Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,
vides un reģionālās politikas komisija Likumprojekts otrajam lasījumam
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta
Grozījumi likumā Par piesārņojumu otrajam lasījumam
|
Spēkā esošā redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija ( reģ. nr. 1180) |
Nr. p.k |
Iesniegtie priekšlikumi |
Komisijas slēdziens |
Komisijas atbalstītā 2. lasījuma redakcija. |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Grozījumi likumā "Par piesārņojumu" |
Grozījumi likumā Par piesārņojumu |
||||
|
Izdarīt likumā "Par piesārņojumu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 9.nr.) šādus grozījumus: |
Izdarīt likumā Par piesārņojumu (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 9.nr.) šādus grozījumus: |
||||
|
1. Izteikt 7.panta otro teikumu šādā redakcijā: |
1. Izteikt 7.panta otro teikumu šādā redakcijā: |
||||
|
7.pants. Piesārņojošas darbības monitorings Operators nodrošina piesārņojošas darbības monitoringu, īpaši tādiem procesiem, kuri ir tieši saistīti ar vides piesārņošanu vai tās risku. Operators nodrošina novērojumus apkārtnē, kur tiek veikta piesārņojoša darbība, un reģistrē mērījumus, lai laikus konstatētu izmaiņas vidē. |
"Operators nodrošina vides monitoringa veikšanu teritorijā, kuru var ietekmēt piesārņojošā darbība, lai noteiktu vides stāvokļa izmaiņu tendences." |
Redakc. preciz. |
Lai noteiktu vides stāvokļa izmaiņu tendences, operators nodrošina vides monitoringa veikšanu teritorijā, kuru var ietekmēt piesārņojošā darbība. |
||
|
11.pants. Piesārņojošas darbības veikšanas nosacījumi (1) Veicot piesārņojošu darbību, operators ievēro: 1) aizliegumu attiecībā uz noteiktu piesārņojošu vielu emisiju vidē; |
2. Izteikt 11.panta pirmās daļas 2.punktu šādā redakcijā: |
2. Izteikt 11.panta pirmās daļas 2.punktu šādā redakcijā: |
|||
|
2) noteiktu piesārņojuma veidu emisijas robežvērtības; 3) emisijas samazināšanas, novēršanas vai kontroles kārtību noteiktās saimnieciskās darbības jomās vai attiecībā uz noteikta veida iekārtām vai vielām; 4) ar noteiktu piesārņojuma emisiju saistītu iekārtu vai iekārtu grupu atbilstības novērtēšanas kārtību. (2) Lai nodrošinātu šā panta pirmajā daļā minēto nosacījumu ievērošanu, Ministru kabinets reglamentē: 1) kārtību, kādā novēršama, ierobežojama un kontrolējama gaisu piesārņojošo vielu emisija no stacionārajiem piesārņojuma avotiem; 2) notekūdeņu emisijas robežvērtības un aizliegumus attiecībā uz piesārņojošu vielu emisiju ūdenī; 3) noteikumus par ūdens un augsnes aizsardzību no lauksaimnieciskas darbības izraisīta piesārņojuma ar nitrātiem; 4) noteikumus par trokšņa emisiju no iekārtām, kuras izmanto ārpus telpām; 5) noteikumus par satiksmē neizmantojamo pārvietojamo mehānismu iekšdedzes dzinēju radīto piesārņojošu vielu emisiju gaisā; 6) noteikumus par azbesta un azbesta izstrādājumu ražošanas radīto vides piesārņojumu; 7) noteikumus par atkritumu sadedzināšanai un atkritumu sadedzināšanas iekārtu darbībai izvirzāmajām prasībām. (3) Ministru kabinets nosaka kopējo valstī maksimāli pieļaujamo emisiju gaisā konkrētā laikposmā un konkrētiem piesārņojuma veidiem. |
"2) noteiktu piesārņojuma veidu emisijas robežvērtības un limitus;". |
2) noteiktu piesārņojuma veidu emisijas robežvērtības un limitus;. |
|||
|
13.pants. Robeclielumi un mērķlielumi (1) Vides kvalitātes normatīvus iedala robežlielumos un mērķlielumos. (2) Robeclielums ir saistos jebkuram operatoram, kas veic vai ir paredzējis veikt piesārHojou darbību, kuras izraisīta emisija var ietekmēt attiecīgo teritoriju. (3) Vides aizsardzības institūcijas, pieņemot lēmumu par atļaujas izsniegšanu un izstrādājot labāko pieejamo tehnisko paņēmienu izmantošanas nosacījumus, kā arī kontrolējot piesārņojošu darbību, ņem vērā noteiktos mērķlielumus. |
3. Papildināt 13.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: |
3. Papildināt 13.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: |
|||
|
|
"(4) Operators, veicot piesārņojošo darbību, ierobežo emisijas tā, lai nepārsniegtu vides kvalitātes mērķlielumus vai - ja tie ir pārsniegti - pakāpeniski samazinātu emisijas, lai sasniegtu attiecīgos mērķlielumus." |
Redakc. preciz. |
(4) Operators, veicot piesārņojošu darbību, ierobežo emisiju, lai tā nepārsniegtu vides kvalitātes mērķlielumus, vai, ja tie ir pārsniegti, pakāpeniski samazina emisiju līdz attiecīgajiem mērķlielumiem. |
||
|
14.pants. Piesārņojošas darbības uzsākšanas ierobežojumi Piesārņojošu darbību nedrīkst uzsākt, ja ir pārsniegti vai var tikt pārsniegti vides kvalitātes robežnormatīvi noteiktam piesārņojuma veidam noteiktā teritorijā un ja attiecīgās darbības izraisītās emisijas var palielināt kopējo attiecīgā piesārņojuma daudzumu šajā teritorijā. Šādos gadījumos atļauja piesārņojošas darbības veikšanai netiek izsniegta. |
4. Aizstāt 14.pantā un 17.panta pirmajā daļā vārdu "robežnormatīvi" ar vārdiem "normatīvu robežlielumi". |
4. Aizstāt 14.pantā un 17.panta pirmajā daļā vārdu robežnormatīvi ar vārdiem normatīvu robežlielumi. |
|||
|
17.pants. Vides kvalitātes normatīvu ieviešanas programmas un rīcības programmas piesārņojuma samazināšanai (1) Ja tiek vai var tikt pārsniegti konkrēta veida piesārņojumam noteiktie vides kvalitātes robežnormatīvi, kā arī citos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija vai citas institūcijas, kurām šāds pienākums noteikts normatīvajos aktos, izstrādā vides kvalitātes normatīvu ieviešanas programmas vai rīcības programmas piesārņojuma samazināšanai atsevišķā teritorijā vai valstī kopumā. Programmā norāda: 1) piesārņojuma samazināšanas mērķi; 2) noteiktu vielu emisijas robecvērtību un aizliegumu emitēt atseviķas piesārHojoas vielas; 3) pasākumus, kas veicami, lai samazinātu emisiju dažādās tautsaimniecības nozarēs, īpaši satiksmes jomā, enerģētikā, lauksaimniecībā un mežsaimniecībā; 4) pasākumus, kas stimulē operatorus noslēgt un īstenot šā likuma 16.pantā minētās savstarpējās vienošanās; 5) programmas finansēšanas avotus. (2) Vides kvalitātes normatīvu ieviešanas programmas vai rīcības programmas piesārņojuma samazināšanai apstiprina Ministru kabinets vai normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos attiecīgās pašvaldības. |
|||||
|
5. 24.pantā: |
5. 24.pantā: |
||||
|
24.pants. Paziņojums par C kategorijas darbību (1) Operators ne vēlāk kā 30 dienas pirms C kategorijas darbības uzsākšanas paziņo par to reģionālajai vides pārvaldei. (2) Operators ne vēlāk kā 30 dienas pirms būtiskas izmaiņas C kategorijas darbībā paziņo par to reģionālajai vides pārvaldei. |
aizstāt pirmajā un otrajā daļā vārdus "paziņo par to" ar vārdiem "iesniedz pieteikumu"; |
aizstāt pirmajā un otrajā daļā vārdus paziņo par to ar vārdiem iesniedz pieteikumu; |
|||
|
(3) Ministru kabinets nosaka termiņu, līdz kuram operators reģionālajai vides pārvaldei paziņo par tām C kategorijas darbībām, kuras uzsāktas pirms šā likuma stāšanās spēkā. |
izslēgt trešo daļu. |
izslēgt trešo daļu. |
|||
|
26.pants. Konsultācijas ar citām valsts institūcijām un pašvaldībām Pirms atļaujas izsniegšanas reģionālā vides pārvalde nosūta attiecīgajai pašvaldībai un teritoriālajam vides veselības centram informāciju, kas nepieciešama priekšlikumu sniegšanai par pieteikumu un atļaujas nosacījumiem, un izskata to iesniegtos priekšlikumus. |
6. Aizstāt 26.pantā un 34.panta otrajā daļā vārdus "teritoriālajam vides veselības centram" ar vārdiem "valsts aģentūras "Sabiedrības veselības aģentūra" filiālei". |
1 |
LSDSP frakcija Izteikt 26.pantu jaunā redakcijā: 26. pants. Konsultācijas ar citām valsts institūcijām un pašvaldībām Pirms atļaujas izsniegšanas reģionālā vides pārvalde nosūta attiecīgajai pašvaldībai un teritoriālajam vides veselības centram uzaicinājumu piedalīties Atļauju izvērtēšanas komisijas darbā un informāciju, kas nepieciešama priekšlikumu sniegšanai par pieteikumu un atļaujas nosacījumiem (ja darbība ir saistīta ar pazemes dzīļu resursu ieguvi un izmantošanu informācija tiek nosūtīta arī Valsts ģeoloģijas dienestam). |
neatbalstīt |
6. Aizstāt 26.pantā un 34.panta otrajā daļā vārdus teritoriālajam vides veselības centram ar vārdiem valsts aģentūras Sabiedrības veselības aģentūra filiālei. |
|
28.pants. Atļauju pieteikšana un izsniegšana (1) Pieteikumu atļaujas saņemšanai sagatavo operators, ja nepieciešams, pieaicinot ekspertus. (2) Pieteikumā sniedzama šāda informācija: 1) iekārta un tās darbība; 2) izejvielas un palīgmateriāli, citas vielas un enerģija, ko attiecīgā iekārta izmanto vai ražo; 3) iekārtas emisijas avoti; 4) vides apstākļi iekārtas darbības vietā; 5) to vielu raksturs un daudzums, kuras varētu tikt emitētas no iekārtas ūdenī, gaisā vai augsnē, kā arī emisijas būtiskā ietekme uz vidi; 6) tehnoloģija un citi paņēmieni, kurus paredzēts izmantot, lai novērstu vai, ja tas nav iespējams, samazinātu emisiju no attiecīgās iekārtas; 7) labākie pieejamie tehniskie paņēmieni, kādus A kategorijas darbības veicošais operators lieto vai paredzējis lietot, lai novērstu vai ierobežotu piesārņojuma rašanos; 8) pasākumi, kas tiks veikti, lai novērstu vai samazinātu atkritumu ražošanu un pārstrādātu iekārtas radītos atkritumus; 9) citi pasākumi, kas tiks veikti, lai nodrošinātu šā likuma II un III nodaļā noteikto prasību izpildi; 10) kārtība, kādā paredzēts veikt piesārņojošas darbības monitoringu. |
7. 28.pantā: |
7. 28.pantā: |
|||
|
(3) Pieteikumā norāda piesārņojošas darbības iespējamās alternatīvas un pamato, kādēļ izraudzīts attiecīgais variants. Ja minētās alternatīvas jau izskatītas, novērtējot ietekmi uz vidi, operators pieteikumam pievieno ietekmes uz vidi novērtējuma nobeiguma ziņojumu un atzinumu par to. |
aizstāt trešajā daļā vārdus "nobeiguma ziņojumu" ar vārdiem "noslēguma ziņojumu"; |
aizstāt trešajā daļā vārdus nobeiguma ziņojumu ar vārdiem noslēguma ziņojumu; |
|||
|
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā: |
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā: |
||||
|
(4) Reģionālā vides pārvalde, izsniedzot atļauju piesārņojošas darbības veikšanai, kurai saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir nepieciešams ietekmes uz vidi novērtējums, izvērtē un ņem vērā ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu un Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts biroja atzinumu par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu.
|
"(4) Reģionālā vides pārvalde, izsniedzot atļauju piesārņojošas darbības veikšanai, kurai saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir nepieciešams ietekmes uz vidi novērtējums, izvērtē un ņem vērā ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu un ievēro Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts biroja atzinumā izvirzītās prasības par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu." |
(4) Reģionālā vides pārvalde, izsniedzot atļauju piesārņojošas darbības veikšanai, kurai saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir nepieciešams ietekmes uz vidi novērtējums, izvērtē un ņem vērā ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu un ievēro Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts biroja atzinumā izvirzītās prasības par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu. |
|||
|
(5) Atļauju izsniedz reģionālā vides pārvalde pēc iekārtas darbības vietas. Ja nepieciešams, reģionālā vides pārvalde pieaicina ekspertus, izņemot tos, kuri piedalījušies pieteikuma sagatavošanā. |
2 |
LSDSP frakcija Izteikt 28. panta (5) daļu jaunā redakcijā: 28.pants.Atļauju pieteikšana un izsniegšana (5) atļauju izsniedz reģionālā vides pārvalde pēc iekārtas darbības vietas. Reģionālā vides pārvalde izveido komisiju, kurā ietilpst pašvaldības, Labklājības ministrijas atbildīgās teritoriālās struktūrvienības pārstāvji, nepieciešamības gadījumā pieaicinot citu ieinteresēto valsts pārvaldes institūciju pārstāvjus vai neatkarīgos ekspertus, izņemot tos, kuri piedalījušies pieteikuma sagatavošanā. Komisija izskata katras konkrētas atļaujas nosacījumus. |
neatbalstīt |
||
|
31.pants. Atļaujas nosacījumi (1) Atļaujā ietver nosacījumus, kuru ievērošana nepieciešama, lai nodrošinātu cilvēku veselības aizsardzību un attiecīgu vides kvalitāti gaisa, virszemes ūdeņu, pazemes ūdeņu, augsnes un zemes dzīļu aizsardzību, kā arī nosaka: 1) emisijas limitus piesārņojošām vielām, kuras varētu tikt emitētas no iekārtas, ievērojot attiecīgās vielas raksturu un iespējamo piesārņojuma pārnesi no vienas vides citā (ūdens, gaiss, augsne), kā arī citu veidu emisijas limitus; 2) prasības, kas jāievēro operatoram, lai nodrošinātu cilvēku veselības un vides aizsardzību, kā arī atkritumu apsaimniekošanu, izmantojot dabas resursus un enerģiju, kā arī lietojot ķīmiskās vielas un ķīmiskos produktus; 3) pasākumus, kas saistīti ar iekārtai netipiskiem darbības apstākļiem, arī ar iekārtas darbības uzsākšanu, iespējamām noplūdēm, nepareizu darbību, pēkšņu apstāšanos un darbības pārtraukšanu; |
|||||
|
4) citus pasākumus, kas veicami, lai nodrošinātu šā likuma II nodaļā noteikto prasību izpildi. |
8. Papildināt 31.panta pirmo daļu ar jaunu 4.punktu šādā redakcijā: "4) konkrētajai teritorijai noteiktos vides kvalitātes mērķus vai upju baseinu apgabalu apsaimniekošanas plānā noteiktos pasākumus un to ieviešanas termiņus;";
uzskatīt līdzšinējo 4.punktu par 5.punktu. |
Redakc. preciz. |
8. 31.pantā: papildināt pirmo daļu ar jaunu 4.punktu šādā redakcijā: 4) vides kvalitātes mērķus konkrētajai teritorijai vai saskaņā ar upju baseinu apgabalu apsaimniekošanas plānu veicamos pasākumus un to īstenošanas termiņus;; uzskatīt līdzšinējo 4.punktu par 5.punktu. |
||
|
3 |
LSDSP frakcija 31.panta 1.daļu papildināt ar 5. 6. apakšpunktu šādā redakcijā: 5) Vides aizsardzības prasības dabas resursu ieguvei un to ieguves un izmantošanas limitus; 6) Obligātā vides monitoringa prasības. |
neatbalstīt |
|||
|
(2) A kategorijas atļaujas nosacījumus pamato ar labāko pieejamo tehnisko paņēmienu lietošanu, nenosakot konkrētu izmantojamās tehnoloģijas veidu, bet ņemot vērā attiecīgās iekārtas tehniskos raksturlielumus, tās ģeogrāfisko izvietojumu un vides apstākļus. (3) Ja vides kvalitātes normatīvi paredz stingrākus nosacījumus, nekā tas izriet no prasības lietot labākos pieejamos tehniskos paņēmienus, A kategorijas atļaujā ietver citus nosacījumus, lai sasniegtu noteiktos vides kvalitātes normatīvus. (4) B kategorijas atļaujas nosacījumus pamato ar attiecīgās piesārņojošās darbības raksturlielumiem, tās ģeogrāfisko izvietojumu un vides apstākļiem. Normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos B kategorijas atļaujā ietver konkrētās iekārtas tehniskos raksturlielumus. (5) Atļaujā ietver nosacījumus, kas paredz samazināt piesārņojuma pārnesi lielākos attālumos, kā arī pārrobežu pārnesi. (6) Ja piesārņojoša darbība tiek veikta vai to paredzēts veikt piesārņotā vai potenciāli piesārņotā vietā, reģionālā vides pārvalde atļaujas nosacījumos ietver prasību operatoram veikt piesārņotās vai potenciāli piesārņotās vietas izpēti vai piesārņotās vietas sanāciju. Lēmums par izpētes vai sanācijas ietveršanu atļaujas nosacījumos tiek pieņemts saskaņā ar šā likuma VII nodaļu. |
|||||
|
34.pants. Piesārņotu un potenciāli piesārņotu vietu reģistrācija un teritorijas izmantošanas ierobežojumi (1) Piesārņotas un potenciāli piesārņotas vietas reģistrē reģionālās vides pārvaldes Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Militāri piesārņotas teritorijas reģionālās vides pārvaldes reģistrē pēc Aizsardzības ministrijas atzinuma. (2) Pēc piesārņotas vietas reģistrācijas un reģionālās vides pārvaldes atzinuma saņemšanas pašvaldība nosaka ierobežojumus teritorijas attīstības plānojumā, kā arī ierobežojumus attiecībā uz dzīvošanu šajā teritorijā un citādu šīs teritorijas izmantošanu, ja tas ir nepieciešams, lai aizsargātu cilvēku veselību vai vidi. Teritoriālais vides veselības centrs nosaka cilvēku veselības aizsardzības nodrošināšanai nepieciešamos ierobežojumus. (3) Ierobecojumi tiek noteikti, Hemot vērā piesārHojoo vielu bīstamības pakāpi, iespējamo iedarbību uz cilvēkiem, kas dzīvo apkārtējās teritorijās, o teritoriju vides kvalitāti un nepiecieamību nākotnē veikt sanācijas pasākumus. (4) Aizsardzības ministrija sniedz ieteikumus par attiecīgu ierobežojumu noteikšanu militāri piesārņotām teritorijām, kuras nav tās valdījumā, un nosaka ierobežojumus teritorijām, kuras ir tās valdījumā. (5) Institūcija, kas noteikusi ierobežojumus, atceļ tos, ja šie ierobežojumi vairs nav nepieciešami cilvēku veselības vai vides aizsardzībai. (6) Institūcija, kas noteikusi šajā pantā minētos ierobežojumus, informē par tiem vai par to atcelšanu citas institūcijas un fiziskās un juridiskās personas, uz kurām šie ierobežojumi attiecas. |
|||||
|
50.pants. Lēmuma pārsūdzēšana (1) Reģionālās vides pārvaldes pieņemto lēmumu par atļaujas izsniegšanu vai atsevišķus atļaujas nosacījumus attiecībā uz tādas piesārņojošas darbības veikšanu, kura var apdraudēt cilvēku dzīvību vai negatīvi ietekmēt veselību, drošību, īpašumu vai vidi, operators vai citas ieinteresētās fiziskās un juridiskās personas, to skaitā sabiedriskās organizācijas, 30 dienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas var pārsūdzēt Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojā. Minētās personas šim birojam var iesniegt arī sūdzību par nepietiekamu sabiedrības informēšanu atļaujas izsniegšanas procesā. (2) Ja saskaņā ar atļaujas nosacījumiem ir iespējams uzsākt vai turpināt tādu piesārņojošu darbību, kura var apdraudēt cilvēku dzīvību vai būtiski ietekmēt cilvēku veselību, īpašumu vai vidi, lēmumu par izsniegtās atļaujas nosacījumiem var pārsūdzēt jebkurā laikā, kamēr ir spēkā atļaujas nosacījumi. |
9. Izteikt 50.panta trešo daļu šādā redakcijā: |
9. Izteikt 50.panta trešo daļu šādā redakcijā: |
|||
|
(3) Ja lēmums tiek pārsūdzēts Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojā šā panta pirmajā daļā noteiktajā termiņā, atļauju var apturēt līdz sūdzības izskatīšanai. (4) Tādas jau esošas iekārtas darbība, kurai nepieciešams pagarināt atļaujas termiņu vai vajadzīga cita veida atļauja, pārsūdzības gadījumā netiek apturēta, izņemot gadījumu, kad uzņēmuma darbība tiek apturēta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. (5) Jebkura fiziskā vai juridiskā persona, kuras veselību, drošību vai īpašumu var ietekmēt reģionālās vides pārvaldes pieņemtais lēmums par piesārņotas vai potenciāli piesārņotas vietas izpētes vai sanācijas nepieciešamību vai par pētījuma vai sanācijas izdevumu segšanu, mēneša laikā no lēmuma pieņemšanas dienas var to pārsūdzēt Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojā. |
"(3) Ja lēmums tiek pārsūdzēts Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojā šā panta pirmajā daļā noteiktajā termiņā, atļaujas darbība tiek apturēta līdz sūdzības izskatīšanai." |
(3) Ja lēmums tiek pārsūdzēts Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojā šā panta pirmajā daļā noteiktajā termiņā, atļaujas darbība tiek apturēta līdz sūdzības izskatīšanai. |
|||
|
10. 51.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: |
10. 51.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: |
||||
|
51.pants. Sūdzību izskatīšana (1) Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs, izskatījis sūdzību, izlemj: 1) vai ir nepieciešama papildu informācija no reģionālās vides pārvaldes par piesārņojošu darbību; 2) vai ir nepieciešams apturēt atļaujas darbību līdz atkārtotai jautājuma izskatīšanai. (2) Ja lēmuma pieņemšanai vajadzīga papildu informācija, attiecīgā reģionālā vides pārvalde uzdod operatoram sagatavot nepieciešamos materiālus. Šādā gadījumā jautājums atkārtoti izskatāms ne vēlāk kā triju mēnešu laikā no sūdzības iesniegšanas dienas. (3) Reģionālā vides pārvalde var pagarināt atļaujas termiņu, ja tas ir beidzies, bet jaunas atļaujas izsniegšana aizkavējusies pārsūdzības dēļ. |
"(1) Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs, izskatījis sūdzību, izlemj, vai par piesārņojošo darbību ir nepieciešama papildu informācija no reģionālās vides pārvaldes."; |
(1) Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs, izskatījis sūdzību, izlemj, vai par piesārņojošu darbību ir nepieciešama papildu informācija no reģionālās vides pārvaldes.; |
|||
|
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā: |
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā: |
||||
|
(4) Ja Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs secina, ka saskaņā ar izsniegto atļauju netiek garantēta cilvēku dzīvības, veselības vai vides drošība vai nav ņemtas vērā šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, tas pieņem lēmumu par nepieciešamo grozījumu izdarīšanu atļaujā, atļaujas anulēšanu vai citas atļaujas izsniegšanu. (5) Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts biroja pieņemto lēmumu var pārsūdzēt tiesā likumā noteiktajā kārtībā. |
"(4) Ja Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs secina, ka saskaņā ar izsniegto atļauju netiek garantēta cilvēku dzīvības, veselības vai vides drošība vai nav ņemtas vērā šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, tas pieņem lēmumu atcelt reģionālās vides pārvaldes lēmumu par atļaujas izdošanu vai daļu no atļaujas nosacījumiem, kā arī uzdod reģionālajai vides pārvaldei izsniegt jaunu atļauju, mainot atļaujas nosacījumus." |
Redakc. preciz. |
(4) Ja Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs secina, ka saskaņā ar izsniegto atļauju netiek garantēta cilvēku dzīvības, veselības vai vides drošība vai nav ņemtas vērā šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, tas pieņem lēmumu atcelt reģionālās vides pārvaldes lēmumu par atļaujas izdošanu vai atcelt daļu no atļaujas nosacījumiem, kā arī uzdod reģionālajai vides pārvaldei izsniegt jaunu atļauju, mainot atļaujas nosacījumus. |
||
|
|
|||||
|
Likuma Par piesārņojumu pielikums Piesārņojošas darbības (iekārtas), kurām nepieciešama A kategorijas atļauja
(6) Citās nozarēs: 1) iekārtas: a) celulozes racoanai no koksnes vai citām ķiedrvielām, b) papīra vai kartona ražošanai, kas saražo vairāk nekā 20 tonnas produkcijas dienā; 2) iekārtas šķiedru vai audumu sākotnējai apstrādei (mazgāšanai, balināšanai, merserizēšanai vai krāsošanai), ar kurām apstrādā vairāk nekā 10 tonnas materiāla dienā; 3) iekārtas ādu apstrādei, ar kurām saražo vairāk nekā 12 tonnas gatavās produkcijas dienā; 4) iekārtas pārtikas ražošanai: a) lopkautuves, kurās saražo vairāk nekā 50 tonnas kautķermeņu dienā, b) pārtikas produktu ražotnes, kurās apstrādā un pārstrādā dzīvnieku izcelsmes produktus, izņemot pienu, un kurās saražo vairāk nekā 75 tonnas gatavās produkcijas dienā, vai ražotnes, kurās apstrādā un pārstrādā dārzeņus un kurās saražo vairāk nekā 300 tonnas gatavās produkcijas dienā (ja 300 tonnas dienā ir ceturkšņa vidējais rādītājs), c) piena racotnes, kurās pieHem vairāk nekā 200 tonnas piena dienā (ja 200 tonnas dienā ir gada vidējais rādītājs); |
|||||
|
5) iekārtas dzīvnieku kautķermeņu un dzīvnieku subproduktu uzglabāšanai vai pārstrādei, kuru apstrādes jauda pārsniedz 10 tonnas dienā; 6) fermas intensīvai cūku un mājputnu audzēšanai, kurās var audzēt: a) vairāk nekā 40 000 mājputnu, b) vairāk nekā 2000 gaļas cūku, kuru svars pārsniedz 30 kilogramus, c) vairāk nekā 750 sivēnmāšu; 7) iekārtas vielu, priekšmetu vai produktu virsmas apstrādei, izmantojot organiskos šķīdinātājus, arī apdares darbu, iespieddarbu, virsmas pārklājumu, attaukošanas, ūdensnecaurlaidību nodrošinošas apstrādes, kalibrēšanas, krāsošanas, tīrīšanas vai impregnēšanas veikšanai, kurās organisko šķīdinātāju patēriņš pārsniedz 150 kilogramus stundā vai 200 tonnas gadā; 8) iekārtas ogļu vai grafīta elektrodu ražošanai, izmantojot dedzināšanu augstās temperatūrās. * Jēdziens ražošana attiecībā uz šajā sadaļā minētajām darbībām nozīmē rūpnieciska apjoma ražošanu, kuras procesā tiek veikta šīs sadaļas 1., 2., 3., 5. un 6.punktā minēto vielu vai vielu grupu ķīmiska pārstrāde. |
11. Izteikt pielikuma sestās daļas 5.punktu šādā redakcijā: "5) dzīvnieku līķu un dzīvnieku izcelsmes atkritumu apglabāšanas vai pārstrādes iekārtas, kuru jauda pārsniedz 10 tonnas dienā;". |
11. Izteikt pielikuma sestās daļas 5.punktu šādā redakcijā: 5) dzīvnieku līķu un dzīvnieku izcelsmes atkritumu apglabāšanas vai pārstrādes iekārtas, kuru jauda pārsniedz 10 tonnas dienā;. |
|||
|
Pārejas noteikums |
Pārejas noteikums |
||||
|
Šā likuma 8.pants stājas spēkā vienlaicīgi ar Ūdens apsaimniekošanas likumu. |
Šā likuma 8.pants stājas spēkā vienlaicīgi ar Ūdens apsaimniekošanas likumu. |