Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā

 

Izdarīt Pārtikas aprites uzraudzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 7.nr.; 2002, 2.nr.) šādus grozījumus:

1. 5.pantā:

papildināt pirmās daļas 1.punktu ar vārdiem “vai Pārtikas un veterinārais dienests – pārtikas apritē iesaistītos pārstrādes, apstrādes un iesaiņošanas uzņēmumus”;

papildināt ar jaunu otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Pārtikas uzņēmums var iesaistīties pārtikas ieguvē, izplatīšanā, uzglabāšanā, transportēšanā, pārvietošanā pāri valsts robežai, vairumtirdzniecībā un mazumtirdzniecībā, kā arī sabiedriskajā ēdināšanā, ja uzņēmums ir reģistrēts Pārtikas un veterinārajā dienestā.”

attiecīgi mainīt turpmāko daļu numerāciju;

papildināt trešajā daļā pēc vārda “Atzīta” ar vārdiem “vai reģistrēta”;

papildināt ceturtajā daļā pēc vārda “Atzīto” ar vārdiem “un reģistrēto”;

papildināt piektajā daļā pēc vārdiem “nav atzīta” ar vārdiem “vai nav reģistrēta”.

 

2. Papildināt pārejas noteikumus ar 7.punktu šādā redakcijā:

“7. Pārtikas apritē iesaistītie pārtikas uzņēmumi šā likuma 5.pantā noteiktajā kārtībā jānovērtē un jāatzīst līdz 2005.gada 1.janvārim.”.

 

 

 

Likumprojekta “Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā”

ANOTĀCIJA

1. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs?

Spēkā esošais Pārtikas aprites uzraudzības likums nosaka, ka lai pārtikas uzņēmums varētu iesaistīties pārtikas apritē, tam nepieciešams saņemt novērtējumu no MK pilnvarotas inspicēšanas institūcijas. Līdz likuma grozījumu izdarīšanai 2001.gada 13.decembrī, pārtikas uzņēmumu novērtēšanu bez maksas veica Veterinārais dienests. Šobrīd privātuzņēmumi, kuriem ir deleģēta novērtēšana, par pārtikas uzņēmuma novērtēšanu iekasē samaksu no Ls.800 – 1000, kas sadārdzina pārtikas uzņēmumu izmaksas un iedzīvotājiem sniedzamo pārtikas pakalpojumu izmaksas. Tādēļ jādod iespēja pārtikas uzņēmumiem tikt novērtētiem arī valsts iestādē.

 

2. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz tautsaimniecības attīstību?

Vienkāršos procedūru, lai uzņēmumi varētu iesaistīties pārtikas apritē, nesamazinot pārtikas drošumam un nekaitīgumam izvirzītās prasības.

 

3. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz valsts budžetu?

Likumprojekts valsts budžetu neietekmēs.

 

4. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu un vai nepieciešami grozījumi citos normatīvajos aktos?

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

5. Vai likumprojekts atbilst starptautiskajām saistībām?

Grozījumi likumā atbilst Eiropas Savienības likumdošanai, kura paredz, ka atzīti (approved) tiek tikai pārtikas apritē iesaistītie pārstrādes, apstrādes un iesaiņošanas uzņēmumi, pārējie pārtikas aprites ķēdē iesaistītie uzņēmumi tiek reģistrēti (registered) uzraudzības institūcijās.

 

6. Kā tiks nodrošināt likuma izpilde?

Ieviešot likumu, nav nepieciešams radīt jaunas valsts vai pašvaldības institūcijas.