Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Izteikt 166.28 pantu šādā redakcijā:
"166.28 pants. Amatu un darbu savienošanas ierobežojumu izpildes kārtības neievērošana
Par likumā neatļautu amatu, darbu, pilnvarojuma uzdevumu vai uzņēmuma līgumu savienošanas neizbeigšanu likumā noteiktajā laikā
valsts amatpersonai uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, atņemot tiesības ieņemt valsts amatpersonas amatus vai bez tā."
2. Izteikt 166.30 un 166.31 pantu šādā redakcijā:
"166.30 pants. Valsts amatpersonai noteikto ierobežojumu un aizliegumu pārkāpšana
Par likumā noteikto uzņēmējdarbības, amatu, darbu, uzņēmuma līgumu, pilnvarojuma uzdevumu veikšanas, rīcības ar valsts vai pašvaldības mantu vai maksas saņemšanas ierobežojumu, vai pārstāvības ierobežojumu pārkāpšanu, vai par līgumu slēgšanu, lēmumu pieņemšanu, uzraudzības, kontroles, izziņas un sodīšanas funkciju veikšanu interešu konflikta situācijā
valsts amatpersonai uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, atņemot tiesības ieņemt valsts amatpersonas amatus vai bez tā.
166.31 pants. Dāvanu, ziedojumu vai citas materiāla rakstura palīdzības pieņemšanas ierobežojumu pārkāpšana
Par dāvanu vai ziedojumu, vai citas materiāla rakstura palīdzības pieņemšanas kārtības pārkāpšanu
valsts amatpersonai uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, konfiscējot pieņemto dāvanu."
3. Papildināt kodeksu ar 166.34 pantu šādā redakcijā:
"166.34 pants. Valsts vai pašvaldības iestāžu, uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) un to izveidoto institūciju vadītājiem noteikto pienākumu nepildīšana
Par valsts vai pašvaldības iestāžu, uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) un to izveidoto institūciju vadītājiem likumā noteikto pienākumu nepildīšanu saistībā ar valsts amatpersonas deklarāciju
valsts vai pašvaldības iestādes, uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) un tā izveidotās institūcijas vadītājam uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem."
4. Papildināt kodeksu ar 204.7 pantu šādā redakcijā:
"204.7 pants. Sākumdeklarēšanas kārtības pārkāpšana
Par normatīvajos aktos noteikto sākumdeklarācijas uzskaites, glabāšanas vai izmantošanas kārtības pārkāpšanu
uzliek naudas sodu no divdesmit līdz simt piecdesmit latiem.
Par likumā noteiktā īpašuma neuzrādīšanu sākumdeklarācijā -
uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem."
5. Papildināt 213.pantu pēc skaitļa un vārda "204.6 pantā" ar skaitli un vārdu "204.7 pantā".
6. Papildināt kodeksu ar 214.2 pantu šādā redakcijā:
"214.2 pants. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs izskata šā kodeksa 166.27166.34 pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas.
Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja vārdā ir tiesīgs Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieks, viņa vietnieks, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka pilnvaroti struktūrvienību vadītāji un viņu vietnieki par visiem administratīvajiem pārkāpumiem, kas paredzēti šā panta pirmajā daļā."
7. Izslēgt 215.1 panta pirmajā daļā skaitļus "166.27166.33".
8. 304.pantā:
izslēgt 8.punktā skaitli "166.31";
papildināt pantu ar 12.punktu šādā redakcijā:
"12) Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja pilnvarotas amatpersonas ja izdarīti pārkāpumi, kas paredzēti šā kodeksa 166.31 pantā."
Likums stājas spēkā 2002.gada 1.maijā.
Likumprojekta
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
|
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
|
|
2. Tiesību akta projekta būtība
|
Netiek paredzēta administratīvā atbildība par informācijas izmantošanas aizliegumu, jo par to atbildība paredzēta vairākos Krimināllikuma pantos. Administratīvā atbildība netiek paredzēta arī par amatpersonu ietekmēšanu, jo atbilstoši Ministri kabineta 2001.gada 23. augusta sēdē apstiprinātajiem grozījumiem Krimināllikumā, par šādu nodarījumu atbilstoši ANO Transnacionālās organizētās noziedzības konvencijas prasībām paredzēta kriminālatbildība.
|
|
II. Kāda var būt tiesību akta Ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||
|
|
||||||
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu
|
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||
|
3. Sociālo seku izvērtējums
|
Mainīsies sabiedrības attieksme pretkorupcijas jautājumos. Sabiedrības uzticības reitings valsts institūcijām un pašvaldībām kopumā pieaugs. |
|||||
|
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
|
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
|
|
tūkst. Ls |
|||||
|
Rādītāji |
Kārtē- jais gads |
Trīs nākamie gadi
|
*) |
|||
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos
|
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
|
|
|
Iespējamās izmaiņas ir saistītas ar soda naudas iekasēšanu par likuma pārkāpšanu |
- |
12 |
12 |
12 |
||
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
|
|
|
Likumprojekts šo jomu neskar.
|
|
|
||||
|
3. Finansiālā ietekme |
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
|
|
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|
|
|
|
|
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai Soda naudas iekasēšana par administratīvajiem pārkāpumiem. |
- |
12 |
12 |
12 |
|
|
|
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|
|
|
|
|
|
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojekts sagatavots saskaņā ar likumprojektu Par interešu konfliktu novēršanu valsts amatpersonu darbībā un likumprojektu Fizisko personu īpašuma sākumdeklarēšanas likums. Likumprojekts izskatāms reizē ar iepriekš minētajiem likumprojektiem. Līdz ar to citi grozījumi normatīvajos aktos nav nepieciešami. Ministru kabineta noteikumu izstrādāšana likumprojektā nav paredzēta.
|
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||
|
|
|
|||
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar.
|
|||
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
|
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
||||
|
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
|
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Darba grupas sēdē, kurā tika apspriesti grozījumi APK piedalījās Latvijas ārpolitikas institūta pārstāvis un Transparency Intrenational Delna pārstāve. Atzinumu par likumprojektu ir sniegusi Latvijas Pašvaldību savienība un Nacionālās trīspusējās sadarbības padome. |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Ārpolitikas institūts un Transparency Intrenational Delna atbalsta likumprojektu. Latvijas Ārpolitikas institūts atbalsta īpašuma sākotnējo fiksēšanu, to integrējot uzlabotā nodokļu administrēšanas sistēmā. Šo organizāciju iesniegtie priekšlikumi diskutēti darba grupas sēdēs un pamatā iestrādāti likumprojekta tekstā. |
|
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Darba grupas sēdēs piedalījās Phare projekta Pretkorupcijas likumdošana, izglītošanas un informācijas programmas eksperti. |
|
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts paredz, ka administratīvo pārkāpumu lietas izskatīs Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs un tiesa. |
|
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā kārtībā. |