Likumprojekts
Grozījumi Darba likumā
Izdarīt Darba likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 15.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 62.panta piekto daļu pēc vārda "sistēmu" ar vārdiem "kā arī intelektuālā darba novērtēšanas un kvalifikācijas kategoriju noteikšanas pamatmetodiku un fiziskā darba novērtēšanas un kvalifikācijas kategoriju noteikšanas pamatmetodiku".
2. Papildināt likumu ar 96.1 pantu šādā redakcijā:
"96.1 pants. No valsts budžeta finansējamo iestāžu darbinieku kvalifikācijas celšana
(1) No valsts budžeta finansējamās valsts iestādes vadītājs izvērtē darbinieka kvalifikācijas celšanas nepieciešamību un, ja iespējams, nodrošina mācību izdevumu segšanu no attiecīgajai iestādei iedalītajiem valsts budžeta līdzekļiem kārtējam gadam.
(2) Izbeidzoties darba tiesiskajām attiecībām, darbinieks Ministru kabineta noteiktajā kārtībā atmaksā izdevumus, kas saistīti ar kvalifikācijas celšanu, ja:
(3) Ja konkrētajā gadījumā darbiniekam var piemērot vairākus šā panta otrās daļas punktus, iestādei atmaksājamo izdevumu apmēru aprēķina, ņemot vērā to punktu, kas paredz ilgāko nostrādāšanas laiku.
(4) Šā panta otrās daļas nosacījumi nav piemērojami, ja:
(5) Par šajā pantā noteikto izdevumu piedziņu ir atbildīga attiecīgā no valsts budžeta finansējamā valsts iestāde. Darbinieka atmaksātie līdzekļi ieskaitāmi valsts budžetā."
3. Papildināt pārejas noteikumus ar 9.punktu šādā redakcijā:
"9. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk par 2002.gada 1.oktobri piemērojami Ministru kabineta 1996.gada 28.maija noteikumi Nr.185 "Noteikumi par intelektuālā darba novērtēšanas un kvalifikācijas kategoriju noteikšanas pamatmetodiku", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu."
Likums stājas spēkā 2002.gada 1.jūnijā.
Likumprojekts Grozījumi Darba likumā
Anotācija
|
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Valsts pārvaldē ir vērojama parādība, ka valsts iestāžu darbinieki pēc kvalifikācijas paaugstināšanas pamet darbu valsts iestādēs un pāriet uz privāto sektoru kā augsti profesionāļi, jo valsts iestādes nespēj nodrošināt konkurētspējīgu atalgojumu. Valsts iegulda līdzekļus un nesaņem ieguldīto atpakaļ. Tā kā atalgojums valsts iestādēs nekad nespēs konkurēt ar privāto sektoru, valstij ir jāveic pasākumi, lai nodrošinātu tās apmācīto speciālistu palikšanu valsts darbā. |
|
2. Tiesību akta projekta būtība
|
|
|
II. Kāda var būt tiesību akta Ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
|
|
|
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Šis likumprojekts var neradīt no valsts budžeta finansēto valsts iestāžu darbiniekiem ieinteresētību celt kvalifikāciju. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts nepalielinās budžeta ieņēmumus |
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts nepalielinās budžeta izdevumus |
|
3. Finansiālā ietekme |
Kvalifikācijas celšanas izdevumu atmaksāšana un kadru mainības samazināšanās daļēji ieekonomēs valsts līdzekļus, kas saistīti ar personāla izglītošanu |
|
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Pamatojoties uz šo likumu jāizstrādā MK noteikumi par kārtību, kādā atmaksājami izdevumi, kas saistīti ar no valsts budžeta finansējamu valsts iestāžu darbinieku kvalifikācijas celšanu Noteikumu projekts vēl nav sagatavots Noteikumos jāparedz, kuri izdevumi darbiniekiem ir jāatmaksā, līgumu slēgšana ar darbinieku par izdevumu atmaksāšanu un piedziņas organizēšanas jautājumi. Noteikumus paredzēts sagatavot 3 mēnešu laikā pēc grozījumu likumā pieņemšanas |
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|
|
|
|
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
|
|
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
|
|
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Izstrādājot projektu, ņemts vērā SIGMA ekspertu viedoklis jautājumā par kvalifikācijas celšanas izdevumu atmaksāšanu |
|
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. |
|
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības. |
Īpašu uzdevumu ministrs
valsts reformu lietās J.Krūmiņš