ģērbonis tiesas zālē (47)

Arhīva plaukti (26)

Telefonu centrāle (8)

Telefonu aparāti (106)

Faksa aparāti (35)

Dators, monitors (290)

Printeris (110)

Tīkla printeris (34)

Barošanas bloki – UPS (290)

Progr. MS OFFICE, antivīrusu progr.(290)

Kopējamā tehnika (1 gab. – Ls 4’500) (34)

Kopējamā tehnika (1 gab. – Ls 900) (3)

Durvju plāksnes: misiņa (34)

Informācijas dēļi (34)

Seifi (34)

Kancelejas dokumentu plaukti (34)

Arhīva apmeklētāju telpu aprīkojums (2 krēsli, 1 galds; 34 komplekti)

Tiesas sastāva apspriežu telpu aprīkojums (3 krēsli, 1 galds; 47 komplekti)

Saimniecības istabu aprīkojums (3 skapīši, 6 piekaramie skapīši, 1 galds, 4 krēsli; 39 komplekti)

Lasītavu – apspriežu telpu aprīkojums (4 plaukti, 1 apspriežu galds, 30 krēsli; 12 komplekti)

Apmeklētāju uzgaidāmo telpu aprīkojums (1 sols ar sienas stiprinājumu, 1 galds, 2 krēsli; 40 komplekti)

Mantijas (72)

Tiesu telpu remonts nomātajās pagaidu telpās

Augstākā tiesa

Datori

Kopējamais aparāts

Telefona aparāti

Kabinetu iekārtas (12)

Tiesas sēžu zāļu iekārtojums (2)

Valsts nozīmes svarīgu dokumentu glabāšanas telpas ierīkošana

Apmeklētāju - invalīdu speciālo liftu ierīkošana

Kapitālais remonts nomātajās telpās

Centrālais aparāts

Faksa aparāts (1)

Dators, monitors (5)

Barošanas bloki – UPS (5)

Programmatūra (5)

Printeris (3)

Kopējamā tehnika (1)

Rakstāmgalds (5)

Dokumentu skapis (3)

Skapis (1)

Vienreizējās izmaksas kopā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

870,1

 

 

3,8

158,0

96,0

13,5

51,8

22,3

64,5

63,1

7,2

27,8

40,2

28,7

19,3

12,2

17,7

6,5

22,4

4,0

98,8

4,5

0,7

26,8

25,0

11,7

1,3

1,3

2,2

1,8

0,7

0,7

0,7

21,0

4,7

2,1

2,5

3,6

1,2

 

197,7

26,9

2,4

 

223,7

 

 

3,5

87,0

10,4

3,8

1,7

43,5

5,2

1,9

 

1,4

36,0

4,3

1,8

0,7

18,0

2,2

0,9

 

0,8

0,4

620,5

7,2

6,5

8,6

13,0

28,4

18,7

92,6

93,1

0,5

33,1

3,5

4,4

1,9

7,7

4,2

8,4

0,8

1,7

0,4

10,8

1,7

6,5

138,2

69,1

0,7

0,2

0,8

1,5

1,3

1,2

23,7

0,9

1,8

0,2

0,5

0,1

0,6

13,4

6,7

0,5

0,3

0,6

1,6

1,4

0,6

0,1

0,1

0,1

0,5

 

 

101,8

33,3

55,7

 

6,2

5,5

0,2

0,2

0,6

2’043,0

 

 

184,1

7,4

22,7

60,0

1,6

1,4

36,0

44,0

2,9

0,1

0,2

0,5

3,0

1,1

0,2

3,0

 

54,1

2,5

21,6

1,1

2,3

3,2

12,2

0,9

 

4,2

2,5

2,4

0,9

0,1

0,02

0,1

0,1

0,2

 

2’087,6

108,0

76,3

86,4

216,2

15,3

8,5

35,1

40,0

9,0

6,3

348,0

28,6

34,0

69,6

63,8

153,0

2,7

7,1

6,8

17,0

11,6

4,6

7,0

 

20,9

 

18,7

 

8,2

8,4

517,0

15,0

2,5

1,6

18,0

9,0

15,0

24,0

60,0

0,2

6,0

1,2

1,1

0,8

4,5

0,4

0,3

0,1

2’325,8

 

 

 

 

 

1’096,2

 

 

3,8

158,0

96,0

13,5

69,0

22,3

64,5

63,1

7,2

37,1

80,4

57,3

38,6

24,4

35,3

13,1

44,8

8,0

125,5

4,5

0,7

26,8

25,0

15,5

2,6

2,6

4,3

3,6

1,3

1,4

1,4

21,0

4,7

4,2

5,0

7,2

2,4

 

250,9

30,2

4,9

 

15,3

 

 

0,3

5,8

0,8

0,3

0,1

2,9

0,4

0,1

 

0,1

2,4

0,3

0,1

0,1

1,2

0,2

0,1

 

 

 

 

 

709,5

7,2

13,0

17,3

25,9

56,7

< P>37,4

158,8

159,7

1,1

66,1

7,0

8,7

3,9

13,2

7,2

14,4

1,6

3,5

0,4

21,6

3,5

13,0

11,5

5,8

0,7

0,4

1,7

2,9

2,5

2,4

23,7

0,9

1,8

0,4

0,9

0,1

1,3

 

1,1

0,6

1,3

3,1

2,9

1,1

0,1

0,3

0,2

0,9

 

 

166,3

57,0

95,5

 

6,2

5,5

0,4

0,4

1,2

2’273,3

 

 

 

 

 

 

1’096,2

 

 

3,8

158,0

96,0

13,5

69,0

22,3

64,5

63,1

7,2

37,1

80,4

57,3

38,6

24,4

35,3

13,1

44,8

8,0

125,5

4,5

0,7

26,8

25,0

15,5

2,6

2,6

4,3

3,6

1,3

1,4

1,4

21,0

4,7

4,2

5,0

7,2

2,4

 

250,9

30,2

4,9

 

15,3

 

 

0,3

5,8

0,8

0,3

0,1

2,9

0,4

0,1

 

0,1

2,4

0,3

0,1

0,1

1,2

0,2

0,1

 

 

 

 

 

709,5

7,2

13,0

17,3

25,9

56,7

37,4

158,8

159,7

1,1

66,1

7,0

8,7

3,9

13,2

7,2

14,4

1,6

3,5

0,4

21,6

3,5

13,0

11,5

5,8

0,7

0,4

1,7

2,9

2,5

2,4

23,7

0,9

1,8

0,4

0,9

0,1

1,3

 

1,1

0,6

1,3

3,1

2,9

1,1

0,1

0,3

0,2

0,9

 

 

166,3

57,0

95,5

 

6,2

5,5

0,4

0,4

1,2

2’273,3

 

 

 

 

 

 

1’051,0

 

 

3,8

158,0

96,0

13,5

65,6

22,3

64,5

63,1

7,2

37,1

72,3

51,6

34,8

21,9

31,8

11,8

40,3

7,2

120,1

4,5

0,7

26,8

25,0

14,8

2,4

2,4

3,9

3,2

1,2

1,3

1,3

21,0

4,7

3,7

4,5

6,4

2,2

 

240,3

29,5

4,4

 

57,0

 

 

0,9

22,0

2,7

1,0

0,5

11,0

1,4

0,5

 

0,4

9,1

1,1

0,5

0,2

4,6

0,6

0,2

 

0,2

0,1

691,8

7,2

11,7

15,6

23,3

51,0

33,7

145,6

146,4

1,0

59,5

6,3

7,8

3,5

12,1

6,6

13,2

1,5

3,1

0,4

19,4

3,1

11,7

36,7

18,4

0,7

0,4

1,5

2,6

2,3

2,2

23,7

0,9

1,8

0,4

0,8

0,1

1,1

2,7

1,3

0,9

0,5

1,1

2,8

2,6

1,0

0,1

0,2

0,2

0,8

 

 

153,4

57,0

95,5

 

6,2

5,5

0,4

0,3

1,1

2’227,3

 

6. Cita informācija

 

 

 

* Priekšsēdētāji un tiesneši tiek pieņemti darbā no 01.01.2003., tiesnešu palīgi – no 01.04.2003., pārējie darbinieki – no 01.07.2003.

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Lai efektīvi ieviestu Administratīvā procesa likumu, nepieciešams pieņemt šādus likumus:

  1. Administratīvo pārkāpumu procesa likumu (Ar tieslietu ministres rīkojumu ir izveidota darba grupa (tajā iekļauti ierēdņi, tiesneši un publisko tiesību jomā atzīti zinātnieki). Turpinās darbs pie minētā projekta izstrādes;
  2. Izpildiestādes pieejas budžeta līdzekļiem likumu ( likumprojekta Pārejas noteikumu 4.punkts nosaka, Ministru kabinetam minētais projekts jāizstrādā un jāiesniedz Saeimā līdz 2003.gada 1.februārim).
  3. grozījumus spēkā esošajos likumos, lai saskaņotu tos ar Administratīvā procesa likuma noteikumiem (likumprojekta Pārejas noteikumu 4.punkts nosaka, Ministru kabinetam minētais projekts jāizstrādā un jāiesniedz Saeimā līdz 2003.gada 1.februārim).

2. Cita informācija

Saskaņā ar Ministru kabineta 2002.gada 29.janvāra sēdes protokollēmumu (prot.nr.5 42§) ministrijām atbilstoši to kompetencei līdz 2003.gada 1.martam bija jāizstrādā un jāiesniedz Tieslietu ministrijā grozījumi 156 spēkā esošos likumos. Patlaban rit darbs pie iesniegto likumprojektu apkopošanas.

Līdz 2003.gada 1.decembrim ministrijām ir jāsagatavo grozījumi arī spēkā esošajos Ministru kabineta noteikumos.

Kā palīglīdzeklis grozījumu izstrādē ministrijām tika nosūtīts LU lektores Jautrītes Briedes pētījums, kurš satur konkrētus ieteikumus normatīvo aktu redakciju izstrādē.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu tieši neskar. Juridiskais pienākums ieviest demokrātijas un tiesiskas valsts principiem atbilstošu Administratīvā procesa likumu izriet no Latvijas un Eiropas Savienības 1995.gada 12.jūnija Asociācijas līguma 69.panta, kurš uzliek Latvijai pienākumu tuvināt savu likumdošanu Eiropas Savienības likumdošanai. Šīs abas likumdošanas var kļūt savietojamas tikai tad, ja Latvijā administratīvais process darbojas uz tiem pašiem principiem kā Eiropas Savienībā.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Likumprojekts šo jomu neskar.

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

Likumprojekts šo jomu neskar.

Likumpro–jekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Notikušas konsultācijas ar Latvijas Pašvaldību savienību.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Latvijas Pašvaldību savienība uzskata, ka nepieciešams finansējums apmācībai arī pašvaldību amatpersonām. Ja to nav iespējams piešķirt 2003.gadā, tad jāpārceļ Administratīvā procesa likuma spēkā stāšanos uz 2004.gadu.

Nav ņemts vērā, jo Latvijas Pašvaldību savienība nav iesniegusi aprēķinus. Ņemot vērā to, ka pašvaldību darbinieki nav civildienestā, informācija, cik daudz no viņiem izdod administratīvos aktus, nav pieejama.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Nav notikušas.

5. Cita informācija

Likumprojekts izstrādāts, sadarbojoties Tieslietu ministrijas pārstāvjiem un Saeimas Juridiskā biroja konsultantiem.

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas Administratīvā procesa likuma ieviešanai netiek radītas, taču tiek paplašinātas Tieslietu ministrijas funkcijas, kā arī palielināts tiesnešu skaits, jo, vienkāršojot procedūras (t.sk.lietas par atlīdzinājumu tiks skatītas administratīvā procesa kārtībā), pieaugs izskatīto administratīvo lietu skaits.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Sabiedrības informēšanas pasākumu veidi ir paredzēti Valsts pārvaldes reformas stratēģijas rīcības plānā 2001.-2006.gadam. Sabiedrības informācijas pasākumu kvantitāte būs atkarīga no piešķirto līdzekļu apjoma (valsts budžeta līdzekļiem + prognozējams arī IDF finansējums).

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Likumprojekts indivīdu neierobežo.