07.05.2002
Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta
Grozījumi likumā "Par pašvaldību budžetiem" izskatīšanai 2.lasījumā
|
Spēkā esošā redakcija |
1.lasījumā nobalsotā redakcija |
Priekšlikumi |
Komisijas attieksme |
Komisijas atbalstītā redakcija |
|
|
Izdarīt likumā "Par pašvaldību budžetiem" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 10.nr.; 1996, 20.nr.; 2001, 1.nr.) šādus grozījumus: |
Izdarīt likumā "Par pašvaldību budžetiem" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 10.nr.; 1996, 20.nr.; 2001, 1.nr.) šādus grozījumus: |
||||
|
11.pants. Pašvaldību budžetos ir ieņēmumu daļa un izdevumu (finansējumu) daļa. Ieņēmumu un izdevumu klasifikāciju nosaka finansu ministrs. |
1 |
Budžeta un finansu (nodokļu) komisija Izteikt 11.pantu šādā redakcijā: 11.pants. Pašvaldību budžetos ir ieņēmumu daļa, izdevumu daļa un finansēšanas daļa. Pašvaldības savus budžetus sastāda atbilstoši budžeta ieņēmumu, izdevumu un finansēšanas klasifikācijai, kurus nosaka finansu ministrs.. |
Atbalstīt |
1. Izteikt 11.pantu šādā redakcijā: 11.pants. Pašvaldību budžetos ir ieņēmumu daļa, izdevumu daļa un finansēšanas daļa. Pašvaldības savus budžetus sastāda atbilstoši budžeta ieņēmumu, izdevumu un finansēšanas klasifikācijai, kurus nosaka finansu ministrs.. |
|
|
15.pants. Pašvaldības domes (padomes) priekšsēdētājs ir atbildīgs par to, lai pašvaldības budžets tiktu izstrādāts un apstiprināts ne vēlāk kā divu mēnešu laikā pēc gadskārtējā valsts budžeta likuma spēkā stāšanās. |
1. Izteikt 15.pantu šādā redakcijā: "15.pants. Pašvaldības domes (padomes) priekšsēdētājs atbild: 1) par to, lai pašvaldības budžets tiktu izstrādāts un apstiprināts ne vēlāk kā divu mēnešu laikā pēc gadskārtējā valsts budžeta likuma spēkā stāšanās; 2) par pašvaldības budžeta izpildes procesa organizāciju un vadību atbilstoši Likumam par budžetu un finansu vadību." |
2
3
4 |
LSDSP frakcija 15.pantu izteikt jaunā redakcijā: 15.pants. Pašvaldības domes (padomes) priekšsēdētājs: 1) atbildīgs par to, lai pašvaldības budžets tiktu izstrādāts ne vēlāk kā divu mēnešu laikā pēc gadskārtējā valsts budžeta likuma spēkā stāšanās; 2) uzņemas politisku atbildību par pašvaldības budžeta apstiprināšanu; 3) nosaka atbildīgās amatpersonas par pašvaldības budžeta izpildes procesa organizāciju un vadību atbilstoši likumam Par budžetu un finansu vadību.. Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt likuma 15.panta 1.punktā vārdu apstiprināts ar vārdiem iesniegts apstiprināšanai domei (padomei). Budžeta un finansu (nodokļu) komisija Izteikt 15.pantu šādā redakcijā: "15.pants. Pašvaldības domes (padomes) priekšsēdētājs atbild: 1) par to, lai gadskārtējais pašvaldības budžets tiktu izstrādāts un iesniegts apstiprināšanai domei (padomei) ne vēlāk kā divu mēnešu laikā pēc gadskārtējā valsts budžeta likuma spēkā stāšanās; 2) par pašvaldības budžeta izpildes procesa organizāciju un vadību atbilstoši Likumam par budžetu un finansu vadību.". |
Neatbalstīt
Iestrādāts komisijas priekšlikumā (4)
Atbalstīt |
2. Izteikt 15.pantu šādā redakcijā: "15.pants. Pašvaldības domes (padomes) priekšsēdētājs atbild: 1) par to, lai gadskārtējais pašvaldības budžets tiktu izstrādāts un iesniegts apstiprināšanai domei (padomei) ne vēlāk kā divu mēnešu laikā pēc gadskārtējā valsts budžeta likuma spēkā stāšanās; 2) par pašvaldības budžeta izpildes procesa organizāciju un vadību atbilstoši Likumam par budžetu un finansu vadību.". |
|
16.pants. (1) Pašvaldības budžeta dokuments ietver: 1) skaitlisku informāciju par budžeta ieņēmumiem atbilstoši šā likuma V nodaļā noteiktajiem ieņēmumu avotiem un finansu ministra noteiktajai klasifikācijai; 2) datus par iepriekšējā saimnieciskā gada budžeta līdzekļu atlikumu, kā arī par pašvaldības parādiem; 3) katrai izdevumu kategorijai iedalīto līdzekļu apjomu atbilstoši finansu ministra noteiktajai klasifikācijai, kā arī kases apgrozāmo līdzekļu apjomu; 4) nākamajā saimnieciskajā gadā pašvaldības budžeta ietvaros izmantojamo kredītu apjomus; 5) neparedzētiem izdevumiem iedalīto budžeta līdzekļu apjomus; 6) informāciju par ieņēmumiem no pašvaldību finansu izlīdzināšanas fonda vai par maksājumiem tajā; 7) informāciju par visām pašvaldības saistībām un sniegtajiem galvojumiem; 8) informāciju par speciālajiem budžetiem; 9) citu informāciju, kuru dome (padome) atzīst par nepieciešamu. |
5 |
Budžeta un finansu (nodokļu) komisija Izteikt 16.panta pirmo daļu šādā redakcijā: 16.pants. (1) Gadskārtējais pašvaldības budžets ir dokuments, kuru noformē un apstiprina kā pašvaldību noteikumus, un tas ietver: 1) skaitlisku informāciju par budžeta ieņēmumiem atbilstoši šā likuma V nodaļā noteiktajiem ieņēmumu avotiem un finansu ministra noteiktajai budžeta ieņēmumu klasifikācijai; 2) datus par iepriekšējā saimnieciskā gada budžeta līdzekļu atlikumu, kā arī datus par budžeta deficīta finansēšanu atbilstoši finansu ministra noteiktajai budžeta finansēšanas klasifikācijai; 3) katrai izdevumu kategorijai iedalīto līdzekļu apjomu atbilstoši finansu ministra noteiktajai budžeta izdevumu ekonomiskajai un valdības funkciju klasifikācijai; 4) informāciju par visām pašvaldības saistībām un sniegtajiem galvojumiem, ietverot arī parāda saistības atbilstoši finansu ministra noteiktajai parāda klasifikācijai; 5) informāciju par speciālajiem budžetiem; 6) citu informāciju, kuru dome (padome) atzīst par nepieciešamu.. |
Atbalstīt |
3. Izteikt 16.panta pirmo daļu šādā redakcijā: 16.pants. (1) Gadskārtējais pašvaldības budžets ir dokuments, kuru noformē un apstiprina kā pašvaldību noteikumus, un tas ietver: 1) skaitlisku informāciju par budžeta ieņēmumiem atbilstoši šā likuma V nodaļā noteiktajiem ieņēmumu avotiem un finansu ministra noteiktajai budžeta ieņēmumu klasifikācijai; 2) datus par iepriekšējā saimnieciskā gada budžeta līdzekļu atlikumu, kā arī datus par budžeta deficīta finansēšanu atbilstoši finansu ministra noteiktajai budžeta finansēšanas klasifikācijai; 3) katrai izdevumu kategorijai iedalīto līdzekļu apjomu atbilstoši finansu ministra noteiktajai budžeta izdevumu ekonomiskajai un valdības funkciju klasifikācijai; 4) informāciju par visām pašvaldības saistībām un sniegtajiem galvojumiem, ietverot arī parāda saistības atbilstoši finansu ministra noteiktajai parāda klasifikācijai; 5) informāciju par speciālajiem budžetiem; 6) citu informāciju, kuru dome (padome) atzīst par nepieciešamu.. |
|
|
(2) Pašvaldības budžetā var paredzēt līdzekļus neparedzētiem izdevumiem, kuru apjoms nedrīkst pārsniegt 2 procentus no saimnieciskajā gadā plānotajiem pašvaldības izdevumiem. Lēmumu par līdzekļu izlietošanu neparedzētiem izdevumiem pieņem pašvaldības dome (padome). |
|||||
|
17.pants. Pagasta, novada, pilsētas un rajona budžetam pievienojams paskaidrojuma raksts, kas ietver: 1) domes (padomes) priekšsēdētāja ziņojumu, kurā sniegta informācija par pagasta, novada, pilsētas vai rajona ekonomisko un sociālo situāciju, pašvaldības uzdevumiem nākamajā saimnieciskajā gadā un trijos turpmākajos gados; 2) informāciju par to, kāds līdzekļu apjoms paredzēts izdevumiem katrā budžeta klasifikācijas kategorijā, un informāciju par katra finansējuma mērķi; 3) ja budžetā paredzēta tāda uzdevuma finansēšana, kura izpilde pārsniedz saimnieciskā gada ietvarus, turpmākajos gados paredzētos budžeta izdevumus līdz uzdevuma pabeigšanai, kā arī ikgadējos ekspluatācijas izdevumus; 4) kopsavilkumu pa budžeta klasifikācijas kategorijām budžeta ieņēmumu daļā un izdevumu daļā; 5) parādu un galvojumu finansiālo saistību izklāstu kārtējā saimnieciskajā gadā un trijos turpmākajos gados. |
6 |
Budžeta un finansu (nodokļu) komisija Papildināt 17.pantu ar otro daļu šādā redakcijā: (2) Pagasta, novada, pilsētas un rajona budžeta paskaidrojuma raksts tiek sagatavots vienlaicīgi ar gadskārtējo pašvaldības budžetu un ir neatņemama tā sastāvdaļa.. |
Atbalstīt |
4. Papildināt 17.pantu ar otro daļu šādā redakcijā: (2) Pagasta, novada, pilsētas un rajona budžeta paskaidrojuma raksts tiek sagatavots vienlaicīgi ar gadskārtējo pašvaldības budžetu un ir neatņemama tā sastāvdaļa.. |
|
|
22.pants. (1) Pašvaldības, pamatojoties uz domes (padomes) lēmumu, var ņemt īstermiņa un ilgtermiņa aizņēmumus šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Pašvaldību aizņēmumu kopējais pieļaujamais palielinājums saimnieciskajā gadā tiek noteikts gadskārtējā valsts budžeta likumā. (2) Aizņēmumus pašvaldības var ņemt Latvijā vai ārvalstīs, izlaižot vērtspapīrus vai noslēdzot aizņēmuma līgumus. (3) Aizņēmumu līdzekļi ir pašvaldības budžeta līdzekļi, kas tiek izlietoti tikai apropriācijas kārtībā, pamatojoties uz domes (padomes) lēmumu. (4) Pašvaldības nedrīkst galvot aizņēmumus ar īpašumiem, kas nepieciešami pašvaldību pastāvīgo funkciju izpildei. |
7 |
Budžeta un finansu (nodokļu) komisija Izteikt 22.pantu šādā redakcijā: 22. pants. (1) Pašvaldības, pamatojoties uz domes (padomes) lēmumu, var ņemt īstermiņa un ilgtermiņa aizņēmumus, var slēgt līzinga darījumus un uzņemties ilgtermiņa kreditoru saistības Ministru kabineta noteikumos paredzētajā kārtībā. Pašvaldību aizņēmumu kopējais pieļaujamais palielinājums saimnieciskajā gadā tiek noteikts gadskārtējā valsts budžeta likumā. (2) Aizņēmumu līdzekļi ir pašvaldības budžeta līdzekļi, kas tiek izlietoti tikai apropriācijas kārtībā, pamatojoties uz domes (padomes) lēmumu. (3) Pašvaldības nedrīkst nodrošināt aizņēmumus ar īpašumiem, kas nepieciešami pašvaldību pastāvīgo funkciju izpildei.. |
Atbalstīt |
5. Izteikt 22.pantu šādā redakcijā: 22. pants. (1) Pašvaldības, pamatojoties uz domes (padomes) lēmumu, var ņemt īstermiņa un ilgtermiņa aizņēmumus, var slēgt līzinga darījumus un uzņemties ilgtermiņa kreditoru saistības Ministru kabineta noteikumos paredzētajā kārtībā. Pašvaldību aizņēmumu kopējais pieļaujamais palielinājums saimnieciskajā gadā tiek noteikts gadskārtējā valsts budžeta likumā. (2) Aizņēmumu līdzekļi ir pašvaldības budžeta līdzekļi, kas tiek izlietoti tikai apropriācijas kārtībā, pamatojoties uz domes (padomes) lēmumu. (3) Pašvaldības nedrīkst nodrošināt aizņēmumus ar īpašumiem, kas nepieciešami pašvaldību pastāvīgo funkciju izpildei.. |
|
|
2. Papildināt 26.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: "(4) Pašvaldības var sniegt galvojumus studējošajiem no trūcīgām ģimenēm studiju kredīta un studējošo kredīta saņemšanai no kredītiestādēm. Pirms lēmuma pieņemšanas par galvojuma sniegšanu pašvaldība izvērtē studējošā sekmes un iespējas atmaksāt kredītu." |
8 |
Juridiskais birojs Ierosinām izteikt likuma 26.panta ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Pašvaldība var dot galvojumu par tām parāda saistībām, ko studējošais uzņemas Augstskolu likumā noteiktā studiju kredīta un studējošo kredīta saņemšanai no kredītiestādes.. |
Atbalstīt |
6. Papildināt 26.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Pašvaldība var dot galvojumu par tām parāda saistībām, ko studējošais uzņemas Augstskolu likumā noteiktā studiju kredīta un studējošo kredīta saņemšanai no kredītiestādes.. |